Naisasiat

  • 7 462 391
  • 26 494

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Täällähän taas tykitetään omia mielipiteitä yleisenä totuutena, pinnat mobylle vaatimattomuudesta, kun kerrot mitä voi tehdä ja mitä ei saa tehdä. Olet varmaan sinkku?

Ei hyvänen aika. Ei tarvitse jutella??? Voiko tämä olla totta? Eihän nyt kukaan nainen halua sellaista urpoa, joka ei halua jutella, vaan möllöttää tuppisuuna paskat housuissa.

Ei koko ajan ole pakko olla äänessä, siltikään ei tarvitse olla vaivautunut hiljaisuus. Meillä ainakin oli ihan luonnollisen hyvä olla, vaikka oltiin pitkiäkin aikoja ihan hiljaa, kunhan tuijotettiin toisiamme.

Mutta minähän olenkin ollut epätoivoinen mies, sain silti itselleni täydellisen naisen. Naiset siis pitävät epätoivoisista miehistä.
 

Fordél

Jäsen
Viimisiä vetelee kenties ja ei oikein enää jaksa. Voimat on aikalailla finito. Jotenkin sitä alkaa jo miettimään omia kykyjä rakentaa toimivaa parisuhdetta. Alku tuntuu aina toimivan, mutta sitten ne ongelmat alkaa. Eikä kyse ole mistään arjen välttelystä vaan jostain muusta, mutta en tiedä mistä. Ehkä olisi parempi olla pidempi aika sekaantumatta näihin asioihin ja kenties joskus sitten aloittaa puhtaalta pöydältä kaikki. Antaa itselleen aikaa ja muita latteuksia...No tämä on tämän hetkinen fiilis ja katsotaan miten käy.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Eikä edelleenkään kannata ostaa mitään, vaan jokainen maksaa itse omat syömisensä ja juomisensa.

Väärin. Ensi tapaamisella pitää nimenomaan tarjoutua maksamaan, sillä se kertoo kummallekin osapuolelle paljon. Naiselle välittyvä viesti on, että kyseessä on herrasmies, ja mies puolestaan pystyy päättelemään paljon naisen luonteesta vastauksesta riippuen.

1) "Mä maksan itse omani." = Kotona ei opetettu sanomaan kiitos. Ehkä turhankin korostetusti itsenäinen tai "itsenäinen".

2) "Kiitos, mutta kyllä mä omani itse maksan." = Haluaa antaa hyvän kuvan itsestään eikä halua sinun kuvittelevan, että etsii miestä vain elättämään itsensä.

3) "No, kiitos. Mutta mä tarjoan sitten seuraavalla kerralla." = Pitää toista tapaamista mahdollisena, kenties jopa toivottavana.

4) "Joo kiitti." (ottaa kalleinta) = Etsii miestä vain takaamaan mukavan elämän, maksamaan kahvit, safkat, lomat sun muut.

Ja kaikki yllä oleva siis reippaasti yleistettynä ja yksinkertaistettuna.
 
No pitihän se arvata. Turhaa unelmointia enää kai. Kävi ilmi, että nainen asuu nykyisin eri kaupungissa, ei siis siellä missä ennen. Nyt pitäis jo alkaa osoitetta kyselemään, jos aikoo jotain lähettää. Arvatkaa onko tää jo epätoivoista? Olisi pitänyt arvata, että mulla tulee olemaan näin paska tuuri.
 

tutzba

Jäsen
Ei hyvänen aika. Ei tarvitse jutella??? Voiko tämä olla totta?

Helposti. Hiljaisuus on noin sata kertaa parempi vaihtoehto kuin vaivautunut juttelu. Ensitreffeille leffa on siitä syystä hyvä. Saa tutustua toiseen juuri sen verran kuin itse haluaa, mutta ei tarvitse jutella yhtään sen enempää kuin itse haluaa.

Kahvilassa istuminen on siksi osittain huono vaihtoehto. Kaikille hiljaisuus ei yksinkertaisesti vaan sovi.
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
... mutta kysyn huomenna just 18 v. täyttäneeltä tyttäreltäni mitä hän sai yhdeltä pojalta joka tykkää hänestä. Jotain mukavaa se oli koska hän ei ole vielä kertonut tai näyttänyt lahjaa, hihittelee vaan iloisena kun kysyn.

No tamahan kuulostaa vallan Vanha Lenin ehdottamalta Rocco & kaalimato -kombolta.

Jomppa_Koo (sukua nimimerkille koo?) voisi harkita myos yksityisetsivan palkkaamista jos ei itse paase toiselle paikkakunnalle tyton roskista kaivelemaan tai pusikoissa vaijymaan. Itse kuitenkin suosittelisin stalkkaamisen sijasta simppelia ja rehellista yhteydenottoa puhelimitse/tekstiviestilla/facebookilla/muulla kaytettavissa olevalla keinolla. Tasta se sitten lahtee varsinaisia lahjomistilanteita kohti tai jaa lahtematta. Molemmissa tapauksissa olet hoitanut homman etka jaanyt jossittelemaan.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Väärin. Ensi tapaamisella pitää nimenomaan tarjoutua maksamaan, sillä se kertoo kummallekin osapuolelle paljon. Naiselle välittyvä viesti on, että kyseessä on herrasmies, ja mies puolestaan pystyy päättelemään paljon naisen luonteesta vastauksesta riippuen.

Yleensä tuo herrasmiesmäisyyden arvostus jää vain teoriatasolle. Käytännössä päätökset tehdään kaikkien muiden ominaisuuksien perusteella.

1) "Mä maksan itse omani." = Kotona ei opetettu sanomaan kiitos. Ehkä turhankin korostetusti itsenäinen tai "itsenäinen".

2) "Kiitos, mutta kyllä mä omani itse maksan." = Haluaa antaa hyvän kuvan itsestään eikä halua sinun kuvittelevan, että etsii miestä vain elättämään itsensä.

3) "No, kiitos. Mutta mä tarjoan sitten seuraavalla kerralla." = Pitää toista tapaamista mahdollisena, kenties jopa toivottavana.

4) "Joo kiitti." (ottaa kalleinta) = Etsii miestä vain takaamaan mukavan elämän, maksamaan kahvit, safkat, lomat sun muut.

Ja kaikki yllä oleva siis reippaasti yleistettynä ja yksinkertaistettuna.

Unohdit vielä yhden yleisen:

5) "..." - sama johtopäätös kuin kohdassa 4?

Itse olen ollut pitkään sitä mieltä että tarjoamatta jättäminen on paras vaihtoehto. Pitää mieluumin kehittää jotain sellaista tekemistä treffeille missä ei välttämättä tarvitse edes maksaa mitään. Voi osoittaa jotain omaperäisyyttä samalla. Vielä kun löytäisi rohkeutta mennä juttelee täysin tuntemattomille naisille. :P

Tarjoaisin toki ensi treffeillä jos kohtien 2/3 mukaiset reaktiot olisivat yleisempi tapa. Mutta valitettavasti kohdat 4 ja 5 ovat melkein normi, ja kiinostuvatkin naiset yleensä odottavat kutsua toisille treffeille ja sitä että mies maksaa senkin huvin.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Eipä tuossa tarjoamisessa mitään ihmeellistä ole. Vähän sama kun baarissa tarjoaa drinkin jollekin, enpä muista koska olisi sanottu että "ei kiitos minä maksan omani". Ihan yleinen tapa ja eipä tuossa mitään ihmeellistä, aina siihen on kyllä taidettu aikas mukisematta suostuakkin. Joskus nuo jutut päättyvät sitten hyvin, joskus eivät. Niin kuin joku tuossa sanoi, niin tarjoaminen osoittaa kohteliaisuutta ja herrasmiesmäisyyttä. Kääntäisin tuon myös näin päin, että suurin osa naisista ihmettelee ennemmin jos et tarjoudu maksamaan kuin jos tarjoudut maksamaan. Mutta niin tapauskohtaista... Varmasti moni purjehtii vaikkapa avioliiton onnellisessa satamassa, vaikka olisikin ensitreffeillä jättänyt maksamatta. Itse olen aina maksanut, ja hyvin ovat hommat sujuneet tähänkin päivään asti :)

Oli ehkä sekava viesti, mutta ihmetytti kyllä tuo Mobyn näkökanta. Hän sanoi jotain että "naiset eivät ole kiinnostuneita epätoivoisista miehistä"... Ei tuo tarjoaminen kyllä tuohon epätoivoiseen viittaa sitten mitenkään. En ymmärtynyt tuon viestin näkemystä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
No pitihän se arvata. Turhaa unelmointia enää kai. Kävi ilmi, että nainen asuu nykyisin eri kaupungissa, ei siis siellä missä ennen. Nyt pitäis jo alkaa osoitetta kyselemään, jos aikoo jotain lähettää. Arvatkaa onko tää jo epätoivoista? Olisi pitänyt arvata, että mulla tulee olemaan näin paska tuuri.
Osoitteen saat kyllä tietoosi. Lähes sataprosenttisella varmuudella naisen osoite selviää Väestörekisterikeskuksen osoitepalvelusta pientä korvausta vastaan. Ainostaan siinä tapauksessa VRK ei voi auttaa, jos osoite on haluttu salata, tai jos henkilö on jättänyt osoitteenmuutosilmoituksen tekemättä. Ei-salaiset yksityishenkilöiden puhelinnumerot saat tietysti mistä tahansa numerotiedustelupalvelusta.

Harkitse saamiesi neuvojen perusteella vielä kerran, kannattaako tytölle todellakaan lähettää mitään, ja jos lähetät jotakin niin onko pelinavaus esimerkiksi tekstiviesti vai jotain muuta. Lahjojen lähettelyllä en usko tiesi aukeavan finaalikierroksille.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Niin kuin joku tuossa sanoi, niin tarjoaminen osoittaa kohteliaisuutta ja herrasmiesmäisyyttä. Kääntäisin tuon myös näin päin, että suurin osa naisista ihmettelee ennemmin jos et tarjoudu maksamaan kuin jos tarjoudut maksamaan.
Tämä vituttaa. Vaaditaan tasa-arvoa ja samaa palkkaa, ja sitten oletetaan, että mies tarjoaa. En muuten tarjoa.
 

Kolokettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KoU, HJK, AS Roma, Chelsea
Kyllä se siltä tuntuu, että tämä se on jos kuka. Tänäänkään en miettinyt oikeastaan mitään muuta. Eikä tämä ahdistus itsestään pois mene. Ja yrityshän se on tuo kukkien lähettäminenkin..

Noniin kommentoin itsekin. Omakaan ikä ei todellakaan riitä minkään absoluuttisten totuuksien laukomiseen, mutta toisaalta varmasti ainakin miltei ikätoverinasi pystyn toisaalta jotain sanomaan. Tutzbat sun muut ovat kyllä hyvin jo kertoneet kaikkea ja varmasti menee vähän toistoksikin, mutta kirjoitetaan silti.

En haluaisi nyt olla tyly ja toivon toisaalta olevani väärässä, mutta miten voit todellakaan tietää että tämä se on jos kuka? Olet palavasti ihastunut ja se on hieno tunne, ja tuntuu että nyt sydän pakahtuu ja maailma loppuu tällä sekunnilla jos tästä hommasta ei tule mitään. Et kuitenkaan todellakaan voi tietää että tämä se on jos kuka, jos et tiedä hänestä juuri mitään, kuten esimerkiksi asuinpaikkaa. Eiköhän siihen THE ONE juttuun kannata palata vähän myöhemmässä vaiheessa...

Mutta, nyt todellakin on aika ottaa selvää tästä tytöstä. Mielestäni - ja arvaten sisällä myllertävät tunteesi - on kovin kummallista jos et nyt ota sitä ensimmäistä askelta. Ja nimenomaan nyt, ei 3 kuukauden päästä. Tosin jos tyttö on naapurikaupungissa nykyään on se hankalampaa, mutta voit aina soitella tms. hänelle ja sanoa olevasi tulossa ensi viikolla tähän naapurikaupunkiin, johon olet kuullut hänen muuttaneen ja haluaisit muistella menneitä tms.... Voi kuulostaa tönköltä ja saattaa myös olla sitä, mutta tässä tilanteessa sinulla ei ole oikein muita mahdollisuuksia, jos muutakaan luontevaa kontaktia häneen et saa.

En myöskään usko, että teidän tilanteessa mikään lahja auttaa. Myyt itseäsi vain myymällä itseäsi. Tuskin hän sinun perääsi "haikailee" jos ei ole mitään sellaista antanut ymmärtää. Sen sijaan saattaa hyvinkin ihastua vaikkapa sopevaan luonteeseesi tai hauskuuteesi, jos on ihastuakseen.

Siis ota pikimmitenyhteyttä tyttöön. Saat homman selväksi itsellesi. Kyllä sen huomaa jos natsaa, ja jos ei niin voit ruveta etsimään uutta ihastusta. Tuskin sitä tässä iässä kauaa tarvitsee odotella...
 

tutzba

Jäsen
oletetaan, että mies tarjoaa.

Eihän kukaan mitään oleta. Tarjoaminen on jokaisen miehen päätettävissä. Joko sitä harrastaa, tai sitten sitä ei harrasta. Jos heti suhteen tai tapailun alkuvaiheessa ilmoittaa, että sinä maksat sitten itse kaikki drinkkisi ja ravintolaruokasi, ei joudu missään vaiheessa tarjoamaan. Ellei sitten jostakin syystä halua.

Tarjoaminen on jäänyt menneisyydestä herrasmiesmäisyyden osoituksena. Vähän kuten se, että avaa naiselle oven ja päästää hänet ensin. Kukaan ei oleta, että niin pitäisi tehdä, se nyt vaan on kohteliasta.

Eikä minua ainakaan haittaa yhtään oma valintani, eli minä tarjoan naiselleni ravintolat, kaupasta ostetut jäätelöt ja niin edelleen. Joskus tarjoan drinkkejä, mutta kokonaisvaltaisesti en lähde tytön juomista maksamaan.

Eri asia on sitten se, kun ostetaan samaan talouteen päivittäisiä ruokatarvikkeita. Silloin kustannusten pitäisi mielestäni jakautua puoliksi.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Tämä vituttaa. Vaaditaan tasa-arvoa ja samaa palkkaa, ja sitten oletetaan, että mies tarjoaa. En muuten tarjoa.

Joskus muinoin väänsin rautalankaa eräälle entiselle tästä aiheesta paljonkin: The Juttu ei ole se, että mies tarjoaa, vaan se, että mies ilmaisee haluavansa antaa hyvän kuvan itsestään tarjoutumalla tarjoamaan.

Ainoa korrekti vastaus tuohon on aiemmassa viestissäni esiintynyt vaihtoehto 2 tai 3 - mitä valitettavasti kaikki naiset eivät ole tajunneet. Varatuilta naisilta ainoa oikea vastaus tuntemattomalle baaritiskin jonossa on "kiitos, mutta olen varattu", mutta se on jo toinen asia. Odottelen innolla "drinkin juominen ei ole pettämistä" -viestejä...

Siis ota pikimmiten yhteyttä tyttöön. Saat homman selväksi itsellesi. Kyllä sen huomaa jos natsaa, ja jos ei niin voit ruveta etsimään uutta ihastusta. Tuskin sitä tässä iässä kauaa tarvitsee odotella...

Täältäkin suositellaan pikaista yhteydenottoa, ennen kuin tytöstä ehtii kehittyä sinulle pakkomielle. Kun jonkun ulkonäkö ja hatarat kuvitelmat luonteesta muuttuvat omassa päässä todellisuudeksi, kuten ilmeisesti nyt on käymässä ja mikä teini-iässä ei ole suinkaan harvinaista, ollaan menossa huonoon suuntaan. Muutamassa vuodessa ihminen ehtii muuttua paljonkin, ja Jomppahan tuossa aiemmin jo kertoi, etteivät he yläasteellakaan juuri jutelleet.

Oikeasti, ota yhteyttä ja tutustu tyttöön, ennen kuin menet tunnustamaan rakkauttasi sen enempää niin hänelle, itsellesi kuin kenellekään muullekaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Odottelen innolla "drinkin juominen ei ole pettämistä" -viestejä...

Sitä saa, mitä tilaa ;).

Kävipä kerran niin, että olin kavereiden kanssa ulkona hippaamassa. Siinä sitten laulettiin ja tanssittiin ja mukaan eksyi tuntemattomia miehiä. No, mikäs siinä, voihan sitä hauskaa pitää, mutta ei mitään pientä viatonta flirttiä kummempaa. Eipä aikaakaan, kun tuli tarjotin pöytään ja käteeni iskettiin drinkkilasi. Siinäpä sitten heti kertomaan, että olen varattu, enkä ole etsimässä seuraa itselleni. Että jos haluaa minusta jotakin muuta kuin vain nauttia hulvattomasta seurastani, niin kannattaa tarjota drinkki jollekin toiselle naiselle. En tiedä, mikä oli miesten taktiikka, koska join sen drinksun ja myöhemmin vielä toisen, toki tehden asian uudelleen selväksi. Ilta oli hauska, laulettiin ja tanssittiin, enkä muista, että drinkkien tarjoaja olisi minua erityisemmin pokaillut.

Teinkö nyt siis pahastikin huorin? Olisin toki voinut itsekin maksaa omat juomani. Ja näin myös suurimmalta osalta teinkin. Mutta koska seurassani on yleensä ratkiriemukasta, katsoin voivani juomat juoda, kun kerran tarjoajallakin näytti hauskaa olevan. Illan päätteeksi poistuin samassa seurassa kuin tulinkin ja seuraavana aamuna ei ollut morkkista yhtään mistään, ainoastaan helvetillinen hedari. Kotiin oli aikanaan ihana palata, kun tiesi, että kotona odottaa se yksi ja ainoa oikea henkilö minulle.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Sitä saa, mitä tilaa ;)

Odottelin näitä nimenomaan päästäkseni sanomaan, että drinkin vastaan ottaminen ei ole pettämistä, kunhan ei anna tarjoajan olettaa olevansa vapaa tai varattu, mutta vieteltävissä =)

Ja kuten sinäkin teit, lauseen "kiitos, mutta olen varattu" jälkeen sen drinkin voi vielä periaatteessa ottaa vastaan, jos tarjoaja kertoo ymmärtävänsä tilanteen.
 

Jeffrey

Jäsen
Tämä vituttaa. Vaaditaan tasa-arvoa ja samaa palkkaa, ja sitten oletetaan, että mies tarjoaa. En muuten tarjoa.

Mulle tarjoaminen ei ole mitenkään raha-asia. Itse tarjoan yleensä koska siitä tulee mulle parempi mieli. Kavereille tarjotessa tiskillä vieressä seisoskeleva daami katsoo, että tossapa reilu kaveri. Ja sitten suhteessa ollessa se nyt on vähän sellainen tapa jolla jollain tavoin jopa hieman alistaa naista. Alistaminen on erittäin huono sana, mutta sillä tarjoamisella osoitan, että minä olen tässä suhteessa se joka tekee päätökset, pidän susta huolen ja hoidan asiat. Kärjistettynä siis. Suhteessa ollessa vielä tarjoamisella sattu olemaan vaan niin paljon hyviä puolia. Nainen muistaa nämä elokuva illat ja päättää itse vastavuoroisesti esim. käydä kaupassa ja tehdä ruokaa sillä aikaa kun itse katsoo futista telkkarista. Ja sitten futiksen jälkeen jakaa sitä hellyyttään.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Azulilla ja Jeffreyllä oli hyviä näkemyksiä. Kavereille ja tutuille tytöille on minustakin ihan jees tarjota silloin tällöin, mutta jollekin tanssilattian haulle en kyllä käy tarjoamaan. Se tuntuu jotenkin seuran ostamiselta, olkoonkin kohtelias ele. Kumma, että tällaista kohteliasta elettä harvemmin tulee kauniimman sukupuolen edustajalta. Isot pojat ovat myös kertoneet tapauksista, joissa naiset hankkivat vain jonkun rahoittamaan juomisensa illan ajaksi. Eivät minua. Näh näh.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Varatuilta naisilta ainoa oikea vastaus tuntemattomalle baaritiskin jonossa on "kiitos, mutta olen varattu", mutta se on jo toinen asia. Odottelen innolla "drinkin juominen ei ole pettämistä" -viestejä...

Samaan kategoriaan menee se, jos joku tulee hakemaan tanssimaan, ja vastaa "Muuten lähtisin, mutta olen varattu." Tuohan on asiatonta käytöstä ja ensimmäinen askel kohti lähempää tuttavuutta.
 

Ender00

Jäsen
Tyttö on ilmeisesti Neitsyt horoskoopiltaan joten hän arvostaa kyllä pojan viivyttelyä ja salamyhkäisyyttä. Sitä paitsi ”kenestäkään muusta en tule välittämään yhtä paljon kuin sinusta” on ihan jees tuolle horoskooppimerkille, ja muuten kenelle naiselle tahansa. Toiset ottaa sen tosissaan ja toiset ei, mutta ainakin se on kauniisti ja romanttisesti sanottu joten sano ihmeessä.

Tämän kirjoittajan on pakko olla nainen, kun tuntuu ottavan horoskoopit tosissaan.

Ja onhan tuo lause ”kenestäkään muusta en tule välittämään yhtä paljon kuin sinusta” sellaista naiivia siirappia ettei tuota kyllä tosissaan ota vastaan, kuin ehkä vielä ikäisekseen naiivi 18-vuotias.

Kaikesta päätellen Jomppa on itsekin kovin nuori, sillä niin naiivia tekstiä on kirjoitellut. Ja kuten monet muutkin ovat sanoneet niin ei missään nimessä rahaa, lahjakortti on täysin persoonatonta, korut ovat jo niin henkilökohtaisia että ne kannattaa säästää sinne suhde vaihteeseen. Ensikosketukseksi kortti ja kukat ovat, tavanomaisuudestaan huolimatta, juuri se oikea lähtökohta. Ne osoittavat ajatusta, mutta eivät kuitenkaan ole liian henkilökohtaisia, jotta saisivat naista (tosin tässä tapauksessa tyttöä) ahdistumaan.

Sinun sijassasi oikeastaan tekisin niin, että kävisin tilaamassa hänelle pienen, kevyen ja kesäisen kukkatoimituksen jo nyt ja mukaan pieni kortti, jossa tiedustelisin, että haluaisiko hän lähteä kanssani ulos. Näin ei tarvitsisi kysymystä esittää kasvokkain, jos et siihen pysty, mutta sen voisi kuitenkin esittää tyylikkäästi ja antaisihan tuo naiselle myös mahdollisuuden kieltäytyä tuntematta liikaa painostusta tai muuta.

Itse syntymäpäivänä käy tosiaan helposti niin kuten jotkut viisaat jo totesivatkin eli hankit sitten mitä hyvänsä niin se hukkuu muiden lahjojen joukkoon.

Ja loppujen lopuksi kaikki riippuu ihan täysin siitä mitä tämä tyttö ajattelee sinusta. Jos hän pitää sinusta ja on ajatellut sinua potentiaalisena poikaystävänä niin käytännössä mikä tahansa kontaktin haku osaltasi todennäköisesti toimii ja jos taas hän ei pidä sinusta tai ei pidä sinua poikaystävämateriaalina niin mikään lahja ei sinua pelasta.

Jos haluat edes mahdollisuuden tytön kanssa niin jotain kannattaa tehdä ja jonkinlainen kontakti hakea, jotta saisit tietää mitä hän sinusta ajattelee. Kuitenkin olet ilmiselvästi hyvin nuori ja tämä on näitä elämäsi ensi-ihastuksia, joten liian vakavasti ei kannata kuitenkaan tilanteeseen suhtautua, eikä sen lopputulemaan, tuli mitä tuli.

No pitihän se arvata. Turhaa unelmointia enää kai. Kävi ilmi, että nainen asuu nykyisin eri kaupungissa, ei siis siellä missä ennen. Nyt pitäis jo alkaa osoitetta kyselemään, jos aikoo jotain lähettää. Arvatkaa onko tää jo epätoivoista? Olisi pitänyt arvata, että mulla tulee olemaan näin paska tuuri.

Jos et tosiaan mitään kontaktia ole ottanut ja nyt tyttö asuu jo toisessa kaupungissa niin kyllähän onnistumistodennäköisyytesi on hyvin alhainen. Kynnys alkaa kaukosuhteeseen tuosta lähtökohdasta on korkea ja edellyttää nyt kyllä tytön puolelta jo melkoisen vahvoja tunteita sinua kohtaan. Mutta eihän se toki täysin mahdotonta ole, joten ehkä kannattaa vielä kokeilla.

Ja ei kyseessä ole mikään paska tuuri. Juuri koskaan ei kyse ole tuurista, sillä me kaikki teemme oman tuurimme. Toimimalla oikein, ajoissa ja ottamalla tilanne haltuun se tuuri tehdään. Sinä olet jäänyt odottamaan ja ilman käytännön toimenpiteitä asiat eivät yleensä tapahdu vaan ne lipuvat ohitse. Miten mitään voisikaan tapahtua kahden ihmisen välillä jos toinen näistä ei edes tiedä sen toisen olemassaoloa. Onni tehdään.

Mobyn kirjoitus oli ehkä aavistuksen inhorealistinen, mutta siinä oli toki totuuden siemen ja hän edustaa ajattelullaan modernia tasa-arvoa, jossa miehellä kai kuuluisi olla muukin kuin maksajan rooli. Kovin usein tosiaan tulee mieleen, että naiset ovat keskittyneet poimimaan tasa-arvon pullasta ne rusinat. Edut kelpaavat, velvollisuudet eivät.

Sinänsä minullekaan ei ole mikään ongelma tarjota tutustumisvaiheessa naiselle esimerkiksi elokuvalippua, kahvia tms. pientä. Mutta esimerkiksi ravintoloissa drinkkiä kerjäävät naiset ovat varsin vastenmielisiä tapauksia, kun hyväksikäytön fiilistä on sakeana ilmassa. Ja moni mies tuohon menee.
 
Viimeksi muokattu:
Vielä tähän lahja-asiaan.

Mun on vaikeahtava sanoa, ovatko kaikki naiset samalla leveydellä kanssani, mutta ainakin itse heittäydyn tähän "ajatus on tärkein"-kategoriaan.

Mä sain mieheltäni taannoin lahjan keskellä arkipäivää. Se oli tarra. Missä oli nalle. Hellyin niin suunnattomasti, etten unohda tätä todennäköisesti ikinä.

Ei kai sillä suunnattomasti väliä ole, mitä sitä antaa, jos antaakseen on. Pieni on kaunista tässä - en toki pistä vastaan jos mies alkaa mulle syynätä kotiteatteria ja laajakuvatelkkaria - mutta se, että muistaa. Siitä tietää, että toinen on ajatellut minua sillä hetkellä, kun en ole osannut aavistaa.

Kukat on jees. Tummanpunaiset ruusut ei ole jees. Mä heltyisin eniten jostain nyrkin kokoisesta pienestä kukasta. Esimerkiksi kaktuksesta. (Huumorintaju huomioon ottaen kannattanee kuitenkin empiä tätä vaihtoehtoa vielä...)

Se, miten mua lähestyttiin, oli sähköposti. Sähköposti kuului suoraan näin: "Moi. Tuli tällainen mieleen, olen menossa baariin huomenna ja mielelläni näkisin sut. Oliskohan sua mahdollista nähdä samassa ravitsemusliikkeessä kanssani, joka voisi olla vaikka X."

Ei siis mitään ahdistavia "treffikutsuja" (suurin osa naisista muuten kokee kynttiläillalliset enemmän kuin ahdistavina, kahvipöytä on neutraalimpi vaihtoehto, sillä sieltä pääsee pois ja käyttäytyminen on vapaampaa - et siis ole ns. "jumissa" seuralaisesi kanssa) vaan ihan suora kysymys, että "olisiko paha ajatus, jos törmäisimme baarissa huomenna?". Tarkka aikamääre, koska "törmätään baarissa joskus" vaatii uuden lähestymisen ja "joko tänään, vai huomenna, joko joko joko"-kärttämisen ja se ei ole hyvä.

Tsemppiä. Sitäpaitsi - jos ei kysy, ei voi mitään tapahtuakaan.
 

Morgoth

Jäsen
Niin ja ei minulla ole rohkeutta pyytää sitä vielä tässä vaiheessa kahville tai muuallekaan. Parempi vaan katsoa mitä se tykkää siitä lahjasta.

Aiotko kommunikoida sen tytön kanssa vain lähettämälle sille lahjoja? Ensin koru, sitten ankkataulu ja sitten suklaata ja kukkia, kun rahat on loppu? Kannattaisiko nyt aloittaa siitä, että pyydät tytön ensin vaikka kahville tai yleensäkin ottaa nuo perusteet haltuun ihmissuhteista. Ihan vinkkinä ensimmäinen steppi ei ole miettiä lahjaa ja yrittää ostaa tyttöä itselleen.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mielenkiintoinen keskustelu täällä käynissä, hienoa. Vastauksista huomaa, että eri ihmiset tuntevat ja kokevat nämäkin asiat hyvin eri tavoin. Sen takia ei ole yhtään ihme, ettei Jomppa_Koo oikein tiedä sopivinta lähestymistapaa, eikä sekään, että ehdotuksia eri tavoiksi on tullut paljon. Loppujen lopuksi kuitenkaan se lähestymistapa ei ole niin ratkaiseva kuin se, mitä lähestyttävä on mieltä lähestyjästä. Jos lähestyminen tulee mieluisalta taholta saa lähestyjä olla aika törppö, jos onnistuu pelkillä metodeilla homman mokaamaan. Epämieluisan taas on se ja sama lähetellä lahjoja tai pyytää vain kahville, kun ei se varsinainen syy kieltäytymiselle ole se kahvit/lahja/runo/jokumuuvastaava.

Yleisesti ottaen suurin osa ihmisistä osaa ottaa asialliset kontaktit asiallisesti vastaan, vaikka mikään sen kummempi ei kiinnostakaan. Fiksu ihminen osaa torjua fiksusti. Sehän siinä eniten varmaan jännittää, että jos tulee torjutuksi niin ne haaveet ja toiveet joita on jo ehtinyt rakennella menevät sileiksi. Aika kylmä tapaus saa olla, jos se ei tunnu miltään. No, kokemukset kasvattaa.

Itse lähestyin yhtä tyttöä reilut yhdeksän vuotta sitten tekstiviestillä, jossa kerroin haluavani tutustua paremmin ja kysyin, lähtisikö hän kanssani kävelylle tai kahville. Lähti. Nyt ollaan naimisissa ja nelivuotiaan vintiön vanhemmat. Jos olisin poikamies ja haluaisin tehdä tuttavuutta jonkun tietyn naisen kanssa, pyytäisin kahville ihan naamatusten. Ei tarvitsisi ainakaan jäädä arvailemaan. Vaan helppohan se on minun sanoa, ja muistan kyllä, miten hiton hankalaa se silloin joskus aikanaan oli. Ota Jomppa_Koo rohkeasti yhteyttä tyttöön ja esitä asiasi, enemmän siinä on voitettavaa kuin hävittävää.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Hellänhelppo tapa Jomppa_koon saada tietää ihastuksensa tunteet ujoillenkin on panna seuraava tekstari:

Kultaseni, en mitenkään saata ryhtyä kanssasi niinkin perimmäiseen suhteeseen, kuin aviosuhteeseen näin olemattomalla tuntemisella, siksipä olisikin syytä tavata mitä pikimmin ja hoitaa nuo muodollisuudet alta pois. Sopisiko siis paikka x aikaan x, huom. kirkkoa en vielä varannut, johtuen ylläolevista esilletulleiista muotoseikoista, lahjalistan olen kyllä jo laatinut, oletko sinä omasi?

Sinun Jomppa_koosi.


Tällähän saisi Jomppa lyötyä kaikki kärpäset, myöskin ilmaistua ihastuksensa syvyyden, ilman, että karkoittaisi mielitiettyään liian ahdistavalla päällekäymisellä. Pokerikin lopulta säästyisi, kun tietäisi, että vastaamaton viesti luultavasti tarkoittaa, ettei tämä arpa voita ja voi siirtyä sujuvasti haavojen nuolemiseen ja ryhtyä luonnostelemaan hakemusta munkkiluostariin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tällähän saisi Jomppa lyötyä kaikki kärpäset, myöskin ilmaistua ihastuksensa syvyyden, ilman, että karkoittaisi mielitiettyään liian ahdistavalla päällekäymisellä. Pokerikin lopulta säästyisi, kun tietäisi, että vastaamaton viesti luultavasti tarkoittaa, ettei tämä arpa voita ja voi siirtyä sujuvasti haavojen nuolemiseen ja ryhtyä luonnostelemaan hakemusta munkkiluostariin.
Kyllä Fabun metodissa tiettyä särmää on. Jos typyä ei kiinnosta, niin radiohiljaisuutta ikävämpää on tuskin luvassa, ellei viestin saaja ole joku potentiaalinen sekopää. Tekstarilähestymistavassa on sekin hyvä puoli, että uuden madon voi pujottaa koukkuun helposti. Etsitään hutilyönnin jälkeen uusi kivan tuntuinen kohde ja lähetetään samaa settiä uudestaan. Mielellään tietysti ei sen ekan parhaalle tai toiseksi parhaalle kaverille. Tai onko silläkään lopulta paljoa väliä, pääasia että siima viuhuu ahkerasti veden pinnalla.

Niin, ei ne kalat Jompankaan pannulle itsekseen hyppää. Vähän on kuin Jomppa ei oikein tietäisi kannattaako veteen heittää uistin, koko viehepakki vai peräti polkupyörä, mutta kalan saamatta jääminen ahdistaa miestä jo etukäteen. Nythän on niin, että tässä kuvainnollisessa järvessä on arvokalaa ihan kymenä. On siellä se Jompan himoama körmy-ahvena myös, mutta kunnon fisua ui pinnan alla niin ettei terve ukko meinaa sekaan mahtua. Sieltä riittää saalista niin catch & release -miehille kuin Jompalle joka hakee saalista ihan ravinnokseen. Nyt vesille Jomppa_Koo, ja kireitä siimoja!
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Azulilla ja Jeffreyllä oli hyviä näkemyksiä. Kavereille ja tutuille tytöille on minustakin ihan jees tarjota silloin tällöin, mutta jollekin tanssilattian haulle en kyllä käy tarjoamaan...

Mielenkiintoisia näkemyksiä tarjoamiseen liittyen. Allekirjoittaneelle on luontevaa, että jos kutsun niin tarjoan!

Enkä kyllä laskun tullessa (yleensä) edes kysy, että sopiiko, että maksan. Tämä hyväksi havaittu pelisääntö toimii yhtä luotettavasti niin vapaa-ajalla (treffeillä) kuin liike-lounaissa/dinnereillä, kutsutun sukupuoleen katsomatta (ei sillä, että miehiä olisin koskaan treffeille kutsunut...). Jos kutsuttu kokee velvollisuudekseen (tai oikeudekseen) osallistua kustannuksiin tai tarjota, niin sitten edetään niin. Pääasia, että kutsutulle jää hyvä mieli.

Satunnaiset baaritiskikohtaamiset ovat toki toinen tarina, varsinkin jos on kyse juomien pummaajista, eli ihmislajin yhdestä alhaisimmista olomuodoista. En muista koskaan ostaneeni satunnaiselle pummi-perhoselle juomia, vaikka on toki näinkin saattanut käydä... Juomien pummaajat eivät ilmeisesti tajua sitä, että se on lyhyt tie kuljettavaksi. Maine leviää ja kunnia ansaitaan!

Kannattaa muutenkin pitää mielessä - pöydän molemmin puolin - vanha lontoonkielinen viisaus: "There's no such a thing as a free lunch". Azul on täysin oikeassa, että näillä asioilla viestitetään aina monia asioita moneen suuntaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös