Naisasiat

  • 7 571 137
  • 26 605

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Miehisyyttä on ...
Naiseutta ja naisellisuutta on ...
Niin, mun mielestä on kiva tehdä asioita yhdessä naisen kanssa, oli sitten kyse ruoanlaitosta tai kalusteiden kokoamisesta. Tottakai tunnen miehistä onnistumista ylettyessäni ilman tikkaita ojentamaan naiselle tavaroita kaapin päältä ja avatessani kiinnijuuttuneen lasipurkin miehekkään rennosti, mutta toisaalta kuulemma olen seksikkäimmilläni kokkaillessani aamupalaa, löysissä oloasuhousuissa ilman yläosaa. Mentaalitasolla mulle toimii nainen joka tarvittaessa vaihtaa renkaat autoon itse ja kykenee myös likaamaan kätensä. Sitäpaitsi nätti tyttö hiukan likaisena ja koneöljyssä on vain äärettömän seksikästä. Senhän voi vaikka viedä kylpyyn pestäväksi.
 

julle-jr

Jäsen
Niin, mun mielestä on kiva tehdä asioita yhdessä naisen kanssa, oli sitten kyse ruoanlaitosta tai kalusteiden kokoamisesta.
Toisaalta tässähän ei ollut kyse siitä mikä on kivaa, vaan siitä, mikä on miehistä ja naisellista. Onneksi nykypäivänä on monella luolamiesaikoja paremmat mahdollisuudet keskittyä siihen mikä on kivaa tai mitä haluaa tai näkee parhaaksi tehdä, kun ei tarvitse välttämättä tehdä pelkästään sitä mikä on miehistä tai naisellista. Ja kuten TQoFE:kin sanoi, kukin tavallaan, hänestä ymmärtääkseni on kivaa tehdä naisellisia asioita ja hänen mielestään on hyvä että mies tekee miehisiä asioita. Miehisyyden ja naisellisuuden määritelmtä toki eivät liene mitään yleisiä faktoja.
 
Viimeksi muokattu:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
hän onkin vähän joutunut sekaisin, ja mm. kuvittelee olevansa mies, eikä enää eläkään elämäänsä naisellisesti ja miehen kautta. Tästä tulee kauheita paineita, koska kuitenkin biologiahan sitä naista heiluttaa ja hänellä on tavallaan voimakas kaipaus sinne hellan ja nyrkin väliin lapsia synnyttämään, eikä minnekään naistutkimuksen laitokselle kastroimaan nynnyjä moderneja miehiä, jotka eivät korjaa autoja ja imuroivat.
Muuten ihan asiallinen teksti mutta naisen ei nimenomaan pitäisi elää elämäänsä miesten kautta vaan löytää se oma naiseutensa ja kantaa sitä tervehenkisenä. Naisellinen vittupääkin on parempi kuin nainen, joka on naisellinen vittupää ja miehekäs vittupää. Siitä ristiriidasta kärsii nainenkin ja sitä kautta mieskin.

Sitä en tiedä, että onko sinulla nykyisessä parisuhteessasi kokemusta ulkomaalaisesta naisesta vaiko homosuhteesta, kun et ole sitä minun silmiini kertonut. Mutta en hirveänä huutelisi tästä aiheesta jos on jo pitkään ollut sen yhden ja saman kanssa, niin kosketuspintaa ei ole kuin teoriatasolla, josta kaikki näyttää niin toiselta kuin täällä empiriamaassa. Sieltä ideologisesta norsunluutornista on hyvä huudella, siellä voi vaikka joutessaan pelata pulun kanssa shakkia.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Muuten ihan asiallinen teksti mutta naisen ei nimenomaan pitäisi elää elämäänsä miesten kautta vaan löytää se oma naiseutensa ja kantaa sitä tervehenkisenä. Naisellinen vittupääkin on parempi kuin nainen, joka on naisellinen vittupää ja miehekäs vittupää. Siitä ristiriidasta kärsii nainenkin ja sitä kautta mieskin.

Sitä en tiedä, että onko sinulla nykyisessä parisuhteessasi kokemusta ulkomaalaisesta naisesta vaiko homosuhteesta, kun et ole sitä minun silmiini kertonut. Mutta en hirveänä huutelisi tästä aiheesta jos on jo pitkään ollut sen yhden ja saman kanssa, niin kosketuspintaa ei ole kuin teoriatasolla, josta kaikki näyttää niin toiselta kuin täällä empiriamaassa. Sieltä ideologisesta norsunluutornista on hyvä huudella, siellä voi vaikka joutessaan pelata pulun kanssa shakkia.


En kyllä tuossa mitenkään kuvannut omaa kantaani. Jos pitäisi tuohon käsitykseen jotain sanoa niin sanoisin että hölynpölyä. Niin naiset kuin miehetkin ovat ihan samojen asioiden edessä nykymaailmassa, ja ovat yhtä vapaita tuntemaan ja tekemään ihan mitä haluavat. Olennaista on ettei ketään etukäteen pakoteta johonkin kategoriseen rooliin vaan kukin on vapaa etsimään itseään yksilönä. On sitten lopputulos mikä tahansa. Holhoavaa on jostain sivusta huudella, että näin sinun on tunnettava ja käyttäydyttävä koska olet mies tai koska olet nainen. Lopetetaan tämä takapenkkiajo, ja annetaan ihmisten elää omilla tyyleillään.

ps. En nyt avaudu sinulle miljoonista homo- ja naissuhteistani vaan pidän kaikki ne sadat- ja kymmenettuhannet suhteeni ja sukupuoliyhteyteni ihan vaan omana asianani. Yksityiselämä on nääs yksityistä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Niin naiset kuin miehetkin ovat ihan samojen asioiden edessä nykymaailmassa...
Minusta tuntuu, ettet punavihreiden ideologialasiesi läpi taaskaan näe mistä muut edes keskustelevat, menee taas olkukkojesi poistamiseen tämäkin viesti, noin pääasiassa.

Kukin saa olla ihan mitä tahansa, kunhan ei suuremmin toisia terrorisoi. Sitäkin saa olla jos toinen siihen suostuu. Kyse onkin siitä, miten (koulutetut) naiset kokevat tilanteensa. Tästä on koko ajan puhuttu, kirjoitettu ja sanottu. Sinä puhut aivan muusta ja turha kai sitä on enää toistella mistä täällä on keskusteltu.

Yksityiselämä on yksityistä mutta en usko, että kukaan saa tietää kenen kanssa olet jos kertoisit, että oletko ulkomaalaisen naisen kanssa vaiko kenties miehen kanssa parisuhteessa. Toki saa olla kertomattakin, ei asia minua varsinaisesti edes kiinnosta, mutta minulle esimerkiksi Pekka Haaviston kommentit naisten nykyajan parisuhdekäyttäytymisestä ovat täysin huuhaakommentteja, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Johonkin pisteeseen saakka sillä saattaa olla ymmärrystä mutta vain johonkin. Totta on toki sekin, että minulla on jääkiekkomielipiteitä, vaikken olekaan ollut liigatason pelaaja. Jääkiekon pelaamisen taustani on yhtä huikea kuin Jomppa_Koon takan päällä olevien saavutettujen naisten päänahat. Ehkä ne jääkiekkomielipiteeni ovatkin sitten perseestä, kuten suurimmalla osalla ovat. Ehkä johonkin rajaan silti sivusta seuraava ymmärtää, mutta vain johonkin.

Nyt oli paljon kursiiveja tässä, joten pakko olla oikeassa.
 
Viimeksi muokattu:

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Toisaalta ompelen kyllä irronneen napin itse, samoin kuin myös pesen ja yleensä silitän omat vaatteeni.

Vaan antaisitko naisesi ommella irronneen nappisi, pestä vaatteesi ja laittaa sinulle ruokaa, jos hänelle tulisi siitä hyvä mieli?

Pointsit seuraavan viestisi ymmärryksestä. Kaikki täällä kun eivät näy ymmärtäneen, että en suinkaan ole pakottamassa ketään mihinkään.

Muuten ihan asiallinen teksti mutta naisen ei nimenomaan pitäisi elää elämäänsä miesten kautta vaan löytää se oma naiseutensa ja kantaa sitä tervehenkisenä. Naisellinen vittupääkin on parempi kuin nainen, joka on naisellinen vittupää ja miehekäs vittupää. Siitä ristiriidasta kärsii nainenkin ja sitä kautta mieskin.

Anna olla, ei nää snaijaa. Minäkin olen useampaan otteeseen yrittänyt sanoa, että kovin moneen rooliin ei voi revetä eivätkä Butch ja Prinsessa mahdu samaan vartaloon - saati päähän - mutta turhaan. Naisten pitäisi pärjätä "miesten maailmassa" naisina, muuttumatta miehiksi. Se vain tuntuu olevan monelle hankalaa ymmärtää ja / tai toteuttaa.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ympäristöhän kai naisellisuudenkin määrittelee ja silloin on tyytyminen yleistyksiin, yleistyksinä.
Luultavasti jokainen määrittelee vielä oman spesiifinsä naisellisuuden ja sitä taas ei kenenkään pitäisi lähteä arvostelemaan miksi jonkun mielestä joku on naisellinen ominaisuus ja joku taas ei. Makuasia kaiketi ja varmasti vaan hyvä, että tätäkautta saadaan hajontaa jotka joskus saattavat päätyä yleistyksiinkin asti.
Vaan jos naisellisuutta, tai sen puutetta peilataan naisen kumppaniin ja ajatellaan, että naisellisuus on siitä kiinni minkälainen mies naisella on niin voiko tuo nyt noin mennä? Voisiko naisellisuus olla kuitenkin ihan naisen oma luontainen ominaisuus oli se kumppani minkälainen tahansa? Ja mitenkäs sinkkunainen, voiko hän olla naisellinen koska hänellä ei ole kumppania johon peilata naiseuttaan?

Terveisin koo
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Minusta tuntuu, ettet punavihreiden ideologialasiesi läpi taaskaan näe mistä muut edes keskustelevat, menee taas olkukkojesi poistamiseen tämäkin viesti, noin pääasiassa.

Joo, tämä on hyödytöntä, en tajua mistä höpäjät. Lähinnä minun lasini tässä yhteydessä ovat klassisen liberaalit, yksilön valinnanvapautta korostavat. Se miten sitten luet viestejä on oma asiasi, viaton minä siihen olen. Olennaista on että yhteiskunnassamme vallitsee melkoisen laaja vapaus toteuttaa sukupuoltaan niin kuin lystää. Jos koulutetuilla naisilla - oletko koulutettu nainen? - on ongelmia niin toivon että he osaavat ne ihan itse ratkaista, yksilöllisesti. En sitten tiedä miten yksinkertaista ja paineetonta elämä on koulutetuille miehille, tai ei-koulutetuille naisille (ehkä koulutus on syynä naisten ongelmiin?) tai ei-koulutetuille miehille. Minulle riittää kun lähipiirissäni on ihan vaan yksilöitä, kovasti erilaisia ovat, ehkä heitä sitten yhdistää tietty (yksilöllinen) varmuus itsestään, ettei mitään kummallisen suurta rooli-painetta tunnu olevan, koulutuksesta ja sukupuolesta riippumatta.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Vaan jos naisellisuutta, tai sen puutetta peilataan naisen kumppaniin ja ajatellaan, että naisellisuus on siitä kiinni minkälainen mies naisella on niin voiko tuo nyt noin mennä?

Koo hyvä, ymmärsit hieman väärin.

Nainen ei tarvitse miestä voidakseen olla naisellinen nainen. Mutta parisuhteessa ollessaan nainen tarvitsee miehen, joka on riittävän mies, jotta naisella on tilaa olla nainen. Parisuhteessa jommalla kummalla on oltava munat ja testosteronin määrä on vakio. Tai näin ainakin omassa elämässä ja lähipiirissä, toisaalla voi toki olla toisin. Ja kertauksen vuoksi vielä mainittakoon, ettei se väärin ole, jos onnelliseksi tekee.
 

tutzba

Jäsen
Nainen ei tarvitse miestä voidakseen olla naisellinen nainen. Mutta parisuhteessa ollessaan nainen tarvitsee miehen, joka on riittävän mies, jotta naisella on tilaa olla nainen.

Jätin tarkoituksella loppuosan tekstiä pois, että pääsen tarttumaan tähän.

En nyt oikein ymmärrä tuota näkemystä. Itse olen ainakin niin neiti kuin voi olla. Tykkään ostella vaatteita, juon siideriä, lyön varmaan huonommin kuin 95 prosenttia naisista (todellisuudessa en ole ikinä ketään lyönyt, niin en voi tietää). Jos on vaihtoehtona joko ommella merkki haalareihin tai hakata vasaralla jotain miehistä, valitsen haalarit. Romanttinen hömppä uppoaa paremmin kuin arskamainen räjäyttely. Kaikesta tästä huolimatta niin nykyinen naiseni kuin entisetkin ovat saaneet olla aivan riittävissä määrin naisia, ainakin omasta mielestäni.

Voisiko siis olla niin, että miehinen mies ja naisellinen nainen ovat kuolleet sukupuuttoon siinä ajassa, mitä meillä on ikäeroa ja siksi näemme asiat eri tavalla?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Jätin tarkoituksella loppuosan tekstiä pois, että pääsen tarttumaan tähän.

En nyt oikein ymmärrä tuota näkemystä. Itse olen ainakin niin neiti kuin voi olla. Kaikesta tästä huolimatta niin nykyinen naiseni kuin entisetkin ovat saaneet olla aivan riittävissä määrin naisia, ainakin omasta mielestäni.

Lainaan vastaukseksi sitä, minkä sinä ystävä hyvä jätit pois: Tai näin ainakin omassa elämässä ja lähipiirissä, toisaalla voi toki olla toisin. Ja kertauksen vuoksi vielä mainittakoon, ettei se väärin ole, jos onnelliseksi tekee.

Voisiko siis olla niin, että miehinen mies ja naisellinen nainen ovat kuolleet sukupuuttoon siinä ajassa, mitä meillä on ikäeroa ja siksi näemme asiat eri tavalla?

Suattaapi olla nuinkin. Tai sitten sinä olet poikkeus. Tai tyttöystäväsi ovat olleet eri mieltä. Ken tietää.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sukupuuttoon kuolemisesta puheenollen... Luulen, että nuorilla ihmisillä on sisäsyntyinen tarve määritellä näitä asioita (naiseutta, miehuutta) oman kasvunsa ja kehittymisensä tueksi. Se on hieno juttu: Kun vaivautuu ajattelemaan, mitä mieltä asioista on ja kirjaa ajatuksiaan ylös, ne usein 'kristallisoituvat' ytimekkäiksi oman elämän ohjenuoriksi.

Näin vanhemmalla iällä sitä puolestaan vaan 'on'. Useimmiten jompikumpi, mies tai nainen :) Ja jos tapaa jonkun, joka on 'ihminen ihmiselle', se pyyhkii omassa kategoriassani pois useita sellaisia piirteitä, joihin 30 vuotta sitten olisin takertunut.
 

julle-jr

Jäsen
Vaan antaisitko naisesi ommella irronneen nappisi, pestä vaatteesi ja laittaa sinulle ruokaa, jos hänelle tulisi siitä hyvä mieli?
No toki, ja kyllähän hän noita tekeekin. En missään nimessä sitä vastusta, pl. ehkä vaatteet. Tosin täytyy sanoa lieventävlnä seikkana, että vaatteistakin vain osa on kriittisiä. Enkä totta puhuen ymmärrä, miksi nainen ymmärtäisi miestä paremmin vaatteisiin ja niiden pesuun liittyvän kemian ja materiaalitieteenn. Mutta periaatteessa mikään noista toimenpiteistä naisen suorittamana ei ole minulta pois, jos vaan homma hoituu hyvin. Listasin vain ihan mielenkiinnosta asioita, joissa toimin sinun määritelmäsi mukaan naisellisesti.

Ehkä olen siinä mielessä erikoinen, että en osaa nähdä negatiivisena sitä, että olen jossakin asiassa naisellinen. Ei se mihinkään olennaiseen, kuten IFK:n mestaruuteen, vaikuta. Toki voi olla, että minulle valikoituneet naiset eivät sitten ole yber-naisellisia näiden yleisten määritelmien mukaan, pääasia kuitenkin, että minulle paras on löytynyt :)
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Vaan antaisitko naisesi ommella irronneen nappisi, pestä vaatteesi ja laittaa sinulle ruokaa, jos hänelle tulisi siitä hyvä mieli?

Tästähän tämä lähtee. Ainakin oman muijan kohdalla. Hän on halunnut ja löytänyt roolinsa talouden pyörittäjänä ja se on iso osa hänen elämäänsä ja minäänsä. Se että hän tekee safkan niin on loppu peleissä iso juttu hänelle. Ja kun minä en saa mitään tyydytystä safkan tekemisestä niin minulle sopii että hän tekee sen. Sehän on win-win tilanne. Kyllä kun syvän kiitoksen hänelle osoittaa, niin näkee kuinka hän siitä tykkää. Homma toimii niin mikäs siinä. Muistaa vain, ettei ota naisen ponnisteluja itsestäänselvyytenä. Ainakin oma tekee hommia sydämellä ja kyllähän häntä on kiva silloin tällöin muistaa.

Näitä tapauksia en taas ymmärrä, jossa tietyt naiset ottavat mahdollisimman paljon duunia itselleen ja täten "oikeuttaa" itsellensä että räksyttäminen ja nalkuttaminen on ok. Näitäkin tapauksia on paljon jotka haluavat vain saada mahdollissimman paljon mahdollisuuksia nalkuttaa. Onneksi itselleni ei ole tälläistä tapausta siunaantunut.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Näin vanhemmalla iällä sitä puolestaan vaan 'on'. Useimmiten jompikumpi, mies tai nainen :) Ja jos tapaa jonkun, joka on 'ihminen ihmiselle', se pyyhkii omassa kategoriassani pois useita sellaisia piirteitä, joihin 30 vuotta sitten olisin takertunut.
Tant puhuu viisaita sanoja, enkä voi muuta kuin kompata. Banninkin uhalla jätän onlineriksi, kun ei ole lisättävää.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Näin vanhemmalla iällä sitä puolestaan vaan 'on'. Useimmiten jompikumpi, mies tai nainen :) Ja jos tapaa jonkun, joka on 'ihminen ihmiselle', se pyyhkii omassa kategoriassani pois useita sellaisia piirteitä, joihin 30 vuotta sitten olisin takertunut.
Oikeastaan olen koko ajan tarkoittanut tuota samaa asiaa mutta eri sanoin ja eri kautta. Ne nuoremmat naiset yrittävät olla liikaa kaikkea ja sitten alkaa ahdistaa, kun on jotain muuta mitä ei ole. Lisäksi se feminismin taakka.

Aika usein on tuntunut siltä, että naiset ovat loppujen lopuksi vähintään 10 vuotta henkisessä kehityksessä jäljessä eli siinä tantgredulinmaisessa itsensä hyväksymistilassa. Siis näin subjektiivisesti minun kohdallani, en tiedä onko niin yleisesti. Paljon paremmin olen tullut juttuun itseäni 10-20 vuotta vanhempien kanssa, sekä miesten, että naisten.

Tutzban naisesta olen tällä palstalla saanut mielikuvan, että tuota... no enpä sanokaan mutta ajatuksia on herännyt... Ehkä siinäkin suhteessa se testosteronin määrä on vakio...
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika usein on tuntunut siltä, että naiset ovat loppujen lopuksi vähintään 10 vuotta henkisessä kehityksessä jäljessä eli siinä tantgredulinmaisessa itsensä hyväksymistilassa.

Olisikohan nyt Käyttäjänimetön Käyttäjätunneton. Miten niin? Voi hyvänen aika sentään, missähän porukoissa sitä pyöritään!? Ei niitä löydy sieltä teekkareiden tms vappuhaalariporukoista, vaan ihan oikeasta elämästä. Oikeita, tavallisia, naisia ja miehiä. No, minulle vain naisia. Tai oikeasti nainen. Ja tuohon ikähaarukkaan voin laittaa, että +10 - -10 vuotta on ihan hyvä. Kelpaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
missähän porukoissa sitä pyöritään!? Ei niitä löydy sieltä teekkareiden tms vappuhaalariporukoista, vaan ihan oikeasta elämästä.
Nimenomaan en ole tunneton, koska en jaksa lähteä niihin pari-kolmekymppisten naisten "yhteiskunta ahdistaa" "naisen pitää olla kaikkea" -touhuihin mukaan ja katsella sitä feminismin aiheuttamaa naisen itseruoskintaa. Vanhemmilla naisilla noita kauheita ominaisuuksia ei enää niin ole, kun on osattu kasvaa ihmiseksi ja ollaan paremmin sinut itsensä kanssa.

Enkä todellakaan ole teekkari, enkä edes aikoinaan koskaan hankkinut niitä opiskelijahaalareita, koska se touhu tuntui heti alkuunsa jotenkin niin tekotaiteelliselta paskalta.

Ukkometso on täällä Jatkoajassa erinäisissä ketjuissa kertoillut, kuinka on vaimo ja on tyttöystävä. En tiedä, onko se ollut huumoria vaiko faktiota mutta jos ei huumoria, niin en ukkometsona hirveänä tässä ketjussa toimisi parisuhdeneuvonantajana...

Ja niin, väitän kyllä, että juuri minulla on täällä olevista sitä kokemusta nimenomaan sirltä nk. kutsutusta oikeasta elämästä. Melko heikon arvauksen heitit tuohonkin kohtaan, etkä luultavasti ollut edes tosissasi vaan silkkaa provoa yritit. Ei mennyt läpi - ei jatkoon.

Lisäys: nuoremmilla naisilla tarkoitan noin 20-35 -vuotiaita naisia. Minä olen 34-vuotias.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Mitähän helevettiä on tekeillä? Viimeisen vajaan parin kuukauden aikana vientini naisrintamalla on kokenut megalomaanisen lisäyksen. Baareista joka kerta joku on tulossa/tulee mukaan, puhelinnumeroita tyrkytetään ja eilen kaksi eri naista kysy kattomaan Suomen peliä kaveriksi. Lätkää? Mun kanssa? Siinä vaiheessa silmät avautui ja tajusin, että jonkin sortin salaliitto on kyseessä. Itse en ole muuttanut itsessäni tai käytöksessäni mitään, joten joku muu muuttuja on kyseessä. Tai no oon mä antanu naamakarvojen kasvaa sellaseksi risukoksi, jonka luulisi vaikuttavan päinvastoin. En valita, ihmettelen vain. Tosin tämä loppuu takuulla juuri nyt, kun asiasta mainitsin.
 

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
...naiset ovat kertoneet ... yhteiskunnan paineita.. Ulkomaalaiset ovat jotenkin enemmän sinuja itsensä ja ympäröivän maailman kanssa, eivätkä ota sellaisia stressejä itseensä. Jos ulkomaalaista naista vituttaa, niin siihen on sentään joku oikea syy, koulutetut suomalaisnaiset ovat sen sijaan tuota äsken kertomaani.

Patkia sielta taalta mutta paskapuhetta. Luulempa etta nimimerkilla ei ole kokemusta muista ulkomaalaisista naisista kuin Suomessa asuvista/Suomessa vierailleista.

Matkailijat/expatit/ulkomailailla asuvat/jne, ovat luonteeltaan taysin erillasia, no worries -asenteella mennaa ja ei ihan pienista valiteta ja naiset on samanlaisia. Ei tuollaisia voi verrata minkaan maan normiasujaan. Ja suomalaiset naiset (siis nuo matkailijat/expatit/jne) ovat taysin samanlaisia.

Ulkomaalaisista, kotimaassaan asuvista miisuista, voi sanoa etta mita etelammaksi mennaan, sita kovemmat sosiaaliset paineet heilla on. Tai sama, mita katollisempi maa, sita suuremmat paineet naisilla on.
Suomikissojen sosiaaliset yms. paineet on varsin pienet verrattuna muihin eurosikoihin ja ero vain kasvaa jos varrataan Euroopan ulkopuolisiin maihin.
Suomalaisilla ja yleensa pohjoismaalaisilla on usean kymmenen vuoden etumatka suureen osaan muista maista, muualla naiset viela taistelee perinteisten tapojen ja modernin yhteiskunnan valissa.

Vois melkein sanoa etta suomalaiset naiset keksivat girl powerin about 20 vuotta ennen kuin spice girlsit tuli muotiin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Patkia sielta taalta mutta paskapuhetta. Luulempa etta nimimerkilla ei ole kokemusta muista ulkomaalaisista naisista kuin Suomessa asuvista/Suomessa vierailleista..
Pätkiä sieltä täältä ja tiivistyksenä Chilangon kirjoitus: väärin ymmärretty.

On kokemusta niistä muistakin, niistä, jotka eivät ole Suomessa asuneet tai vaihtareina täällä olleet. Ja kun muistelen, niin niistä suomalaisista naisistani ne pahimmat stressaajat ja "yhteiskunta asettaa paineita" -tyypeistä jokainen on ollut jossain kohtaa ulkomailla vaihtarina: Yksi USA:ssa, yksi Japanissa, muuan Skotlannissa, Saksassa...

Kyllähän niillä ulkomaillakin asuvilla naisilla paineita, on tietenkin, mutta kun tämä suomalainen naisten ahdistus on omanlaistansa; siinä se feminismi ja naisen vaatimus itselleen olla epänaisellisempi ja "hyvä jätkä", tekee suomalaisnaisten paineista jotenkin neuroottisempia. Sitä olen koko ajan yrittänyt sanoa ja nimimerkki Chilango ei näemmä ainakaan ole ymmärtänyt sitä.

Kunpa se olisikin girl poweria sanan tarkassa merkityksessä mutta kun se on jotain ihan muuta. Ainakin siinä on mukana jotain ihan muuta.

Mutta poikkeuksia on, se on selvä.

Tähän kohtaan voisin sanoa, että asia on osaltani käsitelty, etät mielipiteeni lienee jos selvä mutta ei se näemmä kaikille ole...
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Taitaa tulla loppu. Nainen lähti äsken pienoisen muuttokuorman kera uuteen ostamaansa asuntoon ja aikoi tulla hakemaan loput myöhemmin. En voi käsittää tilannetta. Hän oli näemmä ostanut uuden kodin itselleen sillä välin, kun minä olin 600km päässä isäni hautajaisissa ja sairaan äitini tukena noin kuukauden ajan. Ehdin olla täällä nyt vain muutaman päivän ja nyt tuli tälläinen uutinen. Miksi kaikki kaunis katoaa?
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Hän oli näemmä ostanut uuden kodin itselleen sillä välin, kun minä olin 600km päässä isäni hautajaisissa ja sairaan äitini tukena noin kuukauden ajan. Ehdin olla täällä nyt vain muutaman päivän ja nyt tuli tälläinen uutinen. Miksi kaikki kaunis katoaa?

"Hienoisti" ajoitettu ero. Ehkä lienee sinulle parempi, että ero tuli. Tarkoitan vain, että jos tuo isäsi hautaaminen ja äitisi tukeminen oli liikaa puolisollesi. Eikö hän ollut mukana isäsi hautajaisissa? Aika ihmeellistä toimintaa, jos saa sanoa. Isäsi kuolema ja ero kuukauden sisällä. Elämä koettelee...

Jaksamisia.

Kaikki on katoavaista sanoi joskus joku viisas buddhalainen...
 

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Taitaa tulla loppu. Nainen lähti äsken pienoisen muuttokuorman kera uuteen ostamaansa asuntoon ja aikoi tulla hakemaan loput myöhemmin. En voi käsittää tilannetta. Hän oli näemmä ostanut uuden kodin itselleen sillä välin, kun minä olin 600km päässä isäni hautajaisissa ja sairaan äitini tukena noin kuukauden ajan. Ehdin olla täällä nyt vain muutaman päivän ja nyt tuli tälläinen uutinen. Miksi kaikki kaunis katoaa?
Tiedän että tässä eivät sanat mahdottoman paljoa paina, mutta osanottoni. Niin pahalta kuin se kuulostaakin, niin kertomasi perusteella avioliittosi on todellakin ohitse. Mikäli sinulla on hyviä ystäviä tai lähisukulaisia lähistöllä, niin ehdotan heidän seuraansa. Se, että tämä vaihe elämästäsi on nyt loppunut ei tarkoita, etteikö parempia aikoja olisi vielä edessä. Voimia, veli!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös