Naisasiat

  • 7 462 463
  • 26 494

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Olet siis onnistunut siinä, missä kukaan ei ole onnistunut. Nostan virtuaalista hattua!

No, en nyt voi sanoa että olisin täysin onnistunut. Mutta jos ja kun huomaan että jokin asia vaivaa, kysyn että mikä on. Jos vastaus on että ei mikään, niin sitten olen kuten mikään ei vaivaisi. Juttelen kuten normaalisti, ja yleensä tässä vaiheessa rouva sitten viimeistään kertoo mikä mieltä painaa.

Tämä toki toimii myös toiseen suuntaan, mullakin on paha tapa pitää asioita sisällä, ja pyörittelen vittumaisia asioita itsekseni.

Ja ihan yleisesti suhde toimii paremmin kun kommunikaatio on kunnossa.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Tämä toki toimii myös toiseen suuntaan, mullakin on paha tapa pitää asioita sisällä, ja pyörittelen vittumaisia asioita itsekseni.

Ja ihan yleisesti suhde toimii paremmin kun kommunikaatio on kunnossa.
Tuo ylempi pätkä on kyllä hankala piirre ihmisessä. Itse nimittäin täysin samanlainen, että jos joku mietityttää tai ahdistaa niin tulee vaan vatvottua ja pyöriteltyä omassa päässä ja pienetkin asiat saattavat omassa päässä kasvaa ihan kammottaviksi möröiksi täysin turhaa.

Ja jälkimmäiseen pätkään 100% samaa mieltä, melkeinpä elinehto suhteen toimimiselle, että kaikesta pystyy toisen kanssa puhumaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox
K

Kiekkokatsoja

Oon vähän pohtinut, että miksihän monilla ihmisillä on lähes jatkuva tarve olla seurustelusuhteessa?
Yksinkin pärjää hyvin. Lisäksi silloin saa aina päättää ja toteuttaa asioita, kuten haluaa.
Ja jos joskus tulee tarve olla tekemisissä, niin siihenkin tilanteeseen pääsee kohtuudella.
Mikäli jokupäivä löytyy hyvin mielenkiintoinen ihminen, niin sittempä on hyvä sitten katsoa, josko seurustelu innostusta löytyy.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Oon vähän pohtinut, että miksihän monilla ihmisillä on lähes jatkuva tarve olla seurustelusuhteessa?
Yksinkin pärjää hyvin. Lisäksi silloin saa aina päättää ja toteuttaa asioita, kuten haluaa.
Ja jos joskus tulee tarve olla tekemisissä, niin siihenkin tilanteeseen pääsee kohtuudella.
Mikäli jokupäivä löytyy hyvin mielenkiintoinen ihminen, niin sittempä on hyvä sitten katsoa, josko seurustelu innostusta löytyy.

No en tiedä vaivaako se miten "monia ihmisiä", mutta läheisriippuvuus on ihan todellinen ilmiö. Ei siis mikään diagnosoitavissa oleva sairaus, vaan nimenomaan ilmiö. Se on emotionaalista riippuvuutta toisista ihmisistä ja heidän hyväksynnästään, kumpuaa yleensä jo lapsuudesta (mahtipontisesti sanoen rakkauden puutteesta). Taustalla on huono itsetunto, jolloin ihminen elää vain muiden kautta. Nuo pakonomaiset seurustelijat ovat läheisriippuvaisten yksi tyyppi, toinen tyyppi ovat esimerkiksi aikuisia lapsiaan hössöttäen paapovat äidit. Itsekin olen elämässäni törmännyt näihin molempiin tyyppeihin, mutta onneksi en omien parisuhteiden saati sitten oman äitini kohdalla..

Tuossa on vielä se, että usein läheisriippuvainen tajuaa kyllä oman ongelmansa, mutta ei vain kerta kaikkiaan mahda itselleen mitään. Esimerkiksi mikään lääkitys ei auta asiaan, siksipä kait kyseessä ei olekaan sairaus. Kun sitä itsekin suorastaan nauttii yksinolosta edelleen näin 1,5 vuotta oman avioeron jälkeen, niin onhan se aivan mahdoton yrittää asettua jonkun sellaisen pään sisään, joka on pakonomaisesti toisissa ihmisissä kiinni..
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oon vähän pohtinut, että miksihän monilla ihmisillä on lähes jatkuva tarve olla seurustelusuhteessa?
Yksinkin pärjää hyvin. Lisäksi silloin saa aina päättää ja toteuttaa asioita, kuten haluaa.
Ja jos joskus tulee tarve olla tekemisissä, niin siihenkin tilanteeseen pääsee kohtuudella.
Mikäli jokupäivä löytyy hyvin mielenkiintoinen ihminen, niin sittempä on hyvä sitten katsoa, josko seurustelu innostusta löytyy.

Ja jos suhteessa ollessa tulee tarve olla yksin, niin siihenkin pääsee ihan kohtuudella. Oma ilmoitus riittää, niin voi mennä esim leffaan tai metsään yksin. Sit voi tulla kotiin ja siellä on joku, jonka kanssa on ihan kivaakin.
 

tiimari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hoplaa, heitetäänpä lusikka nyt tännekin soppaan. Viimeiset 13 vuotta taistellut saman emännän kanssa. Viimeiset 3 vuotta oli melkoista sotaa, mutta pienten lasten takia piti kärvitellä. Nyt sitä sitten ollaan oltu kuukauden verran sinkkuna ja heti helpottaa. Tinderiin piti liittyä ja ekaksi löyty ihan leppoisa tapaus, jonka kanssa jutustella kävi ilmi, että on naisia jotka pitävät urheilusta. Seuraavaksi löytyi kiihkeä vähän vanhempi nainen, joka tykkäsi sekä suuseksin antamisesta ja ottamisesta. Ja jopa kehui taitoja keskivertojamppaa paremmaksi. Ai että on elämä ihanaa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No en tiedä vaivaako se miten "monia ihmisiä", mutta läheisriippuvuus on ihan todellinen ilmiö. Ei siis mikään diagnosoitavissa oleva sairaus, vaan nimenomaan ilmiö. Se on emotionaalista riippuvuutta toisista ihmisistä ja heidän hyväksynnästään, kumpuaa yleensä jo lapsuudesta (mahtipontisesti sanoen rakkauden puutteesta). Taustalla on huono itsetunto, jolloin ihminen elää vain muiden kautta. Nuo pakonomaiset seurustelijat ovat läheisriippuvaisten yksi tyyppi, toinen tyyppi ovat esimerkiksi aikuisia lapsiaan hössöttäen paapovat äidit. Itsekin olen elämässäni törmännyt näihin molempiin tyyppeihin, mutta onneksi en omien parisuhteiden saati sitten oman äitini kohdalla..

Tuossa on vielä se, että usein läheisriippuvainen tajuaa kyllä oman ongelmansa, mutta ei vain kerta kaikkiaan mahda itselleen mitään. Esimerkiksi mikään lääkitys ei auta asiaan, siksipä kait kyseessä ei olekaan sairaus. Kun sitä itsekin suorastaan nauttii yksinolosta edelleen näin 1,5 vuotta oman avioeron jälkeen, niin onhan se aivan mahdoton yrittää asettua jonkun sellaisen pään sisään, joka on pakonomaisesti toisissa ihmisissä kiinni..

Mulla on kokemuksia vähän molemmista. Ensimmäinen oli ex-tyttöystävä joka todellakaan ei jättänyt hetkeksikään rauhaan. Jatkuvasti piti jotain viestitellä tai soittaa. Eikä sillä mitään asiaa yleensä ollut. Ei asuttu onneksi samassa maassa niin pystyin kyllä olemaan ihan omissakin oloissa, mutta aina oli puhelin täynnä viestejä. En kovin kauaa tuota jaksanut.

Toinen on sitten nykyinen anoppi, joka pitää kaikkia itseään nuorempia ilmeisesti ihan retardina tai vauvana. Vittu sitä lässyttämisen määrää... Kyllä mä ymmärrän, että hyväähän se vaan tarkoittaa, mutta on se nyt saatana jos aikuiselta mieheltä pitää kysyä vähintään kolme kertaa päivässä että olenko syönyt. Jep jep, en tiedä miten oon selvinnyt hengissä yli 40 vuotta ja välillä ihan yksikseenkin.

Mutta eipä nuille mitään voi. Ei ne puhetta usko, eivätkä välttämättä tiedosta miten ärsyttävää se lässytys ja paapominen voi olla. Yleensä olen vain hiljaa tai vaihdan maisemaa kun rupeaa ottamaan liikaa kupoliin - tai vaihtoehtoisesti vinkkaan sille että mä olen jo syönyt, mutta vaimolla taitaa maha vähän kurista. Lässytelköön keskenään.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Pientä tilannepäivitystä omaan tilanteeseen... Tänään tuli jollain oudolla tapaa puolivahingossa ns. vedettyä narusta. En tiedä voiko tuota varsinaisesti peliliikkeeksi sanoa koska mulla ei ollut ns. vittuakaan hajua vallitsevasta tilanteesta, sanotaanko nyt näin. Tässä on aika lailla kaksi vaihtoehtoa mitä seuraavaksi tapahtuu, eli joko vedin kaiken mitä meillä oli vireillä komeasti viemäristä alas tai herätin hänessä entistä enemmän tunteita muhun. Kaikki riippuu pitkälti siitä miten hän tämän tilanteen otti.

Mitä itseeni tulee, niin sydän meinasi tulla kurkusta ulos, kun tajusin että hän ei ollutkaan vielä lähtenyt himaan kun olin astellut safkikselle taukohuoneeseen ja saattoi ehkä kuulla pukkariin kaiken mitä tuli (lue: luulin) itsekseni höpistyä vaikka kovasti vakuutteli että kuuli jotain puhetta mutta ei kuulemma kuullut mitä sanoin. Kuitenkin näytin hänelle jo nyt puolen itsestäni jota en yleensä näytä kellekään.

Tuntuu hyvältä mutta jossain määrin pelottaa samaan aikaan, kun en voi olla täysin varma pitääkö hän mua nyt jonain outona sekopäänä, koska tietää nyt että saatan pohtia asioita ja nauraa itsekseni, kun muita ei ole ympärillä. En näköjään vieläkään kaikkien näiden vuosien jälkeen osaa näyttää tai ilmaista kunnolla tunteitani kuin yhdellä tapaa, olemalla oma idiootti itseni.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pientä tilannepäivitystä omaan tilanteeseen... Tänään tuli jollain oudolla tapaa puolivahingossa ns. vedettyä narusta. En tiedä voiko tuota varsinaisesti peliliikkeeksi sanoa koska mulla ei ollut ns. vittuakaan hajua vallitsevasta tilanteesta, sanotaanko nyt näin. Tässä on aika lailla kaksi vaihtoehtoa mitä seuraavaksi tapahtuu, eli joko vedin kaiken mitä meillä oli vireillä komeasti viemäristä alas tai herätin hänessä entistä enemmän tunteita muhun. Kaikki riippuu pitkälti siitä miten hän tämän tilanteen otti.

Ihan kiinnostuksesta kysyn, kun viimeisiä käänteitä ei ole tänne raportoitu, että mitäs teillä nyt tarkalleen ottaen on ollut vireillä? Joko olette päässet kahdestaan esimerkiksi kahville, leffaan ja mitä näitä nyt onkaan, ja joko on peitto heilunut?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
No niin, koen että aika on viimein kypsä tulla tämän asian kanssa ulos sille oikeassa ketjussa pohdittuani tunteitani jonkin aikaa. Tunnen tällä hetkellä niin vahvaa vetoa erääseen naiseen, että en tiedä olenko ikinä aiemmin tuntenut mitään vastaavaa ketään kohtaan. Luultavasti en.

Astin meidän välillä sellaisen henkisen yhteyden ja erikoisen kemian...

Meidän ensikohtaaminen tapahtui syyskuussa perjantai 13. päivänä.
Pientä tilannepäivitystä omaan tilanteeseen...

Nyt ihan oikeesti Smitty... Olet nyt yli puolitoista kuukautta kehitellyt mielessäsi mitä suurimpia pilvilinnoja tuosta työkaveristasi, etkä vielä ole saanut edes treffeille tms. kysyttyä. Nyt hitto otat itseäsi niskasta kiinni ja teet nopeasti sen peliliikkeen ja asia etenee sen jälkeen johonkin suuntaan. Joko homma siirtyy oikeassakin elämässä niihin treffeihin tai sitten nainen kertoo sinulle, että unohda koko juttu. Joka tapauksessa olisi aika saada hommaa sieltä haavemaailmasta varsin nopeasti sinne oikeaan elämään.

Luultavasti pahinta mitä voi tapahtua tai voit kuulla, kun kysyt naista treffeille, että häntä ei kiinnosta. Mutta tuo asiahan ei selviä kysymättä. Selvästikään homma ei etene tuolla henkisen yhteyden ja erikoisen kemian tason kautta vaan tarvitaan oikean elämän tekoja ja sanoja ja peliliikkeitä.

Jos taas et kykene noita oikeita peliliikkeitä tekemään, niin unohda tuo nainen ja ala haaveilla jostain oikeasti tavoittamattomissa olevasta, esim. jostain ulkomaalaisesta julkkiksesta.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luultavasti pahinta mitä voi tapahtua tai voit kuulla, kun kysyt naista treffeille, että häntä ei kiinnosta. Mutta tuo asiahan ei selviä kysymättä. Selvästikään homma ei etene tuolla henkisen yhteyden ja erikoisen kemian tason kautta vaan tarvitaan oikean elämän tekoja ja sanoja ja peliliikkeitä.

Voi tosiaan tulla ilmi, että naista ei kiinnosta, mutta voi myös tulla ilmi, että naisella onkin jo mielitietty katsottuna. Tai ainakin näiden raporttien pohjalta vaikuttaa siltä, että tunteminen on jäänyt siinä määrin pinnalliselle tasolle, että ihan tämä peruskuvio voi olla mitä tahansa maan ja taivaan väliltä.
 
K

Kiekkokatsoja

Pientä tilannepäivitystä omaan tilanteeseen... Tänään tuli jollain oudolla tapaa puolivahingossa ns. vedettyä narusta. En tiedä voiko tuota varsinaisesti peliliikkeeksi sanoa koska mulla ei ollut ns. vittuakaan hajua vallitsevasta tilanteesta, sanotaanko nyt näin. Tässä on aika lailla kaksi vaihtoehtoa mitä seuraavaksi tapahtuu, eli joko vedin kaiken mitä meillä oli vireillä komeasti viemäristä alas tai herätin hänessä entistä enemmän tunteita muhun. Kaikki riippuu pitkälti siitä miten hän tämän tilanteen otti.

Mitä itseeni tulee, niin sydän meinasi tulla kurkusta ulos, kun tajusin että hän ei ollutkaan vielä lähtenyt himaan kun olin astellut safkikselle taukohuoneeseen ja saattoi ehkä kuulla pukkariin kaiken mitä tuli (lue: luulin) itsekseni höpistyä vaikka kovasti vakuutteli että kuuli jotain puhetta mutta ei kuulemma kuullut mitä sanoin. Kuitenkin näytin hänelle jo nyt puolen itsestäni jota en yleensä näytä kellekään.

Tuntuu hyvältä mutta jossain määrin pelottaa samaan aikaan, kun en voi olla täysin varma pitääkö hän mua nyt jonain outona sekopäänä, koska tietää nyt että saatan pohtia asioita ja nauraa itsekseni, kun muita ei ole ympärillä. En näköjään vieläkään kaikkien näiden vuosien jälkeen osaa näyttää tai ilmaista kunnolla tunteitani kuin yhdellä tapaa, olemalla oma idiootti itseni.
Joo. Olisi hyvä että olisit jo tehnyt liikkeen, elikkä kysynyt ulos/kahville yms.
Tai tee se pian.
Nuo pilvilinnat on niin "kaksipuolisia".. kivahan se on joskus haaveilla, mutta turha on mielessä rakentaa yhtään mitään, jos ei edes ole tiedossa.. onko pienintäkään rakennuslupaa.
Mitäs jos seuraavalla kerralla kysyt? Kysyt vaikka johonkin helposti mentävään tilanteeseen. Vaikka kahville, tai pienelle kävelylle. Sellaiseen missä saatte jutellakin rauhassa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Nyt ihan oikeesti Smitty... Olet nyt yli puolitoista kuukautta kehitellyt mielessäsi mitä suurimpia pilvilinnoja tuosta työkaveristasi, etkä vielä ole saanut edes treffeille tms. kysyttyä. Nyt hitto otat itseäsi niskasta kiinni ja teet nopeasti sen peliliikkeen ja asia etenee sen jälkeen johonkin suuntaan. Joko homma siirtyy oikeassakin elämässä niihin treffeihin tai sitten nainen kertoo sinulle, että unohda koko juttu. Joka tapauksessa olisi aika saada hommaa sieltä haavemaailmasta varsin nopeasti sinne oikeaan elämään.

Luultavasti pahinta mitä voi tapahtua tai voit kuulla, kun kysyt naista treffeille, että häntä ei kiinnosta. Mutta tuo asiahan ei selviä kysymättä. Selvästikään homma ei etene tuolla henkisen yhteyden ja erikoisen kemian tason kautta vaan tarvitaan oikean elämän tekoja ja sanoja ja peliliikkeitä.

Jos taas et kykene noita oikeita peliliikkeitä tekemään, niin unohda tuo nainen ja ala haaveilla jostain oikeasti tavoittamattomissa olevasta, esim. jostain ulkomaalaisesta julkkiksesta.
Huoh, olet täysin oikeassa ja pitää sillai olla itselleenkin rehellinen että olisihan tässä kuukauden aikana mitä noista bileistä on nyt kulunut, pitänyt jo saada jotain konkreettista vireille tämän naisen kanssa ja kieltämättä tunnen jälleen oloni jokseenkin saamattomaksi kun ei olla oikein edetty kuin vain aivan vauvanaskelein. Mun on tunnustettava, että olen aivan vitun huono saamaan suutani auki mun fiilareista, jos/kun olen oikeasti ihastunut johonkuhun ja syyllistyn tällöin jatkuvasti ylimiettimään ja ylianalysoimaan päässäni kaikki mahdolliset skenaariot siihen pisteeseen, että nytkin olen vain pohtinut että miten vituilleen kaikki voisikaan mennä, jos jossain tilanteessa saankin vihdoinkin kakistettua totuuden ulos suusta, mutta se tuleekin ulos aivan väärällä tavalla, aivan väärässä tilanteessa ja homma menee kerralla päin honkia ja pian tajuan menettäneeni parhaan asian mitä mulle on tapahtunut ehkä ikinä,

Ei saisi ruokkia omaa pelkoaan, mutta kliseisesti oon niin monta kertaa elämäni aikana tottunut pettymään ihmisten kanssa, että alitajuisesti sitä miettii tässäkin tilanteessa, että kuinka korkeat odotukset uskallan todellisuudessa ladata tätä naista kohtaan? Ja jos mä lopulta tunnustan tälle duunikaverille olevani korviani myöten kusessa häneen, niin mietin nytkin sitä pahinta mahdollista reaktiota eli "Sori, tykkään susta tosi paljon ihmisenä mut en oo tuntenu mitään kipinää." Toisin sanoen kai mä pelkään tulevani taas friendzonatuksi, kun mulla on tuollaisesta liikaakin historiaa.

Toisaalta kyllähän tässä nykyisessä tilanteessa omalla kohdalla varmasti paistaa myös läpi tietynlainen kokemattomuus naisten kanssa tai parisuhde-elämästä ylipäätään. Kun mä en ole aiemmin oikein tottunut tekemään mitään peliliikkeitä tai näkemään liiemmin efforttia kenenkään eteen, vaan ollut jo vaarallisenkin monta vuotta täysin tyytyväisesti omillani mukisematta, etten oikeastaan edes liiemmin ole tullut antaneeksi aikaa ajatukselle, että mitäpä jos siinä elämässä olikin vierellä joku spesiaali ihminen? Joo, ihastumisia on tullut ja mennyt matkan varrella, joista selvästi huonoin ja epäterveellisin mulla oli tämä case viiden vuoden takaa, johon jäin roikkumaan kiinni useammaksi vuodeksi. Mutta tätä nykyistä naista ennen en ole ikinä tavannut ketään toista, joka olisi saanut mua näin vakavissani miettimään sitoutumista toista ihmistä kohtaan tai ylipäätään luottamaan, että mitäpä jos tuo oikeasti vain tykkää musta tällaisena idioottina porukan pellenä jollainen olen?
 
Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

Huoh, olet täysin oikeassa ja pitää sillai olla itselleenkin rehellinen että olisihan tässä kuukauden aikana mitä noista bileistä on nyt kulunut, pitänyt jo saada jotain konkreettista vireille tämän naisen kanssa ja kieltämättä tunnen jälleen oloni jokseenkin saamattomaksi kun ei olla oikein edetty kuin vain aivan vauvanaskelein. Mun on tunnustettava, että olen aivan vitun huono saamaan suutani auki mun fiilareista, jos/kun olen oikeasti ihastunut johonkuhun ja syyllistyn tällöin jatkuvasti ylimiettimään ja ylianalysoimaan päässäni kaikki mahdolliset skenaariot siihen pisteeseen, että nytkin olen vain pohtinut että miten vituilleen kaikki voisikaan mennä, jos jossain tilanteessa saankin vihdoinkin kakistettua totuuden ulos suusta, mutta se tuleekin ulos aivan väärällä tavalla, aivan väärässä tilanteessa ja homma menee kerralla päin honkia ja pian tajuan menettäneeni parhaan asian mitä mulle on tapahtunut ehkä ikinä,

Ei saisi ruokkia omaa pelkoaan, mutta kliseisesti oon niin monta kertaa elämäni aikana tottunut pettymään ihmisten kanssa, että alitajuisesti sitä miettii tässäkin tilanteessa, että kuinka korkeat odotukset uskallan todellisuudessa ladata tätä naista kohtaan? Ja jos mä lopulta tunnustan tälle duunikaverille olevani korviani myöten kusessa häneen, niin mietin nytkin sitä pahinta mahdollista reaktiota eli "Sori, tykkään susta tosi paljon ihmisenä mut en oo tuntenu mitään kipinää." Toisin sanoen kai mä pelkään tulevani taas friendzonatuksi, kun mulla on tuollaisesta liikaakin historiaa.

Toisaalta kyllähän tässä nykyisessä tilanteessa omalla kohdalla varmasti paistaa myös läpi tietynlainen kokemattomuus naisten kanssa tai parisuhde-elämästä ylipäätään. Kun mä en ole aiemmin oikein tottunut tekemään mitään peliliikkeitä tai näkemään liiemmin efforttia kenenkään eteen, vaan ollut jo vaarallisenkin monta täysin tyytyväisesti omillani mukisematta, etten oikeastaan edes liiemmin ole tullut antaneeksi aikaa ajatukselle, että mitäpä jos siinä elämässä olikin vierellä joku spesiaali ihminen? Joo, ihastumisia on tullut ja mennyt matkan varrella, joista selvästi huonoin ja epäterveellisin mulla oli tämä case viiden vuoden takaa, johon jäin roikkumaan kiinni useammaksi vuodeksi. Mutta tätä nykyistä naista ennen en ole ikinä tavannut ketään toista, joka olisi saanut mua näin vakavissani miettimään sitoutumista toista ihmistä kohtaan tai ylipäätään luottamaan, että mitäpä jos tuo oikeasti vain tykkää musta tällaisena idioottina porukan pellenä jollainen olen?
No mutta. Juurikin kertomasi vuoksi, kannattaa melko nopeasti selvittää mahdollisuus.
Pyörität päässäsi asioita liikaa, joista osa jopa on olemattomia.
Jos heti alussa saat muijalta kengänkuvan perseeseen, nii se pettymys on helpompi käsitellä. Jos menet syvälle ajatuksena ja tunteena, sen pettymys on montakertaa vahvempi.
= selvitä asia mahdollisimman pian!

Toinen juttu. On turhan rohkeaa heti tapaamisen/tapaamisien alussa hyökätä, kertomalla kaikkea tuntemuksistasi.
Kuuntele myös vastapuolta, ja availe itseäsi ja tuntemuksiasi, kun huomaat että vastapuolikin osoittaa kiinnostumisen merkkejä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Jos näkisi viiden sekunnin videon naisesta ja viiden sekunnin videon esim. Smitty#41:stä, niin sen jälkeen voisi sanoa 99,9%:n varmuudella ihan yleisestikin ja juuri tässäkin tapauksessa kannattaako edes yrittää. Videolla ei kummankaan tarvitsisi välttämättä olla alasti.

Kun täällä nyt vastaillaan melko sokkona, vaikka lopulta nuo videot voisivat jo riittää vastaamaan siihen onko edes mahdollisuuksia.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Toinen juttu. On turhan rohkeaa heti tapaamisen/tapaamisien alussa hyökätä, kertomalla kaikkea tuntemuksistasi.
Kuuntele myös vastapuolta, ja availe itseäsi ja tuntemuksiasi, kun huomaat että vastapuolikin osoittaa kiinnostumisen merkkejä.
Tämä tuli onneksi opittua jo vuosia sitten kantapään kautta. Ensi-ihastuksen kanssa nimittäin toimin juuri näin, eli kakistin kerralla kaiken ulos ja jälkikäteen oon tajunnut että vähemmänkin syvällisempi avautuminen olisi riittänyt. Tai että ylipäätään ei olisi ehkä kannattanut kerralla tunnustaa aivan kaikkea. Ihan jo siksikin, että mulla ei ollut harmainta aavistusta millaisen reaktion tulisin saamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Hienoa, että Smitty tuli availemaan vähän väliaikatietoja tänne, mutta kyllähän tuo omaankin korvaan melko huolestuttavalta kuulostaa, että tilanne ei tässä välissä ole edennyt oikeastaan yhtään mihinkään suuntaan.

Pahimmassa tapauksessahan tämä nainen on firman bileiden/aiempien työvuorojen aikana ollut myös ihastunut sinuun, mutta kun sinä et ole mitään liikkeitä tehnyt mihinkään suuntaan asian etenisen kannalta, niin hän on vain ajatellut ettei Smittyä nyt kiinnostakaan ja itse ehtinyt jo ihastumaan johonkin Santtu Jyräkyrpään, joka uskaltaa tehdä peliliikkeitä eteenpäin.

Ja ei todellakaan siisi mitenkään pahalla, toivottavasti tämä ei ole se tilanne, mutta mitä pidempään tämä staattinen tilanne ja jahkailu kestää, sitä suuremmalla todennäköisyydellä nainen ethtii jo löytämään jonkun toisen ennen sinua.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jos näkisi viiden sekunnin videon naisesta ja viiden sekunnin videon esim. Smitty#41:stä, niin sen jälkeen voisi sanoa 99,9%:n varmuudella ihan yleisestikin ja juuri tässäkin tapauksessa kannattaako edes yrittää. Videolla ei kummankaan tarvitsisi välttämättä olla alasti.

Kun täällä nyt vastaillaan melko sokkona, vaikka lopulta nuo videot voisivat jo riittää vastaamaan siihen onko edes mahdollisuuksia.

Kannatan videota. Nainen voi olla alasti. Mähän voisin käydä siinä kaupassa, missä he ovat töissä, voin käydä katsastamassa sen kuuluisan todellisuuden että miten tilanne on. En kuitenkaan pokaa kumpaakaan, koska olen onnellisessa avioliitossa, tämän lupaan. Jos nainen sujauttaa (!) minulle alastonkuvansa, voin jakaa (!) sitä (!) täällä yksityisviesteitse, mutta vain jos naiselle se on okei. No, jos ekalla tapaamisella antaa (!) alastonkuvansa, luullakseni jakaminen (!) on ihan okei, mutta silti kysyn luvan perään (!).

Oon vähän pettynyt bro Smittyyn, kun on kuukauden runkannut eikä tehnyt ns. peliliikettä. Tosin olen ensimmäisenä myöntämässä, että runkkaaminen on okei. Todella okei. Taidankin tästä mennä harrastukseni pariin. Jatkakaa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Oon vähän pettynyt bro Smittyyn, kun on kuukauden runkannut eikä tehnyt ns. peliliikettä. Tosin olen ensimmäisenä myöntämässä, että runkkaaminen on okei. Todella okei. Taidankin tästä mennä harrastukseni pariin. Jatkakaa.
Loistava syväanalyysi tilanteestani veli Turhis! Paremmin et olisi voinut sitä sanoa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onhan tää nyt ihan Sinä&Minä -lehden tarinaa, vieläpä semmosta erittäin epärealistista missä päähenkilö päänsä sisällä kelailee kaikkea mahdollista muttei tee yhtään mitään, ja toivoo että tarinan lopussa päiväunien kohde vaan tulee koputtamaan ovelle et hei rakastan sua oon jo pitkään rakastanu aletaanks olee pusipusi ihanaa.

En tiiä saisko tämmöstäkään sanoa, mutta toisaalta samapa tuo kun oon ignoressa, joten: vaikutat tekstiesi perusteella muutenkin kuin tämän naisen suhteen eleleväsi vähän jossain pääsi sisällä tekemässäsi mielikuvitusmaailmassa, ja olisi varmasti terveellistä päästä sieltä pois. Ja yks hyvä tapa siihen on hakeutua kanssaihmisten kanssa tekemisiin. Menisit nyt perkele vaan juttelemaan sille naiselle, eka vaan juttelee, ihan niinku menisit kelle tahansa ihmisille hölöttämään. Vaikka futiksesta, tai säästä, tai musiikista tai Trumpista. Jostain vaan meet sanomaan sille jotain, kuuntelet mitä se vastaa, ja siitä juttelet sit eteenpäin. Kunhan et heti mee kiljumaan että mennään naimisiin oon sun unelmien prinssi. Ja kunhan meet. Siitä se sit lähtee johonkin suuntaan. Ei tää oo niin vakavaa hei. Kuus mestaruut!

Mene jo saatana!
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täällä on ollut hyviä neuvoja Smittylle. Eli tulta päin silläkin uhalla, että tulee pakit.

Naisena on kyllä pieni epäilys, että jos tyttö olisi oikein kiinnostunut niin hän olisi jo itse tehnyt peliliikkeen tai ns. syöttänyt sillä tavalla lapaan, että ujompikin jahkaaja olisi ymmärtänyt toimia. Hemmetin hienoa, jos hänkin on kiinnostunut, mutta jos hän on myös jahkailija tai ujo tai molempia niin ei ole helppoa päästä asiassa eteenpäin.

Sääli kun ei ole menneisyyden puhemiehiä eikä niitä teineillä ainakin aikoinaan olleita viestin viejiä tyylin ”alaksää olee sen kans”.
 
K

Kiekkokatsoja

Jos näkisi viiden sekunnin videon naisesta ja viiden sekunnin videon esim. Smitty#41:stä, niin sen jälkeen voisi sanoa 99,9%:n varmuudella ihan yleisestikin ja juuri tässäkin tapauksessa kannattaako edes yrittää. Videolla ei kummankaan tarvitsisi välttämättä olla alasti.

Kun täällä nyt vastaillaan melko sokkona, vaikka lopulta nuo videot voisivat jo riittää vastaamaan siihen onko edes mahdollisuuksia.
No itte en arvais ihan tollaisia prosentteja väittää, mutta sanotaankos niin, että jos tietäisin tärkeimmät taustatiedot, tavoitteet ja sitten myös sitä videokuvan pätkää reilummin niin.. no 8-9/10 voisin sanoa, että kannattaako vai ei yrittää.
1/10 olisi varmasti niin, että koskaan ei voi tarkkaan tietää... siis kannattaako yrittää.

Hei kuule @Smitty#41 .. nyt näytät että osaat ja uskallat! Tälläviikolla meet jutulle, ja kysyt asiaa! Ok?
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Smittylle.

Tarinana tuo on aika tutun kuuloista siinä mielessä että itse vuosia aiemmin oli saman tyylisiä tilanteita kun ei vielä ollut naisten kanssa olemisesta kokemuksia ja itsetunto oli heikko. Tuli haaveiltua ja kuviteltua kaikennäköistä aina kulloisestakin ihastuksesta ja jokainen ele, sana, viesti yms tuli ylianalysoitua. Yleensä vieläpä virheellisesti.

Ainoa ratkaisu tuohon on ylläolevat vinkit mennä juttelemaan. Tuntematta henkilöitä, pidän todennäköisenä sitä, että vastapuolella ei ole samanlaisia fiiliksiä, ihan vain tekstien perusteella. Mutta se on vittu mentävä juttelemaan, toinen vaihtoehto on roikkua vielä seuraavat kolme vuotta samassa haavemaailmassa, ja törmätä paikallisessa K-kaupassa ihastukseen ja tämän poikaystävään. Siinä vaiheessa pudotus on vielä kovempi ja elämästä on mennyt useampi vuosi turhaan unelmointiin.

Tuollaisessa ihastuskuplassa monesti ihminen sokeutuu vielä siten, että kohde vaikuttaa aivan uskomattomalta, ja mitään ratkaisuja ei uskalleta tehdä ettei vain ”menetetä” tilaisuutta, koska hän on the great one ja toista ei ole eikä tule. Tosiasiassa kyseessä on ihan samanlainen piereskelevä eukko kuin kaikki muutkin ja tuolla on kadut täynnä mukavempia ja kauniimpia tapauksia.

Niin ja sellainen vinkki vielä. Kohtaamista on ihan turha jännittää, koska lopputulos ei riipu todellakaan siitä, änkytätkö, onko ajankohta väärä tms. Jos toisella on tunteita, niin silloin tilanteen onnistumisella ei ole mitään tekemistä resultin kanssa, kuvittele vaikka tilanne toisinpäin. Olette kuitenkin nähneet toisenne jo useasti niin mitään ensivaikutelmaa et ole enää antamassa.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hei kuule @Smitty#41 .. nyt näytät että osaat ja uskallat! Tälläviikolla meet jutulle, ja kysyt asiaa! Ok?
Itse yritin tsempata veljeä konkreettisiin tekoihin jo joitakin viikkoja sitten, pariinkiin otteeseen. Ei ymmärtänyt tai ei halunnut ymmärtää. Jospa kolmas kerta toden sanoisi. Nyt täällä on taas samat tilanteen ratkaisevat vinkit... ei, vaan ohjeet, toverille annettu, niitä on turha lähteä toistamaan. Nyt pitää vain toteuttaa.
 
K

Kiekkokatsoja

Itse yritin tsempata veljeä konkreettisiin tekoihin jo joitakin viikkoja sitten, pariinkiin otteeseen. Ei ymmärtänyt tai ei halunnut ymmärtää. Jospa kolmas kerta toden sanoisi. Nyt täällä on taas samat tilanteen ratkaisevat vinkit... ei, vaan ohjeet, toverille annettu, niitä on turha lähteä toistamaan. Nyt pitää vain toteuttaa.
Joo.
Ite teen niin, että jos nyt ei peliliikkeitä tapahdu, lopetan asiasta kommentoinnin. Muutoinhan se olisi vain "paskanjauhontaa", ja "asiasta huomionhakua". Kehoitan muita tekemään samoin.
Puheet on puhuttu, on aika siirtä tekoihin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös