Nakkikioski- ja kebab-skene

  • 141 439
  • 545

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, olempa tuossa suurella huvittuneisuudella seurannut palstamme junnujen, hienohelmojen ja muiden urbaanimpien tahojen väittelyä kotimaisten ja ulkomaisten hampurilaisravintolaketjujen keskinäisestä paremmuudesta.

Omasta mielestäni on lähinnä typerää käydä syömässä ko. ketjujen ylihinnoiteltuja brändituotteita, koska näkisin vankkojen omakohtaisten kokemusten perusteella, että ko. ketjujen tuotteissa ei juurikaan ole isompia eroja, noin niinkuin periaatteellisessa mielessä.

Kaikkia em. paikkojahan yhdistää nuori osaamaton henkilökunta, kirkuvat lapsiperheet, nurkassa kököttävät pissikset ja kaikenkarvaiset ko. ketjun jakamat järjettömät lelut ja muut tarpeettomat vempaimet. Tähän on vielä lisättävä se, että alle 5€:lla ko. paikoissa ei saa muuta kuin kuolat pyyhittyä johonkin etäisesti hampurilaista muistuttavaan sämpylän kulmaan.

Muutenkin ko. ketjujen puolestapuhujat ovat pääasiassa MTV-sukupolven surullisimpia edustajia, eli helposti mainonnalla ja brändihapatuksella kusetettavia vitunhokijoita.

Joukkoon mahtuu tietysti varttuneempikin osasto joka käy lappamassa tuota brändisaastaa suuhunsa, koska ovat liian mielikuvituksettomia tekemään mitään omia valintoja, josta johtuen brändihampurilaisravintolan valmiiksi ajatellut tuotteet sopivat näille rassukoille kuin Kerhon pelipaita allekirjoittaneen seinälle.

Asian tässä valossa päädynkin puhaltamaan pelin auki keskustelulle ns. oikeiden nakkikioskien tuotteista. Samaan yhteyteen voidaan niputtaa myös villinä rehoittava kebab- ja pizzaskene, koska ainakin itse syön paljon mieluummin tuskaniskalla, kuin em. brändiravintoloissa.

Itse tunnen joltisestikin hämeenlinnalaista "oikeaa" pikaruokaskeneä, johtuen siitä syystä, että paitsi asun siellä, myös siitä, että käytän ko. palveluja hyväkseni.

Koska olen luonteeltani laajakatseinen tutkimusmatkailija, en ole varsinaisesti jumittunut mihinkään tiettyyn paikkaan erityisesti, lukuunottamatta erästä nimeltä mainitsematonta Hämeenlinnan Sibeliuskadulla sijaitsevaa kebabputkaa, jossa käyn kiitettävässä määrin. Moinen jumittuminen johtuu hinta-laatusuhteesta, sekä yli kymmenen vuotta kestäneestä asiakassuhteesta.

Ehdoton suosikkini ko. paikassa on kebab riisillä. Hintaa päiväsaikaan ko. tuotteelle kertyy 4,30, jota voidaan pitää jokseenkin hyvänä.

Varsinaisten nakkikioskien osalta olen useimmiten päätynyt Linja-autoaseman grillille hakemaan pikkusuolaista huikopalaa. Tälläkin grillillä olen käynyt lukemattomia kertoja ja aina on tuote ollut kunnossa. Itse olen joskus ollut aika heikossakin hapessa, johtuen reippaasta humalatilasta. Em. asiasta johtuen en ole muodostanut mitään sen erityisempää suosikkia, vaan olen ottanut yleensä sitä, mikä on helpoin sanoa.

Toinen suosikkini on Rauhankadun ja Hallistuskadun kulmassa oleva perinteinen putka. Tämän paikan ehdoton kuningaspultti on pita kebab, jonka syötyään on kykenevä vetämään vaikka maratoonin, siis pienen ruokalevon jälkeen. Huhut kertovat ko. kulmilta saatavan nuuskaakin, mutta itse en ota kantaa moisiin väitteisiin.

Muina suosikkeina kerrottakoon Turun- ja Viipurinteiden varsilla olevat putkat, joihin eksyn harvemmin johtuen maantieteellisestä sijainnista.

Loppukaneettina päädyn vielä julistamaan, että kaikissa paikoissa palvelu on asiantuntevaa, humalaisystävällistä sekä ruoka maistuu ja ennen kaikkea täyttää, toisin kuin ah niin monessa brändiputkassa.

Mutta mitenkäs muissa paikoissa ja muilla tahoilla suhmuroidaan näiden "oikeiden" pikaruokien suhteen?

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Grillit ovat ruokapaikkojen aatelia. Itse olen lähinnä keskittynyt käyttämään Järvenpäässä sijaitsevan Lissun Grillin antimia jotka peittoavat 10-0 Järvenpäässä erittäin suositut hampurilais-ketjujen mestat ( Miten Järvenpään kokoiseen kaupunkiin on voitu ahtaa kaksi Hesburgeria ja yksi MacDonald's? ). Itse suosin yleensä herkku-lihapiirakkaa joka ei jätä ketään kylmäksi. Suosittelen.

PS. Hämeenlinnassa vieraillessani viime keväänä oli pakko ihastella linja-autoaseman grillillä myynnissä olevaa tuotetta joka kantoi muistaakseni nimeä King Kong. Oli aivan järkyttävän kokoinen hampurilainen. Vieläkin kaduttaa kun en ostanut kyseistä tuotetta. Ehkä sitten seuraavalla kerralla.

- Tinke-80
 
Viimeksi muokattu:

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Troija Kebab

Oulun vastaus tähän kebabhässäkkään. Tarjoilu pelaa, annokset valtavia ja maukkaita. Jonku kerran olen pikkupäissään ko. putiikkiin eksynyt. Suosittelen.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Troija Kebab

Niin, missäspäin Oulua tämä kyseinen pulju sijaitsee? Täytyy kartoittaa tilannetta, jos vaikka uudenvuoden turneella eksyisi.

Täältä tähän
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Suomen paras Kebab löytyy toki Tampereen keskustorin kupeesta. Punjabbiin, Unelma Kebab nassuun ja sen jälkeen muualla ei kebabbia syökkään.
 

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
Asiaa.

Työporukalla on ollut tapana tilata perjantaisin pizzaa lounaaksi. Viimeaikoina on tapahtunut laajamittainen kääntyminen kebabin suuntaan. Tänäänkin tilauksena on 2xriisillä, kerran lohkoilla ja 2xranskiksilla. Muille perusannos - mulle tuplalihalla. Nam.

Kebabille.com on oiva apuväline eri kaupunkien tarjontaan tutustumisessa. Sinne rohkeasti antamaan omat asiantuntijalausunnot ja arvostelut.

Omaan vahvat tunnesiteet turkulaiseen hampurilaisperinteeseen. Hesburger onkin edelleen lähellä sydäntäni, vaikka ei enää olekaan se sama "Hese". Aikanaan kyseinen lafka oli perinteinen grilli, josta sai grillituotteita. Laajentuminen on tuonut mukanaan vain huonoja ominaisuuksia. Hampurilaisten pitää olla joka paikassa samanlaisia eli yhtä huonoja. Perunat ovat nykyään kovin pieniä ja kalliita. Kaiholla muistelemme tuttavapiirissä oikeassa grillissä kuumaksi paistettua kerroshampurilaista. Makua ja persoonallisuutta samassa paketissa. Lapsuuteni suosikit, jättihampurilainen ja saslik. Missä olette..??

Olen löytänyt Helsingistä oman suosikkigrillini. Kaikki lihapiirakkajohdannaiset ovat mielenkiintoisia. Pihvi, muna, juusto, paksu makkarasiivu ja nakki piirakan sisällä. Öö, kuka on tämänkin keksinyt? Nakki vaikuttaa hieman eksyneeltä, mutta on mukava piristys paketissa.

Persoonallisuutta kaivataan bisnekseen. Sen vuoksi jaksaa tulla kauempaakin ja kävellä muutaman vähemmän houkuttelevan ruokapaikan ohi.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Re: Re: Troija Kebab

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, missäspäin Oulua tämä kyseinen pulju sijaitsee? Täytyy kartoittaa tilannetta, jos vaikka uudenvuoden turneella eksyisi.

Täältä tähän

Oisko Pakkahuoneenkatu 13. Ihan keskustassa siis.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Re: Troija Kebab

Viestin lähetti Black Adder
Oulun vastaus tähän kebabhässäkkään. Tarjoilu pelaa, annokset valtavia ja maukkaita. Jonku kerran olen pikkupäissään ko. putiikkiin eksynyt. Suosittelen.

Suosittelen ja suosin myös kyseistä ruokailulaitosta. Pitäneekin tänään pitkästä aikaa käydä Troijassa herkuttelemassa, nyt kun kissa on nostettu pöydälle.
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Haa, lempiaihe!
Ervalla on selvästi sofistikoituneet makuhermot. Kuin myös Tinkellä. Itse olen kunnon grillisapuskan vankkumaton ystävä ja kunnon styroxlaatikollinen upporasvassa paistettua kaikkea kruunaa yleensä iltani pintaliitoskenen rasitusten jälkeen. Laatikkoni ostan useimmiten linkun grilliltä, jossa hinta-laatu suhde on aina kohdallaan. Urhea grillinpitäjä-rouva jaksaa vuodesta toiseen palkita jonotukseni loistavalla mäiskeellä ja livauttaapa hän joskus extrapekonisiivun annokseeni, ystävällinen ja kohtelias herrasmies kun olen. Myös vallin ja marin grillit saavat joskus osansa palkkarahoistani ja minä vastaavasti herkullisia lihapiirakkatuotteita, jotka ovat muuten ko. paikkojen helmet.

Grilliruokien hall of fame (tee oma ehdotuksesi):

-Gourmethampurilainen, Linja-autoaseman grilli, Hml
-Makkarapatonki, Lissun grilli, Järvenpää
-Makkaraperunat, Ahjon grilli, Kerava

Bubblin' under -Kebablihis, Vallin grilli, Hml
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Re: Troija Kebab

Viestin lähetti Black Adder
Oulun vastaus tähän kebabhässäkkään. Tarjoilu pelaa, annokset valtavia ja maukkaita. Jonku kerran olen pikkupäissään ko. putiikkiin eksynyt. Suosittelen.

Muistaakseni samannimiseen puljuun eksyin viime vappuna Jyväskylän kävelykadulla (?) ja söin itseni lähes tajuttomaksi. Jumalattoman kokoinen annos niin maittavaa pöperöä, ettei syömistä yksinkertaisesti voinut lopettaa ennen kuin viimeinenkin pala oli haarukoitu tuulensuojaan.

En kuitenkaan suosittele pikkusuolaiseksi oluen kanssa läträttäessä. Itselläni ainakin jo ensimmäinen jälkiruokatuopillinen jäi tilanpuutteen vuoksi jonottamaan vuoroaan ruokatorveen.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Troijalle annan lämpimän siunaukseni myös minä.

Oulussahan nakkikioski- (tuttavallisemmin GP), kurdikiekko- ja kebabkulttuuri kukoistaa. Ovatpa aktiiviset kaupunkilaiset perustaneet skeneä kunnioittamaan ja perinteitä ylläpitämään oikein verkkosivustonkin. Informaatio aiheesta on ulottuvilla myös tien päällä osoitteessa wap.kaenkky.com
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Stadin parasta pizzaa saa osoitteesta Fleminginkatu joku mutta paikan nimi on Galili. Sillä varauksella tosin, että omistaja itse on paikalla.

Uudenmaan paras pizza taas asuu Olarissa ja tarkemmin Road Housessa.

Kyllä nuo turkkilaiset sitten pizzan osaavat vääntää...
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Lappeenrannan Kebabskeneen on tullut tutustuttua. Paikkoja on monia, mutta muutama on noussut "suosikeiksi".

Country House. Viidellä eurolla lähtee paras rullakebab, mitä olen koskaan syönyt. Hyvä kebabliha, rapea kuori, tuoreet vihannekset, feta- ja aurajuusto. Namnam. Paikalle kuitenkin iso miinus epämääräisistä aukioloajoista. Kesän alussa paikalle eräs tiistai-iltapäivä. Lappu ovessa kertoo "kesätiistaisin suljettu". Seuraavalla viikolla uusi yritys maanantaina, lappuna "kesämaanantaisin suljettu".

Süper kebab. Calzonekebab, ihan uskomattoman kokoinen ja makuinen. Mukava setä pitää puljua, suosittelen. Rullat myös hyvää laatua.

Barut kebab. Ihan ok safkaa niin pitsat kuin kepatitkin. Paras kepattila, joka tuo kotiin. Paikanpäällä käyn harvoin, mutta tilat siistit ja paikka muutekin mukavan oloinen.

Grillit ovat sitten "hjuvahumala, baarista pilkun jälkeen" mestoja. Varma valinta oikeastaan grilliltä kuin grilliltä on tupla vety. Ainoa grilli jossa asioi mielellään muulloinkin on Tuen grilli. Aivan uskomattoman hyviä hampurilaisia. Ei mitään Sam-sämpylöitä ja HK:n/saarioisen "haistapaska" pihvejä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Tpip
Country House. Paikalle kuitenkin iso miinus epämääräisistä aukioloajoista. Kesän alussa paikalle eräs tiistai-iltapäivä. Lappu ovessa kertoo "kesätiistaisin suljettu". Seuraavalla viikolla uusi yritys maanantaina, lappuna "kesämaanantaisin suljettu".
Asiaa sen paremmin tuntematta olettaisin Country Housen olevan suomalaisten ja nimenomaan Viinamäen veljesten omistuksessa. Ainakin satunnaiset aukioloajat viittaavat siihen, ettei siellä kebabia kuivin suin pyöräytellä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Porin seudun paras kebab löytyy meitin lähimmästä paikasta eli Ulvilan Metro-Kebabista. Porin keskustan paikat ovat kaikki huonompia. Myös Harjavallan Gala-kebabista saa paljon parempia sapuskoja kuin Porista ja palvelu siellä pelaa, ilmeisesti meidän tehdasalue on sen verran suuri asiakas että ei ole varaa huonoon palveluun...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti eagle
Suomen paras Kebab löytyy toki Tampereen keskustorin kupeesta. Punjabbiin, Unelma Kebab nassuun ja sen jälkeen muualla ei kebabbia syökkään.

Punjab on laatupaikka. Aivan uskomattona hyvä mesta. Kebab maistu hyvi jälke baari-ilta. Ei ole kallis, ei tule kipeä olo. Poista krapula.

Itsehän kuulun tässä globalisaatiota vastustavassa yhteiskunnassa myös Mc Donaldsia vastustaviin kettutyttöihin, tosin vain vastustukseni kohteen osalta. Samaten vastustan myös Hesburgeria, Rollsia ja Carrolsia, jos sellaisia vielä sattuu jossain olemaan. Minulla on tosin vain yksi aatteellinen syy vastustukseeni, mutta se on sitäkin voimakkaampi: pahalta maistuva ruoka verrattuna rehellisen, työtä tekevän siirtolaispienyrittäjän tarjoamiin sapuskoihin.

Kun saan miltei halvemmalla hinnalla huomattavasti täyttävämmän ja paremmalta maistuvan ruoan, en näe mitään syytä asioida hampurilaisravintolassa.

Eilen tein tosin sen virheen, että kävin Hesburgerissa pitkän tauon jälkeen. Mainittakoon, että inhimillinen tekijä liittyi peliin: Olin matkalla bussille, enkä olisi ehtinyt käymään kebab-ravintolassa niiden pidemmän matkan päässä olevasta sijainnista johtuen. Söin etukupongilla saatavan kerrosaterian ja maksoin riemusta 4.50€. Kyllähän se menetteli, mutta kun samaan hintaan olisin saanut pita-kebabin monestakin paikkaa, jäi minulle paha mieli.

Väitteet kebabien negatiivisista terveysvaikutuksista ovat liioittelua. Itse en ole koskaan kärsinyt ummetuksesta kebab-visiitin jälkeen.

Kebab-ravintoloiden halpaa hintaa kummastellaan usein, ja väitetäänkin taustalla olevan kaikkea harmaata taloutta ja paskaisia ruoka-aineksia. Minä olen toista mieltä.

Itse rinnastaisin Kebab-ravintolat erääseen nimeltämainitsemattomaan jääkiekkojoukkueeseen. Hampurilais-yhtiöt puolestaan ovat helposti rinnastettavissa eräisiin niin sanottuihin suurseuroihin ja harmaan talouden väitteet tulevat niiden propagandan piiriin joutuneiden hampurilais-fanien suusta. Taustalla on se perinteinen kateus, kun huomataan että pieni ja sympaattinen pulju menestyy jopa paremmin, tai ainakin kiusaa tosissaan purilaispuljua, joka syytää rahaa trendikkyyteen ja muotitietoisuuteen oikein tosissaan, muka menestyäkseen.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Missäköhän snägärillä Nikke humalassa söi männä viikolla Porin yössä? Muistaakseni paikan nimi oli Grilli-Pori(?). Meinaan että oli sen verran tuhti setti makkaraperunoita a 3,70€ että tiukkaa teki. Erittäin herkullista ja massiivinen annos.

Turussa tuli syötyä rullakebab vähän aikaa sitten olisiko ollut siinä Aurian Eerikinkadun konttorin lähellä. Joka tapauksessa, Börssistä Cumulukselle päin joku parisataa metriä. Oli maittavaa kyllä sekin.

Täällä Tzzadissa ja oikeastaan koko Suomessahan nuo kebabit eivät kuitenkaan hinta-laatusuhteessa ole mitään sen kummempia. Kaiholla tässä muistelee esim Saksassa syötyjä pitakebabeja jotka maksoivat 1,90€. Ja vähintään samankokoisia kuin Suomessa.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Mitä vittua, täällä puhutaan Lappeenrannan kebabskenestä, eikä mainita sanallakaan Välimeren Kebabia. Tai mistäs minä tiedän, onko sitä enää olemassakaan. Oli ainakin silloin, kun viimeksi siellä kävin, luonnollisesti. Ei se kyllä silloin ollut enää ihan entisensä (abaut kymmenen vuoden takaiseen verrattuna) mutta pesee silti monet saman kategorian paikat mennen tullen, kaupunkiin katsomatta.

Oulun Troija on myös todella tasokas. Paljon minua aivopestiin asian tiimoilta jo ennakkoon ja tulihan se sitten vihdoin muutama vuosi takaperin testattua. Pakko myöntää, hyvää oli ja riittävästi.

Antinautintona mainittakoon Hakaniemenrannan grillin "kebabannokset". Vai onko hyvä referenssi, että annoksen saatuaan asiakas joutuu kysymään myyjältä, että mihis sä sen lihan unohdit? Vaikutus muuten ulottuu myös seuraavaan päivään pahanlaatuisen pyrstöyskän muodossa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Nikke
Missäköhän snägärillä Nikke humalassa söi männä viikolla Porin yössä? Muistaakseni paikan nimi oli Grilli-Pori(?). Meinaan että oli sen verran tuhti setti makkaraperunoita a 3,70€ että tiukkaa teki. Erittäin herkullista ja massiivinen annos.

Itse olen keväällä '03 käynyt Porissa jollain vastaavantapaisella grillillä. Tosin muistelen sen olleen Pori-Burger tai joku vastaava -Burger-loppuinen. Sieltäkin sai jotkut todella isot ja herkulliset makkaraperunat. Selvinpäin niitä ei olisi jaksanut syödä millään... onneksi olin tuolloin totaalisen kovassa vaakamyötäisessä.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Viestin lähetti Shayne
Mitä vittua, täällä puhutaan Lappeenrannan kebabskenestä, eikä mainita sanallakaan Välimeren Kebabia. Tai mistäs minä tiedän, onko sitä enää olemassakaan. Oli ainakin silloin, kun viimeksi siellä kävin, luonnollisesti. Ei se kyllä silloin ollut enää ihan entisensä (abaut kymmenen vuoden takaiseen verrattuna) mutta pesee silti monet saman kategorian paikat mennen tullen, kaupunkiin katsomatta.

Meinasin kirjoittaa, mutta en kovin positiiviseen sävyyn. Itse en paikasta kovinkaan paljon pidä. Pari käyntikertaa on riittänyt. Aika peruskebabbia omasta mielestäni, hinnat ei mitkään halvimmat, valikoima suppea ja paikkakin kovin pieni. Itse en ole löytänyt paikasta sitä "Suomen parasta kebabbilaa", mitä jotkut hehkuttavat.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ennen näitä hampurilaisia tuli syötyäkin jonkin verran, mutta burgeribaarien ryöstöhinnat ovat toistaiseksi vieneet mielenkiintoa. McDonald'sissa viiden euron hinnalla saa hampurilaisen ja ranskalaiset, mutta toisaalta hieman samaa katua eteenpäin ja astumalla sisään kebabravintolaan saat mukaasi pizzan ja vielä salaatin!

Tallinnassa tosin tuli Hesburgerissa käytyä (Mega-ateria puolet Suomen hinnasta..), mutta muuten tuen kebabia.. Satunnaisesti vierailen myös grillillä.

Mikkelin parhaat kebabit ja pizzat löytyvät Hotelli Cumulusta vastapäätä sijaitsevasta Angela 2:sta. (Linja-autoasemalla oleva Angela 1 on samaa firmaa.) Kohtuuhintaiset ja isot kebab-annokset sekä erityisen hyvät pizzat. Muutama K-Vantaan kannattajakin kummasteli pizzojen kokoa viime kaudella..

Yleensä tosin halpaa ja hyvää ruokaa etsiessä suunnistan Herkkusuuhun Maaherrankadulle (Zic Zacin naapurissa). Kello 20:een asti mikä tahansa pizza tai kebab 5€.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Marski-reissulla vetäsin tuplaporilaisen kaikilla mausteilla Mikkelin torin spudarilla ja hyvää oli. Tosin olin ollut n. vuorokauden pelkästään nestelinjalla, joten varpaankynnetkin olisivat maistuneet hyvälle.

Eukolla on kännyyn tallennettu jonkun pizzakebabmestan numero ja hän hoitaa myös tilaukset, joten en muista lafkan nimeä. Tilauksena on nykyjään kebab ranskalaisilla (minulle), kebab riisillä (eukolle) ja tonnikalapizza (tytölle). Lopputulos on yleensä se, että vedän ensin oman annokseni, seuraan kiiluvin silmin paljonko tyttö jaksaa syödä omastaan ja vetäsen loput n. 2/3 pitzaa huiviini, ja vielä eukon mentyä nukkumaan hänen jämänsä. Tosin pirulainen on ruvennut viime aikoina piilottelemaan jämiään. Annokseen kun laskee viikonloppuna toistakymmentä pulloa keskiketterää, niin tietää missä mennään Painonvartijoiden taulukoissa.

Valitettavasti tulee käytyä tytön kanssa joskus myös mäkkärissä ja lähinnä niiden saakelin rihkamien takia. Kummasti tytölle tulee aina nälkä, kun menemme kyseisen kapitalismin ruumiillistuman ohi. Tyttö yleensä syö n. puolet annoksestaan ja minä sitten loput sekä oman annokseni.

V-ttu, tässähän tulee nälkä.
 

Jokipoika

Jäsen
Jos joku onneton sattuu joskus vierailemaan täällä kehitysalueella (lue. Espoossa), niin tutustumisen arvoinen paikka on ehdottomasti Bembölen (aka Hölmölän) grilli-kioski. Voinen väittää että sieltä saa kehitysalueen parhaimpia grilli-herkkuja. Toinen ihan ok paikka on Friisilän grilli-kioski, tosin ehkä hieman kallis, mutta safka on hyvää.
 
K

kangaroo

Tässä vähän taustaa aiheelle:

http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?threadid=19093

http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?threadid=9439

http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?threadid=10747

Itselleni ei ole niin taivaallisia makuelämyksiä siunaantunut noissa ruokapaikoissa, että erityisesti olisi joitakin mieleen jäänyt. Usein myös promillemäärä on sitä luokkaa, ettei kuppiloiden nimiä tule rekisteröityä.

Annankatu 31-33:ssa olevassa Sky Express-karvakäsipizzeriassa tulee käytyä lounaalla silloin tällöin. Maukas ja rapea lautasen reunojen yli ulottuva lätty limuineen vitosella. Tai litran oluttuopin kanssa 8,40 €. Siinähän pizza tulee oikeastaan ilmaiseksi. On ne fakiireja jos tuollainen kannattaa...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Oma kokemukseni Kebab-sapuskoista rajoittuu yhteen annokseen, jonka ostin Leppävaaran läkkitorilla 80-luvulla sijainneesta ravitsemusliikekioskista.

Tämä annos oli varmaankin pilaantunut, koska oksensin sen vähän ajan kuluttua syömisestä Pitäjänmäellä sijainneen Grillikioskin viereiseen lumihankeen.

Tämän tapahtuneen jälkeen olen jättänyt kaikki Kebab-tyyppiset ruoat väliin.
Jokainen voi miettiä oliko syynä pilaantuneet raaka-aineet, allerginen reaktio vai tukeva humalatila.

Hyvää pöperöä sai aikoinaan Sörnäisten Rantatien Hampuris-grillistä. Pyttis tai Makkarapatonki olivat kohtuuhintaisia ja tarpeeksi isoja.
Tämä tosin oli 15 vuotta sitten, joten nykyisistä annoksista en sano mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös