Naiset Jatkoajassa...

• 2 845
  • 28

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Chip ja Girlzilla ovat todenneet, että Jatkoajassa naisen on vaikea tulla vakavasti otetuksi, ja että heidän mielipiteensä teilataan alta aikayksikön. Olisiko siis keskustelun paikka? Miksi meidän miesten pitää omia jääkiekkokeskustelu itsellemme, ja suhtautua lähinnä huvittuneesti naisten kommentteihin? Omassa tuttavapiirissäni on paljon naisia, jotka tietävät monin verroin enemmän esimerkiksi lajin historiaa kuin minä eli ei minulla ainakaan ole rahkeita "elvistellä" saadakseni naiset vaikuttamaan idiooteilta. Onko Jatkoaika meille joku ------jatke eli paikka, jossa voi pullistella? Vai miksi nainen kokee sanomisensa täällä arvottomaksi?

Pistäkääpä muutama rivi...

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Todella vahinko jos he tuntevat niin. Minusta on hienoa että jatkoajassa on myös naisia.
Minä ainakin luen mielelläni sen mitä he kirjoittavat. Olisi myös kiva jos jatkoajassa olisi enemmän naisia.
Sitäpaitsi Chip ja Girlzilla ja Annuli ovat ihan fiksuja tyyppejä.

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
Mistä sen tietää kuka on nainen ja kuka ei? Anonyymejähän kaikki ollaan ja kukin voi uskotella ihan mitä vaan. Itse lähden siitä, että kulloinkin annettu mielipide ratkaisee, ei niinkään se keneltä se on.

Kukin voi katsoa, ketkä oletettujen naisten viesteihin hanakimmin vastaa ja millä tyylillä. Siitä kai sen parhaiten näkee, kuka mielipiteitä arvostaa ja kuka ei.

Sitä paitsi kaikki naiset, jotka pitävät jääkiekosta ovat ihania.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Naiset ovat elämän suola, lisää heitä tänne siis :) Mielenkiintoista on tosiaan lukea naistenkin kommentteja sekä jääkiekosta että kaikesta muusta.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ikävää, jos joku kokee tulevansa täällä mielipiteineen jotenkin teilatuksi sen vuoksi, että on nainen. Erilaisuus kun on kumminkin tämän palstan rikkaus.

Kyllähän täällä välillä teilataan toisinajattelijoita kovinkin sanoin, mutta niin nämä keskustelupalstat vain pakkaavat toimimaan. Suurin osa näistä teilatuista on luonnollisesti kuitenkin miehiä, joten eipä sillä miehuudellakaan automaattisesti sympatiapisteitä heru. Miksi siis naiseudellakaan?

Itse aiemmin Kiekkopesään kirjoitelleena nyt Jatkoajan soppiin lusikkaani lykkäävänä naisena, en ole kokenut tulleeni syrjityksi sukupuoleni takia. Mielipiteitäni kaikki eivät ole jakaneet, mutta katson tämän johtuneen mielipiteistäni, en siitä, että olisin naisvähemmistön edustaja. Rehellisesti sanoen tunnen jopa joskus saavani naisena ainakin asteen verran nätimpää kohtelua kuin saisin miehenä.

Murhe siis pois siskot ja kirjoittelemaan!

Kelpie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
En ole pahemmin huomannut, että naiskirjoittajien mielipiteitä olisi väheksytty siksi, että he ovat naisia. Tosin en ole jostain kumman syystä pystynyt tarkastelemaan asiaa naisnäkökulmasta. :)
Vahinko se olisi, jos naiskirjoittajat kaikkoaisivat Jatkoajasta. Nais-miesnäkökulmien vertailua ei Liigapalstalla juuri pääse syntymään, mutta täällä Vapaassa keskustelussa kylläkin ja se on vain ja ainoastaan hienoa. En halua lietsoa tästä mitään sukupuolten välistä sanasotaa, mutta voisiko olla niin, että joillakin naiskirjoittajilla on tapana ajatella erimielisyyksien johtuvan siitä, että he ovat naisia. Siis jollain tavalla käyttää perinteistä vähemmistöä aina sorretaan -ajattelutapaa. Tämä vähemmistö voisi olla myös suomenruotsalaiset, maahanmuuttajat tai vasenkätiset, ihan tilanteen mukaan.

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Minun mielipiteeni teilattiin usealta taholta tuolla SM-liigakeskustelun puolella. Se on niin väärin.

Aina meitä oikeakätisiä sorretaan.

Ike

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
En ainakaan minä koe joutuneeni mitenkään kaltoin kohdelluksi tai muutenkaan aliarvioiduksi. Ehkä olen tarpeeksi tyhmä, etten tajua tai riittävän paksunahkainen, etten välitä.

Multa ei siis löydy muuta kuin erittäin positiivisia kokemuksia sekä täältä jatkoaika.comista että myös tuolta irc-puolelta.

Elämä ei ole niin vakavaa, ettei pientä vittuilua jaksaisi kuunnella, kuuleehan sitä muutoinkin. Vähän huumoria peliin, niin kaikki sujuu paremmin...

Eipä tässä muuta kuin

HYVÄ ÄSSÄT !!!!

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse olen tänne jo hyvän aikaa (silloin tällöin) kirjoitellut, enkä toistaiseksi ole huomannut naisten mielipiteitä väheksyttävän. Jos näin kuitenkin on, hävetkäämme miehet! Kuten nimimerkki Arnold totesi, naiset todellakin ovat elämän suola. Ja kuten muutamat ovat jo todenneet, Jatkoajan naiset ovat meikäläisenkin mielestä varsin fiksuja. Henk. koht. kokemusten perusteella Girlzilla on erittäin asiallinen ja mukava tyyppi, myös älykäs (ja ylistämisesi jatkuu, 'zillaseni! Älä kyllästy siihen. :D)

Anyway, naiset tuovat varmasti omanlaisensa näkemyksen jääkiekkoon, koska erot miesten ja naisten ajatusmaailmojen välillä ovat tunnetusti...no, jos ei isoja, niin.. you know. Todennäköisesti ne miehet, jotka naisten kommentteja ja mielipiteitä syrjivät ja polkevat surutta mutaan, pelkäävät "asemansa" puolesta. Tuskinpa naiset meitä haluavat alistaa ( :rolleyes: ), joten annetaan heidän tuoda asiansa julki. Naiset siis ovat todellakin elämän suola, vaikka välillä tekevätkin meidät miehet hulluiksi! :D

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meidän naisten on suhteellisen vaikea saada äänemme kuuluviin missä tahansa "miehisessä" asiassa. Rautakaupassa käynti on kenties pahin paikka "hameväelle". Myyjä kun tuppaa aina keskittymään tuohon karvaisempaan könsikkääseen.

Mutta että täälläkin, kysehän on sentään jääkiekosta eikä remontoinnista. Kyllä meillä naisillakin voi olla tietämystä lajista, kenties jopa omia kokemuksiakin. Mehän pelaamme nykyään muutakin jääurheilulajia kuin ringetteä.

Mistäs muuten tiedätte kumpaa sukupuolta olen?

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä en voi sanoa, teilataanko mun mielipiteitä mun sukupuolen vuoks kun ei kaikki edes tiedä mun olevan tyttö. Ja toisaalta mä tavallaan haluankin, että mun kirjoituksiani kommentoidaan, mutta en sitä, että ne suoralta kädeltä teilataan ilman perusteita. Onhan se kiva lukea, kun joku on lainannut mun tekstiä ja kirjoittanut omia mielipiteitään siihen alle :) .

Älkääkä pelätkö, en mä ainakaan minnekään ole häviämässä :D.

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
En minäkään nyt niin ole huomannut, että mielipiteitäni syrjäyteltäisiin. No, ehkä useimmat ei tiedä että edustan sitä nk. kauniimpaa sukupuolta..:p
No mutta tosiaan. Ei sitä niin muuallakaan kovin usein tapaa. No, minä en ole tavannut. Kyllähän sitä jotkut äijänköriläät aluks monttu auki kattoo kun mä alan kertaamaan SM-liigan taustaa ja muistelemaan miten tuli joku Jypin 1-0 maali tuli kymmenen vuotta sitten. Mutta useimmiten mielipiteet on otettu kohteliaasti vastaan sen suurempia RASISOIMISIA.

Mutta yksi asia ihmetyttää..
Miksi tytöt eivät saa huutaa ääntänsä käheäksi katsoessaan matsia? Sisällä kotona tämä tietysti on ymmärrettävää, mutta kun jsks on tullut paheksuvia katseita esim. koulussa matsipäivän jälkeen kun on ääni sitten ihan hävöksissä..

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ole havainnut, että naispuolisiin kirjoittajiin suhtaudutaan vähäksyvämmin kuin miespuolisiin, kaikkiin suhataudutaan yhtä vähäksyvästi ;)

Oikeasti itse en ainakaan kiinnitä sukupuoleen huomioita, kirjoittajaa arvostelen hänen kirjoitustensa tason perusteella, en iän, sukupuolen tai suosikkijoukkueen mukaan.

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Otsikoksi sopisi erinomaisesti vaikka

Ässä-fanit jatkoajassa....miksi meitä aina syrjitään????

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Mut on "teilattu" monta kertaa täällä. Varsinkin kun olen antanut kritiikkiä tiettyjen pelaajien peliesityksistä, niin tulee heti eräät nimimerkit "kimppuun" tyyliin: "Mikä ihme CK:lla on tätä pelaajaa vastaan?". Ei ole mitään henk.koht. mitään ketään vastaan, mutta kun pelaa huonosti, niin kai saa sen verran kritiikkiä antaa?

No kaikilla on mielipiteensä, niitä täytyisi kunnioittaa... mutta jos vastapuoli on "luupää" niin eihän sille voi mitään... :p :D ;)

EDIT: Meni hiukan ohi aiheen...

Viimeksi muokattu:

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei mua ole taidettu kuin pari kertaa täällä varsinaisesti "teilata".
Ehkä se on enemmänkin se, etten kauheesti uskalla kirjotella vahvoja mielipiteitäni esim. SM-liigaan, kun tulisi kauheasti erilaisia faktavirheitä esim..:)

Sparrow onkin teistä ainoa joka minut on tavannut, joten luotetaan häneen sanaansa, ja uskotaan hei kaikki että mä olen tosi fiksu ja filmaattinen ihminen, ÄO lähentelee kahtasataa...:)

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti girlzilla15
Ei mua ole taidettu kuin pari kertaa täällä varsinaisesti "teilata".
Ehkä se on enemmänkin se, etten kauheesti uskalla kirjotella vahvoja mielipiteitäni esim. SM-liigaan, kun tulisi kauheasti erilaisia faktavirheitä esim..:)

Girlzilla, eikös tästä jo juteltu aikaisemmin toissa yönä? Sinulla on oikeus ja velvollisuus kirjoittaa juuri siitä näkökulmasta, mikä sinua liigassa kiinnostaa, ja juuri sillä tietomäärällä, joka sinulla on! Vai pitääkö meidän itse kunkin läpäistä joku tietokilpailu, jotta saamme seurata jääkiekkoa ja kommentoida sitä? Ota G asia positiivisemmin; jos joku oikaisee - niin jälleen opit uutta, faktojakin! Jos joku herjaa tietomäärästäsi (jota itse vähättelet), niin pidä toki puolesi. :)

Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Slavia Praha
sohaisen soppaan

Tulipa mieleeni erään turkulaisen keski-ikäisen miehen kommentti, kun hänen kanssaan juttelin Elyseellä. Puhuimme paljon ja olimme harvinasta kyllä (hän oli turkulainen - korostan - turkulainen) samaa mieltä monesta asiasta. Lopulta hänen oli pakko lohkaista "oletko sä ihan oikeasti nainen, kun jääkiekosta noinkin paljon tiedät?". Menin siinä tilanteessa sanattomaksi ja en todellakaan tiennyt pitikö minun ottaa se huonona huuumorina vai osoituksena hänen ajattelustaan. Tyydyin aukomaan suutani äänettömästi ja tukeutumaan tuoppiini.

Monesti myös fanipaita naisen päällä kirvoittaa kommentteja "no, onko toi nyt muka hyvännäköinen?". Sen verran olen varpaillani, että jos pelaaja on komeahko, en hänen paitaansa hanki. Olkoot kuinka hyvä tahansa. Heikkoa itsetuntoa -ehkä.

Joo. Mutta onneksi on niitäkin, jotka uskovat minun jotain tietävän. Ovat kyllä harvassa. Ehkä se on sitten itsestä, eikä naiseudesta. Tiedä sitten.

Itsesäälissä rypevä,
Maila

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu
Viestin lähetti Clark Kent
Mut on "teilattu" monta kertaa täällä. Varsinkin kun olen antanut kritiikkiä tiettyjen pelaajien peliesityksistä, niin tulee heti eräät nimimerkit "kimppuun" tyyliin: "Mikä ihme CK:lla on tätä pelaajaa vastaan?". Ei ole mitään henk.koht. mitään ketään vastaan, mutta kun pelaa huonosti, niin kai saa sen verran kritiikkiä antaa?

No kaikilla on mielipiteensä, niitä täytyisi kunnioittaa... mutta jos vastapuoli on "luupää" niin eihän sille voi mitään... :p :D ;)

EDIT: Meni hiukan ohi aiheen...

Käynpäs taas kimppuusi ...
Siis, ainakaan minä en ole muuten teilannut sinua muutakuin erästä pelaajaa kohdanneesta epäsopivasta arvostelusta. Jos pelaa hyvin eikä anna aihetta haukkuihin niin miksi haukkua vain tavan vuoksi? Jos pelaaja josta en pidä pelaa hyvin, muistan antaa hänelle kehut, mutta sinä haukuit pelaajaa joka pelasi siihen mennessä parhaan ottelunsa tällä kaudella (muidenkin kuin minun mielestäni).

Salonen on ollut vahvistus Ässille, et voi kiistää sitä, vaikka oletkin samanlainen luupää oman mielipiteesi puolesta ...

Anteeksi että tämä alku meni ohi aiheen, mutta halusin vastata saamaani kritiikkiin...

Aiheesta vielä: Olen iloinen että Ässien nimissä kirjoittaa tänne kaksi asiallista naishenkilöä jotka molemmat tuntuvat myös tietävän jääkiekosta jotakin (= aika paljon!). Loppujen lopuksi naisia jotka oikeasti tietävät jääkiekosta on aika vähän. Siksi täältäpäin hatunnosto Patarouvalle ja Annulille !!!!

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti korkki
Käynpäs taas kimppuusi ...
Siis, ainakaan minä en ole muuten teilannut sinua muuta kuin erästä pelaajaa kohdanneesta epäsopivasta arvostelusta. Jos pelaa hyvin eikä anna aihetta haukkuihin niin miksi haukkua vain tavan vuoksi? Jos pelaaja josta en pidä pelaa hyvin, muistan antaa hänelle kehut, mutta sinä haukuit pelaajaa joka pelasi siihen mennessä parhaan ottelunsa tällä kaudella (muidenkin kuin minun mielestäni).

Salonen on ollut vahvistus Ässille, et voi kiistää sitä, vaikka oletkin samanlainen luupää oman mielipiteesi puolesta ...

Anteeksi että tämä alku meni ohi aiheen, mutta halusin vastata saamaani kritiikkiin...

Aiheesta vielä: Olen iloinen että Ässien nimissä kirjoittaa tänne kaksi asiallista naishenkilöä jotka molemmat tuntuvat myös tietävän jääkiekosta jotakin (= aika paljon!). Loppujen lopuksi naisia jotka oikeasti tietävät jääkiekosta on aika vähän. Siksi täältäpäin hatunnosto Patarouvalle ja Annulille !!!!
Sorry, mutta en tarkoittanut Sinua korkki vaan erästä toista. Ja Salonen on muuten pelannut loistavasti nämä viime pelit, ja olen myös jossain kehunutkin häntä. Alku vain oli ainakin minun silmissä aika kehno. En ole aikoihin kritisoinut Salosen otteita viime matseissa. Kritisoin kyllä kaikkia pelaajia (paitsi Korpisaloa ;) ) kun siihen on aihetta, vaikka siitä ei kovin moni pidäkkään.

Aiheeseen... Naiset ovat välttämättömiä elämiselle, ja tarvitaanhan heitä myös täällä JA:ssa myöskin. Kyllä tänne kummatkin sukupuolet soppii vallan mainiosti.

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikka sisälläni asuu sisäinen sovinisti aina joskus niin sen voin sanoa että täällä jatkoajassa en koskaan ajattele kuka siellä toisessa päässä kirjoittelee: pitkä vai lyhyt lahkeinen.

Täällä keskustellaan asioista eikö niillä ainakaan väliä ole kuka niitä sanoo. Henk. koht. en tunne ketään naista kuka esim käy säännöllisesti jääkiekko ottelussa (tai ei ainakaan tätä kirjoittaessani tule mieleen). Kaveri piirissäni on vain 4-7 ihmistä jotka seuraavat lätkää sillä tasolla kuin minä. Naisia tuohon porukkaan ei kuulu. Sad but true.

Joten siis siskot kynä ei kun näppäimistö vaan sauhuamaan.

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti Chip
Mä en voi sanoa, teilataanko mun mielipiteitä mun sukupuolen vuoks kun ei kaikki edes tiedä mun olevan tyttö. Ja toisaalta mä tavallaan haluankin, että mun kirjoituksiani kommentoidaan, mutta en sitä, että ne suoralta kädeltä teilataan ilman perusteita. Onhan se kiva lukea, kun joku on lainannut mun tekstiä ja kirjoittanut omia mielipiteitään siihen alle :) .

Älkääkä pelätkö, en mä ainakaan minnekään ole häviämässä :D.

Olet asian ytimessä, tätä ennen en tiennyt sinun olevan nainen. Yhtään väheksymisen arvoista naista en täällä ole huomannut, muutamia miehiä kylläkin. Rohkeasti vaan mielipiteet esille naisiltakin!

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos oikein aletaan miettiä, niin JA:ssa teilataan kaikkein helpoiten teini-ikäiset. Ei kaikkia heitäkään, vaan ne, jotka oikeasti heittelevät jos jonkinlaisia kommentteja. Mutta monta kertaa olen huomannut yllätyksekseni, että kypsän tekstin takaa paljastuukin 16-vuotias lukiolainen tms. On se joskus hyvä, että ei nähdä sitä naamaa, joka juttuja kirjoittaa. Vois nimittäin jäädä moni juttu lukematta ihan vaan pelkkien ennakkokäsitysten vuoksi.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Chip
"Sinä olet niin sievä. Onko sattunut jokin onnettomuus vai onko se syntymävika?" -Rölli

Niin, aikaisemminhan en tietänyt, että olet nainen. Nyt kun olet tullut ulos kaapista , niin totean, että onhan toi sigi aikamoisen akkamainen...

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti sopuli

Nyt kun olet tullut ulos kaapista , niin totean, että onhan toi sigi aikamoisen akkamainen...

Sigi on siis ilmeisesti toi allekirjoitus?? :confused:
Ja se on tommonen vaan sen takia, että mun mielestä se on hauskasti todettu :)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy