Näin pienen seuran kannattajana sitä on pitänyt toki luonnollisena muidenkin kuin suurseurojen olemassaolon oikeutta liigassa. Hyvä, että kolumnissa on herätelty ajattalemaan asiaa tästä näkökulmasta. Usein kuulee etenkin pk-seudulta päin ajatuksia, joiden mukaan seuramäärää pitäisi pienentää radikaalistikin, jne. Toki tällä kaudella vähän vähemmän, johtunee varmaankin Jokereiden menestyksestä.. Vaikea olisi heittää kommenttia "tuon seuran paikka ei ole liigassa", kun itse rämpii jumbosijoilla ja ottaa rökäletappiota liiganousijalta. Noh, ensi kaudella virsi jatkunee viimeistään.
"Taloudelliset resurssit"-korttiakaan ei ole liiemmälti vedetty esiin. Tottahan toki on, ettei esimerkiksi JYP:llä olisi koskaan varaa ottaa 800 000 euron persnettoa yhdeltä kaudelta.. Mutta onko se sitten ylpeilyn aihe, jos jollain on? Itse ainakin häpeäisin surkeasti epäonnistunutta taloudenpitoa. Normaalissa yritysmaailmassa sellaisen firman toimitusjohtaja saisi äkkiä kenkää, ei näköjään jääkiekkoyrityksessä, ainakaan tietyissä yrityksissä.
Itse jääkiekon suurkuluttajana en ajattele ollenkaan, että peli olisi turha, vaikka se sitä sarjasijoituksen mukaan olisikin. Jokaisessä ottelussa on omat mielenkiinnon kohteensa, juuri nyt vaikkapa nuorten pelaajien otteiden seuraaminen. Uskon, että moni muukin hc-lätkäfani kävisi katsomassa matsit, vaikka niillä ei olisi äkkipäätä ajateltuna merkitystä.