Netflix Suomi

  • 1 093 511
  • 3 646

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Oli kyllä valtava pettymys tuo Joker josta kuullut paljon hyvää. Koko leffan odotin että jotain tapahtuu ja sittenkun alkoi tapahtua se loppuikin. Kaksi iltaa meni katsoessa kun ekana iltana nukahdin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onko kukaan palstalla kattellut tuota brittiläistä Hävytöntä -sarjaa? Trailer Park Boysit tuli kahlattua läpi ja jotain vastaavaa voisi ottaa dokkarien kylkeen viihteeksi. Yli 90% suositusta tarjoaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko kukaan palstalla kattellut tuota brittiläistä Hävytöntä -sarjaa? Trailer Park Boysit tuli kahlattua läpi ja jotain vastaavaa voisi ottaa dokkarien kylkeen viihteeksi. Yli 90% suositusta tarjoaa.

Jos on katsonut jenkkien hävytöntä niin sama sarja mutta alkuperäisenä brittiversiona. Suosittelen kyllä ja jos tuota Hävytöntä on taas katsonut niin kannattaa myös YLE areenan persaukiset sarja pistää seurantaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt reilu 5 jaksoa takana Cobra Kai sarjaa, äkkiseltään sanoisin että ehkä paras sarja aikoihin, jos jatkuu näin niin voisin jopa sanoa että saattaa olla ihan parhaimpiakin mihin törmännyt. Karate kid leffat joskus kyllä katsottuna mutta menee hyvänä viihteenä vaikka ei ne niin parhaimmassa muistissa tai edes katsottuna olisi.
Olihan tämä hauskaa kasarinostalgiaa, ei näin hyvää kasaritatsia ole ollut musiikkeineen pitkään aikaa missään.

Jos hiukan purkaa näkemäänsä niin ensinnäkin tämä on William Zabkan eli Johnnyn tarina ja hyvä niin, näyttelijätaidot yllätti positiivisesti. Ralph Macchio on yhtä tylsä kuin kasarilla, kiva hahmo LaRusso joo mutta tylsä ja yksiulotteinen näyttelijä Macchio.
Johnnyssa on potentiaalia monimuotoiseen kasvu- ja selviytymistarinaan.

Yleisesti ottaen sarja olisi ehkä toiminut paremmin 10 vuotta sitten, ikä hiukan painaa kasaritähdillä. Erinomaista viihdettä joka tapauksessa.

Latetaan loput spoilereihin
Kreesen mukaan tuonti spoilattiin jo 1. kauden markkinointikuvassa ja siten kaikki ennalta arvattavaa pitkälti heti alun jälkeen mihin tarina johtaa, kuka kasvaa hahmona ja kuka ei, loppuun sit turnaus eiks je.

Eka kausi oli huomattavasti parempi ja jokainen jakson lopetuskoukku aiheutti kutkuttavan tilanteen, toinen kausi hiukan lässähti ymmärrettävästi kun alkuinnostus aihetta kohtaan oli ohi ja aiheet ei enään niin isoja.
Vaihdetaan puolia Miyagista Cobra Kaihin ja toiste päin, ei ole vaikea arvata kolmos kauden tapahtumia. Kreese on pahis, Miquel herää ja bondaa Johnnyn kanssa, molemmat tekee yhteistyötä LaRusson kanssa ja Robby, meneekö vastapuolelle eli Cobra Kaihin se on 50-50, sietäis mennä muuten Cobra Kaissa ei ketään inhimillistä päähahmoa herättämässä ristiriitaisuutta.
Ehkäpä idea alun jälkeen ei olekaan tämä että pitäisi olla isoja juonen käänteitä enään suuntaan tai toiseen vaan ennemmmänkin leppoisa teinidraama tällä kasarikaratevivahteella.
 
Viimeksi muokattu:

Gally11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens #11 - Saku Koivu, Brendan Gallagher
Netflixiin ilmestynyt Nuori Wallander on hyvää viihdettä, jos vanhat Wallander-leffat tai yleisesti nordic noir -tyyli kiinnostaa. Adam Pålsson esittää pääosaa mielestäni erittäin hyvin, kunhan ei liikaa koita verrata "vanhaan" Wallanderiin Krister Henrikssoniin. Silta-sarjan jälkeen ehkä parhaimpia katsomiani Netflixin esittämiä nordic noireja.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Netflixiin ilmestynyt Nuori Wallander on hyvää viihdettä, jos vanhat Wallander-leffat tai yleisesti nordic noir -tyyli kiinnostaa. Adam Pålsson esittää pääosaa mielestäni erittäin hyvin, kunhan ei liikaa koita verrata "vanhaan" Wallanderiin Krister Henrikssoniin. Silta-sarjan jälkeen ehkä parhaimpia katsomiani Netflixin esittämiä nordic noireja.
Minua hieman häiritsi se että nuori Wallander toimiikin nykyajassa. Ja dialogi on englantia.
 

Gally11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens #11 - Saku Koivu, Brendan Gallagher
Minua hieman häiritsi se että nuori Wallander toimiikin nykyajassa. Ja dialogi on englantia.

Dialogin kieli kieltämättä häiritsi itseänikin aluksi kun tämän tyylin sarjoissa puhutaan yleensä tuotantomaan äidinkieltä, mutta kyllä tuohon nopeasti tottui. Nykyaikaan sijoittuva tarina ei minua sinänsä häiritse. Tämä sarja pitää osata vähän erottaa alkuperäisestä Wallanderista, vaikka hahmo onkin sama.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Sattuiko kukaan katsomaan sitä ufodokkaria missä haastateltiin erinäisiä valtion virkamiehiä kenraaleista tiedemiehiin? Ehdin katsomaan hetken aikaa ja vaikutti aika mielenkiintoiselta, mutta nyt kun oli tarkoitus jatkaa tuon katsomista, niin eipähän löydykään enää koko dokkaria?

Oli muistaakseni tämä dokkari.

(Linkki IMDB:n sivuille)
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
En kelannut ketjua taaksepäin, mutta onko porukka zoomannut Reckoning sarjaa? Mielipiteitä lukisin mielelläni.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Darkin finaalille 10- arvosanaksi.
En missään kohtaa syvällisemmin kiintynyt hahmoihin matkan aikana mutta kolmoskaudella alkoi viimein olla tunteita kun asioita alkoi tapahtua. Esim "asuntovaunutaistelu" oli kova paikka.

Finaali kuitenkin sitoi langat yhteen ja loppu oli koskettava. Miinus kympin perään tulee kellontekijän pojan angstista joka oli liian "on the nose" että se hyppäsi ruudulta silmille mutta muuten annan aplodit.

Parasta mitä saksasta on tullut sitten Das Bootin(leffa, ei sarja) ja Schumacherin.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Flixiin oli ilmestynyt tahattoman komiikan nerokas mestariteos Hard Target vuodelta -93. Pääosissa tuhansien ilmeiden mies ja etenkin karismaattisena luonnenäyttelijänä kannuksensa hankkinut van Damme. Ehkä kuitenkin John Woona olisin kiinnittänyt pääosaan Dolph "lotta" Lundgrenin, joka uskoakseni olisi kyennyt vieäkin bravuurimpaan pääosasuoritukseen ja lähemmäsi täydellisyyttä tässä genressä. Mutta emme anna sen häiritä.

Tämän leffan katseleminen vaatii toki uskallusta (ja ehkä muutaman ylimääräisen oluen), mutta kyllä se lopuksi palkitsee katselijansa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Flixiin oli ilmestynyt tahattoman komiikan nerokas mestariteos Hard Target vuodelta -93.
Taitaa se huumori olla kuitenkin ihan tahallista... Toki olen nähnyt vain leffateatterikierroksella, mutta muistaakseni se huumori oli samaa kuin parhaissa hongkongilaiselokuvissakin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hard Target oli ilmestyessään todellinen bad ass leffa. Hongkong mestari John Woo toi tyylilajin hollywoodiin, leffa sisältää paljon samankaltaisuuksia mm taitselukohtauksissa.
Se miten se nyt toimii on toissijaista ainakin mulle, aikansa kuva niin kuin moni muukin ysärin viihdetekele.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Minua ärsyttää tuo Netflixin tulossa -toiminto. Tällä viikolla tulevat ohjelmat tuleekin vasta ensi viikolla. Seuraavalla viikolla tulevat ohjelmat tulevat kahden viikon kuluttua. Yksi viikko on ma-su.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Peaky blinders maraton menossa itsellä. Miten olin tämän missannut. Täyttä timanttia.

Paras musascore sitten Miami Vicen, Twin Peaksin ja Sopranosin. Ylisanat ei riitä kuvaamaan tunnelmaa.

Täyden kympin sarja.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onhan se ihan törkeen huikee sarja, sikäli jos on kolahtaakseen. Välillä aina vituttaa kun on jo katsonut ne kaudet mitä tekstitettynä on tarjolla.
Onhan se huikea sarja. Toivottavasti Veronica näyttää paljasta pintaa sarjan edetessä. Siinä on suttura mun makuun...
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
I`m thinking of ending things oli muuten huonoin elokuva odotuksiin nähden mitä olen koskaan katsonut.

Saanut arvioissa jopa viittä tähteä. Kännissäkö niitä on kirjoiteltu.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Unbroken ei näköjään ole kovinkaan uusi tekele, vaan vuodelta 2014, mutta suositellaan sitä nyt silti kun se tuli vasta katsottua. Yllätyksekseni ohjaajana operoikin Angelina Jolie. Ihan luontevasti tuntui leffa rullaavan.

Elokuva ei noussut miksikään ikimuistoiseksi mestariteokseksi, mutta ihan perus hyvä tuo mielestäni on. Isoin syy miksi Leffan esille nostan, on Louis Zamperini, jonka kokemuksiin elokuva pohjautuu. On sata varmaa, että tämä mies on tarinansa ansainnut ja se sinunkin kannattaa katsoa.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Torstaina 1.10. Netflixiin on tulossa Stephen Kingin kirjaan perustuva klassikko Christine - Tappaja-auto (1983). John Carpenter ohjaajana ja (varsinkin) tuolloin erittäin kuuma Kelly Preston sivuroolissa. Olen joskus vuosia sitten tämän nähnyt, muistikuvat ovat jo hieman hatarat.

Tätä olen yrittänyt löytää DVD:nä, mutta kun alle 30 euroon ei tuntunut mistään löytyvän niin ostamatta jäi. Nyt ei onneksi tarvitse ostaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Torstaina 1.10. Netflixiin on tulossa Stephen Kingin kirjaan perustuva klassikko Christine - Tappaja-auto (1983). John Carpenter ohjaajana ja (varsinkin) tuolloin erittäin kuuma Kelly Preston sivuroolissa. Olen joskus vuosia sitten tämän nähnyt, muistikuvat ovat jo hieman hatarat.

Tätä olen yrittänyt löytää DVD:nä, mutta kun alle 30 euroon ei tuntunut mistään löytyvän niin ostamatta jäi. Nyt ei onneksi tarvitse ostaa.
Tämä oli kasarilla ensimmäisiä "kauhuleffoja" mitä katsoin/sain katsoa, löytyi himakokoelmista ja jäi kummittelemaan. En ole kauhuelokuvien ystävä mutta tämä toimii edelleen, tässä on jotain absurdia ja silti realistista touhua ainakin teinille joka diggaa autoista.
Olen nähnyt varmaan kymmenen kertaa, en omista enää VHS nauhuria joten hyvä tietää mistä löytyy kun kohta taas tarve nähdä tämä.

Jotain samaa vibaa tässä kuin Kauhun kilometreissä mikä myös oli junnuna niitä ekoja jännäreitä mitä sain katsoa varmaan jo ennen Christineä.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Täältä vahva suositus Cheer -dokusarjalle.

6-osainen dokumenttisarja pienen Navarron junior collegen cheerleading tiimin valmistautumisesta vuoden isoimpaan kilpailuun.

Mulla oli kyllä etukäteen jonkinlainen käsitys siitä, minkälaista cheerleading on äärimmilleen vietynä urheilumuotona, mutta kyllähän tuo silti pääsi yllättämään. Raakaa on meno paikka paikoin, treenejä useita päivässä ja loukkaantumisia näyttää tulevan enemmän kuin laki sallii.

Samoilta tekijöiltä kuin Last Chance -sarja.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Hard Target oli kyllä oikein malliesimerkki siitä, että ihan kaikki asiat ei ajan hammasta kestä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös