Tää on hei Mestis. Millä rahalla sä kuvittelet, että maan kärkiosaajat (maan kärkiosaajien palkalla) vetää Mestistä?
Pelattiinhan me viimekin kaudella Mestistä ja silti mediatuotanto, haastattelut, some, tiedotus ja viestintä oli aivan täyttä priimaa ja maailmanluokkaa. Suurelta osin kiitos siitä kuuluu Keurulaiselle.
Eikös tämä uusi mediapoppoo myyty meille faneille sillä verukkeella, että koko tiimi on alansa ammattilaisia? Tällöin pitää pystyä vaatimaan ammattimaista työnjälkeä ihan ensimmäisestä postauksesta ja haastattelusta alkaen.
Nyt on näkynyt siellä täällä sellaisia juttuja, jotka eivät vaikuta ammattilaisten touhulta. Se tässä taitaa hiertää.
Ei se murre itselleni se pääpointti ollut, vaan kuten aiemmin kirjoitin, niin haastattelijan amatöörimäinen ote haastattelussa.
On myös kummallista, että haastattelijan huonosta työnjäljestä ei saisi täällä antaa palautetta. Olkoon mikä tuuraaja tai harjoittelija tahansa, mutta ei noiden haastatteluiden pitäisi tuolta kuulostaa kun puhutaan Helsingin Jokereista. Yhden Suomen suurimman urheilubrändin mediasisältö tulisi olla aina ja joka kerta täyttä timanttia. Eikä se ole mikään hyväksyttävä tekosyy, että pelataan Mestistä, koska viime kaudella näitä ongelmia ei ollut. Vaikuttaa siltä, että osa palstalaisista olisi täysin tyytyväisiä tilanteeseen, jos haastattelijana olisi vaikka kenialainen ukko, joka puhuu pelkkää swahilia. Silloinkaan ei varmaan olisi hyväksyttävää kritisoida ja varmaan saisi täältä lukea, että annetaan aikaa, kyllä se Kontiainen syyskuussa opettaa kenialaisen puhumaan sujuvaa suomea ja vielä lisäksi opettaa sille savon murteen.
Kuten muutkin ovat sanoneet, ei Helsingin Jokereissa työskentely vaan voi olla mikään TET-harjoittelupaikka, vaan työnjäljen pitää olla ammattimaista, koska heidänhän piti olla oman alansa ammattilaisia. Ammattimaisuuteen kuuluu myös taito ottaa kritiikki, joskus jopa vähän kärkkäästi annettuna, vastaan ja kehittää omaa toimintaa sen mukaan. Ei se voi tulla kenellekään yllätyksenä, että jos työskentelet Helsingin Jokereiden viestinnässä, niin jokaista asiaa seurataan mikroskoopilla ja intohimoisesti. Joku voisi sanoa, että jos et kestä kuumuutta, voit poistua keittiöstä.
Syyt ja vastuut tässä asiassa eivät tietenkään ole pelkästään sen haastattelijajannun, vaan voidaan koko toimistolle kysyä isosti kysymys, miksi siellä ei ole vielä kokenutta ammattilaista tekemässä näitä haastatteluita?
Idea siis siitä, että tulevaisuudessa nakkimuusit kasvaa ja hoitaa muidenkin lafkojen viestintää, on taloudellisessa mielessä hyvä. Mutta mitä se tarkoittaa Jokereiden viestinnälle, kun täysin ulkopuolinen taho tuota tekee ja ollaan vain yksi asiakas muiden joukossa. Se huolestuttaa itseäni, että tulevaisuudessa viestintä on täysin geneeristä huttua, josta puuttuu täysin jokerisielu ja punakeltainen sydän.