Itse toivon että tuo fyysinen puoli toisi myös koneen oikeasti fyysisemmäksi. Niin EA:n kuin 2k:n sarjassakin kone on aivan liian passiivinen. Tämä korostuu EA:n pelissä kaukalon ollessa turhan iso vielä entisestään, eli tilaa tuntuu olevan aina. Jos saisivat kaukaloa vähän pienemmäksi ja konetta aktiivisemmaksi/aggressiivisemmaksi, niin olisi todella mukava onnistuneen kulmavääntöpelin lisäksi huomata että kiekossa oikeasti taistellaan siitä kiekosta ja paljon.
Täysin samaa mieltä. Tekoälyn älyttömyyden ja passiivisuuden huomaa parhaiten siinä, että oikeastaan millä vaan pakilla (testasin äsken Superstar-tasolla Atlantan Valabikilla ja Exelbyllä) pystyy tuomaan 5-5 -pelissä kiekon päästä päähän ja pääsee vielä laukomaan kohtuu hyvästä paikasta. Ylimmän karvaajan kun on ohittanut, niin laiturit pelaavat kaistansa ja pakit peruuttavat molarin syliin.
Samanlainen kunniakuja aukeaa myös suoraan keskialoituksesta. Liian monta maalia on tullut tehtyä suoraan keskialoituksesta pakilla kuljettamalla.
Jollei tuota koneen tekoälyä paranna reilusti, niin tuosta syöttöuudistuksestakin lähtee pohja pois vähän samalla lailla kuin viime vuoden dumppauskiekosta. Miksi sitä tarvitsee käyttää, jos kuljettamalla eteneminen on noin helppoa?
Sitten pari kommenttia noihin uudistuksiin:
1st person fight. Jos itse Zach Stortini on ohjeistanut tappelun, niin tuo on 1st person wrestling - väännetään puoli minuuttia, eikä kumpikaan lyö. Sitten juntta lopuksi. Kuvakulmavalinta kuulostaa tyhmältä. Ja toisaalta 2k9:ssä tappelut ovat loistavat, mutta nopeasti niihinkin turtuu jollei siihen tappeluun johtaneeseen tilanteeseen ja itse otteluun ole saatu tunnetta mukaan.
Kulmapaini. Oikein hyvä uudistus, rytmittää peliä hieman siitä rannikolta rannikolle hawajista. Toivottavasti kulmavääntö alkaa ja loppuu sulavasti, ettei tuntuisi että kesken pelin hyppää kökösti johonkin minipeliin.
Syöttöpelin parannus. Loistavalta kuulostava uudistus, vastustajan paine oli liian helppo purkaa parilla nopealla syötöllä, jotka aina löysi perille. Ehkä nyt omasta päästä jopa joutuisi purkamaan? Toivottavasti tämä tuo myös koneen pelaajiin eroja, eikä jokainen kaveri heitä edelleen sitä hurjaa rystysokkosyöttöä molarin längistä takatolpalle.
Pelottelu ja nahinat. Pelottelu kuulostaa vähän turhalta, ja kahinoissa loistavasta ideasta huolimatta tärkeää olisi tasapaino. Jos niitä saa aikaan joka pelissä ja liian paljon, alkaa niihinkin turtumaan. Tässä olisi itseasiassa helppoa saada joukkueiden ja pelien välille eroja. Tammikuun LA-TB pelissä kukaan ei jaksaisi niistä vastustajan nenää, mutta jossain NYR-NJ ottelussa haettaisiin vähän väliä pientä etulyöntiä.
Katsomon reagointi. Kuulostaa hyvältä, itse pelaan virtuaalikiekkoa saadakseni hienoja tunteita. Geneeriset *clap clap* BUU -yleisöt eivät niitä aiemmin ole antaneet. 09ssä kaudessa oli periaatteessa 82 samanlaista ottelua, ehkä ohjaimen takana syke ja vitutus nousi joissakin peleissä korkeammalle. On aivan mahtavaa kun kotiyleisö oikein kannustaa minua jahtaamaan ketjukaverin lanannutta vastustajaa ympäri kenttää, ja ehkä jopa muistaa samaa velmua seuraavassa pelissäkin buuauksilla. Ja vielä hienompaa, kun itse on ollut se kaveri, joka on lämmittänyt pikkusikailulla vastustajaa ja katsojia, ja kruunaa iltansa kolaamalla täydessä MSG:ssä vastustajan pelaajan pukukoppiin. Oih.