Naiset armeijassa

  • 19 544
  • 113

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Pitäisi kutsuntavaiheessa jokaisen vastata rasti ruutuun, että haluaako naisten kanssa samaan osastoon. Eli ottaako riskin että joutuu kantamaan tst-vyötä + rynkkyä, mutta on saumat saada maata kenttäpatja-79:llä vai meneekö low risk - low reward-linjalla (Tamimaisesti ilmaistu).
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Minun armeija aikanani ei naisia palvellut eikä silloin ollut edes puhetta ko. vaihtoehdosta.

Sittemmin YK-palveluiksessa olessani pataljoonassa oli 10 naista palvelemassa. Sinällään minulla ei ole mitään naisten armeijan käymistä vastaan, ainoastaan olen sitä vastaan, että naisille suodaan eri vapauksia sukupuolen vuoksi.
Varsinkin YK-palveluksessa tämä tuli hyvin esille esim. naisten vähempänä operatiivisenä palveluksena. Tiettyihin operatiivisiin toimintoihin naiset eivät saaneet osallistua ollenkaan.
Mutta silloin kun oikeasti on mahdollisuus vakaan tapahtumaan niin miksi naisia otetaan paikan päälle, jos heille täytyy hoitaa erikois "suojelu".

Ymmärrän kyllä tämän paikallisen kultuuri eron eli islamilaisuus ei tuota naisen asemaa oikein sulata.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Re: Motivaatiosta

Viestin lähetti Carlos
Niin tuota... jos nainen on asunut ikänsä prikaatin vieressä, se tarkoittaa vain sen että hän on nähnyt intti-elämästä sen "glamourin", mitä ei todellisuudessa edes ole. Kyllä hän varmasti armeijaan haluaa nyt, mutta katsotaan sitten parin kuukauden päästä tuntoja, vastasiko mielikuvia.
Ettei tässä syy-seuraus suhde mene niin, että tyyppi joka on asunut prikaatin vieressä on skappareiden penskoja ja saanut jo äidin maidosta tietyt maanpuolustukselliset arvot? On nimittäin erittäin huomattavalla osalla niistä naisista, jotka ovat intin käyneet isukkina skappari (vahvasti väitän että se on yleisempi motivaatio-tekijä naisten intin käynnille kuin miehen etsiminen ...tosin eihän ne toisiaan pois-sulje).
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Re: Motivaatiosta

Viestin lähetti Carlos

1. Niin tuota... jos nainen on asunut ikänsä prikaatin vieressä, se tarkoittaa vain sen että hän on nähnyt intti-elämästä sen "glamourin", mitä ei todellisuudessa edes ole. Kyllä hän varmasti armeijaan haluaa nyt, mutta katsotaan sitten parin kuukauden päästä tuntoja, vastasiko mielikuvia. Voin sanoa että ei vastannut.

2. Minä ainakin petyin pahasti kun menin armeijaan. Luulin meneväni paikkaan jossa todella tehdään miehiä, jossa on paljon äksöniä, jossa opetetaan maanpuolustusta, ja nostatetaan maanpuolustushenkeä. Ja paskan marjat.

1. Aika puusilmäisesti näet asian, kun väität, että se tarkoittaa vain sen että hän on nähnyt intti-elämästä sen "glamourin".
Soitin avovaimolleni ja hän sanoi kuulleensa monilta armeijan käyneiltä tutuilta sekä positiivisa että negatiivisa asioita armeijasta. Lisäksi avovaimoni jatkoi, että menee armeijaan tosissaan, ei etsimään mitään mainitsemaasi glamouria! Onko se niin vaikea ymmärtää?

2. Palvelit ilmeisesti jossain erikoisjoukoissa, koska tuollaista oletit? Jos taas palvelit normaalissa joukkoyksikössä, oletan, että ainakin hait erikoisjoukkoihin, koska toivoit armeijalta tekevän sinusta miehen. Tuskin olisit muuten pettynyt.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Ihan tosissaan minäkin menen joka aamu töihin ja lähes yhtä useana aamuna viluttaa niin maan perusteellisesti.

Muijas kohdalla vois sanoa, että tyhmästä päästä kärsii kyllä koko ruumis. Sen hän tulee vielä huomaamaan.

Ps. saat minun puolestani soittaa avovaimollesi (alleviivattu) ja kysyä vastausta tähän typerään kommenttiin.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Viestin lähetti Black Adder

Muijas kohdalla vois sanoa, että tyhmästä päästä kärsii kyllä koko ruumis. Sen hän tulee vielä huomaamaan.

Ps. saat minun puolestani soittaa avovaimollesi (alleviivattu) ja kysyä vastausta tähän typerään kommenttiin.

Siis armeijahan oli mukava välivuosi opiskelujen väliin. Yksikin tyttö samasta AUK:ista (myöhemmin RUK:ista) kävi armeijan vain välivuoden takia ja hyvin viihtyi. Sen jälkeen hän jatkoi lääkikseen.

Onko sussa miestä lähteä kanssani rahalliseen veikkaukseen siitä, miten pitkään tyttöni armeijassa viihtyy? Hän aloittaa nyt kesällä. Hänellähän on mahdollisuus 45:n päivän (muistaakseni) kuluessa lopettaa armeija ilman, että joutuu siviilipalvelukseen. Minä 'veikkaan', että hän on armeijassa vuoden. Sinä saat sanoa oman arviosi. Sitten sovitaan rahasumma ja rehellinen tapa, jolla tiedetään, kauanko muijani on palveluksessa ollut. Mukana?
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti finnishninja
Keskeytetyt opinnot, ei käyty armeijaa, ei rippikoulua..

No, nuo kaksi jälkimmäistä eivät välttämättä tarkoita kuin sitä, että hakija on pasifisti eikä kuulu kirkkoon. En ole minäkään käynyt rippikoulua.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Re: Motivaatiosta

Viestin lähetti seisnauraa
Lisäksi avovaimoni jatkoi, että menee armeijaan tosissaan, ei etsimään mitään mainitsemaasi glamouria! Onko se niin vaikea ymmärtää?

Pikemminkin: tässä ei nyt puhuta sinun avovaimostasi, vaan yleisistä asioista. Onko se niin vaikea ymmärtää?

On todella naurettavaa argumentointia yrittää kumota vastaväitteitä "no mutku mun muija sanoo..."-periaatteella. Sinä päivänä kun hänet valitaan kaikkien naisten puolestapuhujaksi, voidaan hänen sanaansa käyttää absoluuttisena totuutena. Siihen asti hänen mielipiteensä on vain hänen mielipiteensä.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Re: Re: Re: Motivaatiosta

Viestin lähetti mission16W
Pikemminkin: tässä ei nyt puhuta sinun avovaimostasi, vaan yleisistä asioista. Onko se niin vaikea ymmärtää?

Kyllä se olin minä, joka kirjoitin, että muijani asuu prikaatin vieressä. Ja Carlos vastasi, vaikkakaan ei minulle osoitettuna, tällaiseen tapaukseen. On siinä vähän vaikea olla sitä mieltä, ettei kirjoitusta olisi muka yhtään suunnattu minulle. Varmaan tästäkin löytyy jotain vastaan väitettävää.
 

Kosketus

Jäsen
Viestin lähetti seisnauraa
Onko sussa miestä lähteä kanssani rahalliseen veikkaukseen siitä, miten pitkään tyttöni armeijassa viihtyy? Hän aloittaa nyt kesällä. Hänellähän on mahdollisuus 45:n päivän (muistaakseni) kuluessa lopettaa armeija ilman, että joutuu siviilipalvelukseen. Minä 'veikkaan', että hän on armeijassa vuoden. Sinä saat sanoa oman arviosi. Sitten sovitaan rahasumma ja rehellinen tapa, jolla tiedetään, kauanko muijani on palveluksessa ollut. Mukana?

Jos minulla olisi avovaimo menossa sen sonnilauman sekaan mikä armeijassa vaikuttaa, niin askartelisin kyllä aivan toisenlaisten asioiden kimpussa mitä sinä näytät tekevän, ja vielä huomattavasti nöyremmällä asenteella. Uskon kyllä että voitat tuon Black Adderille suuntaamasi vedon, mutta oletko varma että sinulla on avovaimo olemassa vielä armeijan jälkeenkin ? Lyödäänkö vetoa ? Tuo touhotuksesi on sitä luokkaa, että jotenkin vaan pelkään pahinta.
Ei millään pahalla.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Viestin lähetti Kosketus
Jos minulla olisi avovaimo menossa sen sonnilauman sekaan mikä armeijassa vaikuttaa, niin askartelisin kyllä aivan toisenlaisten asioiden kimpussa mitä sinä näytät tekevän, ja vielä huomattavasti nöyremmällä asenteella. Uskon kyllä että voitat tuon Black Adderille suuntaamasi vedon, mutta oletko varma että sinulla on avovaimo olemassa vielä armeijan jälkeenkin ? Lyödäänkö vetoa ? Tuo touhotuksesi on sitä luokkaa, että jotenkin vaan pelkään pahinta.
Ei millään pahalla.

Noo, olihan näitä epäilijöitä armeijassakin. Kun kaverini kuulivat, että muijani menee armeijaan, totesivat vaan, etteivät omiaan päästäis. Tämän kuultuaan muijani totesi, että minähän en hänen unelmaansa pilaa. Jos toi asia olis mulle ongelma, niin en olis muijani kanssa.

Joo, eiköhän tää ketju ole antanu mulle jo kaiken oleellisen. Mennään jo niin paljon alkuperäisen aiheen vierestä, kaikin puolin, että eiköhän jo riitä. Hyvää kesän odotusta vaan kaikille!
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti mission16W
No, nuo kaksi jälkimmäistä eivät välttämättä tarkoita kuin sitä, että hakija on pasifisti eikä kuulu kirkkoon. En ole minäkään käynyt rippikoulua.
Jos nyt haluat välttämättä takertua... Ethän vain missannut itse pointtia?
Viestin lähetti seisnauraa

Yksikin tyttö samasta AUK:ista (myöhemmin RUK:ista) kävi armeijan vain välivuoden takia ja hyvin viihtyi.
Minkäläista armejian touhu oikein on tänä päivänä? Minä olin moposta vanhaan Mäkiluodossa - eikä kukaan viihtynyt!!

Vaikka ei sen puoleen, jos minä tekisin asepalvelukseni ämmälauman keskellä, saattaisin kyllä pian viihtyäkin!!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti seisnauraa
Siis armeijahan oli mukava välivuosi opiskelujen väliin. Yksikin tyttö samasta AUK:ista (myöhemmin RUK:ista) kävi armeijan vain välivuoden takia ja hyvin viihtyi. Sen jälkeen hän jatkoi lääkikseen.
Välivuosihan on sinänsä loistava idea. Sen sijaan miksi joku menisi välivuotenaan vittumaiseen paikkaan, josta elämäänsä kyllästyneet skapparit huutavat ja huonosti motivoituneet finnipäät luistavat vastuusta onkin toinen juttu... Lisäksi armeijan käynti on miljoona kertaa vittumaisempaa hommaa kuin itse YO-opiskelu, mutta vastaavasti palkka on huomattavasti huonompi.

Onko joku valehdellut tälle tytölle, että aivosolut rasittuvat käytössä ja hän keksi pitää välivuoden ajattelusta...?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti finnishninja
Jos nyt haluat välttämättä takertua... Ethän vain missannut itse pointtia?

Lainkaan puuttumatta itse aiheeseen, tulipa vain mieleen ettei finnishninja sinunkaan rinnastuksesi aivan tasapainoinen ollut, mikäli nyt ymmärsin asian kirjoittamasi perusteella täydellisen oikein.

Jos ihminen joka ei ole käynyt armeijaa, eikä ole suorittanut opintoja loppuunsa on jonkin sortin "luuseri" niin en oikein voi samaan kategoriaan lukea rippikoulun loppuun suorittamista. Enkä myöskään intin käymättömyyttä ja opintojen loppuun suorittamistakaan pidä täysin verrannollisena asiana, vaikka varmasti varsin moni intin kesken jättänyt tai aseistakieltäytyjä ei olekaan kuunaan valmistunut mutta yhtälailla löytyy heitä jotka ovat käyneet intin mutta eivät ole valmistuneet koskaan ja toisaalta heitä jotka eivät ole inttiä käyneet mutta ovat valmistuneet.

Vai ymmärsinkö minä pointtisi nyt aivan väärin?

vlad#16.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti vlad

Vai ymmärsinkö minä pointtisi nyt aivan väärin?

vlad#16.
Yritän selittää hieman tarkemmin mitä tarkoitin.

Joku ei ole käynyt armeijaa, koska hänet on vapautettu asevelvollisuudesta jostain syystä. Turha selittää sinulle miksi - tiedät varmasti. Kuitenkin selvyyden vuoksi: Uskonnolliset syyt, terveys, aatteelliset syyt jne. Onhan näitä. Sama rippikoulun kanssa, tosin syyt voivat olla erilaisia.

Sitten tulevat nämä, jotka eivät ole koskaan läpäisseet YHTÄÄN mitään, vaan kaikki on käymättä tai jätetty kesken. Mitään yllä mainittuja syitä ei ole ja homma yleensä jatkuu työelämään siirtyessä - täysin samalla kuviolla. Minä tarkoitin näitä. En kutsuisi heitä välttämättä luusereiksi. Luuseri on ymmärtääkseni häviäjä, jolle vaan aina käy huonosti, kun taas vetelää, voimatonta, passiivista ja halutonta ihmistä voisi kuvailla henkilönä, jonka täytyy saada aina UUSI mahdollisuus todistaakseen että hän voi tehdä jotain valmiiksi, tai selviytyä jostain tehtävästä - sen sijaan että pakenee vuorille.

Tälläisen henkilön tausta on yleensä kuin ketju. Eli hän on lopettanut koulun kesken. Hän on aloittanut muutamia kursseja, muttei ole jaksanut käydä niitä loppuun. Myös armeijaan hän on mennyt, mutta jäänyt lomalla kotiin. Työpaikkoja on useita. Syitä lopetuksiin ei voi yleensä lukea papereista.. mutta niitä ei ole myöskään vaikeaa arvailla.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti finnishninja
Jos nyt haluat välttämättä takertua... Ethän vain missannut itse pointtia?

En halunnut mitenkään erikoisesti takertua. Ymmärsin toki, mitä tarkoitit. Pointti lieni että tällaiset tekstit huutavat suurella äänellä "luovuttaja". Tahdoin vain tuoda esiin toisenkin näkökulman siitä, että kaikki ei aina ole sitä, miltä se näyttää.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti mission16W
Tahdoin vain tuoda esiin toisenkin näkökulman siitä, että kaikki ei aina ole sitä, miltä se näyttää.
Ymmärrän mitä tarkoitat. Kaikissa asioissa on myöskin toinen puoli, totta kai. Niitä on tosin vaikeaa / mahdotonta / tarpeetonta aina lähteä erittelemään, kun keskustellaan hieman pintaa raapien.
 

Särki

Jäsen
Naiset armeijassa, jaahas no aloitetaanpa.

Itse kävin armeijan viestipataljoonassa aikaan, kun ensimmäiset naiset olivat varusmiesjohtajina. Viestipataljoona on paikka, joka mielestäni sopii naisille siinä missä miehillekin, kaikki aselajit eivät.

Saapumiserässäni (1/99) oli toistakymmnetä naista (tuvallinen), joista ensimmäiset lähtivät parin ensimmäisen viikon aikana takaisin "siviiliin" todettuaan tulleensa aivan väärään paikkaan. Se heille suotakoon.

Eräältä hajosi polvi ja kotimatka kutsui, uhkasi tulla vuoden kuluttua uudelleen, en tiedä tuliko. Nämä loput kävivät P-kauden loppuun ja jo silloin huomasi, että kaikki eivät olleet oikeassa osoitteessa, mutta muiden riesana mukana kuitenkin. Pahimmillaan tilanne oli silloin, kun muu joukkue odotti naistaistelijaa, joka oli niin jääräpäinen että ei suostunut keventämään varustustaan, vaikka lupa oli annettu, vaan kantoi/ryömi/hiihti uskomattoman hitaasti ja koko joukkue kärsi. Pitäisi ymmärtää antaa periksi, joukkueen etua ajatellen ennen omaa kunniaansa.

Ja onhan se ymmärrettävää, että alle 50kg tyttölapsi on heikompi kuin yli 80kg miehenköriläs, jos kannettavana on useita kymmeniä kiloja, mutta kaikki eivät uskoneet.

Mutta parhaimmillaan eräs naissotilas oli aika etevä liikkumaan metsässä oli alla jalat tai sukset. Tämä nainen oli kerran taistelijaparini, kun hyökättiin pareittain metrin lumihangessa, vuorotellen edeten ja suojatulta antaen. Siinä sai tosissaan hyppiä ja rimpuilla että perässä pysyi. Ja helposti voin myöntää että tämä oli parempi kuntoisempi kuin minä. Myöhemmin hän siirtyi sotilaspoliisiksi ja taisi mennä vieläpä spolleAUK:hon. Loistojätkä!

Ja pari naista suorittivat rekkakortin ja ajelivat yhdistelmärekkaa loput palvelusajastaan.

Kahdeksan naista taisi päästä AUK:hon ja suorittivat näin vuoden pestin, mutta muistaakseni kaksi naista oli ainoastaan 6 kk ja kotiutuivat viestimiehinä. En tiedä oliko armeijan käynnistä heille mitään hyötyä/iloa tulevaisuutta ajatellen, mutta melko vaatimaton oli heidän taito/suoritustasonsa koko armeijan aikana. Viestimiestutkinnoissa ym. testeissä heidän osaamisensa oli komppanian häntäpäästä ja kovin vaativia tehtäviä heille ei voinut antaa. Ja leireillä jos hommat kävivät ikäviksi tai luvassa oli rankkoja tehtäviä, ei ollut kovinkaan epätavallista että naistenvaivat astuivat kuvaan ja oli lähdettävä takaisin kassulle! Säälittävää touhua, sanoi sotilasmestari.

AUK:hon (yksi lähti RUK:hon, hyvä U.V!) valitut saivat ainakin johtajakoulutuksen ja suorittivat palveluksensa siinä missä miehetkin. Kaksi oli komppanjan kirjureina ja yksi lääkintäAU:na. He osasivat armeijanmetkut siinä missä miehetkin ja kuuluivat porukkaan kuin kuka tahansa. Ei mitään valittamista.

Varusmiestenkoulutuksen aikana naiset sopivat aivan yhtä hyvin kouluttajatehtäviin kuin miehetkin. Naisille löytyy sopivia hommia, mutta jos armeijaan on vapaaehtoisena tullut niin täysillä pitää olla mukana, puolivaloilla surffailusta ei ole kenellekkään mitään hyötyä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Suurin osa täällä on sitä mieltä, että vaatimuksia armeijaan hakeville naisille tulisi nostaa (eli siis naisten tasoa). Jos unohdetaan se ongelma, että tason mittaaminen siviilioloissa on helvetin vaikeaa (siis ilman rynkkyä, tetsaria ja väsymystä), niin miten tämä sitten vaikuttaisi naisten armeijan käyntiin?

Väitän että tyypillisesti suomalainen mies jakaa intti-naiset kahteen ryhmään: niihin jotka hän itse päihittää (ovat vemppa-paskoja ja neitejä, joiden ei olisi pitänyt tulla armeijaan ollenkaan) ja niihin joille hän itse häviää (nämä yleensä leimataan tyypillisiksi itäsaksalaisiksi-naisurheilijoiksi/lesboiksi). Selvää on, että naisille häviäminen ottaa niin koville, että näitä tyttöjä ei helposti hyväksytä paremmiksi. Vain muutama prosentti suostuu myöntämään tytöt "hyviksi jätkiksi".

Jos kaikki intin käyneet naiset olisivat keskimääräisiä miehiä parempia, niin väitän että naisten kohtelu olisi vielä epäreilumpaa (vikoja etsittäisiin vielä tarkemmalla kammalla). Vaikka heikkommille naisille nauretaan/vittuillaan, niin loppupelissä miehet valitsevat ryhmäänsä mieluummin sellaisen naisen joille he eivät itse häviä. Koko kysymys naisten armeijassa käymisestä onkin siis vain miesten itsetunto-ongelma.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Dana pistää taas "faktoja" kehiin. Omassa pienessä päässä on pyöritelty asioita ja nyt luullaan olevansa vähän muita ylempänä: "minä voin hyväksyä, että nainen on parempi jossain asiassa kuin itse olen". Vaikuttaa siltä, että Dana on itse aina ollut se kaveri, jota on koulussa kyykytetty... senpä jälkeen kavereita ei ole ollutkaan. "Minä nyt vain kuvittelen, että jätkäporukka ottaa kavereikseen vain heikkoja naisia." Oletpa melko väärässä... Hanki elämä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hah, on se kyllä hupaisaa jos naisten armeijankäynti hiostaa miehillä siinä että jos nainen onkin miestä "pätevämpi"? Tämä jos mikä meissä miehissä yleisesti ottaen on kaikkein naurettavinta, poloinen miesten itsetunto. Mitä ihmeen väliä sillä oikeastaan on? Minulle on ihan se ja sama jos joku nainen juokseen cooperissa enemmän kuin minä tai jaksaa nostaa kaljakorin paremmin. Ei ole mitään minulta pois.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Black Adder
Dana pistää taas "faktoja" kehiin. Omassa pienessä päässä on pyöritelty asioita ja nyt luullaan olevansa vähän muita ylempänä: "minä voin hyväksyä, että nainen on parempi jossain asiassa kuin itse olen". Vaikuttaa siltä, että Dana on itse aina ollut se kaveri, jota on koulussa kyykytetty... senpä jälkeen kavereita ei ole ollutkaan. "Minä nyt vain kuvittelen, että jätkäporukka ottaa kavereikseen vain heikkoja naisia." Oletpa melko väärässä... Hanki elämä.
Mistä vitusta sinä tiedät minkä kokoinen minun pääni on? Ja kun keksit tuollaisia typeriä lainauksia, niin se ei tarkoita sitä että minä olisin jotain sellaista sanonut.

Minä en varmasti väitännyt, että suostuisin naiselle häviämään. Minä en suostu häviämään kenellekkään, mutta vähiten urheilussa naisille. Näinollen minä tässäasiassa lasken itseni tyypillisiin Suomalaisiin miehiin.

Uskomaton profiloija tämä Black Addler. Näiden päätelmien oikeaanosumisprosentista epäilen, että kaveri om aikaisemmin toiminut profiloijana Ruotsin poliisissa tutkien Olof Palmen murhaa...

Päättelyistä oikein meni kaikki muut paitsi se,
-että minulla ei ole kavereita. Tosiasiassa niitä on vaikka kuinka paljon. Sitäpaitsi molemmat on vielä mukavia!
-Se että minua olisi koulussa kyykytetty (erityisesti yläasteella, lukiossa ja yliopistossa koulukiusaamisen määrä kutistui lähes minimaaliseksi).
-Ja se ettö luulisin olevani muita ylempänä.

Vastapainoksi siinä Black Addler on oikeassa että nämä asiat olen miettinyt juuri päässäni. Vaikuttaa siltä että Black Adder päättelykyky on terävä kuin marmorikuula. Tai itseasiassa ongelma viimeisen lauseen perusteella oli ettei hän ymmärtänyt koko kirjoitusta.
 
Viimeksi muokattu:

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Päivän Iltiksessä on asiasta juuri ajankohtainen juttu:
"Miksi nainen jättää intin kesken?"

Taitaa olla IS toimittaja surffaillut JA:ssa..

Ja sitten lukuja:

Naisista 3000 on astunut tähän mennessä palvelukseen ja homman on viennyt loppuun asti 2500.

Hitsi hitsi, en ite päässyt kokemaan naisten inttitouhuja muuten kun Sotkussa ja ruokalassa (kävin 80-luvun puolivälissä). Näinköhän ne naiskessut osaa käyttää rumia sanoja ja alatyyliä äkseeräyksessä? Klups:)
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Jaahas, täällä oon näköjään käyny männä aikoina vääntämässä. Muori ollu armeijassa nyt reilun kuukauden. Ihan mukavasti on kuulelma menny. Kävinhän mä valan kattomas, tietenkin. Ainakin tahtimarssi näytti onnistuvan, samaten aseotteet.

Oli epäilijöitä, että kun menee armeijaan, niin se into lakkaa. Tässä tapauksessa on käyny toisin päin. Fyysisiä vaivoja oli alkuun monenlaisia. Muija marisi iltasin puhelimessa ainoastaan sitä, että sais olla armeijassa vuoden! Olihan tuvassa toki niitäkin, jotka oli tullu väärään paikkaan. 13 emäntää alotti. Jäljellä on vielä/enää 9. Kaks tosin lopetti lääkärintarkastuksen jälkeen ja toiset kaks omasta halusta.

Mahtuu sitä komppaniaankin monenlaista vipeltäjää. Toisille naiset armeijassa ei oo mikään ongelma. Yhelle entiselle SM-liigakiekkoilijalle muijani kuitenkin tuntuu käyvän voimille. No sitä sattuu! Näillä eväin. Katotaan taas joskus myähemmin, miten armeija edistyy.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hehe. Kun muistelee muutamaa meidänkin komppaniassa ollutta sankaria, niin en kyllä epäile, etteikö suurin osa naisista pärjäisi vähintään yhtä hyvin. Yhtään naista ei komppaniassa ollut, mutta yhtään marssia, polkupyörämarssia tai muutakaan ei suoritettu ilman, että joku olisi hyytynyt matkalle. Olen ihan varma, että jokainen inttiin mennyt nainen olisi selvinnyt siitä 10-15 km pyöräilystä, joka ampumapaikalle oli, mutta niin vain hyytyi siihenkin pari jätkää. Tuntuu porukka unohtaneen aika autuaasti ne omat luuserinsa tai sitten teillä on taso ollut aika sairaan paljon korkeampi kuin meillä. Ja autokomppania ei todellakaan tehnyt mitään hirveän raskasta. Joten en tiedä, kuinka naiset pärjäävät armaijassa, kun en yhtäkään ole seurannut, mutta niitten miesten tason tuntien kuvittelen, etteivät ne naiset ole edelleenkään se ongelma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös