Naisasiat

  • 7 486 023
  • 26 542

rpeez

Jäsen
Yleensä aamulla on tapana toivottaa hyvää huomenta. Se joka toivottaa hyvää yötä on joko sekaisin tai sitten vain yrittää olla vitsikäs. Tämä siis myös vain vertauskuvana. Kannattaisi ehkä kuitenkin luottaa enemmän niihin hyvän huomenen toivottajiin, niistä on suurempi todennäköisyys löytää luotettava kumppani. ”Hyvää yötä” -tyyppi voi olla erittäin suurella todennäköisyydellä narsisti tai psykopaatti tai jopa psykopaattinarsisti, kun näistäkin on nyt niin kovasti varoiteltu viime aikoina iltapäivälehdissä. On hyvää tuuria, jos näin ei ole.
Näinhän se on järkevästi ajateltuna. Tuollainen pragmaattisuus ei vaan kulje käsikädessä tunteiden kanssa.
Toki Kentsun huomenta/hyvää yötä on vain mustavalkoinen esimerkki. Se mitä minä siinä ymmärrän ja mitä tässä hain on joukosta erottautumisen ja kiinnostuksen herättämisen tärkeys.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

Hexa

Jäsen
Jos kysyy perinteisesti kuulumisia, niin yleisin vastaus on "ihan jees, mitäs sulle?" Keskustelu lähtee heti merkityksettömille raiteille tai saattaa jumiutua kokonaan.
Tuossa vastauksessahan se ongelma juuri kiteytyy, eli jos toinen ei ole valmis kertomaan mitään itsestään tai edes kuulumisistaan, tai ole itse muutenkaan yhtään aloitteellinen ja aktiivinen, vaan toisen pitäisi koko ajan tehdä kaikki työt ja ylläpitää keskustelua. Toiselta osapuolelta odotetaan tasoa jutuissa, mutta itse vastataan kaikkeen pelkillä latteuksilla.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Sille on syynsä, miksi tuossa on etuliite "melkein". Nämä horinat ja pseudotieteet leviävät lähinnä nuorten miesten keskustelupalstoilla jonkinlaisina totuuksina, vaikka tilastollisesti melkein kaikki ihmiset päätyvät lopulta pitkiin parisuhteisiin. Lapsiakin siunautuu valtaosalle.
Jep.

Muistelen, että tämä perustui tinderin statseille. Pääosin panokaverin etsintää siis. Noilla nuorten miesten palstoilla panokaverit ovat varmasti etusijalla. Ei kuitenkaan pidä väheksyä sitä, mitä tuo telee omakuvalle ja itsetunnolle. Tästä on varmasti seurauksia myös parisuhdetta muodostettaessa. Tuskin ainakaan helpottaa prosessia.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Nämä on kyllä vaikeita hommia siitä ei pääse mihinkään. Itselläni takana lapsuudesta todella raju koulukiusaaminen jonka johdosta ihmisiin luottaminen erittäin vaikeaa vieläkin. Muutenkin olen luonteeltani hyvin ujo. Itse melkein toivon että toinen avaa keskustelun johon voin itse hypätä mukaan. Muistan kun tapasin puolisoni. Olimme silloin samassa työpaikassa töissä tosin eri osastoilla. Silloin tällöin tuli nähtyä käytävillä ja jotain katseita vaihdettiin. Sitten myöhemmin oltiin samaan aikaan röökillä ja vaihdeltiin kevyesti kuulumisia. Itse olin 99% varma ettei mulla olisi mitään saumaa tämän naisen suhteen. En edes alussa tiennyt hänen nimeä. Sitten huomasin että hän oli FB:ssä erään ystävän FB-kaveri. Yhtenä iltana soitin numerotiedusteluun ja löytyisikö tällä nimellä numeroa. Sellainen löytyikin ja nyt piti toimia. En tiennyt yhtään mitä siihen ihan ekaan viestiin voisi kirjoittaa? Olin pistänyt huomiolle että hänellä oli hieno Mercedes Benz jolla kurvasi aina parkkipaikalle. Jos en ihan väärin muista niin kirjoitin jotain: ” ihan pramean oloinen Mersu neidillä T: xxxxxx. Hetki meni sieltä tuli mukava vastaus ja itseluottamus nousi. Siitä se meidän homma sai alkunsa. Nyt 4vuotta myöhemmin hyvin menee ja löytyy meiltä myös yhteinen lapsikin.
 

Jeffrey

Jäsen
Jep.

Muistelen, että tämä perustui tinderin statseille. Pääosin panokaverin etsintää siis. Noilla nuorten miesten palstoilla panokaverit ovat varmasti etusijalla. Ei kuitenkaan pidä väheksyä sitä, mitä tuo telee omakuvalle ja itsetunnolle. Tästä on varmasti seurauksia myös parisuhdetta muodostettaessa. Tuskin ainakaan helpottaa prosessia.

Tälle ilmiölle lienee monia syitä. Englanninkielisessä maailmassa käytetään muistaakseni termiä "lift-up" tai vastaava kuvaamaan tilannetta jossa parisuhteen toinen osapuoli ikäänkuin nostaa toisen ns. ylemmälle tasolle. Länsimainen yhteiskunta olettaa miehen menestyvän joko akateemisesti tai ammatillisesti tai tämä on roskaa. Samalla naisen on helpompi nostaa "lift-up" omaa elämänlaatuaan pariutumismarkkinoiden kautta.

Onhan tämä nähtävissä myös muista asenteista. Useammin tulee vastaan pareja joissa miehellä on ns. pakka kasassa ulkoisesti, mutta naisella ei ole. Taas äärimmäisen harvinaisissa tilanteissa päästään siihen jossa miehellä pakka ei olisi kasassa mutta naisella on. Tällönkin selittävänä tekijänä on usein varallisuus.

Eli pointtini on se, että naiset näkee kokoajan ympäristössään näitä "lift-up" esimerkkejä ja haaveilevat itsekin sellaisesta. Samalla miehet ei näitä näe eikä sen myötä oikeastaan edes juuri osaa tällaisesta haaveilla. Tämä johtaa siihen, että "saman tasoiset" henkilöt eivät välttämättä ikinä kohtaa toisiaan. Samalla tullaan siihen, että riittävällä tasolla oleville miehille tarjontaa on valtavasti kun huomiosta taistelee monen eri levelin naiset.

Eikä se mies välttämättä siinä nauti pelkästään pillun saannista. Tässä vaiheessa tullaan eteen ns. valinnan vaikeus aspektia. Tarjontaa on niin valtavasti, että miten osaat haarukoida sieltä sen oikean valinnan. Samalla pitäisi jaksaa deittailla niin tolkuttomasti, jotta nettiprofiilien taustalla olevat henkilöt ja teidän väliset henkilökemiat selkenisi ja osaisit niiden pohjalta tulkita kenen kanssa haluaisit jatkaa.

Eli ongelma on se ikuinen oravanpyörä minkä netti mahdollistaa. Toisaalta sinun on helpompi haaveilla paremmasta ja tavoitella sitä, toisaalta liika tarjonta tuottaa haasteita suunnata resurssit oikein hyvä investointi löytääksesi.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuossa vastauksessahan se ongelma juuri kiteytyy, eli jos toinen ei ole valmis kertomaan mitään itsestään tai edes kuulumisistaan, tai ole itse muutenkaan yhtään aloitteellinen ja aktiivinen, vaan toisen pitäisi koko ajan tehdä kaikki työt ja ylläpitää keskustelua. Toiselta osapuolelta odotetaan tasoa jutuissa, mutta itse vastataan kaikkeen pelkillä latteuksilla.
Näinhän se on. Mutta väitän silti, että kynnystä kannattaa madaltaa. Jos ottaa heti kättelyssä ohjat haltuun, niin vastapuolen mielenkiinto yleensä herää, minkä jälkeen hän alkaa tosissaan panostamaan keskusteluun. Suurimmalla osalla on kuitenkin keskustelutaidot hallussa, joten kyse on sitoutumisen asteesta.

Itse odottelin sen 3-4 viestiä. Jos niiden aikana ei tullut yhtään kysymyslausetta, siirryin eteenpäin.
 

Hexa

Jäsen
Näinhän se on. Mutta väitän silti, että kynnystä kannattaa madaltaa. Jos ottaa heti kättelyssä ohjat haltuun, niin vastapuolen mielenkiinto yleensä herää, minkä jälkeen hän alkaa tosissaan panostamaan keskusteluun. Suurimmalla osalla on kuitenkin keskustelutaidot hallussa, joten kyse on sitoutumisen asteesta.

Itse odottelin sen 3-4 viestiä. Jos niiden aikana ei tullut yhtään kysymyslausetta, siirryin eteenpäin.
Tuo on varmasti oikea taktiikka. Sinä aikana huomaa onko toinen osapuoli valmis panostamaan keskusteluun riittävästi. Kysymyksistä voi päätellä onko vastapuoli kiinnostunut jatkamaan keskustelua. Mutta joka tapauksessa varmasti melko pian selviää saako mitään vastakaikua, tai ollaanko yhtään samantyylisiä.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo


tässä videossa noin ajassa 20:10 alkaen esitetään kaikille miten naisen saa.
Sketsi alkaa ~18 minuutin kohdalla kannattaahan se katsoa kokonaankin. Linkki youtubeen.

VInkki, ei kannata naisen iskemisestä tehdä liian hankalaa tai analysoida sitä, ne on ihan yhtä helppoja miehille kuin miehet naisille.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Nyt on vähän ongelmia tällä saralla. Takana on melkein kuuden vuoden suhde, jossa on tapahutunut paljon. Enimmissä määrin minä olen käyttäytynyt ja tehnyt typeryyksiä pitkin suhdetta. Noh nyt tuli sitten viimeinen niitti kun puhelimeni tutkittiin ja siellä oli viestejä muille naisille(tämä oli ehkä jo neljäs kerta kun jään kiinni moisesta). Aluksi ei oikein tuntunut missään ja en edes puhunut asiasta toiselle mitään vaan sanoin eron olevan ok, mutta kun pari viikkoa kului niin minua alkoi kaduttaa aivan hirveästi koko homma ja vasta nyt tajuan hänen olleen se minulle oikea nainen. Sen jälkeen olen puhunut asiasta hänelle vähän liikaakin, että en halua erota ja voisiko asialle tehdä mitään ja vastaus on aina joko syvä hiljaisuus jorinoilleni tai sitten "en lupaa mitään, ja tarvitsen ainakin puoli vuotta aikaa miettiä tätä erossa, äläkä nyt ahdista minua". Samaan aikaan hän kuitenkin itse on järjestänyt asioita niin, että joudumme olemaan tekemissä vaikka muutin jo eri asuntoon, joka on outoa kerran hän ei halua kuunnella minua.

Tästä nyt kuuluukin kysymys, mitä kannattaisi tehdä? Kannattaako minun antaa hänen olla, vetäytyä itse syrjään ja palata asiaan ehkä papljon myöhemmin? Vai kannattaako minun yrittää oikoa asiaa, kun hän tuntuu menevän siitä takalukkoon? Mikä olisi paras keino jos haluan saada tämän selvitettyä, niin että suhde mahdolllisesti joskus jatkuisi?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Artturenos rehellisesti sanoen eiköhän tuosta suhteesta ole juna ajanut jo ohi. Omaan korvaan särähtää jo se, että toisen pitää tutkia toisen puhelinta.

Noh sen lisäksi kuulostaa, että luottamus mennyt neljännen (!) kerran, niin ehkä molempien kannattaa antaa veden virrata Vantaanjoessa jonkin aikaa.

No offense, mutta miksi ihmeessä olet koheltanut neljästi? Ei tarvitse vastata jos et halua.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Tästä nyt kuuluukin kysymys, mitä kannattaisi tehdä? Kannattaako minun antaa hänen olla, vetäytyä itse syrjään ja palata asiaan ehkä papljon myöhemmin? Vai kannattaako minun yrittää oikoa asiaa, kun hän tuntuu menevän siitä takalukkoon? Mikä olisi paras keino jos haluan saada tämän selvitettyä, niin että suhde mahdolllisesti joskus jatkuisi?

Parisuhdeterapeuttina ja psykiatrina sanoisin, että lähesty häntä nyt vilpittömästi esim soittamalla ja sovitte ajan ja paikan, jossa näette toisenne vaikka kahvikupin äärellä. Hetkinen jutustelua ja pyydät anteeksi kaikkea aiheuttamaasi mielipahaa ja lopulta kysyt, että olisiko mitään saumaa aloittaa ns tyhjältä pöydältä ihan uusin eväin. Ole hyvä, tuo toimii, olen 100% varma.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
No offense, mutta miksi ihmeessä olet koheltanut neljästi? Ei tarvitse vastata jos et halua.

Siinäpä hyvä kysymys, jota itsekkin olen paljon miettinyt. Taidan olla niitä ihmisiä jolle alkoholi ei oikein sovi, ja sen jälkeen kun korkin avaa niin luonne muuttuu. Ei ole ensimmäinen suhde jossa alkoholin kanssa läträtessä tulee tötöiltyä.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Nyt on vähän ongelmia tällä saralla. Takana on melkein kuuden vuoden suhde, jossa on tapahutunut paljon. Enimmissä määrin minä olen käyttäytynyt ja tehnyt typeryyksiä pitkin suhdetta. Noh nyt tuli sitten viimeinen niitti kun puhelimeni tutkittiin ja siellä oli viestejä muille naisille(tämä oli ehkä jo neljäs kerta kun jään kiinni moisesta). Aluksi ei oikein tuntunut missään ja en edes puhunut asiasta toiselle mitään vaan sanoin eron olevan ok, mutta kun pari viikkoa kului niin minua alkoi kaduttaa aivan hirveästi koko homma ja vasta nyt tajuan hänen olleen se minulle oikea nainen. Sen jälkeen olen puhunut asiasta hänelle vähän liikaakin, että en halua erota ja voisiko asialle tehdä mitään ja vastaus on aina joko syvä hiljaisuus jorinoilleni tai sitten "en lupaa mitään, ja tarvitsen ainakin puoli vuotta aikaa miettiä tätä erossa, äläkä nyt ahdista minua". Samaan aikaan hän kuitenkin itse on järjestänyt asioita niin, että joudumme olemaan tekemissä vaikka muutin jo eri asuntoon, joka on outoa kerran hän ei halua kuunnella minua.

Tästä nyt kuuluukin kysymys, mitä kannattaisi tehdä? Kannattaako minun antaa hänen olla, vetäytyä itse syrjään ja palata asiaan ehkä papljon myöhemmin? Vai kannattaako minun yrittää oikoa asiaa, kun hän tuntuu menevän siitä takalukkoon? Mikä olisi paras keino jos haluan saada tämän selvitettyä, niin että suhde mahdolllisesti joskus jatkuisi?


Kuulostaa kyllä pahalta, jos luottamus on sillä tasolla, että toisen puhelinta pitää tutkia. Ja minkä kumman takia oot tehny kaikkea tollasta typerää? En nyt halua tuomita ja leikkiä mitään jeesusta, mutta kerran ollu hyvä nainen ilmeisesti sulla, niin kuulostaa omituiselta. On paljon ihmisiä, jotka ei millään pariudu, vaikka kuinka haluais, niin siltä kantilta jopa vituttaa tälläiset. Tämä tämmöinen nyt varmaan on hyvin yleistä enkä tässä nyt pidä sua minää hirveänä ihmisenä, joten ei syytä huoleen.
 

Fordél

Jäsen
Tästä nyt kuuluukin kysymys, mitä kannattaisi tehdä? Kannattaako minun antaa hänen olla, vetäytyä itse syrjään ja palata asiaan ehkä papljon myöhemmin? Vai kannattaako minun yrittää oikoa asiaa, kun hän tuntuu menevän siitä takalukkoon? Mikä olisi paras keino jos haluan saada tämän selvitettyä, niin että suhde mahdolllisesti joskus jatkuisi?

Jos on aidosti pyydetty anteeksi, esitetty aitoa katumusta tehdyistä virheistä ja hän tietää, että haluat hänet takaisin ja olet valmis muutokseen niin tuskin tämä paranee sillä, että jatkuvasti painostat. Parempi antaa aikaa ja tilaa, jotta toinen voi jäsentää ajatuksiaan. Jos teillä molemmilla on aitoa halua vielä jatkaa suhdettanne niin kyllä se kestää silloin pienen tauon. Äläkä nyt ainakaan törttöile lisää tällä välin. Jaksamisia.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Parisuhdeterapeuttina ja psykiatrina sanoisin, että lähesty häntä nyt vilpittömästi esim soittamalla ja sovitte ajan ja paikan, jossa näette toisenne vaikka kahvikupin äärellä. Hetkinen jutustelua ja pyydät anteeksi kaikkea aiheuttamaasi mielipahaa ja lopulta kysyt, että olisiko mitään saumaa aloittaa ns tyhjältä pöydältä ihan uusin eväin. Ole hyvä, tuo toimii, olen 100% varma.

Tein tämän jo! ehdotin myös parisuhdeterapiaa, jonka avulla uusi startti puhtaalta pyödältä jos hän näkee yhteistä tulevaisuutta ja että kannattaisi viellä yrittää, tähän oli vastaus "tuota terapiaa olen itsekkin miettinyt, mutta nyt en viellä ainakaan ole valmis siihen".

Hankalaa tästä tekee, kun tämä nainen nyt haluaa olla joku ystävä silti tässä. Minä hieman luulen, että minun pitäisi sanoa hänelle että pidetään kokonaan yhteydet poikki ja palataan asiaan parin kuukauden päästä.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Positiivista kai on, että kuuden yhteisen vuoden jälkeen on tullut olo, että kumppani on oikea sinulle. Vai onko menettämisen pelko seurausta siitä, että olettekin nyt erillään ja yhteen palatessa vanhat tavat palaavat myöskin?

Sekin on kai positiivista, että tunnistat tilanteen jossa alat hölmöilemään. Siis jos hölmöilyt alkavat korkin auetessa, ei alkoholi sovi sinulle. Ainakaan parisuhteen aikana.

Saattaa olla että nyt on naisen mielestä puheet puhuttu ja aika siirtyä elämässä eteenpäin tai ainakin sanoista tekoihin.

Käännäppä tilanne toisin päin eli antaisitko itse vielä itsellesi uuden mahdollisuuden kaiken hölmöilyjen jälkeen? Miltä tuntuisi itse lukea viestejä toisille miehille naisesi puhelimesta

Kannattaa miettiä mitä elämältä haluaa ja tehdä muutokset sen mukaan. Ei välttämättä auta enää tulevan(?)- exän kanssa, mutta saattaa jo seuraavassa suhteessa olla iloksi.

Tsemppiä @Artturenos!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tinder-nainen laittoi viestiä, että mennäänkö paneen. Asuu lähellä. Vastasin, etten jaksa, kun juon mieluummin lonkeroa himassa.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Vähän hankala tilanne.

Jos tänne kirjoittaisi suhteesta, jossa nainen on jäänyt useamman kerran kiinni muille miehille viestittelystä, tuppaa kännissä hölmöilemään kaikenlaista ja luottamus on niin nollissa että hänen puhelimensa on käyty läpi ja sieltä löytyi jälleen epämääräisiä viestejä vieraille miehille, niin tuskinpa tässä ketjussa touhu saisi paljonkaan ymmärrystä. Kyllä me yhdessä kuorossa ohjeistettaisiin heittämään se akka mäkeen.

Emme tietenkään tiedä tilanteesta kuin hyvin pienen osan, mutta ainakin minun mielestäni kuulostaa kyllä hyvin epäreilulta kohdella naista pitkään huonosti ja kun kamelin selkä vihdoin katkeaa, anella anteeksiantoa ja kertoa että hän on se oikea. Minä henkilökohtaisesti en sellaisiin usko, mutta jos minulle joku yksi ja oikea kumppani olisi olemassa niin se ei varmaan jatkuvasti touhuilisi selkäni takana asioita joita en hyväksy. Olisi ihan mahdoton luottaa siihen, että kaikki on yhtäkkiä kunnossa jos vain annan vielä kerran anteeksi.

Tarkoitukseni ei ole olla ilkeä, vaan pohtia kuviota toisen osapuolen näkökulmasta. En ole pätevä antamaan mitään vinkkejä, mutta itse antaisin naiselle tasan niin paljon aikaa kuin hän tarvitsee ja varoisin painostamasta millään tavoin. Siinä odotellessa on sitten hyvää aikaa pohtia missä on itse tullut mentyä vikaan ja kuinka sen voisi jatkossa välttää.

Se mikä tässä on hyvää, on rehellisyys omia tekemisiä kohtaan ja ilmeisen aito katumus sekä ymmärrys siitä että jotain arvokasta on mahdollista menettää. Kyllä siihen voi vielä pohjan rakentaa jos ei tälle nykyiselle niin ainakin seuraavalle suhteelle.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tinder-nainen laittoi viestiä, että mennäänkö paneen. Asuu lähellä. Vastasin, etten jaksa, kun juon mieluummin lonkeroa himassa.

Se on oikein! Huoralle turpiin (noin ikään kuin kuvaannollisesti), ei mies ole mikään kone
 
Miten näätte tuon puhelimen tutkimisen? Meillä hieman samanlainen tilanne, että avovaimoa kiinnostaa puhelimeni tutkinta vähän turhan useasti, vaikkei sille mitään painavaa syytä olekkaan. Muutaman kerran vastannut entisille ”kavereille” snapchatin/instagramin välityksellä ihan viattomasti ja omatunto on niiltä osin täysin puhdas. Mitään pettämistä, tai sellaiseksi luokiteltavaa, ei siis ole käynyt.
Aavistuksen ahdistaa, kun tuntuu, ettei hirveästi yksityisyyttä ole.

Lisäksi appiukko alkoi moralisoimaan, kun tytär maksaa omistamastani asunnosta yhtiövastikkeen, joka muuttaessa oli moneen kertaan sovittu ja hyväksi järjestelyksi todettu. Ei kuulemma hyödy siitä mitään, kun minä saan keskittyä vain lainani lyhennykseen. Maksan kuitenkin yhteisistä kuluista yleensä n. 75%, joten mielestäni melko huvittava ulostulo, joka kieltämättä alkoi närästää.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Se on oikein! Huoralle turpiin (noin ikään kuin kuvaannollisesti), ei mies ole mikään kone
Ei minulla ole mitään kyseistä naista vastaan. Ei siinä kukaan pakottanut mitään, eikä ketään tarvitse lyödä turpaan. Mutta joo, ei mies ole mikään kone. Minuakin saattaa nojatuoli ja lonkero kiinnostaa enemmän kuin joku random-tuhero jossain Vantaalla.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Viestit saavat nyt liian suuren osan tässä. En nyt viitsi lähteä avaamaan tilannetta sen enempää, mutta taustalla on paljon arkisia erimielisyyksiä, jotka ovat kuitenkin se pääsyy myös sen toisen mielestä tilanteeseen. Viesteistä kyllä jäänyt kiinni neljä kertaa, mutta aikasemmat kolme kertaa olivat aika viattomia lähinnä juttelua henkilöille joista oltiin sovittu ettei ole hyvä olla yhteyksissä, siis käytännössä entisten kanssa kuulumisia. Vain tämä viimeinen oli missä sitten oli oikeasti jotain vähän rajumpaa tekstiä, jonka voi jo jollain asteella rinnastaa pettämiseen.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Nyt on vähän ongelmia tällä saralla. Takana on melkein kuuden vuoden suhde, jossa on tapahutunut paljon. Enimmissä määrin minä olen käyttäytynyt ja tehnyt typeryyksiä pitkin suhdetta. Noh nyt tuli sitten viimeinen niitti kun puhelimeni tutkittiin ja siellä oli viestejä muille naisille(tämä oli ehkä jo neljäs kerta kun jään kiinni moisesta). Aluksi ei oikein tuntunut missään ja en edes puhunut asiasta toiselle mitään vaan sanoin eron olevan ok, mutta kun pari viikkoa kului niin minua alkoi kaduttaa aivan hirveästi koko homma ja vasta nyt tajuan hänen olleen se minulle oikea nainen. Sen jälkeen olen puhunut asiasta hänelle vähän liikaakin, että en halua erota ja voisiko asialle tehdä mitään ja vastaus on aina joko syvä hiljaisuus jorinoilleni tai sitten "en lupaa mitään, ja tarvitsen ainakin puoli vuotta aikaa miettiä tätä erossa, äläkä nyt ahdista minua". Samaan aikaan hän kuitenkin itse on järjestänyt asioita niin, että joudumme olemaan tekemissä vaikka muutin jo eri asuntoon, joka on outoa kerran hän ei halua kuunnella minua.

Tästä nyt kuuluukin kysymys, mitä kannattaisi tehdä? Kannattaako minun antaa hänen olla, vetäytyä itse syrjään ja palata asiaan ehkä papljon myöhemmin? Vai kannattaako minun yrittää oikoa asiaa, kun hän tuntuu menevän siitä takalukkoon? Mikä olisi paras keino jos haluan saada tämän selvitettyä, niin että suhde mahdolllisesti joskus jatkuisi?

Jätä nainen rauhaan. Anna hänen löytää itsensä ja sen jälkeen löytää joku joka häntä oikeasti arvostaa ja rakastaa. Se et ole sinä. Sori, mutta se on totuus.

Se mitä sä voit tehdä on mennä syvälle sisälle itseesi ja koittaa miettiä mikä tässä parisuhteessa meni pieleen ja koittaa sisäistää kaikki tuo oppi mikä on nyt tarjolla. Joskus kun toivottavasti tulee taas se mahdollisesti oikea ihminen vastaan niin osaat tästä oppineena kohdella häntä ja teidän parisuhdetta oikein ja kunnioituksella.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siinäpä hyvä kysymys, jota itsekkin olen paljon miettinyt. Taidan olla niitä ihmisiä jolle alkoholi ei oikein sovi, ja sen jälkeen kun korkin avaa niin luonne muuttuu. Ei ole ensimmäinen suhde jossa alkoholin kanssa läträtessä tulee tötöiltyä.
Pitäskö laittaa korkki kiinni? Nyt taitaa tämän suhteen osalta olla jo myöhäistä, mutta jatkon kannalta varmaankin parempi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miten näätte tuon puhelimen tutkimisen? Meillä hieman samanlainen tilanne, että avovaimoa kiinnostaa puhelimeni tutkinta vähän turhan useasti, vaikkei sille mitään painavaa syytä olekkaan. Muutaman kerran vastannut entisille ”kavereille” snapchatin/instagramin välityksellä ihan viattomasti ja omatunto on niiltä osin täysin puhdas. Mitään pettämistä, tai sellaiseksi luokiteltavaa, ei siis ole käynyt.
Aavistuksen ahdistaa, kun tuntuu, ettei hirveästi yksityisyyttä ole.

Lisäksi appiukko alkoi moralisoimaan, kun tytär maksaa omistamastani asunnosta yhtiövastikkeen, joka muuttaessa oli moneen kertaan sovittu ja hyväksi järjestelyksi todettu. Ei kuulemma hyödy siitä mitään, kun minä saan keskittyä vain lainani lyhennykseen. Maksan kuitenkin yhteisistä kuluista yleensä n. 75%, joten mielestäni melko huvittava ulostulo, joka kieltämättä alkoi närästää.
Luottamusongelmasta se kielii jos pitää puhelinta tarkistaa. Ongelma voi johtua sinusta jos olet luottamuksen pettänyt, mutta nyt ei kuulosta siltä. Eli ilmeisesti toisen osapuolen itsetunto on heikko, ja sitä myöten hänellä on vaikeuksia luottaa muihin ihmisiin.

Itse varmaan tyynnyttelisin, että kaikki on hyvin, etkö ole tehnyt mitään mitä et saisikaan tehdä. Samalla yrittäisin keskustella, että mikä hänellä aiheuttaa tuota luottamuksen puutetta. Sen myötä hän toivottavasti itse hiffaa ettei hänellä ole syytä epäluottamukseen.

Appiukon sanomiset kannattaa vain unohtaa. Itsellä appiukko on jees, mutta anoppi on ihan mahdoton eikä pidä minusta yhtään. Olen itse jo luovuttanut hänen suhteensa, enkä jaksa esittääkään muuta. Pyrin päästämään kaiken vain toisesta korvasta ulos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös