Naisen logiikkaa, tositapauksia elävästä elämästä

  • 143 618
  • 462

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On täällä aika uusavuttomia miehiä kun vessapöntön kannen nostaminen, kanamunan kuorien laittaminen roskiin tai tiskikoneen ruokailuvälinen korin tyhjentäminen aiheuttaa monimutkaisia järjestelyitä.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Ei meillä ainakaan koira avannut vessan ovea koskaan.

Jos kansi halutaan kiinni niin sitten se järjestelmä pitää olla sellainen, että se menee kiinni, kun painaa valokatkaisimesta ja aukeaa, kun valot laittaa jälleen päälle. Niin kauan kuin tuollaista ei ole, en ala kikkailemaan aivan turhaa työvaihetta.

Meillä sekä koira että kissat osaavat avata ovet kivuttomasti ja tekevätkin se silloin tällöin.

Kannen automatiikan lisäksi myös pöntön sisällä oleva perseenpesin olisi aivan välttämätön toiminta. Siihen saakka ei kannata alkaa kikkailemaan turhaa työvaihetta, vaan pesee/pyyhkii perseen vain suihkussa käydessä.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Oi voi, kun on pienestä menee ihmisillä hermot.

Naisissa minua tosin hieman ihmetyttää tuo pakonomainen hygienianeuroosin yleisyys. Lakanat tosiaan vaihtuu kerran viikossa, pikkuhousut joka päivä ja samoin nahka jynssätään suihkussa päivittäin. Mikä lie itseinhon merkki tms. ja maapallo itkee tuskasta naisten turhamaisuuden vuoksi.

Kyllä minullakin oli paljon ruusuisempi käsitys maailmasta ennenkuin tajusin, että naiset ovat neuroottisia olentoja.

Mitä tulee tähän iänikuiseen WC-pönttökeskusteluun; olen kyllä kokeillut istualtaan virtsaamista ja voin suositella sitä palstaveljille lämpimästi. Nykyään tosin ko. toimenpide tulee usein klassisesti seisten hoidettua, koska vaimohan sen istuimen yleensä ensimmäisenä myös puhdistaa *ironia varoitus*. Poikamiehenä sitä piti tehdä enemmän näitä kovia valintoja, että ottaako riskin että seisoo ja mahdollisesti suihku lentää yli laidan.

Naisille nyt tässä vaiheessa viimeistään tiedoksi, että kyllä mies osaa keskelle tähdätä, mutta kun se fysiikka nyt vaan on sellaista että joskus se suihku lentää lähes 90-astetta vasemmalle tai oikealle, ja joskus suihku tapahtuu jopa kaksihaaraisena. Istuessahan tämä ei ole ongelma.
 
Viimeksi muokattu:

Veikko40

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, FC Ilves, SC Classic, BC Pyrintö
Ei meillä ainakaan koira avannut vessan ovea koskaan.

Mitä? Onko teillä valmiustilassa vessan ovi kiinni ja pöntön kansi kiinni?!
Asiahan pitää olla päin vastoin. Lisäksi hana pitää olla säädettynä valmiiksi haalealle vedelle ettei tartte suolisilla käsillä ruveta kahvoja kääntelemään.

Ja voileivän oikea rakennusohjehan on - optiohöysteillä varustettuna;
leipä, voi, salaatti, leikkele, juusto, paprika, kurkunsiivut, tomaatinsiivu. Päälle maun mukaan aromatia tai muuta.

Pointti lienee se, että makuasioista ei voi kiistellä. Tavat ja rutiinit menee mielestäni samaan kastiin.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Juu, naistenpäivänä pari vuotta sitten sovin avokin kanssa ettei tänä naistenpäivänä osteta mitään turhia hömpötyksiä, pelkkä onnittelu ja huomioiminen riittää.
En tietenkään käytännön nuukana miehenä sitten ostanut mitään.
Noh,kun naistenpäivä sitten tuli oli avovaimo näreissään että olisit edes JOTAKIN ihan pientä ostanut.

Vittu, ota tostakin selko sitten.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei meillä ainakaan koira avannut vessan ovea koskaan.

Jos kansi halutaan kiinni niin sitten se järjestelmä pitää olla sellainen, että se menee kiinni, kun painaa valokatkaisimesta ja aukeaa, kun valot laittaa jälleen päälle. Niin kauan kuin tuollaista ei ole, en ala kikkailemaan aivan turhaa työvaihetta.

Totolta löytyy ainakin malli S400 jossa on "Auto Seat Open / Close" toiminto. Itse en ole kyseistä mallia kokeillut joten en tiedä laitteen toimintaperiaatetta, mutta eiköhän tuo toimi myös ilman valojen päälle laittoa eli säästyy siltäkin työvaiheelta.
 

scholl

Jäsen
Mitä sait miestenpäivänä? Miksi naistenpäivänä pitäisi muka ostaa jotain, eihän se ole mikään henkilökohtainen juhla?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua ei ainakaan tarvitse onnitella Naistenpäivänä. Mä voisin vaihtaa senkin turhuuden yhteen päivään, jolloin saisin olla mies :).

Yllätykset on tietysti aina kivoja, mutta mulle nämä keinotekoiset ostaostaosta-päivät ei oikein iske. Isän- ja äitienpäivät ovat asia erikseen, mutta varhaislapsuuden jälkeen niidenkin merkitys on vähäisempää, kunnes tullaan tilanteeseen, missä omat vanhemmat alkaa enemmän vaatia erityishuomiota. Mielummin pyrin huomioimaan enemmän arjessa.

Kukat on yllättävän iloinen yllätys joka kerta. Mutta mitä vähemmän niihin liittyy jotain "erityistä" sitä arvokkaampana mä ainakin pidän muistamista.
 
Suosikkijoukkue
En gång HIFK, alltid HIFK. Real Madrid
Olen mies, mutta lakanat on kyllä hyvä vaihtaa esim viikon välein. Enkä todellakaan ole mikään siivousintoilija.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Huomaa ettei teillä, jotka ette automaattisesti sulje pöntön kantta, ole lemmikkieläimiä.

Kyllä ne lemmikkieläimet erityisesti koiran voi opettaa, että vessaan ei ole mitään asiaa. Meillä ainakaan koira ei mene vessaan, vaikka olisi ovi auki saatikka joisi wc-pytystä. Meillä oli myös kissa, muta eipä sekään wc-pyttyyn mennyt, lavuaariin kylläkin, mutta ei sinnekään mennyt enää sen jälkeen kun sai vesisuihkun päälleen.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kyllä ne lemmikkieläimet erityisesti koiran voi opettaa, että vessaan ei ole mitään asiaa. Meillä ainakaan koira ei mene vessaan, vaikka olisi ovi auki saatikka joisi wc-pytystä. Meillä oli myös kissa, muta eipä sekään wc-pyttyyn mennyt, lavuaariin kylläkin, mutta ei sinnekään mennyt enää sen jälkeen kun sai vesisuihkun päälleen.

Niin no pitäähän tuo paikkansa, mutta pitäisin kannen sulkemista helpompana ratkaisuna. Koulutus ei muutenkaan pure kaikkiin yksilöihin ihan samalla tavalla ja varsinkin kanit ovat melkoisen itsepäisiä tapauksia. Varsinkin yksi kotiin jäädessään koiratkin osaavat suhteellisen hyvin "unohtaa" kaikki opitut asiat.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä oli myös kissa, muta eipä sekään wc-pyttyyn mennyt, lavuaariin kylläkin, mutta ei sinnekään mennyt enää sen jälkeen kun sai vesisuihkun päälleen.

Juu, ne kotieläimet jättävätkin aina lapun "Tänään join pöntöstä vettä klo 12.43". En siis väitä, että juuri teidän kissanne olisi ylipäänsä juonut pöntöstä aina poissaollessanne. Mutta olen 100% varma, että jos se käytännössä on mahdollista ja kissa niin haluaa tehdä, sillä on pitkät päivät aikaa sitä harrastaa ilman, että jää koskaan kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Kyllähän homma on niin, että jos se kannen laskeminen on niin ylitsepääsemättömän hankalaa niin menkööt muija vaikka pihalle lumihankeen kuselle jos sen kokee helpommaksi. :)

Tämä voisi mennä myös otsikon "pikkuasiat jotka ärsyttävät" -alle, mutta kun aihe liippaa tätä, niin purkaudutaan tänne.

En ole itse kovin siisti, mutta hygieeninen pyrin olemaan. Ja ihan hiukkasen ottaa päähän meillä asuva nainen (ei ole mitään sukua), joka jättää sen pytyn kannen auki. Luin itse jostakin lehdestä (varmaan Terveystalon odotushuoneessa), että auki jätetystä wc-pöntöstä leijailee niin helvetisti bakteereja huoneilmaan, ettei se kovin fiksua ole. Varsinkin jos siinä samassa tilassa avohyllyllä säilytetään hammasharjoja tai naamapyyhkeitä. Sama ylös jättäminen vaikuttaa toki myös siihen, että kaksi pikkutermiittiä yrittää piilottaa erinäisiä pikkuesineitä joskus myös tähän pönttöön.

Toinen lähes yököttävä ominaisuus naisessani on se, että kun hän huuhtelee pottaa lapsukaisen tehtyä siihen puhtoiset tuottosensa, hän tekee sen käsienpesualtaassa. Siinä sitten roiskuu rapatessa kuset ja paskat siihen lavuaariin tai hanaan ja siinä sitten naamaasi kuuraat joka aamu. Onko sitten kiva?
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Toinen lähes yököttävä ominaisuus naisessani on se, että kun hän huuhtelee pottaa lapsukaisen tehtyä siihen puhtoiset tuottosensa, hän tekee sen käsienpesualtaassa. Siinä sitten roiskuu rapatessa kuset ja paskat siihen lavuaariin tai hanaan ja siinä sitten naamaasi kuuraat joka aamu. Onko sitten kiva?

Pakko nyt tarttua tähän, vaikka toki pointtisi ymmärränkin. Pienempänä nuo lapsukaiset pestiin pöntön päällä käsisuihkulla?
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Pakko nyt tarttua tähän, vaikka toki pointtisi ymmärränkin. Pienempänä nuo lapsukaiset pestiin pöntön päällä käsisuihkulla?


Itse tein sen kyllä suihkussa, lattiakaivon päällä ja huuhdellen suihkun lattian monen neliön alueelta toimenpiteen jälkeen. Mutta joo, kyllä. Se sinappikakkakin pestiin naisten toimesta lavuaarissa. Silloin se ei niin ärsyttävää ollut, koska sen tiesi, se oli luonnollista, siihen osasi varautua ja pestä naamansa toisessa vessassa. Mutta tämä potta-case paljastui minulle vasta pitkän ajan jälkeen enkä voinut tajuta asiaa. Ne jätökset kuitenkin kaadetaan pönttöön, miksei sitä pottaa voi huuhtoa pöntön päällä käsisuihkulla? Ei pysty käsittämään.
 

Lohipoika

Jäsen
Luin itse jostakin lehdestä (varmaan Terveystalon odotushuoneessa), että auki jätetystä wc-pöntöstä leijailee niin helvetisti bakteereja huoneilmaan, ettei se kovin fiksua ole. Varsinkin jos siinä samassa tilassa avohyllyllä säilytetään hammasharjoja tai naamapyyhkeitä.

Tämä myytti oli kerran Myytinmurtajissa eikä siinä hirveästi ole totuusarvoa.

Tämä 3/4 tehdään istualteen on myös hömö väite. Nainen joutuu joka tapauksessa laskemaan/nostamaan niitä kansia asennosta riippumatta ja mieskin isolla hädällä. Sitten taas tämä 1/4 eli miehen pikkuhätä onnistuu paljon kätevämmin, jos se istuin on jo valmiiksi ylhäällä. Eli siis, jos 3/4 tapauksissa sillä ei ole mitään väliä, tämä 1/4 ratkaisee asian: istuin ylös käynnin jälkeen. Ovi kiinni, jos on lemmikkejä.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Nostettava rengashan on täysin turha. Jos vaimo jättää renkaan alas, ei se minua häiritse. Antaa mennä vain. Ei siitä aukosta niin paljoa pienempi tule.

Näin ei tarvitse muistaa ja kaikki ovat tyytyväisiä.
 

Malla

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - ei sen enempää
Kyllähän homma on niin, että jos se kannen laskeminen on niin ylitsepääsemättömän hankalaa niin menkööt muija vaikka pihalle lumihankeen kuselle jos sen kokee helpommaksi. :)

Voi kun tätä keskustelua on ollut jännä seurata WC- kansien osalta.
Kaikkihan lähti siitä, että jollekin miespuoliselle oli ylivoimaisen hankalaa nostaa se kansi ylös :-D..

Lukuunottamatta pilke silmäkulmassa esittämästäni "todennäköisyyslaskennasta". Olisi pitänyt viljellä enemmän hymiöitä, ettei laskentaa olisi otettu niin tosissaan - my mistake :-D..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös