Netflix Suomi

  • 1 091 532
  • 3 646
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Uppos kyllä, ja jatko-osakin näkyy tuolla olevan.
Jatko-osa Forever iteltä vielä näkemättä, katseluun menee. Tänä vuonna ilmestynyt sitten jo kolmas ja viimeinen (?) Klovni, Klovn - The Final.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Aikoinaan katselin Breaking Badia vain hieman jenkkitahtia hitaammin. Taisin toisen kauden kolmanteen jaksoon päästä, kun kyllästyin ja lopetin.

Nyt marraskuussa aloitin uudelleen katsomaan sarjaa alusta. Pakko kysyä: onko tuolle viimeiselle kaudelle odotettavissa parannusta? Neljännen kauden viimeinen jakso menossa ja on taas jo hetken aikaa tympinyt. Ajattelin nyt väkisin katsoa sarjan loppuun, mutta onhan tämä nyt melkoinen yliarvostettu tekele kaikella mahdollisella tavalla. En kerta kaikkiaan ymmärrä, miten joku voi pitää tätä jopa kaikkien aikojen parhaana tv-sarjana ja miten imdb keskiarvo voi huidella 9.5 huitteilla.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aikoinaan katselin Breaking Badia vain hieman jenkkitahtia hitaammin. Taisin toisen kauden kolmanteen jaksoon päästä, kun kyllästyin ja lopetin.

Nyt marraskuussa aloitin uudelleen katsomaan sarjaa alusta. Pakko kysyä: onko tuolle viimeiselle kaudelle odotettavissa parannusta? Neljännen kauden viimeinen jakso menossa ja on taas jo hetken aikaa tympinyt. Ajattelin nyt väkisin katsoa sarjan loppuun, mutta onhan tämä nyt melkoinen yliarvostettu tekele kaikella mahdollisella tavalla. En kerta kaikkiaan ymmärrä, miten joku voi pitää tätä jopa kaikkien aikojen parhaana tv-sarjana ja miten imdb keskiarvo voi huidella 9.5 huitteilla.
Liikaa paljastamatta, niin omissa kirjoissa Breaking Badissa on yksi kaikkien aikojen hienoimmista lopetuksista sarjalle. Ei mitään Dexter-tason penailua (eipä tosin ollut sarjana lähelläkään BB:tä).
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Minulle Breaking Badissa alusta loppuun asti hienointa on Gus Fringin taival. Siinä on niin vitunmoinen gangsteri, että pahempi on varmaan maksimissaan Kummisetä kakkosen Michael Corleone. Aika paljon on noita elokuvakonniakin tullut nähtyä, mutta sellainen hienon miehen arvokkuus ja konstailematon tyyli yhdistettynä todella raakaan kykyyn ratkaista asioita on vaan jotain "ihastuttavaa".
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minulle Breaking Badissa alusta loppuun asti hienointa on Gus Fringin taival. Siinä on niin vitunmoinen gangsteri, että pahempi on varmaan maksimissaan Kummisetä kakkosen Michael Corleone. Aika paljon on noita elokuvakonniakin tullut nähtyä, mutta sellainen hienon miehen arvokkuus ja konstailematon tyyli yhdistettynä todella raakaan kykyyn ratkaista asioita on vaan jotain "ihastuttavaa".

Kyllä, oli tämän sarjan ehdottomasti paras hahmo.

Breaking bad oli hyvä, ehkä kauden verran olisi pystynyt karsimaan materiaalia pois, että olisi pysynyt tunnelmaltaan tiivimpänä settinä.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
@palle Ei se tuosta kyllä enää lähde, turha väkisin yrittää. Toki pidän sinua hieman tyhmänä kun et sarjan hienoutta ymmärrä, mutta eiköhän teille heikompilahjaisillekin löydy jotain sekundaa katsottavaksi.

Ei sarja huono ole missään nimessä. Turhauttava ennemminkin. Hahmojenkehitys on neljällä kaudella ollut poskettoman hidasta ja monien osalta turhankin pintapuolista, ottaen huomioon hahmojen vähäisen määrän sarjassa.

Suosittelepa jotain mulle sopivampaa. Mieluiten Netflixistä, mutta Viaplay ja Amazon prime käy myös.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ne, kenellä on käytössä jenkkien netflix, niin löytyykö sieltä Dexteri? Tekisi mieli aloittaa uusi kierros ja vpn:ää en viitsi ottaa, jos ei pommin varmaa tietoa ole, että sieltä löytyy.

Kiitos.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Ne, kenellä on käytössä jenkkien netflix, niin löytyykö sieltä Dexteri? Tekisi mieli aloittaa uusi kierros ja vpn:ää en viitsi ottaa, jos ei pommin varmaa tietoa ole, että sieltä löytyy.

Kiitos.

Google tiesi kertoa, että Dexter on poistunut Netflixistä ilmeisesti eilen ja on jatkossa katsottavissa Amazon Primessa.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
No nyt tuli taas syy jatkaa Netflix-tilausta (niitä syitä on muutenkin paljon)! Brooklyn 99:n kutoskausi tulee Netflixiin 10. tammikuuta.

Tuleeko tämä siis nimenomaan Suomi Netflixiin? Pikaisella googletuksella en löytänyt infoa ja kun mulla on tällä erää Netflix tauolla niin ei ole mahdollisia mainosviestejä emailillakaan tullut.

Edit: tietty, tässähän ollaan Netflix Suomi -ketjussa, eli oletan että tulee...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Yorkshiren viiltäjä -minisarja tuli katsottua joulun pyhinä, kun tuli sopiva hetki. Kolme tuntia meni hurauksessa, eli mielenkiintoinen dokkari niille, joita true crime -teokset kiinnostaa.
Saman kattelin. Tosin olin jo aiemmin nähnyt parikin dokkaria ks. vekkulista. Koronahan korjasi veli Peterin parempaan talteen viime kuussa, lusittuaan vajaat 40v.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei sarja huono ole missään nimessä. Turhauttava ennemminkin. Hahmojenkehitys on neljällä kaudella ollut poskettoman hidasta ja monien osalta turhankin pintapuolista, ottaen huomioon hahmojen vähäisen määrän sarjassa.

Breaking Badissa saattaa hiukan näkyä se, että sarja on jo vanha. Ainakin itselleni tuli joskus sarjaa uudelleen väijyessä tunne että onpa tässä hidasta kerrontaa. Tosin minua se ei vanhana fanina mitenkään haitannut.

Monen fanittama The Crown tuli itse katsottua alusta asti tässä loppuvuonna ja onhan se aivan poskettoman kovatasoinen. Ehkä neljäs kausi oli hiukan muita heikompi mutta silti omassa kastissaan moneen muuhun verrattuna
 

Kipinä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset
Breaking Badissa saattaa hiukan näkyä se, että sarja on jo vanha. Ainakin itselleni tuli joskus sarjaa uudelleen väijyessä tunne että onpa tässä hidasta kerrontaa. Tosin minua se ei vanhana fanina mitenkään haitannut.

Breaking Bad on aivan loistava sarja, ensimmäisellä katselukerralla. Olen yrittänyt kaksi kertaa uudelleen katselua, mutta ei vaan enää lähde. Toisella yrityksellä pääsin toisen kauden loppuun, osittain pikakelauksella.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: raju

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
En tiedä onko sama muilla, mutta itselläni ei lähde oikein mikään jatkuvajuoninen sarja enää toisella kerralla. Syy on yksinkertainen: muistaa kaiken, tai vähintään isot tapahtumat ja käänteet, ja sitten kaikki tuntuu elähtäneeltä. Sopranos oli esimerkiksi aika tylsä toisella kerralla. No sitten toisaalta ehkä jokin todella intensiivinen ja suoraviivainen viihdepurkka toimii uudelleenkin, kuten vaikkapa Pako-sarjan kaksi ensimmäistä kautta. Ei tarvi miettiä tai ihmetellä, kun se jännite on tapissaan kaiken aikaa. Sellainen tietysti on monelle huonoa tv:tä :)
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En tiedä onko sama muilla, mutta itselläni ei lähde oikein mikään jatkuvajuoninen sarja enää toisella kerralla. Syy on yksinkertainen: muistaa kaiken, tai vähintään isot tapahtumat ja käänteet, ja sitten kaikki tuntuu elähtäneeltä. Sopranos oli esimerkiksi aika tylsä toisella kerralla.

Minulla kyllä lähtee jos sarja on tarpeeksi hyvä ja tykkään katsoa elokuviakin useita kertoja. Mutta minulle ei juoni ja käänteet olekaan se kaikkein tärkein asia.

Toki leffat pääsääntöisesti kestävät aikaa sarjoja paremmin.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on taas vähän reilummin aikaa kun viimeksi Brooklyn 99 katselin. Pyöräytin tuon eilen alusta asti uusintakierrokselle ja onhan tuo nyt helvetin hauska sarja. Urpokomediaa parhaimmillaan, ja näyttelijät ovat osuneet kyllä aivan kohdilleen. Täytyypä tässä katsella lisää kun ei jaksa kuunnella tuota paukutusta pihalla. Täytän viinilasini ja huudan "nine-nine!!".
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Minulla kyllä lähtee jos sarja on tarpeeksi hyvä ja tykkään katsoa elokuviakin useita kertoja. Mutta minulle ei juoni ja käänteet olekaan se kaikkein tärkein asia.

Toki leffat pääsääntöisesti kestävät aikaa sarjoja paremmin.

Lähtökohtaisesti kaikki kyllä kestää aikaa riippuen mitä etsii. Minulla varmaan on joillakin leffoilla yli 20 katselukertaakin syystä ja toisesta, eivätkä ne kerrat jää siihen. Mutta jos nimenomaan sitoutuu juuri vaikkapa jonkin suhteellisen pitkän, eli monikautisen, sarjan katsomiseen, niin sekin vaatii lähtökohtaisesti jo paljon muuta kuin juonta. Toisaalta sitten muuta ei moni jatkuvajuoninen sarja periaatteessa tarjoa, koska jatkon tekeminen vaatii kovia katsojalukuja ja ideoita pitää riittää myöhemminkin. Kaikista suurin kusetus varmaan jonkin Dallasin unikauden jälkeen on Lost, jota tehdessä ei tiedetty harmainta pieruakaan mitä ollaan tekemässä, ja miten kunkin kauden pitäisi edes etäisesti päättyä. Tuo on varmaan räikein perseily mitä tiedän ottaen huomioon sarjan erittäin suuren suosion.

Okei, myönnän sitten kyllä senkin, että monissa nykyaikaisissakin sarjoissa on myös jotain teemoja ja kestävää tunnelmaa, koska erilaiseen koukuttamiseenhan tv-sarja usein perustuu. Kilpailu on toisaalta sitten tv-sarjojen evoluution suhteen paljon verisempää nyt suoratoistojen aikakaudella, ja pitää tapahtua heti alussa, jos meinaa erottua joukosta ja saada jengiä seuraamaan. Siinä ei pieni vino tiettyjä tyyppejä viehättävä tunnelma tai kenties hyvä pääosakaan auta, ellei idean markkinointi jotenkin onnistu. Mutta juu, näissä vanhemmissa laajalti laadukkaiksi todetuissa ja "kestävissä" sarjoissa (kuten Sopranosissa) on aina se ongelma itsellä, että jos se juurikin oma koukku on selkeästi tiedossa, niin harmi kyllä menee puhtaasti memory lanen suuntaan katsominen. Case of the Week ei ole ollut oma suosikkimuoto koskaan, mutta niitä voi katsella aina miten huvittaa.

Olisi oikeastaan aika mielenkiintoista seuloa tv-historiasta sellaiset sarjat, jotka ikään kuin kypsyvät katselukertojen myötä. Elokuvissa tätä kehitystä tapahtuu kaiken aikaa, koska ei tarvitse panostaa kaikessa vapaa-ajassaan niin raa'asti, ja alkaa analysoimaan viikkokausia yhtä juonikehitystä.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Mulla on taas vähän reilummin aikaa kun viimeksi Brooklyn 99 katselin. Pyöräytin tuon eilen alusta asti uusintakierrokselle ja onhan tuo nyt helvetin hauska sarja. Urpokomediaa parhaimmillaan, ja näyttelijät ovat osuneet kyllä aivan kohdilleen. Täytyypä tässä katsella lisää kun ei jaksa kuunnella tuota paukutusta pihalla. Täytän viinilasini ja huudan "nine-nine!!".
Tämä on muuten loistava sarja. Täysin "aivot narikkaan" meininkiä. Mutta silti hyvää viihdettä ja mielellään katselee. Kepeää ja leppoista meininkiä. Sopii mainiosti arjen viihteeksi. Suosittelen lämpimästi sarjaa kaikille, erityisesti komedian ystäville (jenkkikomedian).
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Olisi oikeastaan aika mielenkiintoista seuloa tv-historiasta sellaiset sarjat, jotka ikään kuin kypsyvät katselukertojen myötä. Elokuvissa tätä kehitystä tapahtuu kaiken aikaa, koska ei tarvitse panostaa kaikessa vapaa-ajassaan niin raa'asti, ja alkaa analysoimaan viikkokausia yhtä juonikehitystä.
Olen katsomassa (Viaplaylta) Mr. Robotia toista kertaa, nyt puolison kanssa. En yleensä katso mitään useampia kertoja, mutta tässä on valtavasti kohtauksia, jotka saavat ihan eri merkityksen kun tietää koko tarinan. Ja toki katsomiskokemusta avittaa se, että kyseessä on 2010-luvun paras sarja.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
En tiedä onko sama muilla, mutta itselläni ei lähde oikein mikään jatkuvajuoninen sarja enää toisella kerralla. Syy on yksinkertainen: muistaa kaiken, tai vähintään isot tapahtumat ja käänteet, ja sitten kaikki tuntuu elähtäneeltä. Sopranos oli esimerkiksi aika tylsä toisella kerralla. No sitten toisaalta ehkä jokin todella intensiivinen ja suoraviivainen viihdepurkka toimii uudelleenkin, kuten vaikkapa Pako-sarjan kaksi ensimmäistä kautta. Ei tarvi miettiä tai ihmetellä, kun se jännite on tapissaan kaiken aikaa. Sellainen tietysti on monelle huonoa tv:tä :)
No ei lähde, ja kellä nyt on aikaa katsella joku useampituotantokausinen järkäle uudestaan? Itse en oikeastaan ala myöhemmin katsella lainkaan pidempiä sarjoja, joko pääsee alusta mukaan tai sitten ei, myöhemmin joku useiden tuotantokausien kahlaaminen tuntuu lähinnä ahdistavalta.

Minisarjat on enemmän mun makuun, selkeä tarina ja loppu, eikä mitään kesken matkaa sävellettyä, osittain katsojalukujen mukaan pahimmassa tapauksessa. Vanhemmista sarjoista katson vain näitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös