Sanonpa nyt itse pari sanaa, mutta alkuun kukkahattulandiaan oma näkemykseni mauttomuudesta. Mielestäni vaikka tämä tarina on surullinen ja erittäin henkilökohtainen, siitä puhuminen asian oikeilla nimillä ei vielä mene minkään viivan yli.
Tytön vanhemmat ovat toivoneet ettei Nataschaa riepoteltaisi mediassa ja toivovat että hän saisi nyt rauhassa sopeutua takaisin oikeaan elämään, tätä toivetta tietenkin toivoisi kaikkien tottelevan.
Käsittääkseni Nataschan antama haastattelu, jonka nyt maikkari esittää on itävaltalaisen televisiokanavan tekemä ja ainut missä hän on julkisesti antanut lausuntojaan. Kyseisen yhtiön haastattelusta saamat rahat menevät Nataschalle perustettuun rahastoon, se paljonko televisioyhtiö ottaa välistä jää sitten muitten arvailuksi, mutta raha ei nyt ole se oleellisin.
Itse en esimerkiksi ole koskaan katsonut mitään televisio sarjaa ennakkoon netin avulla, mutta nyt myönnän nähneeni haastattelun kun se aikoinaan ilmestyi. Syynä tähän on se että tytön järkyttävä kokemus kosketti aidosti minua, enemmän kuin pitkään aikaan mikään salaliittoteoria tai vastaavat kärsimykset.
Haastattelu on mielestäni tehty ihan hyvin, ei lähdetä hakemaan mitään syvällisempää tai semmoista. Natascha vaikuttaa henkisesti olevan yllättävän kypsä, mutta hänen henkiset jäljet kärsimyksestään näkyvät hyvin hänen kommentissaan jossa hän mm. syyttää itseään siitä että tämä kidnappaaja tappoi itsensä.
EDIT: Mainitaan vielä että Natascha on itse omasta(vaikkei vanhemmat halunneet) halustaan antanut tämän haastattelun. Muistaakseni mainitsee kyseisessä haastattelussa, myös että hänen rahastoonsa tulleilla rahoilla hän haluaa auttaa Etelä-Amerikan naisprostituoituja, jotka ovat pelkisestetysti sanottuna hänen kanssaan vastaavanlaisessa tilanteessa kun joku muu määräilee heidän elämäänsä.