NFL season 2022

  • 144 182
  • 1 102

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Super Bowl on juhlittu, joten nyt olisi taas aika kääntää katse seuraavaan kauteen. Valmentajaruletti ehtikin jo pyörähtää ja kaikki avoimet päävalmentajan jakkarat on jo täytetty enemmän tai vähemmän mielenkiintoisilla nimillä. Tiettävästi jopa Bill O'Brienin paluu oli erittäin lähellä ja Lovie Smith jostain käsittämättömästä syystä on taas takaisin. Tärkeät päivämäärät ovat:

22.2. - 8.3. Franchise tagien jakoaika.
1.3 - 7.3. Scouting combine
14.3. Vapaiden agenttien kanssa saa aloittaa neuvottelut.
16.3. Uusi kausi alkaa virallisesti, vanhat sopimukset päättyvät ja free agency alkaa.
28.4. - 30.4. Draft -tilaisuus Las Vegasissa
6.8. Pre-season alkaa Hall of Fame -ottelulla.
8.9. Kausi alkaa.
12.2. Super Bowl LVII Phoenixissa

Palkkakatto nousee koronakuopasta takaisin 208 miljoonaan eli 26 miljoonan verran enemmän kuin päättyneellä kaudella. Vapaista agenteista mielenkiintoisimmat ovat tuore Super Bowl mestari Von Miller ja Chandler Jones. Pelinrakentajalegendojen eläköitymissuma jatkuu, viime vuoden nimet Rivers ja Brees saivat nyt seurakseen Bradyn ja Rothlisbergerin.

Draftista ei ole tulossa tälle paikalle kovin isoja lupauksia ja vaihteeksi voi jopa olla, että top-10 varauksia ei käytetä yhtään pelinrakentajiin. Varauslistojen kärjessä on vaihteeksi edge rusherit Thibodeaux ja Hutchinson. Toisaalta nyt on niin monta joukkuetta, joiden QB tilanne on jotain kehnon ja surkean välillä niin että joku voi tarttua epävarmempaankin arpaan. Ainakin Panthersia 6. vuorolla voi kiinnostaa jompi kumpi kahdesta kärkimiehestä Kenny Pickett ja Malik Willis, jotka menevät varmasti ensimmäisellä kierroksella. Myöhemmillä kierroksilla on sitten isompi nippu lupaavia nimiä, joista joku voi osoittautua tämän draftin Russell Wilsoniksi tai Dak Prescotiksi ja jo toisella kierroksella näitä voi mennä enemmänkin.

Deshaun Watson saaga jatkuu myös edelleen. Viimeisimmät tiedot ovat viemässä Watsonia Minnesotaan tai Tampa Bayhin. Oikeusjutun suhteen tutkinta jatkuu helmikuun 22. päivä ja mahdollisen oikeuskäsittelyn päivämäärä päätetään toukokuussa eikä ole vielä sanottua, ettei Watsonia pistetä vielä pelikieltoon. Myös Russell Wilsonin ja Aaron Rodgersin jatkosuunnitelmista riittää varmasti spekulointia pitkälle kevääseen.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love

Green Bay tekee kyllä kaikkensa jotta Rodgers jäisi vielä juustopäihin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Varauslistojen kärjessä on vaihteeksi edge rusherit Thibodeaux ja Hutchinson.

Koska Jaguars varaa ensimmäisenä, niin myös Alabaman OT Evan Neal on vahvasti keskusteluissa, koska Jaguarsin yksi isoimmista tarpeista on Trevor Lawrencen suojaaminen.
Hutchinson menee varmaan top3:sessa, sen sijaan Thibodeaux on ainakin joissain viimeisimmässä mockeissa ollut vähän laskusuunnassa, jopa top viiden ulkopuolelle.






Vaikka moni veikkaili, että Flores ei enää NFL:ssä valmenna, niin Steelers käveli tässä vastavirtaan.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Arsenal, KuPS, Kalikka, BVB ja Eagles
Koska Jaguars varaa ensimmäisenä, niin myös Alabaman OT Evan Neal on vahvasti keskusteluissa, koska Jaguarsin yksi isoimmista tarpeista on Trevor Lawrencen suojaaminen.
Hutchinson menee varmaan top3:sessa, sen sijaan Thibodeaux on ainakin joissain viimeisimmässä mockeissa ollut vähän laskusuunnassa, jopa top viiden ulkopuolelle.

Yllättäen Edget ovat kärjessä draft boardissa, mutta tuo Hutchinson on kyllä melkoinen monsteri.Samoin voisi myös Thibodeuxista sanoa. Näin Eagles fanina jopa toivoisi treidiä ylöspäin jotta vaikka Thibodeux olisi mahdollista varata. Toisaalta järkevin olisi varata kolmella ekan kiepin vuorolla puolustukseen palasia mistä on suurin pula. Lb, Edge, Cb ja Safety isoimmat puutteet. Mutta Rosemanin tuntien tulos on aivan toisenlainen.

Tyler Linderbaum on kyllä yksi mielenkiintoinen nimi. On veikattu menevän top10 myös jossain mock drafteissa. Itse olen Linderbaumin fani ja toivon, että tippuisi Eaglesille vaikka ei tuolla pelipaikalla akuuttia tarvetta olekaan.

Eagles on kovasti Russel Wilsonin perässä vissiin. Myös Garoppolo on tullut esiin huhuissa myös. Ei helvetti taas jos Howie lyö kätensä paskaan varsinkin Garoppolon kanssa. Ei toki yllättäisi sitten yhtään. Hurts ei ollut hyvä, mutta ei se ollut huonokaan. Jonkun Garoppolon hankinta olisi taas ihan ojasta allikkoon menemistä varsinkin tulevaisuuden kannalta.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Vaikka moni veikkaili, että Flores ei enää NFL:ssä valmenna, niin Steelers käveli tässä vastavirtaan.
Statukseensa nähden todella pieneen rooliin joutui tyytymään. Omat, ja varmaan monen muunkin, spekulaatiot perustui oletukseen, että HC ja DC pestit on se mitä Flores hakee.
 

Fordél

Jäsen
Statukseensa nähden todella pieneen rooliin joutui tyytymään. Omat, ja varmaan monen muunkin, spekulaatiot perustui oletukseen, että HC ja DC pestit on se mitä Flores hakee.
Voiko olla, että hänet on hankittu Tomlinin korvaajaksi? Tomlinin soppari loppuu vuonna 2024.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Yllättäen Edget ovat kärjessä draft boardissa, mutta tuo Hutchinson on kyllä melkoinen monsteri.Samoin voisi myös Thibodeuxista sanoa. Näin Eagles fanina jopa toivoisi treidiä ylöspäin jotta vaikka Thibodeux olisi mahdollista varata.
En nyt kuolemaksenikaan muista tarkalleen, mitä muutama draft-analyytikko sanoi Thibodeaux'sta tässä taannoin. Muistelisin että yleinen mielipide oli että hänen tasonsa "upside" on kovin matala. Jotenkin noin, pitäisi kaivaa se juttu että muistaisin lainauksen sanatarkasti.

Tyler Linderbaum on kyllä yksi mielenkiintoinen nimi. On veikattu menevän top10 myös jossain mock drafteissa. Itse olen Linderbaumin fani ja toivon, että tippuisi Eaglesille vaikka ei tuolla pelipaikalla akuuttia tarvetta olekaan.

Niin, jos Kelce jatkaa peliuraansa. Mutta eiköhän Linderbaum ole saatavilla Eaglesin vuoroilla, korkein 2000-luvulla varattu center on Mike Pouncey, jonka Dolphins otti #15 pickillä 2011.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Yllättävän ison aukon on miun elämään jättänyt kauden loppuminen. Näin jälkikäteen enemmän huomaa kuinka paljon vapaa aikaa täyttivät pelien katsominen ja podien kuuntelu. Miun eniten kuunnelluista Tailgate, eikä Around NFL ole julkaisseet, kuin recapin Super bowlista. Toki ymmärrettävistä syistä. Pick six NFL onneksi jonkun verran sisältöä tuottaa kuuntelemistani. Kohta napit korville ja piikkimatolle pötkölleen kuuntelemaan perjantain jaksoa.
 
J

Just-Ice-Hockey

Voiko olla, että hänet on hankittu Tomlinin korvaajaksi? Tomlinin soppari loppuu vuonna 2024.

Hyvin harvinaista taitaa tällainen ajattelu NFL:ssä olla. Tulevaisuudesta ei ikinä tiedä, mutta luulisi Steelersin tällä hetkellä mielellään jatkavan Tomlinin sopimusta 2024 jälkeiseen aikaan. Mikäli tuolloin kuitenkin päävalmentaja vaihtuu, niin todennäköisempää lienee, että uusi päävalmentaja tuodaan organisaation ulkopuolelta, ja tämä sitten valitsee omat luottoratsunsa keskeisille paikoille. Itse pitäisin todennäköisempänä, että Tomlin on nimenomaisesti halunnut Floresin mukaan remmiin.
 

Fordél

Jäsen
Hyvin harvinaista taitaa tällainen ajattelu NFL:ssä olla. Tulevaisuudesta ei ikinä tiedä, mutta luulisi Steelersin tällä hetkellä mielellään jatkavan Tomlinin sopimusta 2024 jälkeiseen aikaan. Mikäli tuolloin kuitenkin päävalmentaja vaihtuu, niin todennäköisempää lienee, että uusi päävalmentaja tuodaan organisaation ulkopuolelta, ja tämä sitten valitsee omat luottoratsunsa keskeisille paikoille. Itse pitäisin todennäköisempänä, että Tomlin on nimenomaisesti halunnut Floresin mukaan remmiin.
Varmasti näin, mutta toki Steelers jos joku kykenee pitkäjänteiseen ajatteluun. Itse en jotenkin usko, että Tomlin jatkaa Steelerdissä enää nykyisen sopimuksen jälkeen.
 
J

Just-Ice-Hockey

Varmasti näin, mutta toki Steelers jos joku kykenee pitkäjänteiseen ajatteluun. Itse en jotenkin usko, että Tomlin jatkaa Steelerdissä enää nykyisen sopimuksen jälkeen.

Itse olen melko vakuuttunut, että Tomlin jatkaa Pittsburghissa niin pitkään kuin itse haluaa. Miehen halukkuuden jatkaa organisaatiossa epäilen ratkeavan sen mukaan, kenellä Steelers korvaa Roethlisbergerin ja mitä paikkoja olisi tarjolla siinä kohtaa. Täytyy kuitenkin muistaa, että organisaatiotasolla Tomlin on yhdellä tavoitelluimmista paikoista koko sarjassa.
 

Fordél

Jäsen
Itse olen melko vakuuttunut, että Tomlin jatkaa Pittsburghissa niin pitkään kuin itse haluaa. Miehen halukkuuden jatkaa organisaatiossa epäilen ratkeavan sen mukaan, kenellä Steelers korvaa Roethlisbergerin ja mitä paikkoja olisi tarjolla siinä kohtaa. Täytyy kuitenkin muistaa, että organisaatiotasolla Tomlin on yhdellä tavoitelluimmista paikoista koko sarjassa.
Samaa mieltä, että Tomlin jatkaa lähtökohtaisesti niin kauan kuin haluaa. Itse en kuitenkaan usko, että jatkaa enää nykysopparin jälkeen. Katsotaan miten käy.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Arsenal, KuPS, Kalikka, BVB ja Eagles
Niin, jos Kelce jatkaa peliuraansa. Mutta eiköhän Linderbaum ole saatavilla Eaglesin vuoroilla, korkein 2000-luvulla varattu center on Mike Pouncey, jonka Dolphins otti #15 pickillä 2011.

Eaglesilla on myös Landon Dickerson joka vuosi sitten varattiin toisella kierroksella joka on myös centteri lähtökohtaisesti. Pelasi oikeata Guardin paikkaa kuluneella kaudella paljon. Mutta tosiaan kuten sanoit niin harvemmin centtereitä noin korkealla varataan joten Linderbaum isolla todennäköisyydellä olisi Eaglesien vuoroilla varattavissa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Selostuskopeissakin saattaa pyöriä NFL:n osalta jonkinmoinen paikkojen uudelleenjärjestely.
Troy Aikman on vahvojen tietojen mukaan menossa ESPN:lle Monday Night Footballiin. Hänen selostusparinsa on mahdollisesti Al Michaels tai ehkä jopa Joe Buck.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Huomenna 16.30 Suomen aikaa julkistetaan NFL:n International Series-joukkueet ensi kaudelle.

Jaguars on jo tiedossa, muut sitten huomenna. Pikkasen mulle jäi epäselväksi, kerrotaanko vaan joukkueet eikä mitään muuta. Noh, tänään iltapäivällähän tuo tiedetään.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Näköjään julkistettiin vain "kotijoukkueet". Lontoossa pelaavat Packers, Saints ja Jaguars.
Müncheniin suuntaa Buccaneers.

Ja näiden ensi syksyn kotipelien vastustajista löytyy sitten pari. Julkistetaan "piakkoin".
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Munchen taitaa olla aika varmasti Chiefs vierasjoukkueena.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Näköjään julkistettiin vain "kotijoukkueet". Lontoossa pelaavat Packers, Saints ja Jaguars.
Müncheniin suuntaa Buccaneers.

Ja näiden ensi syksyn kotipelien vastustajista löytyy sitten pari. Julkistetaan "piakkoin".
Packers siis pelaa Tottenhamin kentällä, kyllä se olisi vähän niinkun pakko päästä paikalle. Eikös joku täältä ole käynyt katsomassa Lontossa NFL:ää, mistä olette hankkineet liput?
 

Alba

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Packers, Ukraina
Packers siis pelaa Tottenhamin kentällä, kyllä se olisi vähän niinkun pakko päästä paikalle. Eikös joku täältä ole käynyt katsomassa Lontossa NFL:ää, mistä olette hankkineet liput?
Itse ostin aikanaan Viagogon kautta, mutta ei varmasti halvin vaihtoehto ollut. Liput tuli kyllä ajoissa postilaatikkoon, enkä pitänyt ylimääräistä hintaa ihan hirveänä, koska kyse on vaan yksittäisestä tapahtumasta.

Itsekin olen kiinnostunut jos jollain on joku parempi tapa?

Packersin peli ei varmasti tule muutenkaan olemaan ihan halvin peli jälkimarkkinoilla. Toivottavasti kuitenkin pääsisi paikalle. Tiedä vaikka samana viikonloppuna olisi joku valioliigan matsi johon voisi pojan viedä. Siinä sitä olisi mahtava synttärilahja 10v pojalle, jonka unelma olis päästä tonne katsomaan jalkapalloa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Itse ostin aikanaan Viagogon kautta, mutta ei varmasti halvin vaihtoehto ollut. Liput tuli kyllä ajoissa postilaatikkoon, enkä pitänyt ylimääräistä hintaa ihan hirveänä, koska kyse on vaan yksittäisestä tapahtumasta.

Itsekin olen kiinnostunut jos jollain on joku parempi tapa?

Packersin peli ei varmasti tule muutenkaan olemaan ihan halvin peli jälkimarkkinoilla. Toivottavasti kuitenkin pääsisi paikalle. Tiedä vaikka samana viikonloppuna olisi joku valioliigan matsi johon voisi pojan viedä. Siinä sitä olisi mahtava synttärilahja 10v pojalle, jonka unelma olis päästä tonne katsomaan jalkapalloa.
Viagogo ei taida olla ihan parhaassa maineessa, eikös sitä kautta jäänyt paljon lippuja saamatta? Ei ole ainakaan itsellä vaihtoehto.
 

Alba

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Packers, Ukraina
Viagogo ei taida olla ihan parhaassa maineessa, eikös sitä kautta jäänyt paljon lippuja saamatta? Ei ole ainakaan itsellä vaihtoehto.
Jotain tollasta olen itsekin jälkeenpäin kuullut, mutta en tiedä tarkasti. Mulle liput tuli.
 

Spidy#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Falcons, Nhl
Packers siis pelaa Tottenhamin kentällä, kyllä se olisi vähän niinkun pakko päästä paikalle. Eikös joku täältä ole käynyt katsomassa Lontossa NFL:ää, mistä olette hankkineet liput

Ite ostin viime syksynä liput ihan suoraan Ticketmasterin kautta, kun lipunmyynti käynnistyi. Sieltä sai ihan hyvin lippuja kunhan oli vaan ajoissa jonottamassa. Packersin peliin ehkä hieman enemmän kysyntää kuin Jets-Falcons -peliin, mutta voisin kuvitella että tuolta virallisten sivujen kautta liput ehtii saamaan. Kannattaa käydä oma sähköposti laittamassa tuonne NFL UK -sivulle, sieltä ilmoittelevat sitten sähköpostiin tarkempia tietoja lipunmyynnistä.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Packers siis pelaa Tottenhamin kentällä, kyllä se olisi vähän niinkun pakko päästä paikalle. Eikös joku täältä ole käynyt katsomassa Lontossa NFL:ää, mistä olette hankkineet liput?
11 kertaa käyneenä suosittelen Ticketmasteria. DHL tuo kuoren kotiin tai pakettiautomaattiin. Wembleyllä joka kerta oltu ja Clubi paikat ostettu. Kannattaa olla heti liikkeellä kun lipunmyynti alkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös