Naiset armeijassa

  • 19 548
  • 113

Hermesfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät, KPV, Jaro, Werder Bremen
Enpä jaksanut avata äänestystä joten pistän tämän kysymyksen tähän viestiketjun jatkoksi. Katsoitteko sillä silmällä koskaan mitään naispuolista varusmiesjohtajaa? Meillä oli yks kokelaan arvonen, se oli aika hyvännäkönen... Varsinkin kun niiden kotiutumispäivänä sai nähdä ne siviileissä. Aina vaan parani :D
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Enpä tiedä... minua voisi vaikka kiihottaakin, jos (kuviteltu) naisystäväni olisi armeijassa. Hän tulisi lomalla kotiin, yllään ne inttikuteet. Niiden alla hikinen, seksikäs, muodokas kroppa, joka on saanut lisää voimaa ja sitkeyttä. Uuhh... voisi olla aika peto, kun on ollut puutteessa koko viikon (kyllä, naiseni olisi minulle uskollinen).

Voisin parkua siinä alla, että: "kyllä herra vääpeli, kyllä herra vääpeli!"

=D
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ted Raikas kirjoitti:
Enpä tiedä... minua voisi vaikka kiihottaakin, jos (kuviteltu) naisystäväni olisi armeijassa. Hän tulisi lomalla kotiin, yllään ne inttikuteet. Niiden alla hikinen, seksikäs, muodokas kroppa, joka on saanut lisää voimaa ja sitkeyttä. Uuhh... voisi olla aika peto, kun on ollut puutteessa koko viikon (kyllä, naiseni olisi minulle uskollinen).

Voisin parkua siinä alla, että: "kyllä herra vääpeli, kyllä herra vääpeli!"

=D

Onko kyseinen naisystäväsi nainen vai mies? siis rouva vai herra? VAikka mitä se mulle kuuluu, oletko hetero vai et? Kunhan nyt tuli kysytyksi.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
tombraider kirjoitti:
Onko kyseinen naisystäväsi nainen vai mies? siis rouva vai herra? VAikka mitä se mulle kuuluu, oletko hetero vai et? Kunhan nyt tuli kysytyksi.
Sinkkumiehiä ollaan itseasiassa ja valitettavasti naisiinpäin. Jos tuo oli iskuyritys.

Voisihan sitä tietysti sanoa, "rouva vääpeli", mutta onko se edes oikea termi? Herrassa olisi sitä sopivaa ironiaa ja hulvattomuutta mukana.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Ted Raikas kirjoitti:
"rouva vääpeli", mutta onko se edes oikea termi?

Rouva vääpeli on oikea termi. Miespuolisia kutsutaan Herraksi ja naispuolisia Rouvaksi. Itselläni oli alokas aikana joukkueeni toisena apukouluttajana nais alikersantti ja joukkueen johtajana Rouva ylikersantti ja aivan samanlaisia kouluttajia he olivat kuin miespuolisetkin ja ehkä hieman jopa särmempiäkin. Omasta saapumiserästäni alikersanteiksi samaan patteriin kanssani tulleet naiset olivatkin sitten kyllä löysempää sakkia ja yrittivät luistaa lähes kaikista tehtävistä ja heidän kohdallaan ihmeteltiin kyllä, että miksi he olivat armeijaan oikein tullut, mutta muut saman saapumiserän naiset olivatkin selvästi särmempiä tapauksia.

Itselläni ei ole mitään sitä vastaan, että nainen menee armeijaan vaan sinne vaan, jos mieli tekee mennä.
 

peikko#13

Jäsen
Jykke1978 kirjoitti:
Itselläni ei ole mitään sitä vastaan, että nainen menee armeijaan vaan sinne vaan, jos mieli tekee mennä.

Ei minullakaan, mutta kavereiden kanssa ollaan tultu siihen johtopäätökseen, että naisella joka menee armeijaan ei ole joka ruuvi ihan paikoillaan. Jos haluaa päteä ja komennella miehiä niin kannattaisi iskeä joku vässykkä ja käskyttää sitä eikä kahlita itseään armeijaan ja joutua elämäänsä kyllästyneiden kapiasten pompoteltavaksi.

Hermesfani kirjoitti:
Katsoitteko sillä silmällä koskaan mitään naispuolista varusmiesjohtajaa? Meillä oli yks kokelaan arvonen, se oli aika hyvännäkönen...

Tuli katsottua ja vieläpä kokelasta. Kajaanissa muuten tuo armeijan tarjoama naistarjonta oli köyhää, mutta tämä viestin kokelas kirvoitti monesti ajatukset sivettömyyden puolelle.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Lähinnä huvittavana pidän asiaa. Eli siis pitää nyt osittain olla varmaankin elämää vailla, että lähtee vapaaehtoisesti armeijaan naisena.
Tietenkin riippuu aselajista, jonka armeijassa saa. Esimerkiksi naiskuskeja en ymmärrä, koska rekkakortti motivaationakaan ei voi olla täysi peruste, sillä vuoden aikana ehtisi työtä tekemällä tienata montakin rekkakorttia. Ja naisten "gonahteluhan" on aika ristiriitaista.

Huikealla lääkintämiesurallani oli samaan aikaan palveluksessa myös yksi nainen. Sitä en ymmärrä lainkaan, sillä sehän on melkein kuin siviilipalveluksessa olisi. No ei nyt sentään, mutta armeija-asteikolla varmaan joo.

Jos tähtäimessä on AUK tai RUK, niin sitten kai sen jotenkin ymmärtää sellaisena karaistavana kokemuksena.
 

scholl

Jäsen
On hieman vaikea ottaa kantaa naisiin armeijassa, kun se on kuitenkin uusi asia, jota ei ollut silloin, kun meidät sinne kutsuttiin. Toisaalta en lähtisi nyt tuomitsemaankaan naisia, jotka haluavat vaikkapa sotilasuralle. Ei siinä sukupuolen pitäisi olla este. Jos joku haluaa lähteä jonnekin maailmalle laittamaan muutama rättipää tarvittaessa kylmäksi niin ilman sotilaskoulutusta se on hieman hankalaa. Ja jos kerran haluaa taistella niin miksi se kiellettäisiin. Parempihan toimia armeijassa tai poliisissa kuin rikollisena tai terroristina. Agressiiviset tyypit on hyvä pitää kaidalla tiellä.

Sen sijaan, jos ei pyri sotilasuralle, on se koko naisena armeijaan meno aika turhaa. Tietysti jos opiskelee turvallisuuspolitiikkaa, historiaa tai vastaavaa niin miksikäs ei.
 

Hermesfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät, KPV, Jaro, Werder Bremen
Kyllä meillä ainakin oli sellaisia naisia, jotka soveltuivat armeijaan hyvin. Siellä kun ovat miehet olleet iät ja ajat keskenänsä niin tuovat ihan raikasta tuulahdusta. Ruotsissakin on jopa majureinakin naisia. Ainakin siis majureina, ylemmistä sotilasarvoista en tiedä. Kerran televisiossa haastattelivat ruotsalaista naismajuria.

Yleisesti itse olen kyllä sitä mieltä että kyllä naisetkin saa armeijaan tulla, kunhan vaan se fysiikka kestää. Siitähän saadan vieläpä täydennystä kun on aina niitä, jotka joutuvat keskeyttämään...
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Naiset sopivat tiettyihin tehtäviin armeijassa hyvinkin kunhan asenne ja fyysinen kunto ovat kohdallaan. Sanoisin, että naisilta vaaditaan myös hieman äijämäistä luonnetta tai ainakin se on avuksi. Noilla tietyillä tehtävillä tarkoitin, että jotkut armeijan aselajeista/tehtävistä ovat vaan fyysisesti liian raskaita useimmille naisille.
 

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
Itselläni on jo hetken aikaa armeijasta (7 vuotta), mutta silloiset yksikköni naisalokkaat eivät pärjänneet joko fyysisistä tai psyykkisistä syistä. Täytyy myöntää, että annoin heille jopa hieman helpotuksia miehiin verrattuna, mutta ei silti oikein onnistuneet. Kaksi heistä "pääsi" jopa AUK:uun, syystä tai toisesta.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Minulla oli samassa yksikössä kymmenkunta naispuolista taistelijaa, ja voin sanoa että ihan hyvä että oli. AUK:n ajan ja johtaja-ajan sai rauhassa sluibata kaikesta ylimääräsestä hommasta, kun aina jollain innokkaalla oli käsi pystyssä vapaaehtoisuuden merkiksi. Näissä tapauksissa ymmärränkin jotenkuten naisen intissä. Toisaalta sitten meilläkin oli pari tapausta, jotka puolivälissä gonahtivat samalle tasolle kuin mieskollegansa. Niille ei ymmärrystä heru, olisivat pysyneet kotona poissa jaloista.

Itselläni on jo hetken aikaa armeijasta (7 vuotta), mutta silloiset yksikköni naisalokkaat eivät pärjänneet joko fyysisistä tai psyykkisistä syistä. Täytyy myöntää, että annoin heille jopa hieman helpotuksia miehiin verrattuna, mutta ei silti oikein onnistuneet. Kaksi heistä "pääsi" jopa AUK:uun, syystä tai toisesta.

Nykyään armeijan aloitus, ja varmaan koko muukin setti on tehty niin helpoksi, ettei juuri kukaan voi fyysisistä syistä olla pärjäämättä. Itse olin intissä vuoden 2003, silloinkin se oli jo aika suklaata, ja käsittääkseni vuoden 2004 alussa vielä lanseerattiin joitain lisäkevennyksiä "pehmeän laskun" muodossa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mielenkiintoinen ketju. Mielestäni kukin tehkööt kuten lystää ja jos joku nainen tuntee saavansa lisää itseluottamusta tai hänellä on aito kiinnostus maanpuolustukseen niin mikä ettei. Kyllähän aika moni tyttö on intissä ihan hyvin pärjännyt, tosin aika paljon siellä taitaa olla käynyt pikavisiitillä itkuiikkoja, joilla on ollut vähän toisenlainen käsitys armeijan käymisestä.

Naisilla voi tietysti olla toisenlainenkin rooli maanpuolustuksessa. Sodan syttyessä kotijoukoillekin varmasti löytyy tehtävää ja näitä voisikin opettaa kaikille naisille; ruokahuoltoa, lääkintää jne.

Itse en olisi aikoinani inttiin mennyt, jos tuolloin olisi sellainen mahdollisuus ollut. Aseenkäsittelyä voi opetella muutenkin ja ajatus monen kuukauden vajavaisista hygieenisistä olosuhteista ja jatkuvasta kysymättä tottelemisesta ei olisi innostanut. Ja nyt olen jo siinä iässä, että kutsua ei enää tulisi... Jotta kukaan ei nyt käsittäisi väärin, niin olen kyllä pitkillä vaellusreissuilla tottunut aika primitiivisiin olosuhteisiin kun päätökset saa tehdä itse.

girlzilla kirjoitti:
Miksi naiset eivät uskalla olla enää naisia? Naisellinen pukeutuminenkin käsitetään jotenkin sovinistisena.
Jos kulkee kesällä hame päällä ja korkokengät jalassa, niin johan tulee joiltain naisilta katseita jotka kertovat kaiken.

On vähän off topic, mutta tähän on kaksi vaihtoehtoa:
a. Katseet ovat kateellisia
b. Katseet johtuvat siitä, että pukeutuneella ei ole itsekritiikkiä ja/tai makua ja hän näyttää karsealta ja halvalta hame/korkokenkäkombinaatiossaan
 

Hermesfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät, KPV, Jaro, Werder Bremen
Troy kirjoitti:
Naiset sopivat tiettyihin tehtäviin armeijassa hyvinkin kunhan asenne ja fyysinen kunto ovat kohdallaan. Sanoisin, että naisilta vaaditaan myös hieman äijämäistä luonnetta tai ainakin se on avuksi. Noilla tietyillä tehtävillä tarkoitin, että jotkut armeijan aselajeista/tehtävistä ovat vaan fyysisesti liian raskaita useimmille naisille.

No kyllä meillä oli ainakin asenne ja sen sellainen naisilla kohdallaan. Tuollaisia äijämäisiä ne olikin, välillä tuntui kuin olisi puhunut miehen kanssa. Fyysinenkin kunto oli monilla hyvä, vain yhdellä oli selviä vaikeuksia välillä astmansa kanssa mutta hänkin vain sinnitteli koko 270vrk.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Paitselo kirjoitti:
Suomen "Vihreät Baretit" eli aikoinaan Upinniemessä sijainnut Rannikkojääkäreiden koulu oli todella KOVA laitos! Vain harvat ja valitut saivat sen vihreän baretin. Nykyisinhän tuo joukko-osasto on historiaa...
Tosiaan kova koulutus jossa vuodatetaan verta, hikeä ja kyyneliä. Osittain olet oikeassa tuon lopettamisen suhteen, loppunut se ei suinkaan ole vaan se on siirretty. Maamme ainoa Rannikkojääkäri pataljoona löytyy Tammisaaresta jossa koulutus käydään ruotsin kielellä. En edes yrittänyt hakea Rjk enkä Ljk koska tiedän ettei minua sinne koskaan valittaisi kun en testeistä selviytyisi. Joten lähden sitten tammikuussa Hyrylään Ilmatorjuntarykmenttiin.

Itse aiheeseen. Mun mielestä naiset armeijassa on ihan ok, itsekin olen kuullut näitä seksijuttuja jne, mutta kuinka suuri osa niistä lienee totta?? Naiset armeijaan jos tosissaan haluaa, ei se mikään leikkipaikka miehillekkään ole. Sitäpaitsi, kyllä mä mieluummin kattelen tuvassa puolipukeisia naisia kuin miehiä.

Wewe
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Wewe kirjoitti:
Itse aiheeseen. Mun mielestä naiset armeijassa on ihan ok, itsekin olen kuullut näitä seksijuttuja jne, mutta kuinka suuri osa niistä lienee totta??
Kaverini, joka toimi intissä jonkun aikaa ylikessuna, sanoi että puolet naisista tulee inttiin, jotta saisivat siitä hyötyä tulevaisuudessa uralleen ovat siis tosissaan, ja toinen puolikas oli jakorasioita.

Hänellä tosin on aina välillä tapana liioitella, mutta jotenkin vaikea kuvitella, ettei noissa jakorasiajutuissa olisi perääkin.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alamummo kirjoitti:
On vähän off topic, mutta tähän on kaksi vaihtoehtoa:
a. Katseet ovat kateellisia
b. Katseet johtuvat siitä, että pukeutuneella ei ole itsekritiikkiä ja/tai makua ja hän näyttää karsealta ja halvalta hame/korkokenkäkombinaatiossaan

Näyttääkö hame+korkokengät automaattisesti jotenkin halvalta? Mielestäni enemmänkin tyylikkäältä.

Lueskelin pari vuotta vanhan tekstini tästä otsikosta ja jokainen sana pitää vieläkin paikkaansa. Kehitykseni on loppunut.
 

scholl

Jäsen
girlzilla kirjoitti:
Näyttääkö hame+korkokengät automaattisesti jotenkin halvalta? Mielestäni enemmänkin tyylikkäältä.

Lueskelin pari vuotta vanhan tekstini tästä otsikosta ja jokainen sana pitää vieläkin paikkaansa. Kehitykseni on loppunut.

Naiset, jotka eivät käytä tarvittaessa (kuten esim. illalla) hametta + korkokenkiä, eivät ole naisellisia, vaan jätkiä.

Nainen ei mene farkuissa yöelämään ja sillä sipuli.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
-Kantor- kirjoitti:
Lähinnä huvittavana pidän asiaa. Eli siis pitää nyt osittain olla varmaankin elämää vailla, että lähtee vapaaehtoisesti armeijaan naisena.

Omassa saapumiserässäni oli kaksi naista jotka olivat tulleet armeijaan sen takia, että siitä oli heille hyötyä hakiessaan poliisikouluun.

Wewe kirjoitti:
Sitäpaitsi, kyllä mä mieluummin kattelen tuvassa puolipukeisia naisia kuin miehiä.

Ainakaan omana armeija aikanani vuonna 1998 miehet ja naiset eivät samassa tuvassa asuneet vaan naisilla oli oma tupa.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Olin armeijassa saapumiserän II/01 mukana, ja -kaikista västäväitteistä huolimatta- sekin muuten kotiutui joskus aikanaan. :) Omassa saapumiserässäni ei ollut yhtään naista, mutta edellisessä oli yksi, ja joulun jälkeen saapuneissa kolme kappaletta.

Nämä tapaukset olivat nähdäkseni ihan asiallisia, eikä mieleen kyllä muistu mitään negatiivista tapausta tämän asian tiimoilta. Siis heidän toiminnastaan johtuen. Kerran yksi sälli tosin joutui esitutkintaan, kun sen lisäksi, että tuli myöhässä iltavapailta, kännissä huuteli hävyttömyyksiä yhdelle naisista. Asia siis lisättiin syntilistaan.

Eikä kyllä ainakaan kuulunut, että naisista kukaan olisi ollut jotenkin riippana metsäreissuilla tms. Tosin tähän väliin on sanottava, että normaalikuntoinen ei kyllä meidän rasitusasteellamme voinutkaan riippakiveksi tulla. Ei ollut sota niin rankkaa meidän osaltamme. Tosin yhden miespuolisen endurokuskin sota jäi polvien takia kesken, jotta pääsisi taas ajamaan.

En silti kiellä, ettenkö olisi ajatellut asiasta siis yleensä ottaen niin, että miksi he ovat tänne tulleet, kun kerran ei ole pakko tätä asevelvollisuutta suorittaa. Vaikea kuvitella, että kukaan näistä neljästä olisi poliisikouluunkaan ollut menossa. No, jokaisen oma asiahan tuo on, ei siinä mitään.
 

Miguel

Jäsen
Minusta naiset ovat tervetulleita armeijaan. Vaikkeivät kaikki sitä ääneen myöntäisikään, monet varusmiehet rypistävät alitajuisesti kovemmin, jottei tarvitsisi näyttää huonommalta kuin nainen. Muutenkin naisten läsnäolo tuo piristystä kasarmielämään. En tarkoita tätä seksimielessä. Kahdessa komppaniassa asustaessa minulle tuli tutuksi vähän toistakymmentä naista, ja vain yhteen heistä liittyi vakavasti otettavia tornihuhuja petipuuhista taistelutovereiden kanssa. Nekin huhut jäivät vahvistamatta. Kyseinen nainen tosin oli aivan väärässä paikassa, armoton sähläripersoona ja kotona olisi ollut lapsikin hoidettavana...

Itse jouduin armeija-aikanani edustustehtävissä markkinoimaan armeijan hienouksia nuoremmilleni, myös naisille. Useimmin kysyttiin, kuinka naiset oikein pärjäävät miesten seassa. Melko hyvinhän he, jos asenne on kohdallaan.

Kuitenkin vain valitettavan harvoilla oli antaa vaadittu panos täydellisenä. Fyysiset rajat tulivat äkkiä vastaan. Useimpien asenne tuntuikin olevan, että halusi vain tulla katsastamaan paikan ja osoittaa pääsevänsä ehjin nahoin ulos. Ketjun avaajankin kannattaa miettiä mahdollisuutta useammin kuin kahdesti, jos näin kaksi vuotta avausviestistä asia on enää yhtään ajankohtainen. Erikoisjoukot pois lukien armeijassa tuskin on mitään hohdokasta nähtävää.

Toivon, että naisia riittää jatkossakin armeijaan tuomaan väriä ja tervettä kilpailuhenkeä harmaaseen arkeen, mutta pohjakunnon saavuttamiseksi kannattaa tehdä muutakin kuin käydä salilla kerran viikossa ja kerran kävelylenkillä. Mitä minä olen nähnyt, tyylikkäimmin varusmiespalveluksesta selvinneillä naisilla on ollut vahva urheilutausta. Puutteellisen peruskunnon korvaava rautainen asenne on vain ani harvoilla.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
girlzilla kirjoitti:
Näyttääkö hame+korkokengät automaattisesti jotenkin halvalta? Mielestäni enemmänkin tyylikkäältä.

Treenaa vähän sisäänlukutaitoasi ja lue kommenttini uudelleen. Kiitos.

Hame ja korkkarit ovat hyvä valinta, mutta vain silloin kun on katsottu peiliin ennen uloslähtemistä. Tämänkin kombinaation voi duunata noin ziljoonalla eri tavalla ja kaikki eivät ole välttämättä tyylikkäitä. Kaksikytä kiloa ylipainoiselle persjalkaiselle ei takuulla sovi sama versio hame+korkkareista kuin treenatulle ja pitkäsääriselle.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jykke1978 kirjoitti:
Omassa saapumiserässäni oli kaksi naista jotka olivat tulleet armeijaan sen takia, että siitä oli heille hyötyä hakiessaan poliisikouluun.
Niin tosiaan, unohdin tuon sotilaspoliisivaihtoehdon. Siitä tosiaan voi olla ihan käytännöllistäkin hyötyä, varsinkin naiselle.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
-Kantor- kirjoitti:
Niin tosiaan, unohdin tuon sotilaspoliisivaihtoehdon. Siitä tosiaan voi olla ihan käytännöllistäkin hyötyä, varsinkin naiselle.

Kertoivat saavansa armeijan käymisestä lisäpisteitä hakiessaan poliisikouluun ja ainakin toisesta heistä tuli sotilaspoliisi toisesta en muista, mutta molemmat kävivät intin loppuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös