NHL 2002 ilmestyi--mielipiteitä?

• 1 649
  • 23

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Suomen maajoukkueet,McLaren
Itse olen nyt pelannut n.viikon verran EA Sportsin uusinta tekelettä ja pakko myöntää,että olen tyytyväinen.2001:seen suorastaan kyllästyi pikkuhiljaa,kun aina menivät one-timerit ja se tuttu lämy siniviivalta unohtamatta tietenkään reboundeja.Nyt maaleja tulee mulla yleensä rannareista ja se on hienoa.Ehdottomasti kaikkien aikojen lätkäpeli,tosin ei pidä unohtaa Pelikaanin legendaarista Wayne Gretzky Hockey 3D:tä.:D

luistimet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Darlington FC
Kyllähän tuo EA:n uusin tekele on parempi kuin edellinen, mutta ei silti täydellinen.

Kortit olisi voinut minun puolestani jättää hyvällä omallatunnolla pois ja kehittää tekoälyä entisestäänkin. Maalinteko on onneksi vaikeampaa, enkä ainakaan minä ole vielä varmoja maalikikkoja löytänyt. Kone antaa kunnon vastuksen, mutta "huijaa" yhä laukomalla joskus kiekon jäitä pitkin oman vahdin längistä, joka ei tee elettäkään pysäyttääkseen kumista laattaa. Grafiikka on hienoa, mutta nuhapumpullani joudun tyytymään hiukan pienempiin tarkkuuksiin. Tämä kuitenkin riittää minulle ja peliä katseleekin ihan mielellään.

Kaikin puolin ihan hyvä peli on jälleen ilmestynyt, mutta eihän EA tuttuun tapaansa jaksa monta uudistusta yhteen peliin tehdä. Ehkä jo ensi kerralla enemmän.

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Peli on..

..taattua EA -laatua, mutta muutamat bugit vaivaavat (esim. mokke jää jumiin maalinnurkalle ja keskelle jää vapaata tilaa tietokoneen tehdä maali). Maalinteko on vaikeata kuin aiemmissa osioissa ja tämä on pelkästään hyvä asia.

NHL -kortit ovat hyvä lisä, mutta joidenkin korttien käyttöä pitää viimeiseen saakka välttää (muuten peli menee todellakin överiksi). Vielä, kun saataisiin managerointiosasto (voi vaikuttaa sponsoreihin yms.), niin voilá!

Duvel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Puuhasteluseura
Varmoista maalipaikoista sen verran, että läpiajoista saa melko mukavasti tehtyä maaleja.

Lisäksi yksi yhtä vastaan tilanteissa, jos tulee keskeltä kenttää.
Eli pakki pakittaa aina tietyn matkan kohti maalia, kunnes päättää tulla vetämään poikittaiset:D Eli ajoitus on tärkeä - aja kiekollisena noin b-pisteiden väliin paina "erikoisliike"/"namu"-näppäintä ja laukaus sivuttaisliikkeestä pakin jaloista niin se on siellä.....

ps. onko jouku oppinut käyttämään sitä "namu"-näppäintä uudella tavalla, eli pöyrittämään mailaa niin, että siitä olisi höytyä?

teemu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
Kokeilin demoa, mutta paha siitä pelillisesti on mitään sanoa, kun vanha P-150 pyörittää peliä suunnilleen frame per 4 sekuntia-vauhdilla. :D Sinänsä huvittavaa, kun NHL-sarja on näyttänyt ulkoasultaan viimeiset neljä vuotta käytännössä ihan samalta.

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti t4
ps. onko jouku oppinut käyttämään sitä "namu"-näppäintä uudella tavalla, eli pöyrittämään mailaa niin, että siitä olisi höytyä?

Sillä on aika hauskaa säätää :) Jos on yhtään parempi mailankäsittelijä niin eikun kikkanappi pohjaan ja veivaamaan, usein pääseekin koneen pakin ohi, ainakin medium tasolla. Puhumattakaan kaverista ;)

Jos sitä yrittää kädettömällä äijällä niin kiekko on äkkiä kyllä ihan jossain muualla kuin lavassa.

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Olen kiinnittänyt huomiota koneen puolustuspeliin. Se on mielestäni selvästi tehty paremmaksi. Ennen pääsi aina laidalta tulemaan yksin, mutta nyt ei pääsekkään niin helposti, riippuu tietenkin vastustajasta. Pelaan itse diffucult tasolla ja boostit puolivälissä.

Liigaa pelaan ottawalla ja pelejä on plakkarissa jo 49. Jani Hurme tietysti ykkösenä.

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Vaatiiko tehoja?

Kuinka tehokkaan koneen uusi NHL vaatii? Itselläni on 500:nen kone, onko järkeä hommata peliä em. masiinalle?

Pettymys...

NHL-Cards? huhuh...
Ei hyvältä näytä, kun/jos peliin täytyy saada mielenkiintoa lapsellisilla ja naurettavilla erikoiskikkakorteilla, joilla kaukalosta saa isomman, pelaajat muuttuvat sumopainijoiksi yms. Kuten luistimet mainitsi, korttien sijaan olisi pitänyt keskittyä tekoälyyn.
Peli on yhä enemmän ja enemmän arcade-tyylistä pelleilyä erilaisine tuuletuksineen ja gamestoryineen.

Breakway-camera ei mielestäni ole erikoisen loistava keksintö, sillä se vain sekoittaa peliä - tosin sitä ei ole edes tullu juurikaan käytettyä nettipelejä pääosin pelattuani. Maalinteko tuntui 'bout 3 päivää vaikealta, mutta sitten löytyi jo varmat kikat rebound-maaleihin, deflection-ohjaukseen ja big shoteilla-rannaukseen. Näillä saa lähes 100% varmasti maalin(pelaan/pelaamme nettiliigaa Difficult-tasolla, player boost 8/15 ja goalie boost 12/15). Eli kohuttu maalivahtien oppimis-systeemi ei näytä sittenkään vaikuttavan mitään(luvattiin, että jos yrittää samanlaisia maaleja kokoajan, maalivahdit oppivat nämä kikat eivätkä ime enää niitä).

Hero-arvo on uudistuksena tietenkin ihan kiva, mutta laittaa miettimään sen realistisuutta, kun - etenkin nettiliigapeleissä on usein sattunut - vastustaja tekee hero-pelaajilla 2 minuutissa 4 maalia varsin helpoistakin tilanteista.

Grafiikat sekä äänet ovat OK, mutta kokonaisuudessaan peli ei ole mitenkään mullistava edelliseen osaan verrattuna. Varmat maalikikat löytyivät varsin nopeasti ja uudistukset ovat vain laimeita lisäkoristeita, joilla saadaan ainakin nuorempi väki kiinnostumaan jääkiekkopelistä, jossa voi samalla kerätä pokemon-kortteja.

Ei sillä, ettei peliä jaksaisi nettipelinä hakata. Jääkiekkoa on aina mahtavaa pelata lähes 30 henkisen joukon kanssa nettiliigassa, jossa tiukat väännöt eivät ole poikkeus vaan melkeinpä sääntö. Liigaan kun liittää trade-mahdollisuuden tulee esille myös sisäinen GM, jolloin joukkueestaan voi saada todellisen superjengin.:D

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Re: Vaatiiko tehoja?

Viestin lähetti 1900
Kuinka tehokkaan koneen uusi NHL vaatii? Itselläni on 500:nen kone, onko järkeä hommata peliä em. masiinalle?

Kyllä se sulla pyörii, itelläni 266MHz... Graffat minimillä:)

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ja mulla on AMD K6-2 450 & Voodoo3. Ihan hyvin pyörii itse pelin aikana detailit reilusti alle puolenvälin, resona 800x600. Taukoanimaatiot tökkii jos kuvassa on enemmän kuin 2 pelaajaa. Tosin pidän tauolla detailit hiukan isommalla.

Eli pyörii, 1900, sullakin varmasti ellei näytönohjain ole ihan antiikkinen.

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Imuroin demon ja pelailin hetken aikaa... 700-koneeni pyöritti ihan mallikkaasti, joissain erikoisefektihommeleissa tosin vähän tökki.

Ekojen korttien kerääminen ei tuntunut kovin vaikealta. :) Pelasin tosin Easy-tasolla, mutta kai sitä sitten kehityttyään pärjää hyvin vaikeammillakin tasoilla...

juudas

Jäsen
Onko joku löytänyt sellaisen pelaajapäivityksen (eli oikeat kaverit oikeisiin joukkueisiin), jolla peli ei jumiudu?

Löysin jo jonkun päivityksen, mutta sen käyttö aiheutti aina pelin jumiutumisen jossain vaiheessa ja nimenomaan silloin kun varsinainen matsi oli käynnissä.

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
2002 on kyllä paras lätkäpeli mitä on tehty. Komeiden grafiikoiden lisäksi todella hauska pelata. Konetehoa se vaatii paljon, mulla on athlon 1Ghz/tnt2 ja esittelyissä se nykii välillä pahastikin täysillä grafiikoilla. Itse pelin aikana ei oo ongelmia. Mitä mieltä ootte selostajista? Yrittävät olla hauskoja, itseäni heidän vitsinsä eivät niin hirveästi naurata.

Pioneeripoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Sapko, Lufc
Viestin lähetti juudas
Onko joku löytänyt sellaisen pelaajapäivityksen (eli oikeat kaverit oikeisiin joukkueisiin), jolla peli ei jumiudu?

Löysin jo jonkun päivityksen, mutta sen käyttö aiheutti aina pelin jumiutumisen jossain vaiheessa ja nimenomaan silloin kun varsinainen matsi oli käynnissä.

Onko sulla kortit päällä? Kokeileppas uusilla rosteripäivityksillä niin ettei kortit ole päällä.
Vai onko peli "ostettu" herra W.Arezilta? ;) .

juudas

Jäsen
Tänks jannut

Päivitystä on kysellyt jo useampi siellä täällä. Voisiko joku laittaa tähän jotain sivuja, joilta löytyy? Olisi hyvä tieto kaikille ja voihan lätkiä tietoa aina uusista kun tulee...

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Samaa paskaa uusissa kuorissa

Taas on EA mennyt ali siitä aita matalin, liekö alittanut koko aidan (taas?).

Joo joo, grafiikat on kivoja jne. mutta itse peli on sitä itseään. Ensimmäisen pelin vielä hävisin, mutta sen jälkeen tappio onkin ollut tuntematon käsite (medium taso). Maalin teko muka vaikeaa, pyh. Superärsyttävää on se, ettei pelillä ole vieläkään mitään tekemistä oikean jääkiekon kanssa. Joo joo eihän siitä sellaista ikinä saadakkaan, ainakaan niin kauan kun EA:n tyypit pitävät lätkää tylsänä pelinä. Minä en kuitenkaan halua 8 minuutin erillä yli 20:tä kutia per erä ja yli 10 maalia per matsi, niin ja taklauksiakin tulee kiitettävästi.

Pikkuhiljaa voisi pelistä todeta kuten Richard Fish: "bygones".

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En kiistä sitä että NHL2002 on parantunut paljon viime vuodesta, mutta olen samaa mieltä siitä että jotain tuoretta kaivattaisiin. Realistista jääkiekkopeliä nimittäin. Fysiikan, tekoälyn ja pelattavuuden kannalta realistista. Sellaista peliä ei tule EA Sportsilta koskaan, nykyisellä pelimoottorilla ainakaan. Ja tuskin EA lähtee sitä alusta asti uusiksi tekemään. Jonkun muun tiimin pitäisi ottaa härkää sarvista.

Vaikka itselleni ei olisi mitään väliä sillä, olisiko kunnon lätkäpelissä viralliset lisenssit, "trendipelaajat" mm. Pohjois-Amerikassa ovat varmasti eri mieltä. Tuntuu tosin siltä että NHL-lisenssi on todella helppo saada, päätellen siitä kuinka monella pelillä sellainen on. Kunhan tekee pelistä muokattavan niin sekin riittäisi. Eikä ulkoasunkaan tarvitsisi mahdottoman hieno olla, tärkeintä olisivat graafisessa toteutuksessa aidonnäköiset animaatiot.

Tässä olisi hyvä aihe vaikka jollekin suomalaiselle nousevalle pelitiimille. Pinnalle pääsisi varmasti, taitoa ja lätkätietoa tästä maasta kyllä löytyy.

Vesku

Jäsen
Latasin eilen NHL 2002:n demon ja olen pelasin sitä eilisen päivän, joten nyt on jo vähän näkemystä ko. tekeleestä.

Syötöt ovat hyviä, kunhan oppisi käyttämään paremmin lättysyöttöjä. Muutenkin, kunhan ehdin pelin ostaa ja joitakin kuukausia pelata, niin oppiihan siinä paljon uutta. Puolustus on realistisen kova vastustajalla, maalivahtikin on hyvä, mutta längit uppoavat helposti.

Erittäin suurena miinuksena pidän esim. demossa Mario-Lemieux-melkein-puolesta-kentästä -maaleja. Ei mitään järkeä. Niitä tulee turhan usein. NHL-kortit ovat loppuen lopuksi turhaa lisäväriä. Peli sekoaa vähän kaikista läpiajo-, shoot&save-, ym. -kameroista.

Onpahan värikkäämpi kuin edellisvuotinen. Ärsyttävä peli kuitenkin osaa olla. Pelaajat ja kiekkokin on sopivan kokoisia, eikä hirveän isoja.

Suosikkijoukkue
ILVES
Viestin lähetti yellow
Mitä mieltä ootte selostajista? Yrittävät olla hauskoja, itseäni heidän vitsinsä eivät niin hirveästi naurata.

Sanotaan nyt noista selostajista, että ne heittävät vielä tyhmenpää juttua kuin muuan Mika Saukkonen.

Peli sinänsä on hyvä, ja kyllä sitä on tullut pelailtua aikalailla.

Päivitystä on kysellyt jo useampi siellä täällä. Voisiko joku laittaa tähän jotain sivuja, joilta löytyy? Olisi hyvä tieto kaikille ja voihan lätkiä tietoa aina uusista kun tulee...

Heh, ongelma on vain siinä, että päivitykset ,jotka omistan ovat omaa käsialaa, joten niitä ei mistää sivuilta löydy ;)

NHL2001 ajoilta nimittäin huomasin, että ainakin EA:n tekemät rosterit olivat suoraan arsesta. Muiden tekemiä rostereita sitten löytyikin yllin kyllin, mutta niissäkin oli lukuisia "virheitä" tai jotain muuta mistä en pitänyt.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy