New Jersey-Carolina

  • Viestiketjun aloittaja Flonaldo
  • Alkaa
  • 1 257
  • 9
F

Flonaldo

Jatkoajan sarjaennakko löytyypi <a href=http://www.jatkoaika.com/nhl.php?sivu=kolumnit&id=269>tästä näin.</a> Enjoy!

Jospa jottain haluatte tästä sarjasta supatella, niin se kannattaapi laitella varmaankin tämän otsikon alle.

Muistakin sarjoista ennakot valmistuvat varmaankin aivan tuota pikaa.
 

stuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues
Noista kentällisistä

Olit laittanut Flo noita todennäköisiä kenttiä ja huomasin siellä ainakin yhden kohdan josta olen jyrkästi eri mieltä, tosin sen minulle sallinet. Eli sinulla oli Kapanen kolmosessa ja Willis ykkösessä, mutta mitä minä olen Hurrikaanien pelejä nähnyt ja muutenkin esityksiä seurannut niin kyllä Kapanen on ollut Francisin rinnalla hyvin tiiviisti ja Willis on pelannut Pellerinin ja Westlundin kanssa.

En tiedä oletko itse kasannut nuo kentät vai kenties ne jostain kopsannut mutta näillä muutoksilla näkisin Canesien kentät.
 

Deader

Jäsen
Carolinasta

Kyllähän Devilsienkin vähän täytyi välittää niistä runkosarjan lopun ottelutuloksista kun Ottawa piti
pitää takana, mutta kun peli kerran kulki joka tapauksessa niin tuskin siinä valtavia paineita otettiin.

Tämä pari näyttää kyllä aivan selvältä. Devils on hyvä kaikessa ja Carolina vain hyökkäyspäässä
+ tietysti Irbe maalissa. Hurricanesien tapaisella hyökkäykseen perustavalla joukkueella pitäisi
olla paljon paremmat puolustajat menestyäkseen. Wesleyn ja Tanaben ympärille olisi hyvä lähteä
rakentamaan alakertaa. Ozolinsh on pahin mahdollinen esimerkki pitkän sopimuksen vaikutuksesta
peliesitykseen (5 vuoden sopimus - $25,5 miljoonaa). Kaveri ei ole edes yrittänyt puolustaa niissä
peleissä ja pätkissä, mitkä olen tällä kaudella nähnyt. Lisäksi mies muuttuu vain pehmeämmäksi
vuosi vuodelta. Kiekon ylös tuonti onnistuu edelleen mutta loppujen lopuksi Ozo ei ole muuta kuin
neljäs hyökkääjä, joka maksaa joukkueelleen enemmän kuin tuottaa. Hatcher on jo liian hidas ja
Malik & Karpa eivät edes kuuluisi NHL:ään.

"Maurice ei ole pystynyt luotsaamaan Carolinaa yhtään mihinkään"

Mielestäni on pienoinen ihme, että Maurice sai luotsattua Carolinan edes jatkopeleihin.
Ei tuolla materiaalilla ihmeitä tehdä ja lisäksi joukkueen vaihtuvuus on sitä luokkaa vuosittain,
että valmentajan työ on aika turhauttavaa kun uudella kaudella pitää ajaa taas uudet pelaajat
sisään pelisysteemiin (vai onko niillä sellaista). Minulle Maurice on yksi suurimmista yllättäjistä
valmentajista. Mies taitaa olla pitkäaikaisin saman joukkueen peräsimessä edelleen oleva
valmentaja Scotty Bowmanin ohella (?) ja joka kauden alussa pidetään selviönä, että potkut
tulee ellei joukkue pääse pudotuspeleihin. Itsellä olisi jo vatsahaava paineista.
 

Deader

Jäsen
Re: Noista kentällisistä

Viestin lähettänyt käyttäjä stuba
Olit laittanut Flo noita todennäköisiä kenttiä ja huomasin siellä ainakin yhden kohdan josta olen jyrkästi eri mieltä, tosin sen minulle sallinet. Eli sinulla oli Kapanen kolmosessa ja Willis ykkösessä, mutta mitä minä olen Hurrikaanien pelejä nähnyt ja muutenkin esityksiä seurannut niin kyllä Kapanen on ollut Francisin rinnalla hyvin tiiviisti ja Willis on pelannut Pellerinin ja Westlundin kanssa.

En tiedä oletko itse kasannut nuo kentät vai kenties ne jostain kopsannut mutta näillä muutoksilla näkisin Canesien kentät.

Eiköhän ne ole tuolta Bob Beckiltä, jonka viimeisessä viestissä ketjut näyttivät tältä:

Carolina Hurricanes (Sunday 4/1 at Ottawa)
------------------------------------------------------
1 - Bates Battaglia / Ron Francis / Shane Willis
2 - Martin Gelinas / Rod Brind’amour / Jeff O’Neill
3 - Sami Kapanen / Scott Pellerin / Tommi Westlund
4 - Jeff Daniels / (7th Defenseman) / Craig Adams

D1 - Marek Malik / Kevin Hatcher
D2 - Sandis Ozolinsh / David Karpa
D3 - Glen Wesley / David Tanabe
D7 - Niclas Wallin

G - Arturs Irbe / Tyler Moss

Scratches:
D-Steve Halko
C-Josef Vasicek
LW-Darren Langdon
RW-Rob Dimaio (bruised sternum, d/d)

Kyllähän Kapanen pelaa pääasiassa Francisin ja Battaglian kanssa mutta varsinkin silloin kun
Sami siirretään vasempaan laitaan, hän myös siirtyy toisinaan toiseen ketjuun. Terveenä DiMaio
pelaa nelosketjussa.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Tämä palsta tuntuu olevan oikea Paul Maurice-fanien kotikenttä. Maurice on varmasti hyvä koutsi, mutta kyllä Carolinan hyökkäyskalusto on ehdottomasti sitä luokkaa että jatkoon pitää mennä. Puolustus on selkeästi heikompi. Eli kyllä Mauricen on mielestäni vielä annettava näyttöjä.
 

Deader

Jäsen
En mä ainakaan mikään Maurice-fani ole. Olen parissa lehtijutussa
haukkunut miehen aivan pystyyn. Siihen aikaan vaan Hartford/Carolina
oli paljon tasapainoisempi joukkue. Mutta kun mies kerran yllättää
minut positiivisesti niin olisi äärimmäisen idioottimaista olla asettamasta
omaa mielipidettään kyseenalaiseksi ja sitten kun se tapahtuu useammin
niin on mielestäni ihan ok myös sanoa se ääneen.

Minulla ei ole NHL:ssä suosikkijoukkueita vaan seuraan kaikkia
porukoita tasapuolisesti. Kun saa palkkansa jonkun urheilusarjan
seuraamisesta niin suosikkijoukkueet vain haittaavat objektiivisuutta.

Carolinalla on paras hyökkäys, mitä niillä on ollut tuolla uudella nimellä.
Ikävä kyllä Maurice on sinänsä ikävässä tilanteessa, että seudulla ei
ole tippaakaan jääkiekkoperinteitä. Kun joutuu kilpailemaan kaikkia
kolmea muuta suurlajia vastaan, on pakko muuttaa peliä
viihdyttävämmäksi. Eikä tämä valinta suinkaan ollut Mauricen.
Joukkueen pelaajarakenne muutettiin pieneksi ja nopeaksi viime
kevään ja kesän aikana.

Hyvästä hyökkäyksestä ei ole paljonkaan hyötyä kun katsoo
noita porukan puolustavia hyökkääjiä. Ranheimin ja Mandervillen
lähdettyä tuokin kuvio meni uusiksi. DiMaio ja Brindy ovat hyviä
tuossakin roolissa mutta kun varsinaisia jarruketjuja ei ole niin
liian usein joukkue joutuu uhraamaan yhden suunnan nopeiden
hyökkääjiensä energiaa tuohon tehtävään. Katsokaa nyt tuota
rosteria!
 
F

Flonaldo

Carolinan kentät olivat tosiaan suoraan Bob Peckiltä sillä erolla, että katsoin DiMaion olleen kaukalossa jo runkosarjan viimeisessä. Kaaneista minulla ei ole juurikaan mitään hajua joten ennakosta tuli valitettavan Devils-painotteinen. Devilsin kentät ovat sitten taas kyllä oikein.

Mauricesta: Sinänsä ihan kohtalainen suoritushan tuo Kaanien luotsaaminen pleijareihin oli. Mutta ei mielestäni missään tapauksessa mikään meriitti. Suurempana meriittinä voi tosiaankin pitää sitä, että miehen palli ei ole heilunut vaikka pitkään rupeamaan on mahtunut paljon heikkojakin kausia. Yhdyn siis täysin hanneksen näkemykseen, Maurice ei ole vielä näyttänyt mitään ja ennen kuin näin tapahtuu, niin ei miehellä voi suuria kehuja antaa.
 

Xtrmntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP
Carolina taistelee

Ihmeitä voi näköjään tapahtua. Carolina otti viime yönä jo toisen peräkkäisen voittonsa hyvään vireeseen päässeen maalivahti Arturs Irben johdolla. Laukaukset Devils voitti 39-14, mutta se ei auttanut paholaisia voittoon asti. Sami Kapanen teki toisen maalinsa ja neljännen pisteensä pudotuspeleissä, mutta plusmiinustilasto näyttää murheellisesti -5. Joka tapauksessa Carolinan piristyminen on ollut melkoin paukku, 0-3 tappioasemasta kaksi voittoa ehkä suurinta mestarisuosikkia vastaan kertoo joukkueen asenteesta. Valitettavasti Carolinan kannalta asennen taisi löytyä liian myöhään, koska en usko että Devils voi hävitä neljää peliä peräkkäin. Joka tapauksessa onnea Carolinalle ensi peliin, niin saadaan lisää jännitystä pudotuspeleihin.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
New Jersey jatkoon

Yllättävän tiukille joutui Devils Carolinan kanssa vaikka näytti kolmannen pelin jälkeen siltä, ettei Hurricanesista ole vastusta. Tänään kuitenkin palautettiin järjestys ja Devils voitti pelin aika selvästikin 5-1. Mutta Carolinallakin oli paikkansa tulla peliin, varsinkin toisessa erässä kun pääsivät pelaamaan minuutin 5-3 vastaan. Maali siinä tilanteessa olisi saattanut kääntää pelin, mutta paras paikka siunaantui Brylinille, joka ei kuitenkaan pystynyt tekemään alivoimamaalia. Myöhemmin nousi esiin Randy McKay, joka kahdella maalillaan pisti lopun Carolinan pyristelylle.

Eli Devils jatkoon ja seuraavalla kierroksella vastaan Toronto. Sama parihan kohtasi toisensa viime vuoden pudotuspeleissäkin, jolloin Devilsin puolustus piti pimennossa Sundinin ja kumppanit. Odotettavissa on kahden kovan maalivahdin, CuJon ja Brodeurin, kova kamppailu, sillä molemmat ovat olleet hyvässä pelivireessä näin playoffeissa. Tosin Brodeur ei hirveän koville joutunut, muistaakseni 114 laukausta kuudessa ottelussa, joka tekee alle 20 laukausta/peli. Mutta tästä playoff-parista tulee erittäin mielenkiintoinen, mutta uskon ja toivon New Jerseyn menevän parista jatkoon ja konferenssifinaaliin.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Mielenkiintoinen pari...

Toronton ja New Jerseyn kohtaaminen tulee olemaan erittäin mielenkiintoista seurattavaa!

...Sillä New Jersey pelaa todella hyvää kiekkoa ja kuuluu tietysti Stanley Cupin voittajasuosikkeihin.

Toronton GM Quinn on jälleen näyttänyt lahjansa koota hyvä, iskukykyinen joukkue playoffeja silmälläpitäen. Runkosarjamenestys ei ollut aivan odotettavan hyvää, mutta joukkue on kuin tehty nimenomaan playoffeihin; Isoja, kokeneita, kovia, ilkeitä, hyviä roolipelaajia ja tietysti hyvä maalivahti.

Viime kesänähän Toronto vahvistui merkittävästi saaden mm. kokeneet Gary Robertsin ja Shayne Corsonin riveihinsä.
Nyt kun "tosipelit" ovat kyseessä, herrat Roberts ja Corson ovat todella näyttäneet, mitä playoffeissa merkitsee kokemus. Näillä kahdella on edelleen erittäin paljon nälkää ja nämä kaksi tulevat todistamaan, että heihin satsatut dollarit eivät olleet turhia.

Jokatapauksessa, tasainen sarja tulossa, mahdollisesti mennään seitsemänteen peliin, jossa voi tapahtua mitä vain..

Itselläni ei henkilökohtaista suosikkia ole; toisaalta pidän New Jerseyn melkein täydellisestä roolituksesta ja kovuudesta, toisaalta Toronto on Kanadasta ja heillä on Quinn..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös