Naiset armeijassa

  • 19 545
  • 113

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tässäkin ketjussa moni kirjoittaja kertoo, kuinka naispuoliset henkilöt toimivat armeijassa lähinnä panopuina, vain ja ainoastaan miehistä elintä jahtaavina himottarina. Täällä päässä herää luulo, että eräiden kirjoittajien kotona on taas katseltu alan elokuvia; Jenna Jamesonia tarjoilemassa omaa bunkkeriaan...

Mutta ihan oikeasti, jos jätetään ne kaverin kaverilta kuullut huhut ja viereisen makuusalin pimennoista kantautuneet, seksin harrastamiselta kuulostaneet äänet sikseen ja joku kertoisi oikein omakohtaisesti, kuinka naapurihuoneen naaras iski kiinni nivusiin keskellä yötä ja suorastaan vaati pikaista tyydytystä. Ja mielellään joku armeijan käynyt nainenkin saisi valottaa omia toimintatapojaan.

Menee meinaan pohja koko uhoamiselta, jos ei kohta joku tosiammattilainen ilmoittaudu riviin ja kerro omista kokemuksistaan. Kaikilla tuntuu olevan näitä "saaneita" kavereita, mutta kuka olisi se, joka voisi ilmoittaa olevansa näiden tarinoiden pääähenkilö?
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Ted Raikas
Hyvin mahdollista. Mitkä muuten mielestäsi on sellaisia naistenjuttuja joihin miehet eivät halua osallistua (synnytys ei kelpaa vastaukseksi)? Kysyn ihan vaan siksi että kiinnostaa... Miehetkään eivät aina tunnusta kaikkea niin suoraan, leimautumisen pelossa.

Nyt täytyy tunnustaa että en maininnut mitään kirjoittamiseni aikana koska en silloin keksinyt yhtäkään sellaista asiaa.
No, ainakin pienenä esimerkkinä voisi käyttää harrastuksia jotka koetaan naisten harrastuksiksi. Esimerkiksi poika joka harrastaa balettia tai jotain muuta tanssia, leimataan usein ikätovereidensa seurassa ihan näin suoraan sanottuna homoksi. Joka on toki naurettavaa, mutta ehkä jonkinlaiseksi esimerkiksi käy.

Ehkä huono esimerkki, kenties joku keksii paremman?

On totta että miehekäs mies se vasta komea onkin. Itseäni viehättää suunnattomasti esimerkiksi Jere Karalahden kaltaiset miehet. Ja tosiaan, puku tekee melkeinpä miehestä kuin miehestä seksikkään.

Nyt ollaan jo vähän sivuraiteilla, mutta mielestäni tämä kuuluu tämän ketjuun perusaiheeseen.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
polvipetteriltä erittäin hyvä huomio, tornihuhut kulkevat valoakin nopeammin(koska ne eivät sisällä informaatiota) ja tornihuhut jotka koskevat seksiä ovat perillä jo ennenkuin niitä on pistetty alulle.

Kun lukee noita "seksisävytteisiä" tekstejä niin alkaa taas kelaamaan että tulikos sitä taas oltua väärässä paikassa kun ei meillä vietetty mitään orgioita vaikka joissain harjoituksissa RUK:ssa naispuolisia henkilöitä saattoi pyöriä mukana.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Juu, antaa tyttöjen ihan rauhassa mennä leikkimään sotaa näin rauhan aikana. Ei suinkaan jonkin sotatilaan verrattavan kriisin sattuessa näitä Suomen varusnaisia ole tarkoitettutkaan etulinjaan vyöryttämään juoksuhautoja tai joillekin raskaille sissikeikoille? En muuten ymmärrä miksi sinne Uttiin Laskuvarjojääkäreihin edes otetaan naisia? Eihän siinä ole mitään järkeä, että raskaalla sissikeikalla ne poitsut joutuvat omien varusteidensa ohella kanniskelemaan simahtaneita naisia varusteineen? Näin minä olen käsittänyt... tosin nythän löytyy jo yksi rouva yliluutnantti joka on koulutettu lentämään Hornetilla, joten kai hän sitten jotuisi "tositilanteessa" etulinjaan... pahat kielet kyllä muuten väittävät, että jokainen lentolupakirjan omaava siviili, sellainen siviili joka on pelannut Pleikkari kakkosella tai tietokoneella lentosimulaattoripelejä, osaisivat tositilanteessa hyvinkin lyhyen koulutuksen jälkeen räimiä Hornetilla menemään... niin ja jopa takaisinkin tulemaan. Tietokoneet ovat tuossa high-tech lentsikassa tietenkin apuna, mutta ei kai niihinkään voi luottaa "ääritilanteissa", esim. lennettäessä huonossa kelissä tai taisteluvaurioita saaneella koneella.

Viime kesänä satuin muuten näkemään ja kuulemaan Säkylässä olevassa varuskunnassa, kun nuori ponnaripäinen naiskersantti veti sulkeisia. Kyllä se maastoasuinen, n. 150 cm-"pitkä" tyttö sai pojat juoksemaan, mutta oli se naiskersantin kimeä kirkuminen kamalaa kuunneltavaa. Kuulosti suunninnelleen samalta, kuin jos Karita Mattila olisi punttisalilla pudottanut kymmenen kilon punnuksen jalkapöydälleen... hirveetä kirkumista, tosin sanat olivat luokkaa: TAAAAKSE PSTU! LEPOOO! PARIRIVIIN JÄRJESTY, MARS MARS!
Onneksi minä kävin intin jo 1970-luvun lopulla... siihen aikaan ei tarvinnut pelätä törmäävänsä naiskessuihin, tarpeeksi riitti siedettävää miespuolisissa "kesävänrikeissä" jotka olivat päättänet jäädä hiukan niinku duuniin inttiin varusmiespalveluksen ja RUK:in jälkeen...
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti assat__85
Mutta jos multa todellaki kysyttäs, et miks mä sinne haluun, ni mä en ikinä vois antaa vastausta johon mä ite oisin tyytyväine. Lähimmäs mun ajatuksii osuu vastaus: Mä HALUUN sinne!!

Käy ihan oikeasti selvittämässä, mitä siellä tapahtuu. Mene vaikka aluksi kiertämään Säkylän kasarmialueelle, sinne järjestetään ihan kierroksia. Armeijassa ei tänä päivänä ole mitään hohdokasta tai hienoa. Pompotusta, vittuilua, lapsellista sähläämistä ja odottelua. Tuota sitten 6-12 kuukautta ja sitten ollaan niin miestä, niin miestä että oksat pois. Jos haluat pyssyillä leikkiä niin osta airsoft-ase ja räiski sillä muovikuulia niin paljon kuin kukkaro kestää.

Vanhemmille näyttäminen on yksi niistä tyhmemmistä syistä, hanki vaikka tatuointi mielummin. Intissä ei oikeasti ole kivaa, joten jos sinne huonolla asenteella lähtee niin paskaa jää kilokaupalla käteen.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tutustuinpa tähänkin ketjuun, toistaiseksi pidättäydyn sen syvällisempien analyysien kirjoittamisesta. Tätä varjon viestin kohtaa tosin on pakko muutamalla sanalla kommentoida.

Viestin lähetti varjo
Tästä syystä Uttiin ja sukeltajakouluun ei edes varsinaisesti oteta naisia, testit tosin ovat sen laatuiset että naiset karsiutuvat aika tehokkaasti pois (yksi nainen taisi ljk:ssa palvella mutta paikat eivät kestäneet palvelusta ja hlö vietti varuskuntasairaalassa enemmän aikaa kuin palveluksessa).

Olen antanut itselleni kertoa totuutena, ettei ljk:n ole pyrkinyt toistaiseksi kuin yksi ainoa nainen, joka tosin ei selviytynyt pääsykokeista. Näin taidettiin kirjoittaa eräässä artikkelissa viime vuoden puolella, kyseisessä kirjoitelmassa käsiteltiin hivenen ljk:n pääsykokeita ja vaatimuksia joita sinne pyrkiville asetetaan. Jotenkin vaan on sydäntä erityisen lähellä tuo miehisten miesten joukko-osasto joten se jaksaa kiinnostaa minua kaiken muun militarian ohella erityisesti.

vlad#16.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti vlad
Tutustuinpa tähänkin ketjuun, toistaiseksi pidättäydyn sen syvällisempien analyysien kirjoittamisesta. Tätä varjon viestin kohtaa tosin on pakko muutamalla sanalla kommentoida.



Jotenkin vaan on sydäntä erityisen lähellä tuo miehisten miesten joukko-osasto joten se jaksaa kiinnostaa minua kaiken muun militarian ohella erityisesti.

vlad#16.

"Parhaat vaan punabaretin saa" (Hector), hupaisaa sinänsä, että tuossa Hectorin käännösbiisissä lauletaan punabareteista koska sen alkuperäisen laulun nimi oli Ballad Of The Green Berets. Suomen "Vihreät Baretit" eli aikoinaan Upinniemessä sijainnut Rannikkojääkäreiden koulu oli todella KOVA laitos! Vain harvat ja valitut saivat sen vihreän baretin. Nykyisinhän tuo joukko-osasto on historiaa...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
vlad:

Omat tietoni ovat toisen käden tietoa eli Ljk;n käyneen serkkuni stooria, toki muistivirheet voivat asiaan vaikuttaa mutta...enivei loppujen lopuksi asialla ei ole suurtakaan väliä.

Pääsykokeet tosin eivät ole mitään erityisiä, ei vain näemmä ole sattunut vielä tarpeeksi kovakuntoista naista testaamaan itseään. Taitaa tosin se reppujuoksu olla se suurin rajoitin.

Ballad of the green berets muistaakseni tehtiin Green Berets-leffaa varten l. ts. Lauri Törnistä...

Preda, taidetaan sitä vihreää barettia yhä jakaa Dragsvikissa jonne rannikkojääkäriosastot pistettiin. Toki se on menettänyt merkitystään kun se jaetaan about kaikille jotka barettimarssista selviävät.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti varjo
vlad:

Toki se on menettänyt merkitystään kun se jaetaan about kaikille jotka barettimarssista selviävät.

varjo,
Siteeraan kauppaneuvos Paukkua:
- Niinhän mä just sanoin.

Dragsvikin vihreille nykybareteille kaikki vähänkin asiasta tietävät nauravat räkäisen naurun. Miten ne perkeleen pehmeät toffeet kehtaavat siihen barettiin laittaa tunnukseksi sen upean kultaisen kotkan pään? Olisivat edes vaihtaneet sen tunnuksen, EDES! Minulla on monta 1970-luvulla Upinniemen The Helvetin läpikäyneitä ainoita OIKEITA Vihreitä Baretteja tuttavapiirissä ja kyllä he ovat surullisia oman verenmakuisen joukko-osastonsa alasajosta...
 
Viimeksi muokattu:

Kosketus

Jäsen
assat_85, ota huomioon mahdollista palveluspaikkaa valitessasi se, että päädyt joukko-osastoon jossa koulutetaan sota-ajan kotirintamajoukkoja. Eli sotilaspoliiseja, autokuskeja yms, joita täällä on edellä jo mainittukin. Mielestäni naiset menee näissä tehtävissä melkein siinä missä miehetkin ja ovatpahan ainakin vapauttamassa miehiä sitten niihin varsinaisiin rintamatehtäviin.

En tiedä laitetaanko naisia mahdollisissa sota-oloissa aivan eturintamajoukkoihin, mutta jos laitetaan, niin sääliksi käy jo etukäteen se on sanottava. Voi hyvin olettaa, että sota-oloissa asenteet on hivenen erilaisia mitä jossain kasarmioloissa ja naiset tulee niissä oloissa takuulla saamaan kaiken paskan niskaansa, mitä nyt miehistä irti lähtee. Ja mitä olen omassa miesvaltaisessa työpaikassani nähnyt, niin kyllä ne harvat naiset vaikuttaa välillä melko yksinäisiltä siellä... eli naisilla ei sodassa välttämättä ole tiukan paikan tullen edes sitä henkistä suojaa mikä miehillä on, ystäviä.

Armeija valmistaa miehiä sotaa varten, joten kannattaa uhrata ajatus siihenkin suuntaan, eikä vain miettiä että mitä hyötyä siitä voisi olla omalle uralle. Sillä sota on julmaa ja ratsuväki raakaa.
 

Carlos

Jäsen
Toisaalta...

Joku tuossa edellä mainitsi että naiset saavat jotkut miehet tsemppaamaan enemmän. Ainakin omalla kohdallani tulee mieleen seuraava tapaus.

Juoksimme ulkosalla cooper-testiä joskus kesähelteellä, ja siinä sitten jolkottelin verenmaku suussa, kun huomasin että porukan paras nainen (todella kovakuntoinen sellainen) oli reilut 100 metriä edelläni. Tuumasin että ei helvetti, en muuten hitto soikoon saa jäädä toiseksi kenellekään naiselle. Tämä takaraivossani puristin väkisin naikkosen edelle ja pillin soidessa olin edellä sitten muutaman kymmenen metriä. Kiitos tämän kyseisen naisen, sain kirkkaamman juoksumerkin kuin muuten olisi tullut. :-)

Että juu, kyllä ne naiset jotain hyvääkin saavat siellä aikaan. :-)
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
-----
*finnishninja*

- Jos on niin huono mielikuvitus, niin eiku perunateatteriin vaan!
---

Avovaimoni menee armeijaan kesällä ja sen jälkeen tavoitteena on tehdä uraa armeijassa. Voin sanoa, että hänellä ei todellakaan ole huono mielikuvitus, vaan palava himo armeijaa kohtaan. Tiedän myös sen, että tiukan paikan tullen armeija on jopa tärkeämpi kuin minä. Jos ihminen jotain todella haluaa, ei se mielestäni ole mielen köyhyyttä!
-----

-----
*Make M.*

Esimerkkinä yksi 150 cm kääpiö, jolla tuli ongelmia kantaa omaa taisteluvyötä ja rynkkyä.
---

Samaan aikaan kanssani jääkäri AUK:issa oli 5 tyttöä. Kaksi näistä jatkoi RUK:iin. Toinen oli mitoiltaan 48/154 (varusmieskortista mitat). Kuulin pelkästään positiivisia kommentteja hähestä ja hänen asenteestaan ja selviytymisestä. Toinenkin tytöistä (hieman isompi), selvitti RUKin hyvin. Yksi ainut sotilas palasi maitojunalla yksikköömme ja hänkin oli mies.
-----

-----
*mission16W*

Armeijassa ei tänä päivänä ole mitään hohdokasta tai hienoa. Pompotusta, vittuilua, lapsellista sähläämistä ja odottelua. Tuota sitten 6-12 kuukautta ja sitten ollaan niin miestä, niin miestä että oksat pois. Jos haluat pyssyillä leikkiä niin osta airsoft-ase ja räiski sillä muovikuulia niin paljon kuin kukkaro kestää.

Vanhemmille näyttäminen on yksi niistä tyhmemmistä syistä, hanki vaikka tatuointi mielummin. Intissä ei oikeasti ole kivaa, joten jos sinne huonolla asenteella lähtee niin paskaa jää kilokaupalla käteen.
---

Armeijaan kannattaa mennä pilke silmäkulmassa. Ei siitä kannata stressata. Vastaan tuohon lihavoituun kohtaan (vaikka jo itse vastauksen annatkin): Miksi helkutissa pitäis mennä huonolla asenteella? Rennolla mielellä matkaan ja jää monia mukavia muistoja. Turha armeijaa on jännittää tai pelätä!
-----


Kyllä armeija on naisille sovelias paikka. Tiedän avovaimoni halunneen armeijaan jo monta vuotta. Hän on asunut ikänsä prikaatin vieressä, kun isä on armeijassa töissä. Hänellä on oikea asenne, eikä mene armeijaan miesten perään.
Miten joittenkin, tässäkin ketjussa, on niin vaikea ymmärtää, että joillakin naisilla on palava himo armeijaa kohtaan? Kuten jo sanoin, avovaimo on odottanut täysi-ikäisyyttä kuin kuuta nousevaa. Sekö sitten on huonoa mielikuvitusta? Pitää tehdä sitä mitä itse haluaa, ei sitä, mitä vanhemmat tai kaverit.

Loppuun voisi vielä jeesustelijoille vakuuttaa, että avovaimoni varsin viehättävä ilmestys ja saa armeijassakin osakseen varmasti paljon huomiota. Voin omakohtaisesti todeta, että kaunis nainen/tyttö armeijassa ei tarkoita samaa kuin huora prikaatilla, ainakaan tässä tapauksessa!
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti seisnauraa
Miksi helkutissa pitäis mennä huonolla asenteella? Rennolla mielellä matkaan ja jää monia mukavia muistoja. Turha armeijaa on jännittää tai pelätä!


Nii-in. Miksi ihmeessä tehdä mitään huonolla asenteella? Tässäkin ketjussa on jo silti luettu, miten ketjun aloittaja aikoo lähteä armeijaan suututtaakseen isinsä. Sillä asenteella siellä varmasti pärjääkin. Ei vaadita suuria visionäärin lahjoja, jotta voi kuvitella miten into osoittaa henkistä keskaria hiipuu siinä vaiheessa kun armeijan arkirutiini paljastuu kaikessa karuudessaan.

Jos sinne lähtee oikealla asenteella, intti on varmasti hauska kokemus. En vain usko, että vanhemmille isottelu tai miesten iskeminen on se oikea asenne.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Viestin lähetti mission16W

Tässäkin ketjussa on jo silti luettu, miten ketjun aloittaja aikoo lähteä armeijaan suututtaakseen isinsä.

Jos sinne lähtee oikealla asenteella, intti on varmasti hauska kokemus. En vain usko, että vanhemmille isottelu tai miesten iskeminen on se oikea asenne. [/B]

Missäs kohdassa täällä ketjun aloittaja on sanonut motiivikseen isänsä suututtamisen? Jos isä ei ole yhtä mieltä armeija-ajatuksesta, ei se assat__85:n tapauksessa varmasti ole isokaan motiivi mennä armeijaan. Et kai tosissas väitä tuota, mitä kirjoitit? Vai ymmärsinkön huumorisi väärin?

No kukas tässä armeijaan on menossa miesten iskeminen mielessä? Onko täällä sellaistakin kirjoitettu? Ketjun aloittaja ei mielestäni ole sitä ainakaan tehnyt? Nimeä edes yksi tämän ketjun kirjoittaja, joka on mennyt/on menossa armeijaan mainitsemiesi syiden takia! Jos olet edelleen sitä mieltä, että assat__85, niin lue viestit uudelleen!

Edit: virheet pois
 
Viimeksi muokattu:

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti seisnauraa
Jos isä ei ole yhtä mieltä armeija-ajatuksesta, ei se assat__85:n tapauksessa varmasti ole isokaan motiivi mennä armeijaan. Et kai tosissas väitä tuota, mitä kirjoitit? Vai ymmärsinkön huumorisi väärin?


Porukat on ollu ainaki helvetin kielteisiä asiaa kohtaa. ... Että kenties mulla on jotai näyttämisen haluaki asiassa mukana. Näin kirjoitti neiti itse. Jatketaanko? Onko sillä loppujen lopuksi edes väliä?

No kukas tässä armeijaan on menossa miesten iskeminen mielessä? Onko täällä sellaistakin kirjoitettu? Ketjun aloittaja ei mielestäni ole sitä ainakaan tehnyt?

Rauha nyt sielläkin päässä. Minä en ole väittänyt kenenkään tässä ketjussa menevän armeijaan munajahtiin, mutta useat nimimerkit ovat kyllä tässä ketjussa kertoneet tarinoita naisista, jotka olivat armeijassa miesten perässä. Viimeksi kun minä tarkistin, ketjun aihe oli "Naiset armeijassa" eikä "Ketjun aloittaja armeijassa".

Olen edelleen sitä mieltä, että naisen paikka ei ole armeijassa. Jos joku sinne kuitenkin tunkee niin aivan vapaasti, omapa on tyhmyytensä. Toivottavasti tajuaa vain sitten kantaa itse ristinsä niin, etteivät muut joudu ylimääräisiin hommiin.
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Totuus löytyy kaurapuurosta

Kuten otsikko sanoo, niin se on.

Koska miehiltä löytyy papua enemmän kuin naisilta, on väite naisten intinkäymisestä perusteltu.

Ei missään nimessä mimmejä inttiin...

Minä en suinkaan ole naisia vastaan, mutta joku roti sentään pitää olla!

Ja hei, kaikki voidaan filosofioida, niin kun JA:ssa tehdään.
Menkää joskus räntäsateeseen!!!


Viddu, enhän se minäkään voi imettää.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
äijä:

Vaikka kenties tuollainen semitaiteellinen kieliasu saattaa aiheuttaa egon kasvamista siellä päässä niin vastaanottopäässä(lukijat) se vain vituttaa, ihankuin kirjoittaja olisi joko vajaa tai alaluokkalainen. Kieliasu on mielestäni aivan yhtä tärkeä asia kuin kielioppi, tuskin kukaan haluaisi lukea kovinkaan kauaa aitoa "stadia" taikka "savoa". Etenkin kun viestien sisältö on usein kovin vähäinen.
Tai oikeastaanhan kyse ei ole kieliasusta vaan hmm.... jäsentelystä yms. asioista.

Se siitä.

Käsittääkseni harva on suoraan sanonut että naisia ei pitäisi päästää armeijaan sen takia että he ovat heikompia, se on kuitenkin rajoittava tekijä. Oikeastaan jos miestenkin kunto laskee tätä tahtia niin on vain hyvä että mahdollisesti hyväkuntoisia ja motivoituneita naisia astuu paikkaamaan aukon.

ja ensimmäiseen viestiisi palatakseni, taisit viettää intissä minimimäärän kuukausia....(tästä on ollut keskustelua jo noin n+1:ssä inttiketjussa)
 
Viimeksi muokattu:

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Arvon sateensuoja!

Mitä tarkoittaa "semitaiteellinen kieliasu"?

Mitä tarkoittaa "egon kasvaminen"?

Olenko vajaa siksi, että olen koskenut räntäsadetta?

Vai siksikö tykkäät hallaa, kun olen eri mieltä kuin sinä?

Saatanan viisastelija.

Tarkasta nyt äkkiä kirjoista, mitä on rakkaus.
...tai mene edes luennolle.

P.s. Laita sinäkin pilkut että-sanan eteen, ettei tarvitse kikkailla.
 

Carlos

Jäsen
Motivaatiosta

Niin tuota... jos nainen on asunut ikänsä prikaatin vieressä, se tarkoittaa vain sen että hän on nähnyt intti-elämästä sen "glamourin", mitä ei todellisuudessa edes ole. Kyllä hän varmasti armeijaan haluaa nyt, mutta katsotaan sitten parin kuukauden päästä tuntoja, vastasiko mielikuvia. Voin sanoa että ei vastannut.

Minä ainakin petyin pahasti kun menin armeijaan. Luulin meneväni paikkaan jossa todella tehdään miehiä, jossa on paljon äksöniä, jossa opetetaan maanpuolustusta, ja nostatetaan maanpuolustushenkeä. Ja paskan marjat.

Umpityhmiä kouluttajia yksi toisensa jälkeen, joita näytti kiinnostavan enemmän oma hieno univormu, kuin se miesten koulutus. Toki siellä muutama fiksukin tuli vastaan, mutta aika vähissä silti. Viimeistään siinä vaiheessa alkoi vituttamaan kun kouluttaja piti oppitunnin aiheesta "Ilma-aselaji", (eli siis lentskarit jne), johon sisältyi erittäin "värikäs" luettu teksti suoraan sotilaan käsikirjasta, jonka jokainen olisi voinut lukea muutenkin.

Sen sijaan mitä nyt myöhemmin olen käynyt pari kertaa kertaamassa, sen on ollut oikeastaan aika kivaa. Olot ovat jo paljon rennommat, ja menoa on riittänyt ympäri vuorokauden oikein runsaasti. Ja on tietysti kiva nähdä vanhoja kavereita.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti seisnauraa
-----
*finnishninja*

- Jos on niin huono mielikuvitus, niin eiku perunateatteriin vaan!
---

Avovaimoni menee armeijaan kesällä ja sen jälkeen tavoitteena on tehdä uraa armeijassa. Voin sanoa, että hänellä ei todellakaan ole huono mielikuvitus, vaan palava himo armeijaa kohtaan. Tiedän myös sen, että tiukan paikan tullen armeija on jopa tärkeämpi kuin minä. Jos ihminen jotain todella haluaa, ei se mielestäni ole mielen köyhyyttä!
Et lukenut ilmeisesti viestiä, johon vastasin.

Puhumme kahdesta eri asiasta.

1. Jos valitsee sotilasuran, niin sen on yksi elämän valinnoista. Ei siinä ole mitään kummallista. Tässä asiassa olen kanssasi ihan samaa mieltä.

2. Jos ei ole muita vaihtoehtoja, niin silloin on aika köyhä mieleltään. Elämä on täynnä vaihtoehtoja!
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Saahan nainen inttiin mennä, jos niin haluaa. Etenkin, jos tähtäimessä on vaikkapa sotilasura taikka poliisin tai autokuskin ammatti.

Mutta sitä en ymmärrä, että joku haluaa vapaaehtoisesti mennä inttiin ihan muuten vaan. Tai edes näyttämisen halusta. Ainakin minulla olisi ollut paljon muuta mielekkäämpää tekemistä sinä aikana, jonka itse intissä kulutin.

Tässä yksi näkökulma lisää: Silloin tällöin minulla on ollut mahdollisuus olla vaikuttamassa henkilövalintoihin, kun uusia työntekijöitä on työpaikkaani palkattu. Armeijan käynyt nainen ei ainakaan minun silmissäni erottuisi mitenkään sen takia, että intti on käyty. Eli se ei herättäisi sen enempää positiivista kuin negatiivistakaan huomiota. Jos hakijan muuten vaikuttaa asialliselta kandidaatilta haettavaan paikkaan ja edetään haastatteluun, toki kysyn mikä oli motiivi intin käymiseen ja miksei sitä aikaa kannattanut käyttää vaikkapa opiskeluun. Erittäin hyvä perustelu täytyy olla, jos hakija väittää intin jotenkin auttavan hänen kykyään toimia haettavassa tehtävässä. Tässä kerrottakoon, että armeijan antaman johtamismalli ei ole hyvä syy.

Toki, jos ei ole kiire opiskelemaan tai oikeisiin töihin yleensä, vaan on varaa ja halua hankkia "kokemuksia" intistä, niin eipä sitä kukaan voi estää. Sen vain sanon, että harvalla the Elämä löytyy intistä. Se löytyy jostain muualta.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Tykki
Tässä yksi näkökulma lisää: Silloin tällöin minulla on ollut mahdollisuus olla vaikuttamassa henkilövalintoihin, kun uusia työntekijöitä on työpaikkaani palkattu. Armeijan käynyt nainen ei ainakaan minun silmissäni erottuisi mitenkään sen takia, että intti on käyty. Eli se ei herättäisi sen enempää positiivista kuin negatiivistakaan huomiota.
Yhdessä asiassa armeijan käyneestä naisesta voi päätellä jotain kun on työpaikasta kysymys. Jos hän on käynyt läpi koko homman, hänestä löytyy todennäköisesti aikalailla sitkeyttä. Näin tietysti myös miehissä. On helppoa nähdä linja jonkun elämässä kun katsoo hieman taaksepäin.
Surullisen usein voi lukea hakijan hakemuksesta: Keskeytetyt opinnot, ei käyty armeijaa, ei rippikoulua..
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti finnishninja
Yhdessä asiassa armeijan käyneestä naisesta voi päätellä jotain kun on työpaikasta kysymys. Jos hän on käynyt läpi koko homman, hänestä löytyy todennäköisesti aikalailla sitkeyttä.

Periaatteessa joo. Toisaalta taas, nainen voi olla sitkeä ilman inttiäkin. Ja lisäksi, onko hän sittenkään sitkeä vaiko vain jääräpäinen? Entä onko armeija käyty sen takia, että äärifemisnistinen naistunto jyllää?

Mene ja tiedä. Mutta juuri yllä kuvatun kaltaisten kysymysten takia en arvota naisten armeijakäyntiä ainakaan hakemusvaiheessa mitenkään.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Tykki
Periaatteessa joo. Toisaalta taas, nainen voi olla sitkeä ilman inttiäkin. Ja lisäksi, onko hän sittenkään sitkeä vaiko vain jääräpäinen? Entä onko armeija käyty sen takia, että äärifemisnistinen naistunto jyllää?

Mene ja tiedä. Mutta juuri yllä kuvatun kaltaisten kysymysten takia en arvota naisten armeijakäyntiä ainakaan hakemusvaiheessa mitenkään.
Mielenkiintoisia kysymyksiä. Luulen että moni nainen, joka lyö nyrkkiä pöytään ja haluaa "näyttää", unohtaa kaikki feministiset jutut, kun huomaa ettei näyttäminen annakkaan mitään. Siis kun armeijan romanttinen kuva muuttuukin yhtäkkiä aikaiseksi ylösnousuksi haisevassa kämpässä, ulos vesisateeseen, telttaa pystyyn pakkasessa jne. Silloin näyttämisen tarve saattaa kadota nopeasti. Silloin saattaa tosiaankin tulla esiin jääräpäisyys. Sitähän naiset ovat usein. Elikkä eivät anna periksi vaikka siitä hyötyisivätkin eniten itse.

Uskon tosin että jos nainen on todellakin päättänyt käydä armeijan - ja myös käy sen, niin silloin on kysymyksessä sitkeä nainen. Sitkeä nainen on yleensä sitkeä joka paikassa.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Minun komppaniassani taisi olla aluksi kymmenisen tytärtä, joista kaksi lähti Rukkiin, kolme tai neljä Aukkiin ja yksi jäi puoleksi vuodeksi meidän poikien kanssa, pari oli 9kk. Alikessuista neljä oli naisia. Kesken palveluksen vaihdoin komppaniaan josta naiset puuttuivat.

Tornihuhuja kiersi vain yhdestä viestikoksusta, mutta muuten oltiin aika asiallisesti. Mutta kyllä pisti ärsyttämään kun Aukkiin komennettuina tytöt viimieisinä päivinään laitettiin meitä rvivimiehiä komentelemaan...

Eipä se armeija liian kova paikka todellakaan ole tavalliseslle mosurille ja turveporalle, ja hyvin ne naiset pärjäsivät, joskin niinhän se nykyisin on, että melkein kaikki vapaaehtoisesti Aukkiin haluavat sinne valitaan. Ja naiset halusivat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös