Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Ihan vaan kiinnostuksesta; tuliko ennen tuota LAPD:n suorittamaa rotuprofilointipahoinpitelyä conanobrienmainen-varoitus, että "kääntäkää lapsi"? Jos ei niin, miksi Mustin ampuminen järkytti enemmän kuin Mustan lyöminen?
Yleensä tuon kyllä aavistaa, varsinkin kun jutun otsikko on "turisti kuvasi videolle ...." Olisikohan tämäkään ylittänyt uutiskynnystä, mikäli tuo viedeo ei olisi ollut saatavilla näytettäväksi.
Minua ei kyllä muuten järkyttänyt kumpikaan erityisesti.
Mitenköhän muuten varoitusten luvatussa maassa on tämä asia hoidettu. Aivan varmasti siellä on jotenkin rajoitettu tätä tai TV-yhtiöt välttelevät vastuuta pistämällä jonkun ikonin ruudun kulmaan ennen poliisikohtauksia.
Mikäli tämä ikoni nurkassa varotussovellus ei ole vielä käytössä, niin tämän idean saa vapaasti kopioida käyttöön.
Viestin lähetti Murmeli
Kellekään ei käynyt mitään vakavaa? Kysypäs tämän poliisikoiran isännältä / kouluttajilta.
Joo, onhan se varmaan vakava tapaus perheen sisällä. Maailmassa on vaan niin paljon ikävämpiäkin asioita, ettei yksi koira jaksa meikäläistä surettaa. Jos olisi ollut oma, niin asia olisi toisin. En tosin olisi sitä lähettänyt haulikkomiehen kimppuun.
Viestin lähetti Murmeli
Aika vähän katsot televisiouutisia, jollet näe erityisen törkeitä juttuja kuin kerran kuussa. Tietysti, kuten monet täällä ovat maininneet, kaikki eivät pidä joukkohaudoista, pommien silpomista ihmisiä tai nälänhädästä kärsivistä pelkkää luuta ja nahkaa olevista etiopialaislapsista kertovia uutisia erityisen törkeän näköisinä.
Puhuinko jotain törkeistä jutuista. Itse olin kirjoittavinani "törkeän näköisistä jutuista". Tarkoitan juuri näitä missä aitoa väkivaltaa näytetään sellaisenaan.
Nälkää näkevä lapsi on törkeän näköinen ja aiheuttaa tunteita, mutta ei se sillälailla lyö silmille. Tämähän on toisaalta aika henkilökohtainen asia, missä tämä raja kulkee. Riippuu varmaan siitä paljonko on pelannut Doomia yms.
Viestin lähetti Murmeli
Koskas meinasit opettaa, että lentokoneen törmääminen pilvenpiirtäjään tappaa ihmisiä, eikä ole vain hauskan näköistä ilotulitusta?
Koskas se sinulle opetettiin? Kyllä ne varmaan tajuavat sen kun ikää tulee riittävästi. Silloin varmaan on myös oikea aika se tajuta, ei nyt 3 vuotiaana.