Näin teen vain minä (1/10000?)

  • 132 722
  • 701

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Ei näitä juttuja hoksaa koska ne ovat rutiineja, mutta jos alkaa miettimään niin tietyt jutut tulee tehtyä samalla kaavalla.

- Ennen nukkumaanmenoa pidän aina parvekkeen ovea auki ainakin jonkun aikaa, että pääsee nukkumaan (muka) viileämmässä ja raikkaammassa ilmassa. Ei siis ole väliä onko pakkasta -30 tai hellettä saman verran.

- Lompakossa kortit ovat aina samassa järjestyksessä. Etummaisena henkkarit, takana järjestyksessä Visa Debit, Ajokortti, Veikkauskortti ja Visa Electron. Muut kortit kuten Subway card yms. otetaan mukaan vain tarvittaessa. Kolikoita ei lompakossa säilytetä, vaan ne ovat taskussa.

- Jos kaapissa on 7 rikkinäistä sukkaparia ja 7 ehjää sukkaparia, niin useammin jalkaan päätyy rikkinäiset sukat, jottei nämä ehjät menisi rikki.

- Nyt kun F1 kausi taas alkaa, niin kahvit laitetaan tippumaan aina 15 minuuttia ennen aika-ajon/kisan alkua.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Olen siitä erikoinen likainen Setämies että vaihdan kalsarit joka päivä, joskus parikin kertaa päivässä.
 

Glove

Jäsen
- Jos kaapissa on 7 rikkinäistä sukkaparia ja 7 ehjää sukkaparia, niin useammin jalkaan päätyy rikkinäiset sukat, jottei nämä ehjät menisi rikki.
Ei sukassa saa olla kuin yksi reikä, se josta jalka laitetaan sukkaan. Roskiin menee reikäiset sukat saman tien kun reikä havaitaan. Kun ne kerran on rikki niin ei niitä voi vaatekierrätykseenkään laittaa.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Onkohan kukaan palstalainen kommentoinut Ilta-Sanomien kommenttikenttään lähiaikoina? Minä olen, kerran.
Olen yrittänyt, mutta 9/10 kommenttini ei mene läpi. Sama homma on Iltalehden puolella. Kun joskus keksit jotain järkevää kommentoitavaa tai vastattavaa, niin eihän se sensuurista mene läpi. Sitten muiden "ok" kommenteilla ei ole mitään vaikeutta päästä läpi.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Onkohan kukaan palstalainen kommentoinut Ilta-Sanomien kommenttikenttään lähiaikoina? Minä olen, kerran.
En moneen vuoteen tietääkseni. En muista mitä olen siellä viimeksi kommentoinut. Siitä on liian kauan aikaa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Mulla on kulhollinen makeisia yöpöydällä lähes aina. Jollei ole niin käyn sen yöllä siihen hakemassa.
Eikä ne ole koristeena.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vapusta syyskuun loppuun en käytä pitkiä lahkeita enkä hihoja. En missään olosuhteissa, vaikka sataisi jääpuikkoja tai vanhoja mummoja. Tähän liittyy myös vastenmielisyyteni rannekelloja kohtaan, ja kaikkea muutakin ranteista tai kaulasta roikkuvaa. Ihon ympärillä pitää olla mahdollisimman paljon tilaa eli ilmaa, kaikki tarpeettomat härpäkkeet pois. Myöskään mitään päähineitä en käytä koskaan, paitsi kovalla pakkasella pipoa. Lippahattu mulla oli päässä viimeksi varmaankin noin 1979.
 
K

Kiekkokatsoja

Näin teen vain minä?
Mirritarina lienee ketjun aihetta..?
1. Oon kirjoitellut tänä kesänä elävää mirritarinaa tänne kierrätyskeskus ketjuun. ja joka sana on ollut totta. Tässäpä kenties viimeisin, mutta yksityiskohtaisempi tarina.
No töistä päästyäni menin terassilleni, pianhan se mirrikin tuli sinne, vaikka mietin, että josko ei enää tuu?
Sitten kävin tunnin kävelyllä, ja palasin kotiini.
Jotenkin tuli vahva mielikuva, että nyt terassin ovi auki, ja tästäpä kirjotettavaa palstalle. Oon rajoittanut mirrin sisällepääsyä kuukauden verran, kun se yritti pomottaa..
Mut tänään päätin watafack.. Terassin ovi auki ja katotaan nyt, minä oon pomo, vaikka tykkään pomo mirristä..
Alle minuutti, ja mirri juoksi mummon terassiltani luokseni. Katsoi ihmeissään mua, että saanko tosiaan tulla kotiisi, ja sehän hitaasti tuli sisälle. Annoin sille namia. Se hotkaisi ne. Mutta mikä uutta, se ei enää yrittänyt dominoida halunsa mukaan kodissani.. Leppoisasti se katseli ja liikkui. Meni ulkoven viereen, ja se kippas selälleen. Yllätin sen, ja otin työrukkasen. Annoin sen ekaa kertaa purra ja raapia vapaasti. Kesti aikansa, ja se luovutti ekana. Tää taistelu oli ohi. Sitten se etsi paikkaa missä levätä. Ja taas kerran hakeutui pesuhuoneeseen, jossa lattialämmitys.. ja jollen olisi seurannut, niin taas saunan ylälauteelle nukkumaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
K

Kiekkokatsoja

Mirri 2
Sori että en oo kirjaimissa paras, mutta mirritarinassa yritän parhaani.
Mirri siis olisi halunnut jäädä luokseni, kunnes illallapa se etsisi vapautta..
Itsehän oon aina pitänyt vähintään 1 väylän auki ulos mirrille, kesällä jopa 2 ovea auki.
No, lopulta houkuttelin mirrin terasille, ja jatkosta en tiedä.
Tää oli Matin mukaan 50-60. Toki mirri mulle hyvä nautinto, mutta samalla viimeisin isompi päivitykseni.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Siellä olisi kaksi huipputason futismatsia menossa, mutta minä seuraan mieluummin Liechtenstein - San Marinoa koska haluan nähdä, saisiko San Marino tänään yli kuuden vuoden tappioputkensa katkaistua.

Olivat muuten tosi lähellä siirtyä jopa johtoon avauspuoliskolla. Vaparin jälkitilanne, ensimmäinen veto veskarin jalan kautta ylärimaan ja riparista pallo verkkoon, mutta valitettavasti maalintekijä oli paitsiossa joten maali hylättiin :(
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No ainakaan minä en ole koskaan käyttänyt sitä ät-eli miukumaukumerkkiä missään muussa yhteydessä kuin sähköpostiosoitteissa. Ja sitä risuaita-hästägiä en sitäkään vähää. Minusta se kuuluu vain numeron eteen.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
No ainakaan minä en ole koskaan käyttänyt sitä ät-eli miukumaukumerkkiä missään muussa yhteydessä kuin sähköpostiosoitteissa. Ja sitä risuaita-hästägiä en sitäkään vähää. Minusta se kuuluu vain numeron eteen.
H@lu@tko lukit@ v@st@uksen?

Miukumaukuista saa myös aikaan yhden mun suosikkihymiöistäni, tällanen pöllämystynyt naama: @_@
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Täällä koko palstalla on ollut välillä kirjoituksia pakko-ajatuksista. Ja nyt kun tarkemmin ajattelen ja muistelen niin on minullakin ollut tämän tapaisia ajatuksia. Mutta taidan olla omien ajatuksieni kanssa kuitenkin aika yksin maailmassa.

Jo useampikin vuosi sitten päässäni jyskytti koko ajan sellainen ajatus että tämä on unta. Kaikki mitä päivällä tapahtui olisi ollutkin vain unta. Siten oli vähän vaikeaa keskittyä elämään kun tuo ajatus hallitsi päässä liiaksi. Nyt olen päässyt ajatuksesta suurimmaksi osaksi eroon mutta yhä etenkin kun on kovin väsynyt niin alkaa tuo ajattelu pyörimään päässäni.

Toinen on se että aikoinaan minun piti tehdä jokin tietty asia tietyn monta kertaa tai jotain pahaa tapahtuu. Esimerkiksi vilkaista bussissa kellotaulua vaikka parillinen määrä tai vaikka kolme kertaa tai sitten sitä pahaa tapahtuu. Paha olisi ollut vaikka yhdessä vaiheessa se että lemmikkikoirani kuolisi. Joten onhan tästäkin jo aikaa sillä koirammekin kuoli jo vuonna 2007.

En ole oikein koskaan puhunut näistä ajatuksista kenellekään. Nämä on ihan tosiajatuksia ja tapoja mitä minulla on ollut. Mutta aika harvinaisia tällaiset ajatukset taitavat olla? Ja minullakin tänä päivänä ei ole enää vastaavia ajatuksia ja tapoja ollut.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Täällä koko palstalla on ollut välillä kirjoituksia pakko-ajatuksista. Ja nyt kun tarkemmin ajattelen ja muistelen niin on minullakin ollut tämän tapaisia ajatuksia. Mutta taidan olla omien ajatuksieni kanssa kuitenkin aika yksin maailmassa.

Jo useampikin vuosi sitten päässäni jyskytti koko ajan sellainen ajatus että tämä on unta. Kaikki mitä päivällä tapahtui olisi ollutkin vain unta. Siten oli vähän vaikeaa keskittyä elämään kun tuo ajatus hallitsi päässä liiaksi. Nyt olen päässyt ajatuksesta suurimmaksi osaksi eroon mutta yhä etenkin kun on kovin väsynyt niin alkaa tuo ajattelu pyörimään päässäni.

Toinen on se että aikoinaan minun piti tehdä jokin tietty asia tietyn monta kertaa tai jotain pahaa tapahtuu. Esimerkiksi vilkaista bussissa kellotaulua vaikka parillinen määrä tai vaikka kolme kertaa tai sitten sitä pahaa tapahtuu. Paha olisi ollut vaikka yhdessä vaiheessa se että lemmikkikoirani kuolisi. Joten onhan tästäkin jo aikaa sillä koirammekin kuoli jo vuonna 2007.

En ole oikein koskaan puhunut näistä ajatuksista kenellekään. Nämä on ihan tosiajatuksia ja tapoja mitä minulla on ollut. Mutta aika harvinaisia tällaiset ajatukset taitavat olla? Ja minullakin tänä päivänä ei ole enää vastaavia ajatuksia ja tapoja ollut.
Oman käsitykseni mukaan eivät ole lainkaan harvinaisia. Itselle oli apua kirjasta ”joustava mieli” -Arto Pietikäinen.

Varmasti löytyy muitakin kirjoja aiheesta mutta mulle oli paljon apua tästä. Perusajatus on että oppii tunnistamaan omia ajatuksia ja tunteita ja kuinka niihin oppii suhtautumaan neutraalisti.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Oman käsitykseni mukaan eivät ole lainkaan harvinaisia. Itselle oli apua kirjasta ”joustava mieli” -Arto Pietikäinen.

Varmasti löytyy muitakin kirjoja aiheesta mutta mulle oli paljon apua tästä. Perusajatus on että oppii tunnistamaan omia ajatuksia ja tunteita ja kuinka niihin oppii suhtautumaan neutraalisti.

No tässä tilanteessa on vaan ihan lohduttavaa kuulla että on muitakin meitä joilla hieman erikoisia ajatteluja välillä. Ei tunne itseään enää niin erikoiseksi, tai jopa hulluksi.

Mutta onhan noista erikoisista ajattelutavoistani jo melko paljon aikaa. Nyt ei enää vähään aikaan ole ollut mitään erikoisia pakkoajatteluja. Tai mitä nuo nyt sitten olivatkaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minulla on oltava yöpastillit. Muuten ei uni tule. Ja pitää olla kahta makua yhtä aikaa suussa. Toinen mielellään lakritsin, salmiakin tai tervan makuinen ja toinen eukalyptus-, minttu- tai sitruunapastilli.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minulla on oltava yöpastillit. Muuten ei uni tule. Ja pitää olla kahta makua yhtä aikaa suussa. Toinen mielellään lakritsin, salmiakin tai tervan makuinen ja toinen eukalyptus-, minttu- tai sitruunapastilli.
No tämä oli erikoinen, pakko myöntää.

Itselläni on oltava vesipullo yöksi. Herään aina juomaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olenkohan ainoa joka yhä kuuntelee aktiivisesti tuota kevään 2019 Torilla tavataan-biisiä ja katselee niitä HPK:n mestaruusvideoita? Aktiivisuudella saatan tarkoittaa välillä jopa useampaa kertaa päivässä. Tämä Torilla tavataan on minun yksi voimabiiseistäni!
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Olenkohan ainoa joka yhä kuuntelee aktiivisesti tuota kevään 2019 Torilla tavataan-biisiä ja katselee niitä HPK:n mestaruusvideoita? Aktiivisuudella saatan tarkoittaa välillä jopa useampaa kertaa päivässä. Tämä Torilla tavataan on minun yksi voimabiiseistäni!

Lyhyesti sanottuna, et ole

Viimeksi eilen lenkillä kuuntelin mestaruusvideon
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Kun harvakseltaan teen itselleni leipää (yleensä 3 tai 4 kerrallaan), voitelun ja päällisten asettelun jälkeen pinoan leivät "parhausjärjestykseen" ominaisuuksien perusteella siten että paras on alimmaisena ja syön sen viimeisenä. Leivän paksuus, levitteen määrä, juuston ja makkaran määrä jne. Kovin tieteellistä analyysiä en kuitenkaan siinä tee mutta onhan tuo aika hölmöä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No tämä oli erikoinen, pakko myöntää.

Itselläni on oltava vesipullo yöksi. Herään aina juomaan.
Mullakin on yöpullo, mutta ei ikinä vettä. Jos aamulla pitää herätä töihin, limua. Jos ei, viinaa.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Olen katsonut aika paljon Napakymppi-jaksoja puhtaasti siksi että tykkään ylipäänsä katsella deittailuohjelmia. Laitan kuitenkin telkkarin mutelle joka kerta kun Niina Lahtinen pääsee ääneen. Katajassa on jo tarpeeksi kestämistä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olen lapsesta asti ollut jonkinlainen maantieto-höppänä. Kaivan karttoja esiin todella helposti edelleen, jos en ole varma mainitun paikan sijainnista. Esim. Salkkareita tsekatessa olen penkonut Munkkiniemen maisemia streetwieven kanssa. Pätee myös maailman uutisissa ja elokuvissa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen lapsesta asti ollut jonkinlainen maantieto-höppänä. Kaivan karttoja esiin todella helposti edelleen, jos en ole varma mainitun paikan sijainnista. Esim. Salkkareita tsekatessa olen penkonut Munkkiniemen maisemia streetwieven kanssa. Pätee myös maailman uutisissa ja elokuvissa.
Luulisi sitten, että olisit kova luu tuossa hyvän päivän maantietovisassa. Niin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös