Neil Young – ”Joe Canuck”

  • 6 339
  • 31

redpecka

Jäsen
Oliko kukaan muuten siellä Neilin keikalla -92 tai -93 Nordiksella? Minä olin. Lämppärinä oli sellanen kun ootas nyt, no sieltä Seattlesta näitä grunge-musiikkiyhtyeitä... En saa nimeä nyt päähäni. Niillä oli se hitti että elossa ollaan, vaikka sen oli tehnyt jo tunnetuksi BeeGees-tanssiyhtye muchos aikoja sitten.

NY esiintyi ekaa kertaa kymmeneen vuoteen Euroopassa ylipäätään. Bändinä hällä oli Booker T & MG's. Mielestäni nämä heput ovat soittaneet Neilin levyillä joskus muutenkin, en jaksa tarkistaa nyt.

Mahtava keikka, vaikka siinä eturivissä jotkut grungepissispojat ihmettelivät että mikä vitun tapiorautavaarakeikka tämä olla kun Neil pyysi lavalle Nils Lofgrenin haitareineen ja liudan kantrimuusikoita soittamaan viitisen biisiä uudelta kantrilevyltään "Harvest moon".

Ai kun minä tykkäsin. Terveisiä kaikille keikalla olleille. Muistaakseni jatkot olivat Tavastialla, siis samalla lipulla pääsi sinnekin jotenkin hippaloimaan. Jau!

(E: siis biisit erit, jos epäselvälsi jäi Brrgee ja Pearl jammi. Pearl Jam oli tämä villapaita-harrasteorkesteri Seattlesta siis nimeltään. Ihan hirvee keikka heiltä, mutta ymmärrän grungen. Silti ala-arvoinen suoritus eddievebberiltä vai mikä sen nimi nyt olikaan. Parin vuoden sisässä tekivät yhteisen levyn, Mirrorball, joka jylkaistiin ruskeassa kirjekuoressa ekologisesti. Ihan karmea levy vaikka avausrauta on hyvä. Muita 15min-tenkutuksia ei oikein jaksa.)
 
Viimeksi muokattu:

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oliko kukaan muuten siellä Neilin keikalla -92 tai -93 Nordiksella? Minä olin. Lämppärinä oli sellanen kun ootas nyt, no sieltä Seattlesta näitä grunge-musiikkiyhtyeitä... En saa nimeä nyt päähäni. Niillä oli se hitti että elossa ollaan, vaikka sen oli tehnyt jo tunnetuksi BeeGees-tanssiyhtye muchos aikoja sitten.

NY esiintyi ekaa kertaa kymmeneen vuoteen Euroopassa ylipäätään. Bändinä hällä oli Booker T & MG's. Mielestäni nämä heput ovat soittaneet Neilin levyillä joskus muutenkin, en jaksa tarkistaa nyt.

Mahtava keikka, vaikka siinä eturivissä jotkut grungepissispojat ihmettelivät että mikä vitun tapiorautavaarakeikka tämä olla kun Neil pyysi lavalle Nils Lofgrenin haitareineen ja liudan kantrimuusikoita soittamaan viitisen biisiä uudelta kantrilevyltään "Harvest moon".

Ai kun minä tykkäsin. Terveisiä kaikille keikalla olleille. Muistaakseni jatkot olivat Tavastialla, siis samalla lipulla pääsi sinnekin jotenkin hippaloimaan. Jau!
En päässyt paikalle, kun en ollut vielä syntynyt. Tästä huolimatta Neil Young on yksi suosikkejani sooloartisteista ja Hey Hey, My My pysynee aina suosikkikappaleiden joukossa - kun tässä kitaran soittoa aloin opettelemaan, niin ko. kappale oli ensimmäisiä mitä halusin opetella.

Harmi, ettei tuotantoa juuri löydy enää Spotifystä. Laiskuuspäissäni en oikein muista palveluista haluaisi maksaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Oliko kukaan muuten siellä Neilin keikalla -92 tai -93 Nordiksella? Minä olin. Lämppärinä oli sellanen kun ootas nyt, no sieltä Seattlesta näitä grunge-musiikkiyhtyeitä... En saa nimeä nyt päähäni. Niillä oli se hitti että elossa ollaan, vaikka sen oli tehnyt jo tunnetuksi BeeGees-tanssiyhtye muchos aikoja sitten.

NY esiintyi ekaa kertaa kymmeneen vuoteen Euroopassa ylipäätään. Bändinä hällä oli Booker T & MG's. Mielestäni nämä heput ovat soittaneet Neilin levyillä joskus muutenkin, en jaksa tarkistaa nyt.

Mahtava keikka, vaikka siinä eturivissä jotkut grungepissispojat ihmettelivät että mikä vitun tapiorautavaarakeikka tämä olla kun Neil pyysi lavalle Nils Lofgrenin haitareineen ja liudan kantrimuusikoita soittamaan viitisen biisiä uudelta kantrilevyltään "Harvest moon".

Ai kun minä tykkäsin. Terveisiä kaikille keikalla olleille. Muistaakseni jatkot olivat Tavastialla, siis samalla lipulla pääsi sinnekin jotenkin hippaloimaan. Jau!

(E: siis biisit erit, jos epäselvälsi jäi Brrgee ja Pearl jammi. Pearl Jam oli tämä villapaita-harrasteorkesteri Seattlesta siis nimeltään. Ihan hirvee keikka heiltä, mutta ymmärrän grungen. Silti ala-arvoinen suoritus eddievebberiltä vai mikä sen nimi nyt olikaan. Parin vuoden sisässä tekivät yhteisen levyn, Mirrorball, joka jylkaistiin ruskeassa kirjekuoressa ekologisesti. Ihan karmea levy vaikka avausrauta on hyvä. Muita 15min-tenkutuksia ei oikein jaksa.)
Olin paikalla kesällä 1993 tuolla Nordiksella. Olen nähnyt kaikki Neil Youngin muutkin Suomen esiintymiset.

Helmihillo oli sysipaska lämppäri. En ole seurannut yhtyettä vuosien varrella, sillä on todennäköisesti ollut parempiakin esiintymisiä. Laulaja oli tosiaan roimasti jurrissa. Jos Pearl Jam olikin kehno, Niilo taas jopa ylitti odotukset, jos mahdollista. Osa pitkätukkaisista kakaroistakin tykkäsi.
 
Viimeksi muokattu:

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreät Jääkärit
Itsekään en ollut tuon keikan aikaan vielä syntynyt. Niilon olen nähnyt kerran livenä, nimittäin Hartwallilla 2016 Monsanto Years -albumin tiimoilta, taustabändinä oli tuolloin Promise of the Real, jossa soitti kaksi Willie Nelsonin pojista. Mies oli kyllä ikäänsä nähden tolkuttoman hyvässä tikissä ja keikkakin taisi kestää reilut kolme tuntia. Tippa nousi vähän silmäkulmaan kun Mother Earth -biisi pauhasi keikan loppupuolella.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Neil Young ilmoitti palauttavansa tuotantonsa "vastentahtoisesti" takaisin Spotifyyn. Samalla kuitenkin vaati Spotifytä kiinnittämään huomiota musiikin äänenlaatuun.

"“Hopefully, Spotify will turn to Hi Res as the answer and serve all the music to everyone. Spotify, you can do it! Really be #1 in all ways. You have the music and the listeners!!!! Start with a limited Hi res tier and build from there!”

Niilo myös julkaisee pian uuden levyn "FU###IN UP" ja lähtee Crazy Horsen kanssa kiertueelle keväällä.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös