Naisasiat

  • 7 571 137
  • 26 605

Jeffrey

Jäsen
Itse en usko tässä tapauksessa (kuvailusi perusteella...) pernaveikon tapaan siihen, että naisellasi olisi muuta säätöä, mutta sellainen kävi kieltämättä mielessä, että hänella saattaa olla (latentti) seksuaalinen viehtymys samaa sukupuolta kohtaan (siis joko tiedostetusti siten, että hän haluaa pysyä kaapissa, tai niin, ettei hän ole tätä taipumusta edes itselleen suostunut tunnustamaan...). Pidätkö itse tätä mahdottomana ajatuksena?

Onko naisellasi, esimerkiksi perheensä puolelta, jotain uskonnollista vakaumusta? Olen törmännyt matkan varrella muutamaan sellaiseen likkaan, jolle seksuaalisuus on ollut jonkin sortin tabu nimenomaan johtuen uskonnollisista syistä, siis vaikkeivat itse varsinaisesti 'väriä' enää tunnustaneetkaan...

Tuohon säätöön en usko minäkään. Suhteemme alkuvaiheessa jotain oli, mutta pientä ja kännin piikkiin.

Itseasiassa hassua, että otit tuon seksuaalisuuden puheeksi. Jollain tavalla olen itsekin asiaa ajatellut tuolta kantilta. Kaapista ulos tuleminen ei hänelle ja hänen elämäänsä sopisi millään tavalla. Kaikki ne unelmat ja tarpeet joita hänellä on vaativat miehen vierelleen. Silti jossain vaiheessa jopa aika paljon pohdin sitä, että voisiko kyse tosiaan olla seksuaalisuudesta. En tiedä kuvittelinko, mutta kun asiaa seurasin niin esimerkiksi jossain perus saippuan seksikohtauksissa tuntui kiinnostavan enemmän ne joissa oli kaksi naista. Olen häneltä myös asiaa suoraan kysynyt, jolloin vastaus oli mielikuvitukseton ei.

Perheen puolelta kyseessä ei ole mitään uskonnollista, mutta sen sijaan erittäin rikkonainen perhe. Jossa varmasti läheisyys, hellyys ja seksi on ollut varsin kaukainen ajatus. Läheisyys ollut sitä, että isä on kännissä kähminyt äitiä ja saanut nenilleen.

Eikä tässä varmasti ole kyse yhdestä asiasta. Sehän se tuskastustaa koska asian ratkaiseminen siis vaatisi useamman ongelman ratkaisua? Toisaalta en usko, että noin solmuun pääsisikään vain yhden ongelman takia.

Tietysti taustalla on myös se, että naiseni exä häntä petti (miksiköhän?). Se sitten säteilee luottamuksen puutteena myös minulle joka aiheuttaa sen, että hän ei anna itsestään kaikkea parisuhteelle jotta sydän ei uudestaan särkyisi.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuohon säätöön en usko minäkään. Suhteemme alkuvaiheessa jotain oli, mutta pientä ja kännin piikkiin.
Minun mielestäni mitään ei voida laskea kännin piikkiin. Silloin liu'utaan aika vaarallisille vesille jos ruvetaan tekoja perustelemaan sillä, että: olin niin humalassa.

Vastuu teoistaan on otettava, oli selvinpäin tai päihtyneenä. Niin se menee.
 

Dabab

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pens, #87, #71
Herranjumala että voikin olla pää sekaisin tunteista!
Nyt on pakko turvautua Jatkoajan kaikkitietäviin ihmisiin.

Alotetaanpa alusta. Olen seurustellut vähän reilu kolme vuotta tyttöystäväni kanssa. Olemme kumpikin nuoria, noin kaksikymppisiä.
Meillä on aina mennyt kaikki todella hyvin suhteessa, riitojakaan ei ole oikeastaan ollut. Ainoa ongelma on seksielämämme, joka on ollut jo puolisen vuotta melko jäissä. Itselläni olisi haluja, mutta hänellä ei. Olen yrittänyt lämmitellä häntä usealla eri keinolla, mutta yleensä hän ei innostu.
Suhteen alku- ja keskivaiheessa hän oli se, joka teki aloitteen. Nyt noita aloitteita ei ole nähty pitkään aikaan...

Olin tuossa viikko sitten lomalla sukulaisteni luona toisella paikkakunnalla.
Tänä aikana tyttöystäväni, olkoon vaikka Johanna (nimi keksitty), oli viettänyt aikaa erään Oton (nimi keksitty) kanssa tämän Oton luona.
Otto on Johannan exä. Otto on jo hetken aikaa yrittänyt iskeä Johannaa, vaikka tietää meidän seurustelevan.
Noh, tuolla Oton luona he sitten päätyivät makoilemaan vierekkäin. Oton kädet alkoivat seikkailemaan Johannan tisseillä ja perseellä (kuitenkin vaatteiden päällä) ja Otto yritti suudella häntä. Sitä Johanna ei kuitenkaan antanut tehdä.
Seksiä he eivät siis harrastaneet, mutta Otto kosketteli Johannaa, eikä Johanna kieltänyt häntä.
Johanna myös pitää Ottoa todella seksikkäänä ja haluttavana henkilönä.

Naiseni on sanonut (vahingossa kai, ei ole maininnutkaan asiasta tämän jälkeen, vaikka olen kysellyt), että hän ei näe minua enää seksuaalisesti kiihottavana. En tiedä mistä tuo johtuu, sillä olen todella hyvävartaloinen ja pukeudun tyylikkäästi. En myöskään ole tylsä ja järjestelen hänelle yllätyksiä.

Toinen asia mitä hän sanoi tuossa viikko takaperin kännissä oli, että hän on välillä miettinyt eroamista minusta. Samalla hän sopersi, ettei kuitenkaan haluaisi erota minusta, sillä meillä on todella paljon todella hyviä muistoja ja tapahtumia, sekä rakastaa minua ja hänellekin todella läheisiä ihmisiä katoaisi hänen elämästään.
Seuraavana aamuna hän sitten perui puheensa, ja sanoi haluavansa yhteisen tulevaisuuden kanssani.

Lisäksi tuntuu siltä, että hän välttelisi minua. Tai no ei välttele, mutta emme ole nähneet viimeiseen kahteen viikkoon kuin muutaman kerran. Aina on ollut joku syy, miksei voida nähdä. Omantunnontuskia kenties?

Mistäkö tiedän nämä? Noh, sanotaanko näin, että satuin lukemaan hänen viestejään Otolle, sillä nuo viestit oli ensimmäisenä kun avasi näytön. Joo, tiedän etten olisi saanut lukea toisen ihmisen viestejä...

Itse en todellakaan halua erota hänestä. Rakastan häntä todella paljon ja meillä on aina kivaa yhdessä.
Lisäksi juuri nuo muistot, jotka ovat korvaamattomia.
Johanna on myös äärimmäisen seksikäs nainen, aivan upea vartalo yhdistettynä kauniisiin kasvoihin, nam!

En nyt tiedä miten suhtautua, ottaako asia suoraan puheeksi ja kuulla että tein itsekin väärin, vai katselenko tilannetta jonkin aikaa, ja vasta sitten otan asian puheeksi?
Miten pystyisin muuttumaan taas seksuaalisesti haluttavaksi ihmiseksi hänen silmissään?


Kiitos ja anteeksi.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Kiitos ja anteeksi.

Ole hyvä ja saat anteeksi.

Mutta joo. Mitä tuosta kirjoituksestasi tuli mieleen, niin molemmat olette nuoria ja seurustellut jo suht pitkän aikaa. Ei millään pahalla, mutta tuntuu että tyttöystäväsi on vain kyllästynyt suhteeseen. Se ei johdu sinusta vaan ihan yksinkertaisesti nuoresta iästä ja pitkästä seurustelusta. Jos hän sinua oikeasti rakastaa, niin miksi ei sinua haluaisi seksuaalisesti? Toki pienoinen seksin vähentyminen kuuluu pitempään suhteeseen, mutta se ettei toista halua, niin se on vain merkki kyllästymisestä. Nuoreen ikään myös kuuluu ettei aina osaa nähdä suhteen tilaa välttämättä oikein. Nuorena sitä menee hormoonien vallassa, mutta sitten jos arki koittaa, niin ei välttämättä osaa tehdä sitä työtä mitä suhde vaatii. Monet nuoret myöskin notkuvat suhteissa, joissa ei välttämättä ole enää sydämellään mukana. Kun mietitään eroa, niin ei se käy, kun on nuo kivat muistotkin. Muistot pysyvät vaikka eroaisikin, ei niiden takia kannata jäädä suhteeseen. Teidän suhteenne tuntuu olevan mukavan helppoa hengailua keskenänne ilman mitään määränpäätä. Joku määränpääkin tarvisi olla ettei se ihan puulta tunnu. Olette kuitenkin jo sen ikäisiä että valintoja tulevaisuuteen tarvitsee tehdä ja kuitenkin jo kolme vuotta "hengaillut" yhdessä niin jotain uutta täytyisi löytyä.

Itse löisin ison vaihteen silmään. Ottaisin tytön puhutteluun ja sanoisin selkeät tulevaisuuden suunitelmat esim. "muutaman kuukauden päästä muutetaan yhteen". Selvät sävelet suhteeseen, eteenpäin suhteenkin on mentävä. Lyöt tiskiin tälläisen niin se pistää tytön oikeasti miettimään tulevaisuutta. Kivoja sanoja on helppo sanoa bla bla, mutta tuollainen pistää tytön valitsemaan. Voi olla että tyttö ei ole enää nähnyt tulevaisuutta sun kanssa, mutta ei ole uskaltanut sitä sanoa tai itselleen tunnustaa. Tuollaisen lyöt pöytään ja jos hän ei näe yhteistä tulevaisuutta niin sitten sanoo että ei ja sä näet mikä on oikeasti tytön ajatukset. Jos taas harkinnan jälkeen tyttö suostuu muuttamaan yhteen, niin on siinä eri malliin potentiaalia. Samoin kun yhdessä asutte niin se arki iskee erilailla ja pistää suhteen ihan eri testiin kuin nykyinen "hengailu" linja.

Tsemiä.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse löisin ison vaihteen silmään. Ottaisin tytön puhutteluun ja sanoisin selkeät tulevaisuuden suunitelmat esim. "muutaman kuukauden päästä muutetaan yhteen".

Harvemmin jakelen täällä neuvoja, mutta nyt tuli niin järkyttävän surkea neuvo toiselta palstalaiselta, että nyt on aivan pakko puuttua peliin. Älä missään nimessä, toistan, älä missään nimessä ehdota saatika sitten oikeasti muuta yhteen tuon tytön kanssa noin nuorena. Jos tyttöystäväsi kohtelee sinua jo valmiiksi huonosti niin ei sitä tule korjaamaan yhteenmuuttaminen, ei todellakaan. Ja parikymppisenä ei ole mitään järkeä muuttaa tytön kanssa yhteen, olet aivan nuori siihen touhuun, joten jäitä hattuun ja mieti kiihkottomasti tilannettasi; mitä siedät ja mitä et. Minä esim. olisin eronnut tuosta tytöstä saman tien, kun sain kuulla tämän pettämisestä, ja kyllä, lasken ''koskettelun'' pettämiseksi. Kun luottamus on mennyt niin sitä on lähes mahdotonta saada takaisin. Sinulla on vaikea päätös edessäsi, mutta onneksi olet nuori ja sinulla on koko elämäsi edessä.

PS. Muistakaa miehet itsekunnioitus!
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Minä esim. olisin eronnut tuosta tytöstä saman tien, kun sain kuulla tämän pettämisestä, ja kyllä, lasken ''koskettelun'' pettämiseksi. Kun luottamus on mennyt niin sitä on lähes mahdotonta saada takaisin.

PS. Muistakaa miehet itsekunnioitus!
Tähän täysin sama!

Itse jäin tyttöystävän kanssa vastaavanlaiseen tilanteeseen, jossa hän melkein petti minua, mutta ei sitten kuitenkaan (eli mitään fyysistä ei tapahtunut, mutta kaikki oli jo valmiiksi sovittua että missä ja milloin tehdään ja mitä). Tästä kerrasta kun se luottamus meni, niin on muuten ollut helvetin raskas taakka jatkaa ja yrittää luottaa toiseen! En siis itse jättänyt kyseistä naista (vaikka olisi pitänyt), vaan olen päivä päivältä yrittänyt luottaa. Silti,varsinkin mm. joka kerta kun hän lähtee tyttöjen kanssa baariin yms. niin saa istua kusi sukassa kotona ja odottaa että mitäs helvettiä sitä siellä taas tapahtuu.

Eli tiedän että tilanne ei ole helppo. Itse jatkoin tuosta, mutta melkein väittäisin että parempi ja helpompi keino olisi erota. Valitettavasti.

E. Sinänsä sama kuin Graingerilla että itsekin asun kyllä tämän naisen kanssa tällä hetkellä yhdessä, ja on kyllä parantanut ja helpottanut tilannetta erittäin paljon. Ei kyllä sinänsä liity aiheeseen mutta tulipahan mieleen.
 
Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Harvemmin jakelen täällä neuvoja, mutta nyt tuli niin järkyttävän surkea neuvo toiselta palstalaiselta, että nyt on aivan pakko puuttua peliin. Älä missään nimessä, toistan, älä missään nimessä ehdota saatika sitten oikeasti muuta yhteen tuon tytön kanssa noin nuorena.
Juuei. Tuo peli on jo nähty. Uutta matoa koukkuun. Tytölle moi ja hyvät jatkot. Minä en ainakaan katsoisi enää sekuntiakaan tuota touhua.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Juuei. Tuo peli on jo nähty. Uutta matoa koukkuun. Tytölle moi ja hyvät jatkot. Minä en ainakaan katsoisi enää sekuntiakaan tuota touhua.

Kompataan täältäkin. Eli ei missään nimessä mitään yhteenmuuttamisia, kyllä valitettavasti vaikuttaa siltä, että olet menettänyt jo pelin. jos nainen antaa kosketella itseään sängyssä(?), niin kyllähän se sittemn ennemmin tai myöhemmin suostuu johonkin muuhunkin, kun tilaisuus on sopiva.

Vaikka se pahalta tuntuukin, niin uutta matoa koukkuun ja eteen päin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Juuei. Tuo peli on jo nähty. Uutta matoa koukkuun. Tytölle moi ja hyvät jatkot. Minä en ainakaan katsoisi enää sekuntiakaan tuota touhua.

Yhdyn edelliseen puhujaan näin mielipiteen tasolla, Leon on täysin oikeassa. Ei hemmetissä mitään yhteenmuuttoa vaan ero!

Se on fakta, että jos nuorta naista ei kiinnosta oma poikaystävä seksuaalisesti puoleen vuoteen, niin silloin suhteella ei ole enää tulevaisuutta. Sen nyt ymmärtää, että vähän iäkkäämpien pariskuntien välillä eivät vällyt pölise samalla intensiteetillä kuin nuorempana, ja että perheen, työn yms. ristipaineissa sitä ei vain jaksa samalla vimmalla 24/7-tahdilla, vaan välillä tulee hiljaisempia kausia.

Mutta kun on nuorehkoista aikuisista kysymys, niin jos oma nainen ei enää tunnu syttyvän ja antaa jonkun random-heppulin kouria itseään ja vielä suoraan sanoo, ettei oma poikaystävä kiinnosta seksuaalisesti, niin siihen ei voi muuta sanoa kuin että "eiku mä vaan tän yhren pöllin imasen ja se o sil saletti".

Nainen itkee ja venkoilee asiasta lähinnä siksi, ettei halua niiden yhteisten ystävien katoavan elämästä, mutta yhteisten ystävien menettämisen pelko on helvetin huono syy ylläpitää parisuhdetta, jolla ei ole tulevaisuutta ja jossa naisen tuntema seksuaalinen kiinnostus on tipahtanut kuin TPS liigan hännille. Ei se sieltä enää nouse kuin ehkä säälipleijareihin, ja säälärithän eivät ole tosipelejä ollenkaan.

Sitä yhteistä tulevaisuutta kannattaisi miettiä ja mennä johonkin avioliittoterapiaan jos kyseessä olisi avioliitto, ikää parisuhteella 10-20 vuotta ja kotona pari lasta sekä asuntovelka, mutta parikymppisen kollin ei kannata väkisin roikkua sellaisessa naisessa, jota kaiken maailman "Otot" kiinnostavat enemmän.

Kipeäähän se tekee, kun tekee tutusta ihmisestä pesäeron ja monen vuoden hengailu katkeaa, mutta Dabab, usko minua, puhun kokemuksesta: mitä pidempään tuollainen tilanne jatkuu ja jatkuu, sitä kipeämmäksi ja vaikeammaksi lopullinen tilanteen selvittely aikanaan tulee. Olisinpa aikoinaan itsekin saanut neuvoja ja "valaistumisen" tilanteesta, niin olisin säästynyt parin vuoden kärvistelyltä ja itsepetokselta.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Yhdyn edelliseen puhujaan näin mielipiteen tasolla, Leon on täysin oikeassa.
Itse olet! Hyvä kiteytys, vaikka sillä mittaa olikin. Erittäin hyviä pointteja, varsinkin nuo ikään liittyvät huomiot. Sitä itsekin ajattelin, vaikken sitä tuohon kirjoittanutkaan. Ja todellakin, asia on hiukan eri, jos sitä yhteistä historiaa on yhtä paljon kuin Dababilla ikää.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten pystyisin muuttumaan taas seksuaalisesti haluttavaksi ihmiseksi hänen silmissään?
Minä lähtisin juuri päinvastaiseen, kuin ehdotettu yhteenmuuttaminen. Älä ripustaudu siihen naiseen. Ota etäisyyttä. Ilmaise teoillasi (välinpitämättömyys), että olet todellakin tavoittelemisen arvoinen, eikä sun tarvitse ripustautua tyttöystävään, joka hengailee exän kanssa. Sulle löytyy kyllä muitakin ottajia. Siten muija tajuaa, että voi oikeasti olla menettämässä sut, ja tekee sitten ratkaisut = näkee sut joko a) haluttavana tai b) entisenä. Jos vaihtoehto on b, sen kortin olisit joka tapauksessa saanut.

Mun mielestäni äskeisen kuvauksen jälkeen normaalimiehen reaktio on etäisyyden ottaminen. Jotkut ovat jyrkempiä, Leon olisi jo lempannut naisen. Älä nyt vaan jää ovimatoksi, jota saa talloa miten haluaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuei. Tuo peli on jo nähty. Uutta matoa koukkuun. Tytölle moi ja hyvät jatkot. Minä en ainakaan katsoisi enää sekuntiakaan tuota touhua.

Nimenomaan näin. Ja vielä sellainen lisäys, että kun otat asian puheeksi ja vilauttelet erokorttia, niin voit varautua siihen, että piparia alkaakin yks kaks lohjeta ihan käsittämättömiä määriä. Älä kuitenkaan sorru tämän edessä luulemaan, että muutos olisi pysyvä tai että sillä olisi jotain merkitystä suhteen jatkumisen kannalta.

Jos kenkiminen suorilta tuntuu pahalta niin toinen vaihtoehto on radio-silence. Et ota mitään yhteyttä, vastailet puhelimeen laiskasti ja sitä rataa. Kun tuossa nyt on ilmiselvästi kyseessä tytön luonteen heikkous sen suhteen, että hänellä ei riitä kanttia antaa sinulle kenkää, vaan odottaa, että sinä tekisit jonkun liikkeen, niin voithan toki vähän auttaa tyttöä sanomaan tarvittavat sanat.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
...vilauttelet erokorttia, niin voit varautua siihen, että piparia alkaakin yks kaks lohjeta ihan käsittämättömiä määriä.

Se on läheisriippuvainen narttu, joka ei uskalla lähteä omilleen. Ja ei, pillun takia sinne ei kannta jäädä, vaikka sitä lohkeisikin nyt erokortin vilautuksen jälkeen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Herranjumala että voikin olla pää sekaisin tunteista!
Nyt on pakko turvautua Jatkoajan kaikkitietäviin ihmisiin. ...

Noh, onkos viisautta karttunut?
Kysymys on siitä, uskallatko katsoa totuutta silmiin vai uskotko mieluummin jotakin muuta, joka tuntuu miellyttävämmältä tilanteeseesi.

...
Miten pystyisin muuttumaan taas seksuaalisesti haluttavaksi ihmiseksi hänen silmissään?
...

Tämä on aika absurdi kysymys, mutta ihan ymmärrettävä tilanteessasi. Sinä tuskin voit tehdä asialle mitään eikä kannatakaan, sillä silloin sinä joutuisit "myymään" itsesi, olemaan jotain sellaista, mitä et oikeasti ole ja se on varma tie epäonnistumiseen.
Toki, lottovoitolla saisit varmasti statuksesi ko. alueella kohoamaan, mutta olisitko sittenkään oikeasti onnellinen, kun tietäisit kiinnostuksen perimmäisen syyn.

Muista! Luottamus on tärkeintä ja sitä minusta tässä suhteessa on tyttöystäväsi jo loukannut.
 

Carlos

Jäsen
Nimenomaan näin.

Ganz genau, täysin samaa mieltä edellisten kanssa. Nostat kytkintä nyt heti tänään, sanot tytölle että morjentes.

- Hän ei selvästikään rakasta sinua
- Hän antaa jonkun toisen kundin puristella tissejänsä (jo se että hengailee jonkun exän kanssa on mielestäni tuomittavaa)
- Hän ei koe sinua seksuaalisesti haluttavana, mutta pitää jotain toista jäbää joka saa siis puristella sängyllä, ja sai todennäköisesti paljon muutakin mutta nainen ei vaan uskalla kertoa totuutta.
- Hän on erittäin kaunis (yleensä tämä ei tee naisesta ainakaan helpompaa kumppania)
- Hän vaikuttaa melko epärehelliseltä tyypiltä kuvauksen perusteella.
- Ette juuri koskaan tappele. Mielestäni tämä on huono merkki, kunnon riitely silloin tällöin pelkästään osoittaa että molemmat ovat täysillä mukana jutussa. Toisekseen pelkkä hymistely käy pitkän päälle tylsäksi, onni-riita-sovinto-onni on monessakin mielessä ihan tarpeellinen ja virkistävä kiertokulku parisuhteessa.

Ja ette voi erota koska teillä on niin paljon yhteisiä muistoja, yhteisiä juttuja, ja yhteisiä kavereita? No jopas, siinähän sitä polttoainetta riittääkin pitkän elämän varrelle. Itse olin aikoinaan (about samassa iässä) ihan samassa tilanteessa, niin paljon oli kaikkea yhteistä että ei voinut kuvitellakaan että eroaisi. Molemmat sen vielä sanoivat. Ja kyllähän se sitten eron tullen kirpaisi, mutta elämä jatkui ja nyt 15 vuotta myöhemmin ne "tosi tärkeät asiat" ovat enää etäinen muisto. Uusia on tullut tilalle ja jo ehtinyt mennäkin.

Eli nyt vähän hemmetin äkkiä kerrot sille tädille että teidän juttu ei enää toimi, 99% todennäköisyydellä hän sanoo tähän että "ei niin". Sitten loppuitkut ja kantapäät vastakkain. Kun sinä teet sen aloitteen, säästät itsesi hillittömältä mielipahalta joka on tulossa kuitenkin, säästät itsellesi aimo läjän itsekunnioitusta, ja nostat osakkeitasi tuttavapiirissäsi huomattavasti. Jos jäät roikkumaan naiseen kunnes hän antaa sen loppulaukauksen, menetät kaiken itsekunnioituksesi ja olet kaikkien mielestä "se vässykkä jonka Johanna jätti ja meni suoraan ottamaan B-rappuun siltä alfa-Otolta"

Ajan mittaan sitä oppii näkemään milloin naista kiinnostaa ja milloin ei, ja voin sanoa että se helpottaa elämää ihan helvetisti. On vaan niin helppo lähestyä naisia, heti jos tulee signaali että "ei kiitos" niin voi samantien tuumata että "ei väkisin - moi". Ei kannata piiskata kuollutta hevosta. Ja tämä epäkiinnostunut nainen jää itsekseen miettimään että olipas se jotenkin kuitenkin jännittävä tyyppi, olisko sittenkin pitänyt...

Eli vielä kolmannen kerran: Lähde menemään nyt heti, tänään. Kaikki muu on itsensäpettämistä.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
hän ei näe minua enää seksuaalisesti kiihottavana. En tiedä mistä tuo johtuu, sillä olen todella hyvävartaloinen ja pukeudun tyylikkäästi.
Vähän ikävä sanoa, mutta näillä asioilla ei oikeastaan ole kovinkaan paljon tekemistä toistensa kanssa, kun puhutaan pitkästä suhteesta. Eri asia toki alkuvaiheen tutustumisessa ja jännityksessä, mutta kolmen vuoden jälkeen parisuhteen/seksin toimimiseen vaaditaan muutakin kuin kiva kroppa ja hienot vaatteet.

En halua masentaa sinua, mutta minusta suhteenne tulevaisuus ei näytä kovin hyvältä. Täällä suurin osa kehoittaa jo välitöntä irtisanomista, mutta jos oikeasti haluat vielä jatkaa "Johannan" kanssa yhdessä niin minusta sitä ei tarvitse välittömästi poissulkea. Se vaatii kuitenkin sitä että molemmat haluatte korjata tilanteen ja saavuttaa toistenne luottamuksen. Parisuhdekin on semmoinen juttu joka ihastuksen/rakastumisen/seksin voimalla toimii jonkin aikaa, mutta pidemmän päälle se vaatii kummaltakin osapuolelta tahtoa hoitaa ja ylläpitää suhdetta. Se rakkaus todennäköisesti "menee ohi" jos ei eksplisiittisesti nimenomaan tahdo rakastaa. Pidemmän päälle se tunne ei välttämättä pysy itsekseen, vaan se vaatii ylläpitoa. Varmaan tässä on nyt vähän siitä kyse. Ehdotan että jos et suoralta kädeltä halua dumpata tilannetta, niin otat asian puheeksi suoraan, kerrot omat fiiliksesi ja sen että tilanne vaatii uudelleenkäsittelyä, jos haluatte vielä jatkaa.

Luulen seksi on pienin ongelmanne tällä hetkellä. Se korjaantuu itsestään, jos saatte muuten asiat kuntoon. Siinä onkin enemmän tekemistä.

edit. Ne muut asiat ovat siis molemminpuolisen luottamuksen saavuttaminen, halu jatkaa yhdessä ja mielellään jokin päämäärä. Se, että tyttöystäväsi välttelee sinua mutta ei halua erota suhteesta on nimenomaan merkki siitä että se alkuvaiheen "rakastumistila" on mennyt ohi, mutta kohtalaisen pitkän yhdessäolon jälkeen hän ei osaa/uskalla muuttaa tilannetta.
 
Viimeksi muokattu:

Dabab

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pens, #87, #71
En ole ehtinyt aikaisemmin kirjoittaa vielä vastausta tänne työkiireiden takia.

Mutta siis, kiitokset teille vastanneille! Kyllähän tuossa tuli monta todella hyvää pointtia jotka pistivät miettimään.

Tässä on viimeajat oltu vähän "ei kiinnosta mikään" -fiiliksillä.
Olen viettänyt aikaa kavereiden ja harrastusteni parissa.

En haluaisi kuitenkaan vielä heivata tätä suhdetta, mutta en vielä tiedä mitä asian kanssa tekisin... Pitäisikö katsella hetki tätä tilannetta, että kehittyykö tämä tästä mihinkään, vai ei?
Toisaalta meni vähän luottamus "Johannaan". Mistä enää tiedän, että milloin hän puhuu totta ja milloin ei?

On nämä naisasiat hankalia...

(Pahoitteluni jos viesti on epäselvä/hankala ymmärtää, sillä kirjoitan työkiireessä tämän viestin.)
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
En haluaisi kuitenkaan vielä heivata tätä suhdetta, mutta en vielä tiedä mitä asian kanssa tekisin... Pitäisikö katsella hetki tätä tilannetta, että kehittyykö tämä tästä mihinkään, vai ei?
Toisaalta meni vähän luottamus "Johannaan". Mistä enää tiedän, että milloin hän puhuu totta ja milloin ei?

Vaikka varmasti tunteiden ja muistojen takia on vaikea lopettaa suhdetta, niin sun aiempien tekstien perusteella tuo suhde tulee loppumaan joka tapauksessa jossakin vaiheessa. Se, että suhde on pystyssä johtuu lähinnä siitä, että tyttöystäväsi ei ole uskaltanut tehdä sitä mitä olisi pitänyt. Kannattaa siis lopettaa ne "jos sittenkin"-ajatukset ja tehdä itse se mikä tuossa tilanteessa on valitettavasti ainoa oikea vaihtoehto.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Dabab:
Itselläni oli sun iässä hyvin vastaanvanlainen tilanne. Tosin sillä erotuksella, että menimme muuttamaan yhteen, vaikka se luottamus oli alkanut jo hieman rakoilla. Homma päättyi siihen, että joku toinen oli mies oli vieraillut kotonamme sängyssä silloisen "Johannani" kanssa, kun olin työharjoittelussa kuukauden ajan toisella paikkakunnalla. Erohan siitä tuli, mutta hauskin homma oli se että meillä oli määräaikainen vuokrasopimus kalliista asunnosta. Vuokrasopimuksen purkamisen myötä olisimme menettäneet takuuvuokran, joka oli sen verran suuri summa, että kummallakaan ei ollut varaa sitä purkaa. Asuimme sitten puoli vuotta kaksiossa eronneina, vuorotellen sohvalla nukkuen.

Oma asenne touhuun oli sellainen, että voitaisiin edes yrittää tulla toimeen (vaikka häntä vihasinkin sillä hetkellä enemmän kuin mitään), mutta hän taas halusi ette emme sano toisillemme sanaakaan kotona ja teki hyvin selväksi, että hän nautti siitä kun pystyi tuottamaan minulle tuskaa. Muistan kun meillä oli enää kuukausi jäljellä yhdessä asumista. Olin ollut viikon verran duunissa toisella paikkakunnalla ja palasin kotiin. Kotona ei ollut ketään, mutta kaikki tavarani oli pakattu pois näkyvistä ja ruokapöydällä oli joku vitun koriste-esine, kaksi puista sydäntä joissa oli exän ja jonkun toisen miehen nimi. Siinä kohtaa tuli se viimeinen romahdus ja vessaan oksentamaan. Eli sieltä löytyi ihmisestä ihan uusia puolia. Voin kertoa että tuon puolen vuoden aikana henkisesti olin aivan paskana, jopa fyysinen terveys alkoi pettää, mutta päivä kerrallaan jotenkin selvisin siitä.

Jälkeenpäin olen ymmärtänyt kuinka moni asia siinä suhteessa oli vituillaan vaikka silloin ajattelin että tämä on "se oikea". Tuon eron jälkeen olin noin nelisen kuukautta ottamatta mitään kontaktia vastakkaisen sukupuolen edustajiin. Noin vuoden verran kesti toipua tapahtuneesta kokonaan ja pystyi ajattelemaan, että ehkä niihin naisiin voi sittenkin luottaa.

Ymmärrän että toisen jättäminen ei ole mikään helppo päätös. Järki sanoo yhtä ja sydän toista, etenkin jos kyseessä on se ensirakkaus ja tuntuu että ei koskaan löydä enää vastaavanlaista tapausta. Voin kuitenkin luvata, että nuo ajatukset ajan myötä muttuvat. Trust me.

Nykyisin olen taas parisuhteessa ja nykyisen kumppanin kanssa homma muistuttaa tuollaista Carloksen kuvaamaa meininkiä jossa välillä riidellään, mutta ne asiat myös selvitetään ja sen jälkeen on sellainen olo että tunnen taas kumppanini paremmin. Häneen minä pystyn luottamaan, varmaan koska olemme tässä ajassa keskustelleet enemmän "vaikeistakin" asioista kuin exäni kanssa koko tämän edellisen viitisen vuotta kestäneen suhteen aikana.

Jälkeenpäin eksä on itkenyt perääni ja halunnut palata yhteen, mutta en ole vaivautunut edes vastamaan noihin viesteihin. Kuten tekstistä tulee ilmi, kyseessä ei ollut ihan tasapainoisin ihminen vaikka päällepäin sellaiselta vaikuttaakin. Oli siellä paljon pahempiakin asioita, mutta niitä en halua avata, sillä tiedän että tätä palstaa lukee muutamia henkilöitä jotka tietävät nimimerkkini ja osaavat tunnistaa henkilön.

Kadotin ehkä jossain vaiheessa kirjoituksen pointin. Kai yritin sitä sekavasti selittää, että kyllä se luottamus on helvetin tärkeä asia.

Mitään "jätä se" neuvoa en halua sinulle antaa, kyllä sen ajatuksen pitää tulla sinusta itsestäsi.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lähde vain menemään ja vauhdilla! Itse olen sivusta nyt seurannut lähes identtistä tapausta. Pari ollut yhdessä sen 4 vuotta ja jätkä alkoi empimään kesällä jo suhteestaan, mutta eipä kehdannut mitään tehdä. Nyt he muuttivat yhteiseen kämppään ja siitä ei ole kuin 3 viikkoa aikaa, kun jätkä puhui kännissä että kuinka paska hänen on olla tossa suhteessa.

Ihminenhän on oikeasti helvetin tyhmä eläin ja parisuhteissakin toinen voi roikkua monta vuotta onnettomana, kun ajattelee "kyllä tämä tästä vielä".
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Suhteenne on sen verran perseellään, että yritä nyt edes selviytyä tuosta tilanteesta "voittajana". Lähde menemään kun se on vielä mahdollista, niin muija huomaa että hän ei ole sinulle koko elämäsi. Kuulostaa siltä, että naikkonen on kasvanut turvalliseen tyttöystävän rooliin jossa sinä olet se jolla eron tullen on jotain menetettävää. Osoita hänelle, että asia ei ole näin ja jos muut miehet kiinnostavat niin hän saa heittää hyvästit suhteellenne, pärjäät kyllä ilman pettävää tyttöystävää. Ehkä hän jonakin kauniina päivänä miettii mitä on menettänyt, ja muistaa miksi ex-poikaystävä jonka kanssa hän peuhasi sinulta salaa, oli silloin juurikin ex-poikaystävä eikä poikaystävä.
 

Japu91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
On tullut tätä ketjua luettua ihan mielenkiinnosta, koska ovathan nämä naisasiat sellaisia, joista ei voi liikaa jakamatta neuvoja toisille miehille. Nyt pinnalla olevaan tapaukseen on myös pakko tuoda oma lusikkansa soppaan. Itselläni oli vähän vastaanvanlainen tilanne 1½ vuotta sitten.

Seurustelin silloisen tyttöystäväni kanssa reilut 2½ vuotta. Armeijaa en lähde syyttämään erosta, koska kaikki meni senkin aikana loistavasti aina kevättalveen asti. Jouluna vielä tyttöystäväni puhui kihloista ja yhteenmuutosta, minä toppuuttelin että ehkä vielä ei kannata, että parempi sitten kun tulee seuraava syksy ja alkaa opiskelut yms. En vain ollut täysin varma, vaikka rakastinkin sitä naista hulluna, joku sisäinen järki päässä sanoi, että ei vielä. Kevättalvella sitten "Johanna" alkoi viiletä kummallisesti ja riideltiinkin melkeinpä jokaisesta asiasta. Sitten tuli eräs case, jossa hän meni toiselle paikkakunnalla serkkunsa luokse ja siellä sitten vietti jonkun miehen seurassa kanssa aikaa, jollain keikalla. No ei siinä vielä mitään, mutta minä olin pääsemässä lomille silloin viikonloppuna ja nainen ilmoittaa, että tuleekin vasta sunnuntaina pois ja eipä keritä nähdä. Tietty mietin jo, että mitä helvettiä se siellä tekee ja ei suostu suoraan kertomaan. En edes ajatellut pettämistä vaihtoehtona. Viikko tästä ja vietettiin yhteistä viikonloppua, silloin joku "Markus" soittaa keskellä yötä ja kuulemma halusi kuulla naiseni ääntä yms. Tässä vaiheessa kysyin suoraan mitä helvettiä tuo nyt oli ja mitä tapahtui siellä reissulla. "Johanna" sanoi vain, että heillä oli kivaa ja hän nukkui serkkunsa kanssa sen "Markuksen sohvalla" ja se on hänen serkkunsa kaveri ja minä idiootti uskoin tätä.

Viikot meni intissä mutta sielläkin ajatukset karkaili muijaan, että mitä tästä tulee kun on suunniteltu yhteistä tulevaisuutta, on hienot muistot, ensirakkaus, yhteisiä ystäviä jne. Olin täysin sokea rakkaudessani siihen naiseen ja hän pitikin mua aivan pilkkanaan pari kuukautta. Toki puhuttiin vähän erostakin, mutta sitten ajateltiin, että entäs jos vain pidetään taukoa ja ei nähdä. Viimeinen kuukausi olikin sellaista, että nähtiin vain pari kertaa ja nekin keskustelut oli mitä oli. Lopulta tultiin sitten toukokuuhun ja hänellä oli sattumoisin synttärit silloin ja lupasin, että pidän hänelle ikimuistoiset synttärit. Se sopi myös hänelle, samalla puhuttaisiin suhteemme jatkosta. Olin suunnitellut kaikkea illallisesta lähtien ja ostanut lahjankin. Siitä illasta piti tulla sellainen, että ihan keneltä tahansa naiselta lähtisi jalat alta.

No arvatkaas mitä, olin tulossa leiriltä silloin aurinkoisena kevätpäivänä ja akka ei suostu vastaamaan puhelimeen, tällöinkin olin täysi idiootti ja luulin, että jotain on sattunut, olin aidosti huolissani. Lopulta tuli tekstiviesti illasta, aivan oikein, tekstiviesti. että "eiköhän tää meidän juttu ollut tässä". Siinä vaiheessa tuntui, että maailmani kaatui ja niin se kyllä tekikin, olin täysin lyöty mies, millään ei ollut mitään väliä. Se oli täydellinen tyrmäysisku munille ja täydellinen loukkaus kaikkea sitä kohtaan mitä meillä oli ollut. Huomasin, että nainen ei enää arvosta minua millään tavalla. Mitäs suomalainen mies tekee tässä tilanteessa, viinaa naamariin, erääseen baariin 12 jälkeen yöllä ja sielläpä tämä exäni sitten olikin kieli toisen miehen kurkussa. Pitikin sattua, revin naiseni helvettiin baarista ja sanoin, että nyt puhutaan asiat selväksi. Eihän siitä tullut kuin riitelyä ja lisää harmia. Meni 2 viikkoa ennenkuin sovittiin, että puhutaan asiat selväksi. No se meidän välienselvittelykin meni sitten eroseksin harrastamiseksi kolmeen otteeseen, kunnes todettiin, että eiköhän se ollut tässä. Vaikeaa se silti oli, intti oli vielä vetelemässä viimeisiään ja yhtä äkkiä suurinosa tulevaisuuden suunnitelmista oli vituillaan.

Intistä kun pääsin ryyppäsin joka kesäviikonloppu 3 päiväiset kännit. 2 kuukautta erosta olin ilman mitään säätöjä, vitutti kaikki naispuoliset olennot. Sitten törmäsin yhteen muijaan, jonka kanssa seksi oli paljon parempaa kuin koskaan, eihän sekään toiminut kuin kuukauden päivät mutta sen jälkeen on riittänyt naista enemmän ja vähemmän. Molemminpuolista vittuilua exän kanssa tapahtui suhteista yms, kunnes lopulta vihelsin sen pelin poikki alkusyksystä Eipä tässä kaikki, syksyllä muutin monensadan kilometrin päähän uudelle paikkakunnalle, uusi alku ja kaikkea. Aloin olla tyytyväinen taas elämääni. Exäni kuitenkin yhtä äkkiä alkoi ottamaan minuun kontaktia feissarin kautta, vaikka hänellä oli uusi poikaystäväkin. Ehdotteli minulle kaikenlaista epämääräistä ja puhui jos muuttaisi samalle paikkakunnalle ja tämähän vieläkin sotki päätäni "entä jos sittenkin" ajatuksilla. Onneksi hyvät ystäväni sanoivat, että nyt sano sille akalle suorat sanat ja tule itse järkiisi. Sain kuulla parin tahon kautta, että petti mua silloin vaikeina aikoina. Tajusin ja myönsin sen itsekin vasta syksyllä. Ilmoitin myös exälle, että turha yrittää enää mua, se juna meni jo ja olen 200 % tyytyväinen siihen päätökseen.

Sekava teksti kokonaisuudessaan, pahoittelut siitä. Pointtina on se, että vaikka kuinka rakastaisi jotain naista ja kuvittelisi, että kyllä se voi vielä korjaantua. Kuitenkin jos on tietyt merkit ilmassa, niin ei se korjaannu. Jälkeenpäin sanottuna itsehän olin aikoinaan täysin idiootti ja mursin vain itseni, kun en uskaltanut selvien merkkien ollessa ilmi erota itse ensimmäisenä. Eihän sitä vaan osannut kun oli ensirakkaus kyseessä, ensimmäinen pitkä suhde, luulin että se on mun elämäni nainen, ketään muuta en löydä yms. paskaa. Vittu, että olin idiootti. Erosta selviytyminen vei kuitenkin about 9 kuukautta kaikkine ongelmineen.

Nykyisin vieläkin olen sinkkuna, ei sovi nykyiseen elämäntilanteeseen parisuhde, enkä muutenkaan jaksaisi seurustella vaikka voisihan se olla kivaa. Ei ole vain sopivaa naista sattunut kohdalle. Jokatapauksessa, jos nyt olisin samassa tilanteessa yrittäisin puhua asiat selväksi, jos tämä ei naiselle käy sanoisin että turhapa tässä yrittää, eiköhän ole vain parempi erota. Mitä pitemmälle tuon eropäätöksen jättää, sitä vaikeammaksi se vain muuttuu, vaikkei se helppoa ole todellakaan. Helpommalla olisin aikoinaan itse päässyt jos en olisi "kaikkea yrittänyt" suhteeni pelastamiseen. Naisia kuitenkin tällä planeetalla riittää, ei maailma yhteen kaadu, vaikka se voisi tuntua siltä joskus...
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Usean ainejärjestön yhteisbileet. Lähestulkoon täydellinen lääkistyttö (way out of my league). Jostain syystä jopa kiinnostunut minusta. Ja onnistun hukkaamaan ko henkilön jonnekkin ihmismassaan. Vituttaako? No aijaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös