Naisasiat

  • 7 485 683
  • 26 542

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Totta kai ne eka treffit aina vähän jännitti, mutta olemalla oma itsensä, niistä aina selvisi. Joskus paremmin, joskus huonommin. Näitä juttuja seuratessa tuntuu siltä, että homma on menny täysin ylianalysoinniks ja jännittämiseks ja neuvoja kysellään jostain somesta, mikä olis hyvä paikka treffeille, vai onko kyseessä edes treffit vai jotain muuta.

Mä en taas itse usko siinä minkään lopulta muuttuneen, paitsi sen, että nyt käytettäessä enemmän sähköisiä viestimiä tietynlainen tulkinnanvara on entistä suurempi. Kun vastapuolta on välillä muutenkin vaikea lukea. Tuossa casessa nainen olisi melko helpolla voinut tehdä lukemisensa helpommaksi. @Steril olisi toki voinut varmaan itse runnoa tuon jutun suoraviivaisemmin sinne, missä tulkinnanvaraa ei jää. Mutta selvisi homma noinkin ja katumaan ei kannata jäädä mitään.

Ainoa neuvo, mitä itsellä on antaa, että jos haluatte toiselta osapuolelta selkeyttä, niin ohjatkaa hommaa siihen suuntaan, missä on mahdollisimman vaikea olla epäselvä.
 

BaronFIN

Jäsen
Eropäätös tehty kaksi kuukautta sitten, ositus tehty, uusi kämppä ostettu, kuukauden päästä muutto ja ja…. Silti tuntuu etten kuitenkaan pääse nykyisestä suhteesta tarpeeksi nopeasti eroon. Exä julkaisee somessa yhteiskuvia uuden sulhonsa kanssa, esittelee häntä jo äidilleen ja meidän lapsillemme (jotka lähtökohtaisesti vihaavat tuota). Käyttäytyy kuin mitään yhteistä ei olisi ollutkaan ja sanan ’ero’ jälkeen olisi täysin vapaa tekemään ja toimimaan ilman, että mikään teko vaikuttaisi ympäröivään maailmaan.

En tajua kiirettä… Kyllä mä tästä lähden ja ihminen saa tehdä mitä haluaa, olla kenen kanssa haluaa ja julkaista somekanavissaan mitä haluaa ilman että se kuuluu minulle. Mutta olisin jotenkin ehkä toivonut ”erorauhan”, mutta sitä ei kait ole tarjolla tällaisissa kolmannen osapuolen liikkeelle laittamissa eroissa.

No en kuin voi tehdä omaa hallintaa: exä ulos omista somekanavista, ei minun aamun tarvitse alkaa sillä, että joku pallinaama hymyilee siellä exäni kanssa. Ja laskea päiviä, että saisi nostettua kytkintä ja muutettua.
 
Viimeksi muokattu:

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eropäätös tehty kaksi kuukautta sitten, ositus tehty, uusi kämppä ostettu, kuukauden päästä muutto ja ja…. Silti tuntuu etten kuitenkaan pääse nykyisestä suhteesta tarpeeksi nopeasti eroon. Exä julkaisee somessa yhteiskuvia uuden sulhonsa kanssa, esittelee häntä jo äidilleen ja meidän lapsillemme (jotka lähtökohtaisesti vihaavat tuota). Käyttäytyy kuin mitään yhteistä ei olisi ollutkaan ja sanan ’ero’ jälkeen olisi täysin vapaa tekemään ja toimimaan ilman, että mikään teko vaikuttaisi ympäröivään maailmaan.

En tajua kiirettä… Kyllä mä tästä lähden ja ihminen saa tehdä mitä haluaa, olla kenen kanssa haluaa ja julkaista somekanavissaan mitä haluaa ilman että se kuuluu minulle. Mutta olisin jotenkin ehkä toivonut ”erorauhan”, mutta sitä ei kait ole tarjolla tällaisissa kolmannen osapuolen liikkeelle laittamissa eroissa.

No en voi tehdä omaa hallintaa: exä ulos omista somekanavista, ei minun aamun tarvitse alkaa sillä, että joku pallinaama hymyilee siellä exäni kanssa. Ja laskea päiviä, että saisi nostettua kytkintä ja muutettua.

Ehkä parempi kun koittaa välttää vaan kaikkia mahdollisia kontakteja ainakin sosiaalisen median.

Pari kuukautta, puoli vuotta tai kokonainen vuosi ei välttämättä ole edes mikään pitkä aika tuollaisessa asiassa. Sen kuuluukin ottaa aikaa. Jos siellä ns. "tanssitaan haudoilla" tjms. niin ei sitä tyylitajua voi ihmisille oikein opettaa tai neuvoa. Varmaan joku Bjurström, Selin tai Saukkomaa voisi yrittää mut sitten ne kuitenkin taas unohtaa ja jatkaa samaa. Tyylitajua joko on tai ei ole. Mielestäni näyttää että sitä ei tässä tapauksessa ole.

Olettaisin että suurinosa tuntemistasi ihmisistä kokee sympatiaa sua kohtaan vs. nämä "haudoilla tanssijat".
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aikoinaan eli pari vuotta sitten tutustuin naiseen, jonka kanssa jotkut asiat tuntuivat sopivan oikein hyvin yhteen. Kumpikin oli esimerkiksi intohimoinen brittipop-fani. Osasi heitellä toiselle sopivia Morrisseyn sanoituksia. Ja tässä se suuri ero sitten tuli.

Kun puhuttiin Spice Girlsistä, olin hyvin salliva, tykkäänhän Spaissareista edelleen. Hän kuitenkin vihasi Spaissareita yli kaiken. Kun kerroin nähneeni Spaissarit parikin kertaa, näin vihan kasvavan. Yritin pelastaa tilanteen sillä, että esimerkiksi Florence Welch on alkanut tehdä musiikkia Spaissareiden innoittamana. Mutta tämäkään ei auttanut, se oli pikemminkin vielä pahempi. Se kuulemma pilaa Florencenkin musiikin. Ja tämän jälkeen olin juntti. Kuten tosin aika monta miljoonaa muutakin, niin briteissä kuin muuallakin.

Itse en voisi kuvitella tällaista vaikkapa brittiläisten poikabändien kohdalla. Pikemminkin diggaan jotain Robbie Williamsia, olen käynyt sitä katsomassakin. Robbiehan on loistava. Muutenkin kaikki tuollainen ysärin brittiviihde on ihan jees, se on sitä samaa Cool Britanniaa, jota rakastan. Se oli hienoa aikaa. Oikeastaan ihan parasta.

Tälle naiselle terveisinä Spice Girlsin Wannabe:





I wanna, (ha) I wanna, (ha) I wanna, (ha) I wanna, (ha)
I wanna really, really, really wanna zigazig ah


Spaissareista diggaamisesta en ikinä luovu!
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli tuosta @nummenkallio n viestistä mieleen, mitenkään suoraan siihen liittymättä, että toisen ihmisen väkisin ylipuhuminen diggailuasioiden kohdalla on maailman rasittavinta, eikä sitä kannata naisasioihinkaan liittyen juuri tehdä. Jos ihminen sanoo, että ei pidä kirjasta x tai bändistä y, niin yleensä kannattaa uskoa, eikä alkaa jankkaamaan kyseisen asian nerokkuutta. Suhteessahan ei ole mitenkään tarpeen pitää kaikista samoista asioista, mutta toisen ihmisen mielipidettä on syytä kunnioittaa, vaikka se olisi täydellisesti eri kuin, miten itse asiasta ajattelee tai kokee.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuli tuosta @nummenkallio n viestistä mieleen, mitenkään suoraan siihen liittymättä, että toisen ihmisen väkisin ylipuhuminen diggailuasioiden kohdalla on maailman rasittavinta, eikä sitä kannata naisasioihinkaan liittyen juuri tehdä. Jos ihminen sanoo, että ei pidä kirjasta x tai bändistä y, niin yleensä kannattaa uskoa, eikä alkaa jankkaamaan kyseisen asian nerokkuutta. Suhteessahan ei ole mitenkään tarpeen pitää kaikista samoista asioista, mutta toisen ihmisen mielipidettä on syytä kunnioittaa, vaikka se olisi täydellisesti eri kuin, miten itse asiasta ajattelee tai kokee.
Isossa kuvassa olet oikeassa. Silti jos itseeni tämän käännän, niin minulla ei ole koskaan ollut tarvetta ylipuhua ketään potentiaalista parisuhdekumppania diggaamaan mistään. Eikä ketään kaveriakaan. Minä diggaan siitä mistä diggaan, eikä minulla ole tarvetta puolustella tai tyrkyttää sitä kenellekään.

Voisin ihan hyvin seurustella naisen kanssa, joka diggaisi jotain Mariah Careyta tai vastaavaa skeidaa, jos tämä nainen olisi muuten hyvä tyyppi. Eivät nämä asiat koko elämää ratkaise. Ne tyypit, joille nämä sen ratkaisevat, ovat säälittäviä ja rasittavia. Niitäkin on tullut tavattua, ihan liikaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja tuohon äskeiseen on vielä sanottava, että mikä tahansa, joka on saanut Florence Welchin ja Isabella Summersin nuorina tyttöinä tekemään musiikkia, on tärkeä ja jumalainen asia. Jos Spaissareista on syntynyt niinkin upea yhtye kuin Florence + The Machine, niin Spaissareiden olemassaololle on perusteet. Tuo mainitsemani nainen ei vihassaan pystynyt näkemään tätä Spaissareiden yhteiskunnallista tärkeyttä. Spaissarit oli viihdettä, mutta se sai jonkun Florence Welchin ja Isabella Summersin tekemään musiikkia ihan tosissaan. Ja lopputuloksen tiedämme, se on hieno. Esikuvat ovat tärkeitä, aina.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Voisin ihan hyvin seurustella naisen kanssa, joka diggaisi jotain Mariah Careyta tai vastaavaa skeidaa, jos tämä nainen olisi muuten hyvä tyyppi. Eivät nämä asiat koko elämää ratkaise. Ne tyypit, joille nämä sen ratkaisevat, ovat säälittäviä ja rasittavia. Niitäkin on tullut tavattua, ihan liikaa.
Skeidaa? Joku roti nyt hei!

Muuten toki täsmälleen samaa mieltä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Enemmän kontroversiaalisena pitäisin kuitenkin nykyään sitä, että kertoo tykänneensä/tykkäävänsä Morrisseysta kuin sama Spice Girlsistä. Toinen on kuitenkin aika lailla rehellistä pop-hömppää, toisesta taas voi olla syytä melko vahvoinkin erilaisiin mielipiteisiin.

Ja tämä siitäkin huolimatta, että Morrisseyn levyjä löytyy hyllystä (toisin kuin spaissareiden) ja kävin kärttyistä setää Flow'ssakin katsomassa.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Ei kai kukaan enää seurustele kenenkään kanssa, joka fanittaa Morriseyta, eihän?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tässä sitä töissä ollessa on hiljaisena aikana aikaa taas miettiä omaa tilannetta. Mikä vittu siinä on, että sitä haaveilee sellaisista naisista joihin ei ole loppupeleissä mitään palaa.
Nytkin haaveilun kohteena on eräs itseä useamman vuoden vanhempi henkilö. Ollaan oltu kavereita / tunnettu ties miten monta vuotta, varmaan 10 v tjsp. Ehkä pidenpäänkin. Todella mukava, aikuinen nainen. Hauska ja hyvä huumorintaju. Kauniskin hän on.

Tossa käytiin kiekkookin kattoon useampi peli, ku laitto kerran viestiä et ootko peliin menossa. No olin kyllä koska kyse Tapparan palyoffit ja niitä korttipelejä on 2 jääny väliin keväästä 13 alkaen. Käytiin kattoon 2 välierää ja kaikki finaalit tre.
Itse tykkäsin niistä reissuista ja aika paljon oli sellaista molemmin puoleista piruilua jne silleen huumorimielessä. Kumpikin osasi vähän niinku tuoda oman mielipiteen esille.
Sitä piruilua on ollu tosiaan useampi vuosikin kun oman työni puolesta nähty silloin tällöin kun ei asunut "täällä". Nyt muuttanu takas.
Tietyissä asioissa on selviäkin näkemyseroja, mutta osataan niinkun nauraa niille. Hän ei ymmärrä mun näkemystä ja mä en hänen, mutta niille tosiaan nauretaan samantien.
Hänessä on vaan sitä jotain mistä tykkään. En mä osaa sanoa et mikä, mutta tarviiko sitä aina osatakkaan.

Mutta kaveritasolla tää taitaa jatkossakin olla. Nää haaveillut on vaan täysin yksi puoleisia.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä sitä töissä ollessa on hiljaisena aikana aikaa taas miettiä omaa tilannetta. Mikä vittu siinä on, että sitä haaveilee sellaisista naisista joihin ei ole loppupeleissä mitään palaa.
Nytkin haaveilun kohteena on eräs itseä useamman vuoden vanhempi henkilö. Ollaan oltu kavereita / tunnettu ties miten monta vuotta, varmaan 10 v tjsp. Ehkä pidenpäänkin. Todella mukava, aikuinen nainen. Hauska ja hyvä huumorintaju. Kauniskin hän on.

Tossa käytiin kiekkookin kattoon useampi peli, ku laitto kerran viestiä et ootko peliin menossa. No olin kyllä koska kyse Tapparan palyoffit ja niitä korttipelejä on 2 jääny väliin keväästä 13 alkaen. Käytiin kattoon 2 välierää ja kaikki finaalit tre.
Itse tykkäsin niistä reissuista ja aika paljon oli sellaista molemmin puoleista piruilua jne silleen huumorimielessä. Kumpikin osasi vähän niinku tuoda oman mielipiteen esille.
Sitä piruilua on ollu tosiaan useampi vuosikin kun oman työni puolesta nähty silloin tällöin kun ei asunut "täällä". Nyt muuttanu takas.
Tietyissä asioissa on selviäkin näkemyseroja, mutta osataan niinkun nauraa niille. Hän ei ymmärrä mun näkemystä ja mä en hänen, mutta niille tosiaan nauretaan samantien.
Hänessä on vaan sitä jotain mistä tykkään. En mä osaa sanoa et mikä, mutta tarviiko sitä aina osatakkaan.

Mutta kaveritasolla tää taitaa jatkossakin olla. Nää haaveillut on vaan täysin yksi puoleisia.

Ei todellakaan kannata alkaa haaveilla mistään muusta kuin just siitä, mikä haaveiluttaa. Enkä tämän kuvailun perusteella keksi yhtään syytä, miksei voisi olla hyvääkin saumaa. Rohkeahan rokan syö, joten ei muuta kuin peliliikkeitä tekemään. Elämää ei kannata hassata siihen, että miettii hukattuja saumoja.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko päästä purkamaan patoumat ja tunteet tekstin muodossa.

Erottiin 4kk sitten lapsen äidin kanssa. Ero tuli toisen puoliskon aloitteesta, kun meidän parisuhteen tila ei mikään paras ollut. Tai oikeastaan se parisuhde jäi kokonaan siinä lapsen kanssa ollessa ja itsekin kun olen aika introvertti persoona välillä, niin se vähäinen vapaa-aika mitä arkenakin jäi, niin se yhteinen tekeminen kahdestaan ennen nukkumaanmenoa jäi aika vähäiseksi.
Perheenä meissä ei kummankaan mielestä ollut mitään valitettavaa, vaan toimittaa todella hyvin ja tehtiin paljon kaikkea.
Välit pysyi käytännössä koko ajan hyvinä eikä mitään katkeruutta tai kinaa ollut.

Muutin sitten saman kaupungin sisällä omilleni ja järjestelyt lapsenkin suhteen on toimineet todella hyvin. Lapsi on tasaisesti molemmilla ja homma pelaa.
Perheenäkin ollaan tehty asioita ja käyty leikkipuistoissa sun muita.

Omat tunteet eron jälkeen oli aluksi todella suuri pettymys ja epäonnistuminen. Näin jälkikäteen itsekin tunnistin niitä syitä miksi toinen tunsi ja teki sen ratkaisun mitä teki.

Tuossa pari kuukautta sitten tämä entinen kumppani laittoi yksi ilta viestiä, että häntä on alkanut kaduttamaan se eroaminen. Sanoin siinä itsekin, että kyllä niitä tunteita täältäkin edelleen löytyy ja sovittiin, että mennään pikku hiljaa varovasti eteenpäin ja aloitetaan viettämään vielä enemmän aikaa perheeni ja näin ollaan tehtykin.
Ei tuon keskustelun jälkeen sinänsä mitään konkreettisia muutoksia tapahtunut, mutta hiukan taas lähennyttiin ja viestiteltiin lapseen liittymättömistäkin asioista enemmän ja enemmän.

Tänään sitten tulikin se pommi, kun exä haki lapsen minun luota. Ensin kyseli minun naiskuvioista, että onko mitään vakavaa menossa tai vastaavia. No eipä ole.
Sitten tulikin se, että hän sitten hetken siinä oli hiljaa ja totesi, että hän on alkanut tapailemaan erästä henkilöä ja haluaisi esitellä tämän lapselle jossain kohtaa kesää viimeistään.
Tässä kohtaa omat aivot menikin aivan solmuun ja vastailin vaan jotain jargonia, että "Aa okei, juu juu" ja jotenkin siinä vielä pidin itseni kasassa siihen asti kunnes lapsi lähti äitinsä kanssa.

Ovi kun meni kiinni niin romahdin eteiseen itkemään. Ja nytkin itkettää tätä kirjottaiessa.

Se sama henkinen särky mikä oli erotessa iskee taas kasvoille.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Sure surusi, itke itkusi, kunnes tunnet taas rauhan ja rakkauden.
Kaikki, mistä luovut tai minkä menetät, antaa lopulta tilaa uudelle.
Lainaan ao. ketjun aiempaa viestini, mikä lienee tässä(-kin) sinun tilanteessasi ajankohtainen.

Voimia ja kärsivällisyyttä sekä ymmärrystä niin omien kuin muidenkin asiaomaisten tunteiden suhteen...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko päästä purkamaan patoumat ja tunteet tekstin muodossa.

Erottiin 4kk sitten lapsen äidin kanssa. Ero tuli toisen puoliskon aloitteesta, kun meidän parisuhteen tila ei mikään paras ollut. Tai oikeastaan se parisuhde jäi kokonaan siinä lapsen kanssa ollessa ja itsekin kun olen aika introvertti persoona välillä, niin se vähäinen vapaa-aika mitä arkenakin jäi, niin se yhteinen tekeminen kahdestaan ennen nukkumaanmenoa jäi aika vähäiseksi.
Perheenä meissä ei kummankaan mielestä ollut mitään valitettavaa, vaan toimittaa todella hyvin ja tehtiin paljon kaikkea.
Välit pysyi käytännössä koko ajan hyvinä eikä mitään katkeruutta tai kinaa ollut.

Muutin sitten saman kaupungin sisällä omilleni ja järjestelyt lapsenkin suhteen on toimineet todella hyvin. Lapsi on tasaisesti molemmilla ja homma pelaa.
Perheenäkin ollaan tehty asioita ja käyty leikkipuistoissa sun muita.

Omat tunteet eron jälkeen oli aluksi todella suuri pettymys ja epäonnistuminen. Näin jälkikäteen itsekin tunnistin niitä syitä miksi toinen tunsi ja teki sen ratkaisun mitä teki.

Tuossa pari kuukautta sitten tämä entinen kumppani laittoi yksi ilta viestiä, että häntä on alkanut kaduttamaan se eroaminen. Sanoin siinä itsekin, että kyllä niitä tunteita täältäkin edelleen löytyy ja sovittiin, että mennään pikku hiljaa varovasti eteenpäin ja aloitetaan viettämään vielä enemmän aikaa perheeni ja näin ollaan tehtykin.
Ei tuon keskustelun jälkeen sinänsä mitään konkreettisia muutoksia tapahtunut, mutta hiukan taas lähennyttiin ja viestiteltiin lapseen liittymättömistäkin asioista enemmän ja enemmän.

Tänään sitten tulikin se pommi, kun exä haki lapsen minun luota. Ensin kyseli minun naiskuvioista, että onko mitään vakavaa menossa tai vastaavia. No eipä ole.
Sitten tulikin se, että hän sitten hetken siinä oli hiljaa ja totesi, että hän on alkanut tapailemaan erästä henkilöä ja haluaisi esitellä tämän lapselle jossain kohtaa kesää viimeistään.
Tässä kohtaa omat aivot menikin aivan solmuun ja vastailin vaan jotain jargonia, että "Aa okei, juu juu" ja jotenkin siinä vielä pidin itseni kasassa siihen asti kunnes lapsi lähti äitinsä kanssa.

Ovi kun meni kiinni niin romahdin eteiseen itkemään. Ja nytkin itkettää tätä kirjottaiessa.

Se sama henkinen särky mikä oli erotessa iskee taas kasvoille.

Soita sille sun lapsen äidille ja kerro, miltä susta tuntuu. Ehkä hän on epävarma sun tunteista, kun suhteenne ei sitten edennytkään? Nyt on niin isot panokset, että ansaitsette kumpikin rehellisen ja pitkän keskustelun. Kirjoituksesi perusteella lapsesi äiti vaikuttaa ihan järkevältä ihmiseltä. Ehkä hän jopa toivoisi sinulta yhteydenottoa?

Vaikka suhteenne ei etenisikään enää toivomallesi tasolle, olisit sentään yrittänyt. Sun ei tarvitsisi jossitella myöhemmin. Teit kaikkesi. Se varmasti helpottaisi jossain vaiheessa, kun joskus olet valmis, myös uusissa suhteissasi. Tsemppiä!
 

BaronFIN

Jäsen
Voi meitä eronneita.

Oma puolisoni oli matkustamisen suhteen täysin perässä vedettävä lapsi. Ei mitään mielenkiintoa osallistua matkojen suunnitteluun/järjestelyyn, mutta hirveä matkakuume ja kitinä päällä koko ajan. No näitä reissuja tehtiin joitakin talouden puitteissa ja nyt jälkikäteen reissut ovat kääntynyt muotoon, että ne olivat minun suunnittelemia ja häntä ei kuunnneltu. En siis viennyt häntä rantalomalle löhöämään.

Noooh…. Nyt olin tyhmänä ennalta puhunut, että veisin lapset vuoden päästä Pohjois-Italiaan, niin nyt pari päivää sen jälkeen tulikin vastapalloon, että hänpä vie lapset syksyllä Espanjaan. Uuden sulhonsa kanssa. Joka järjestelee kaiken. Ihan yllättäen tuli tilaisuus vastaan.

Vähän aikaa keräilin kyllä itseäni. Nokitus, aloitteen ottaminen lasten suuntaan (puhui ensimmäisenä lapsille matkustamisesta), sulhon valkopesua yhteisille lapsille, minun matkan kampitus (kahta ylimääräistä lomaviikkoa ei voi koululaisille anoa lukuvuoden aikana), mitäs näitä muita hienoja hyötyjä tästä tuleekaan.

Viddu mikä noita :D

Joskus tuntuu, että teen eroa puolisostani, mutta samalla pelaan kolmannen osapuolen kanssa tätä erokokonaisuutta. Rasittavaa.
 

Magenta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Pakko päästä purkamaan patoumat ja tunteet tekstin muodossa.

Erottiin 4kk sitten lapsen äidin kanssa. Ero tuli toisen puoliskon aloitteesta, kun meidän parisuhteen tila ei mikään paras ollut. Tai oikeastaan se parisuhde jäi kokonaan siinä lapsen kanssa ollessa ja itsekin kun olen aika introvertti persoona välillä, niin se vähäinen vapaa-aika mitä arkenakin jäi, niin se yhteinen tekeminen kahdestaan ennen nukkumaanmenoa jäi aika vähäiseksi.
Perheenä meissä ei kummankaan mielestä ollut mitään valitettavaa, vaan toimittaa todella hyvin ja tehtiin paljon kaikkea.
Välit pysyi käytännössä koko ajan hyvinä eikä mitään katkeruutta tai kinaa ollut.

Muutin sitten saman kaupungin sisällä omilleni ja järjestelyt lapsenkin suhteen on toimineet todella hyvin. Lapsi on tasaisesti molemmilla ja homma pelaa.
Perheenäkin ollaan tehty asioita ja käyty leikkipuistoissa sun muita.

Omat tunteet eron jälkeen oli aluksi todella suuri pettymys ja epäonnistuminen. Näin jälkikäteen itsekin tunnistin niitä syitä miksi toinen tunsi ja teki sen ratkaisun mitä teki.

Tuossa pari kuukautta sitten tämä entinen kumppani laittoi yksi ilta viestiä, että häntä on alkanut kaduttamaan se eroaminen. Sanoin siinä itsekin, että kyllä niitä tunteita täältäkin edelleen löytyy ja sovittiin, että mennään pikku hiljaa varovasti eteenpäin ja aloitetaan viettämään vielä enemmän aikaa perheeni ja näin ollaan tehtykin.
Ei tuon keskustelun jälkeen sinänsä mitään konkreettisia muutoksia tapahtunut, mutta hiukan taas lähennyttiin ja viestiteltiin lapseen liittymättömistäkin asioista enemmän ja enemmän.

Tänään sitten tulikin se pommi, kun exä haki lapsen minun luota. Ensin kyseli minun naiskuvioista, että onko mitään vakavaa menossa tai vastaavia. No eipä ole.
Sitten tulikin se, että hän sitten hetken siinä oli hiljaa ja totesi, että hän on alkanut tapailemaan erästä henkilöä ja haluaisi esitellä tämän lapselle jossain kohtaa kesää viimeistään.
Tässä kohtaa omat aivot menikin aivan solmuun ja vastailin vaan jotain jargonia, että "Aa okei, juu juu" ja jotenkin siinä vielä pidin itseni kasassa siihen asti kunnes lapsi lähti äitinsä kanssa.

Ovi kun meni kiinni niin romahdin eteiseen itkemään. Ja nytkin itkettää tätä kirjottaiessa.

Se sama henkinen särky mikä oli erotessa iskee taas kasvoille.

Olen todella pahoillani. Valitettavasti kuulostaa tutulta, itsekin introverttina olen käsitellyt eron kahteen kertaan. Ensimmäisellä kerralla kun on akuutisti ero päällä, on mennyt suorittamiseksi ja sitä jotenkin olen onnistunut patoamaan omien tunteiden käsittelyn. Toinen käsittely tuli sitten kun puolison kanssa hieman lähennyttiin lisää uudestaan, mutta sieltä tuli sitten kättä nenään lopulta. Käsittelyn jatkokierros oli huomattavasti pahempi.

Voimia.
 

Spire

Jäsen
Voi meitä eronneita.

Oma puolisoni oli matkustamisen suhteen täysin perässä vedettävä lapsi. Ei mitään mielenkiintoa osallistua matkojen suunnitteluun/järjestelyyn, mutta hirveä matkakuume ja kitinä päällä koko ajan. No näitä reissuja tehtiin joitakin talouden puitteissa ja nyt jälkikäteen reissut ovat kääntynyt muotoon, että ne olivat minun suunnittelemia ja häntä ei kuunnneltu. En siis viennyt häntä rantalomalle löhöämään.

Noooh…. Nyt olin tyhmänä ennalta puhunut, että veisin lapset vuoden päästä Pohjois-Italiaan, niin nyt pari päivää sen jälkeen tulikin vastapalloon, että hänpä vie lapset syksyllä Espanjaan. Uuden sulhonsa kanssa. Joka järjestelee kaiken. Ihan yllättäen tuli tilaisuus vastaan.

Vähän aikaa keräilin kyllä itseäni. Nokitus, aloitteen ottaminen lasten suuntaan (puhui ensimmäisenä lapsille matkustamisesta), sulhon valkopesua yhteisille lapsille, minun matkan kampitus (kahta ylimääräistä lomaviikkoa ei voi koululaisille anoa lukuvuoden aikana), mitäs näitä muita hienoja hyötyjä tästä tuleekaan.

Viddu mikä noita :D

Joskus tuntuu, että teen eroa puolisostani, mutta samalla pelaan kolmannen osapuolen kanssa tätä erokokonaisuutta. Rasittavaa.
En vittu kertakaikkiaan ymmärrä miten se voi kohdella sinua noin. Hyi saatana ihan oikeasti. Voimia, ihan hirveä tilanne.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi meitä eronneita.

Oma puolisoni oli matkustamisen suhteen täysin perässä vedettävä lapsi. Ei mitään mielenkiintoa osallistua matkojen suunnitteluun/järjestelyyn, mutta hirveä matkakuume ja kitinä päällä koko ajan. No näitä reissuja tehtiin joitakin talouden puitteissa ja nyt jälkikäteen reissut ovat kääntynyt muotoon, että ne olivat minun suunnittelemia ja häntä ei kuunnneltu. En siis viennyt häntä rantalomalle löhöämään.

Noooh…. Nyt olin tyhmänä ennalta puhunut, että veisin lapset vuoden päästä Pohjois-Italiaan, niin nyt pari päivää sen jälkeen tulikin vastapalloon, että hänpä vie lapset syksyllä Espanjaan. Uuden sulhonsa kanssa. Joka järjestelee kaiken. Ihan yllättäen tuli tilaisuus vastaan.

Vähän aikaa keräilin kyllä itseäni. Nokitus, aloitteen ottaminen lasten suuntaan (puhui ensimmäisenä lapsille matkustamisesta), sulhon valkopesua yhteisille lapsille, minun matkan kampitus (kahta ylimääräistä lomaviikkoa ei voi koululaisille anoa lukuvuoden aikana), mitäs näitä muita hienoja hyötyjä tästä tuleekaan.

Viddu mikä noita :D

Joskus tuntuu, että teen eroa puolisostani, mutta samalla pelaan kolmannen osapuolen kanssa tätä erokokonaisuutta. Rasittavaa.

Anna olla. Omiin tunteisiisi et pysty vaikuttamaan, mutta kun et pysty myöskään vaikuttamaan ex-vaimosi toimintaan, parempi on yrittää olla provosoitumatta. Koska sitähän tuo vaikuttaa hakevan. Ihan perseestä tollanen käytös, mutta toisaalta, mitä dorkemmin hän käyttäytyy, sitä helpompi sun on sisäistää, miksi on parempi olla hänessä erosta.

Lasten kanssa operoiminen ei ole mikään kilpailu. Kumpikin tekee niitä asioita, mihin rahkeet riittävät. Ei lapset siitä välitä, kenen kanssa käytiin missäkin, vaan muistijälki jää ihan muista asioista. Totta kai ne muistaa yhteiset reissut, mutta ei sillä ole merkitystä, paljonko joku maksoi ja kuka sen maksoi. Toki jotkut mittaavat kaiken rahassa, vaikka olisi miten kasvatettu toimimaan juuri päinvastoin ja nuorilla se voi olla ihan kasvuun kuuluva vaihekin olematta siltikään täysin opportunistinen, ahne ja häiriintynyt yksilö, mutta et sä siihen pysty vaikuttamaan. Parasta on, että pidät itse jalat maassa ja arvot kohdillaan. Kyllä lapsille voi sanoa, ja ehkä kannattaakin, että yhden aikuisen taloudessa taloudelliset rahkeet ei riitä saman kuin kahden. Ei ne välttämättä edes tajua sitä, jos kukaan ei kerro, koska lapset keskittyvät pääasiassa vain itselleen tärkeisiin asioihin.

Anna uuden sulhon järjestellä asioita, äläkä ota itseesi. Äläkä ainakaan vertaa itseäsi häneen. Lapsilta voit hyvin kysyä, minkälainen tyyppi hän on ja kohteleeko hän lapsiasi kivasti ja muutenkin hyvin. Jos lasten mielestä on ok tyyppi, hyvähän se on, jos hän haluaa ”rikastaa” lastesi elämää. Ei teidän välillä ole mitään keskinäistä kilpailua. Tai jos on, sinä voitat. Täällä uudella kumppanilla on vielä kuherruskuukausi menossa, mutta eiköhän hänellekin vielä totuus valkene joku kaunis päivä. Ex-vaimosi asiat eivät enää ole suoraan sun ongelmiasi, vaikka lapsiin niillä vaikutusta olisikin. Sinä olet se turvallinen, jalat maassa oleva aikuinen ja vanhempi ja kyllä lapset sen vielä joskus huomaavat, jos ei jo nyt.

Ottaahan se tietenkin koville, kun ex-vaimo on ääliö tai ainakin käyttäytyy niin. Mutta ehkä se voi olla jopa hyväkin asia, koska näin pääset hänestä nopeammin yli ja nauttimaan omasta elämästäsi. Ei nämä pöllöilyt vie pois teidän hyviä yhteisiä aikoja, mutta kertoo selvästi sen, että ne ajat ovat historiaa. Kirjoitustesi perusteella sinäkään et ollut onnellinen, vaikka yritit kovasti olla ja yritit kovasti tehdä hänestä onnellisen. Se ei riittänyt ja nyt olette tässä.

Sulle maailma on nyt auki. Omana itsenäsi. Yritä keskittyä siihen. Hyvin tässä kävi, tulet sen joskus vielä huomaamaan.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt kaksi viimeistä viestiä on naulan kantaan, mitä itsekin olen ajatellut tästä puoliso lähti toisen matkaan asiasta. Mitä enemmän sitä miettii ja jää kiinni noihin asioihin ja siihen eksään, niin sitä huonompi, ei kannata uhrata ajatustakaan. On tottakai vaikea tunnetasolla tehdä ihmisestä, jonka kanssa on rakentanut elämää parikymmentä vuotta, yhdentekevä. Mutta nimenomaan se siinä pitää tehdä.

Homma alkaa siitä, että tekee omia juttujaan, joista tykkää ja saa hyvää mieltä. Sitäkautta alkaa hakea takaisin menetettyä omanarvontuntoaan.
 

444

Jäsen
Voi meitä eronneita.

Oma puolisoni oli matkustamisen suhteen täysin perässä vedettävä lapsi. Ei mitään mielenkiintoa osallistua matkojen suunnitteluun/järjestelyyn, mutta hirveä matkakuume ja kitinä päällä koko ajan. No näitä reissuja tehtiin joitakin talouden puitteissa ja nyt jälkikäteen reissut ovat kääntynyt muotoon, että ne olivat minun suunnittelemia ja häntä ei kuunnneltu. En siis viennyt häntä rantalomalle löhöämään.

Noooh…. Nyt olin tyhmänä ennalta puhunut, että veisin lapset vuoden päästä Pohjois-Italiaan, niin nyt pari päivää sen jälkeen tulikin vastapalloon, että hänpä vie lapset syksyllä Espanjaan. Uuden sulhonsa kanssa. Joka järjestelee kaiken. Ihan yllättäen tuli tilaisuus vastaan.

Vähän aikaa keräilin kyllä itseäni. Nokitus, aloitteen ottaminen lasten suuntaan (puhui ensimmäisenä lapsille matkustamisesta), sulhon valkopesua yhteisille lapsille, minun matkan kampitus (kahta ylimääräistä lomaviikkoa ei voi koululaisille anoa lukuvuoden aikana), mitäs näitä muita hienoja hyötyjä tästä tuleekaan.

Viddu mikä noita :D

Joskus tuntuu, että teen eroa puolisostani, mutta samalla pelaan kolmannen osapuolen kanssa tätä erokokonaisuutta. Rasittavaa.
Näitä juttuja lukiessani voin vain olla kiitollinen siitä, miten kivuttomasti oma eroni aikanaan sujui. Toki oli henkisesti helvetin raskasta ja luvalla sanoen aika ultimaattista paskaa, mutta ainakaan ex-siippa ei tehnyt kaiken aikaa kaikkeaan aiheuttaakseen maksimaalisen pahaa oloa. Sinun tapauksessasi vaikuttaisi siltä, että exäsi yrittää jostain syystä nousta erosta ”voittajana” ja tekee kaikkensa onnistuakseen siinä. Maskit on nyt todellakin riisuttu ja hän on paljastanut - ehkä viimeinkin - todellisen luontonsa.

Sisar @BOL sen puki hyvin sanoiksi: et pysty vaikuttamaan omiin tunteisiisi, mutta et myöskään hänen tekoihinsa. Tällä hetkellä sinä olet hänelle pelkkää ilmaa, mutta jonain päivänä hänkin todennäköisesti joutuu kohtaamaan menneisyytensä. Omat demoninsa. Itsensä. Sen tiedon ei tarvitse lohduttaa sinua nyt eikä myöhemmin, mutta se tosiasia on kuitenkin hyvä tiedostaa. Antaa hänelle juuri se painoarvo, jonka hän tämän hetken teoillaan ansaitsee. Lapset tuovat omat mausteensa peliin, se on ihan selvä. Heidän kuullen kannattaa pysyä asialinjalla exästäsi tai hänen kanssaan puhuessasi, mutta muilta osin kannattaa jättää kaikki ylimääräinen pois. Kaikki someseuraamiset sun muut, pois vain. Aiheutat niillä ainoastaan mielipahaa itsellesi. Ole välinpitämätön. Sinä et ole hänelle velkaa mitään yhtään mistään, riippumatta siitä, kuinka hienoja hetkiä olette kokeneet yhdessä joskus aiemmin. Lapsillesi olet velkaa sen, että et vedä heitä omalta osaltasi mukaan mihinkään ”kilpailuun” tai haukkumiseen. Itsellesi olet velkaa kaikista eniten: sure rauhassa, tee se työ ottaen oma aikasi ja tee se siten, että et anna hänen häiritä prosessiasi. Kaikki kommunikointi kannattaa rajoittaa vain välttämättömään ja olennaiseen. Kaikki muu häiritsee vain ja ainoastaan sinua ja ruokkii hänen narsismiaan.

Hirveä saarna tästä näköjään syntyi, mutta vituttaa joidenkin ihmisten toksisuus ja riidanhaluisuus. Ei siis sinun, vaan entisesi. Sairas, sairas ihmisparka.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
@BaronFIN helppo on tästä alkaa lapsettomana poikamiehenä heittää muka vinkkejä, mutta jos haluaisi valua exäsi tasolle niin toimit "nopeasti"
Koululle ilmoitusta, että veisit lapset lomalle viikolla X, onnistuuko...
Sit kun exäsi alkaa oleen kouluun yhteydessä niin ne sanoo,että täällä on jo lomavaraus..

Joo oli huono heitto, mutta toivottavasti asioihin tulee hyvä ratkaisu
 

Grafix

Jäsen
Homma alkaa siitä, että tekee omia juttujaan, joista tykkää ja saa hyvää mieltä. Sitäkautta alkaa hakea takaisin menetettyä omanarvontuntoaan.

Kyökkipsykologina melkein sanoisin homman alkavan kuitenkin siitä, että ei yritä työntää niitä paskoja fiiliksiä sivuun tekemällä ja touhuamalla jotain muuta. Suru, pettymys, epäusko, epäonnistuminen, luottamuksen menettäminen ja muut tunteet kannattaa käydä läpi ja pyrkiä sitä kautta pääsemään asian päälle sekä ajan myötä elämässä eteenpäin. Mikäli tätä vaihetta ei tee, niin seuraavissa suhteissa esimerkiksi luottamuksen rakentaminen tai omien epävarmuuksien esille tuominen voi olla vaikeaa.

Katkeruudessa ja negaatiossa ei pidä märehtiä loputtomiin, mutta on yksilöllistä kuinka kauan menee ennen kuin tuntee olevansa sinut tilanteen ja itsensä kanssa. Kiirehtiä ei kannata ja puhuminen tai kirjoittaminen voi toimia hyvänä keinona asian käsittelyssä. Yksin ei pidä jäädä.

BaronFIN tilanteessa ainakin itselle tulee mieleen, että ex-kumppani on omalta taholtaan eronnut jo paljon ennen kuin tilanne on varsinaisesti konkretisoitunut. Uuteen suhteeseen on aika paljon helpompi hypätä kun on omassa päässään prosessoinut asiat ja päästänyt henkisesti jo toisesta irti. Karua ja julmaa toki sekä vaikea ymmärtää tällaista toimintaa valtavan pitkän yhdessäolon jälkeen. Voimia ja jaksamista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös