Näin annat kissalle pillerin...

  • 10 962
  • 61

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti pikkukisu
Mutta kerran tämä kisu sitten oli antibioottikuurilla ja olin sattumoisin ostanut eläinkaupasta kissanminttunameja. Havaitsin kissojeni olevan aivan villinä niihin, siis oikeasti ne menee ihan sekaisin niistä, kierii vaan lattialla ja kurisee onneissaan..

Nuo on muuten ihmenameja. Meidänkin kissalla (rip) lähti kirjaimellisesti jalat alta aina kun se sai edes nuuhkaista kissanminttua. Samanlaisen pillerin kun keksisi ihmisillekin. Niitä voisi myydä vaikka Raksilassa vierasjoukkueen kannattajille, jotta hekin voisivat samaistua kotijoukkueen fanien fiilikseen matsin jälkeen. =)

"Homo Sapiens-Mint! Ja tiedät miltä Jokerien pudottaminen kesälomille tuntuu!"
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Re: YLÖS...

Viestin lähetti bisnesman

Olisiko ideaa, että tekisi kissan pesäksi sen kuljetuskopin. Voisi sitten huolettomasti napata mirrin matkaan ilman pakottamista ?

Vai haaveilenko vain ?

No ainahan voit yrittää, mutta todennäköisesti kissasi lukee ajatuksesi ja tekee pesänsä tyynyllesi tai johonkin muuhun kiellettyyn paikkaan eikä mene siihen kirottuun koppiin, vaikka se olisi ainoa pakoreitti tulipalon sattuessa. Siinä voi olla ideaa, että yrittää yhdistää kissan ajatuksissa sen kopin kaikkeen mukavaan eli vaikka niihin minttuihin tai esim. viet sen siinä kopissa aluksi vain pihalle ja käytät sitä kävelyllä valjaissa tjms.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Re: Re: YLÖS...

Viestin lähetti bisnesman

Kiitos kiitos!
Tosiaan lauantaina sen pikkuriiviön pitäisi ilmestyä asuntooni jos luoja suo.
Jonkin sortin raapimispuu pitäisi kai hankkia?
Olisiko ideaa, että tekisi kissan pesäksi sen kuljetuskopin. Voisi sitten huolettomasti napata mirrin matkaan ilman pakottamista ?

Vai haaveilenko vain ?

Haaveilet.

Kissa ei nuku aina samassa paikassa. Meidän otukset vaihtavat kausittain unipaikkaa. Jotakuinkin kaikki kolme kisua nukkuvat 2-4 vk samassa paikassa, ennen kuin vaihtavat.

On hyvä olla useampiakin unipaikkoja. Hyvä ja halpa keino on hakea lähikaupasta pari kolme kestävää paksupahvista pahvilaatikkoa, sellaista matalareunaista (10-15 cm reunat). Kun tuon lootan pohjalle heittää tyynyn taikka karvaisen pienen maton (esim kierrätyskeskuksesta halvalla) niin mirri on herttaisen tyytyväinen.
 

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
Ei se kissa taida nukkua koskaan siellä missä toivoo. Meidän narttu kissa saattaa mennä rennosti olohuoneen/keittön pöydälle, pöytäliinan alle moneksi tunniksi nukkumaan. Tai sitten vessaan pyykkikoriin, ja mökillä nukkuu takan päällä, kun tarjolla olis pehmeä sänkykin. Ja jos se nyt jostain syystä menee sänkyyn nukkumaan, se kaivautuu peiton alle.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: YLÖS...

Viestin lähetti bisnesman


Olisiko ideaa, että tekisi kissan pesäksi sen kuljetuskopin. Voisi sitten huolettomasti napata mirrin matkaan ilman pakottamista ?


Ihminen EI pysty tekemään kissalle mitään pesää. Kissa nukkuu juuri siellä missä se itse haluaa.
Kuljetuslaatikko "pesänä" on muutenkin kuollut idea jo syntyessään, nimittäin kun ekan kerran käytät katin kuljetuskopassa eläinlääkärillä, niin sen jälkeen se ei siihen kopperoon mene vapaaehtoisesti koko elämänsä aikana. En menisi minäkään vapaaehtoisesti mihinkään koppaan jos siitä aiheutuisi minulle AINA mielleyhtymä kivuliaaseen hammaskivien nirhaamiseen, kivesten poistoon tai pahoinvointia aiheuttavaan automatkaan. Takuulla saisi minua ruokkiva käsi tuntea minun oikean suorani (kynnet ulkona) aina kun minua moiseen häkkiin yrittää työntää. KURR ja MIAU!
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: YLÖS...

Viestin lähetti Predator


Ihminen EI pysty tekemään kissalle mitään pesää. Kissa nukkuu juuri siellä missä se itse haluaa.
Kuljetuslaatikko "pesänä" on muutenkin kuollut idea jo syntyessään, nimittäin kun ekan kerran käytät katin kuljetuskopassa eläinlääkärillä, niin sen jälkeen se ei siihen kopperoon mene vapaaehtoisesti koko elämänsä aikana. En menisi minäkään vapaaehtoisesti mihinkään koppaan jos siitä aiheutuisi minulle AINA mielleyhtymä kivuliaaseen hammaskivien nirhaamiseen, kivesten poistoon tai pahoinvointia aiheuttavaan automatkaan. Takuulla saisi minua ruokkiva käsi tuntea minun oikean suorani (kynnet ulkona) aina kun minua moiseen häkkiin yrittää työntää. KURR ja MIAU!

Jo nyt on perhana!
Kissa tietysti valitsee asunnokseen uuden laajakuvatv:n päällyksen, ja sitten saa katsella ohjelmia kissanhäntäsuodattimen läpi :eek:

No, raportoin maanantaina sitten mihin kissa sen pesänsä teki, vai tekikö ollenkaan..
 

pikkukisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liverpool
Joo, kissa tosiaankin nukkuu missä haluaa.. Mun kissat tykkäävät kyllä vallata sängyn; peiton alle, lakanoiden alle, karvoja joka puolella.. Mutta kun itse olen nukkumassa tykkää toinen kissa nukkua päälläni ja toinen vieressä. Päivisin nukkumapaikka sitten vaihtelee enemmän. Nyt on suuressa suosiossa erään kaapin päällynen katon rajassa ja ikkunalaudat. Sohvan selkänoja on myös mukava. Olenpa löytänyt kissoja myös pyykkikorista, vessanpöntön kannen päältä, lavuaarista jne..
Mutta siihen kyllä pitää oppia kun on kissoja talossa, että laittaa kaikki kaapin ovet AINA kiinni. Ei meinaa ole mukavaa kun otat kaapista mielestäsi juuri pestyn vaatteen päällesi ja huomaat sen olevan karvojen vallassa..
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
YLÖS!

Nimim. Eino_Mies vitutusketjussa kertoi karvaasta ja karvaisesta kissakokemuksestaan. Olisiko kenties kannattanut lukaista tämä ketju, ennenkuin lähti katin kanssa liikenteeseen?
Noh, täytyy myöntää että kissa voi olla välillä todella vaikea tapaus...
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Olen löytänyt pettämättömän keinon kissan lääkitykseen. Ota kissa syliin niin, että se on selällään tai edes kyljellään sylissäsi. Laita sormesi sen suuhun takahampaiden (ylä ja ala) väliin ja pudota pilleri sen suuhun. Oma kissani ainakin hetken mietittyään nielaisee pillerin koska ei siitä asennosta pysty sitä suustaan sylkemään pois.

Kissa on mukava lemmikki. Leikkisä mutta ei liian huomionkipeä. Olen joskus kuullut muutaman kissa-aforismin jotka mielestäni pitävät hyvin paikkansa:

-Kissat ovat fiksumpia kuin koirat. Et saa kahdeksaa kissaa vetämään rekeä lumessa.
-Koirilla on omistajia, kissoilla on henkilökuntaa.

Useimmat kissan omistajat varmaan yhtyvät em. kommentteihin.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Viestin lähetti Shearer
-Kissat ovat fiksumpia kuin koirat. Et saa kahdeksaa kissaa vetämään rekeä lumessa.
-Koirilla on omistajia, kissoilla on henkilökuntaa.


Yhdyn täysin edellisiin kommentteihin.
Sen verran vielä tuosta kissankopista ,että kyllä ainakin meikäläisen kissa menee ihan kiltisti sinne kun pitäisi johonkin lähteä.Jopa sen kuuluisan lääkärikäynnin jälkeen.Ehkä mulla on sitten sellanen spesiaaliyksilö.
 
Viimeksi muokattu:

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: YLÖS!

Viestin lähetti Predator
Nimim. Eino_Mies vitutusketjussa kertoi karvaasta ja karvaisesta kissakokemuksestaan. Olisiko kenties kannattanut lukaista tämä ketju, ennenkuin lähti katin kanssa liikenteeseen?
Noh, täytyy myöntää että kissa voi olla välillä todella vaikea tapaus...
No enpä ollut ennen tällaista ketjua nähnyt. Tuli jälkeenpäin sellainenkin mieleen, että olisi pitänyt jostain hommata vanha kunnon "Cat-carrier". Tiedättehän sen ruuvisysteemin. No nyt on kohta pari vuorokautta kulunut siitä kun kissa karkasi käpälämäkeen. Näillä ilmoilla voi olla, että sisätiloissa pääasiassa viihtynyt eläin alkaa kohdata luonnon raadollisuuden jo muutaman päivän sisällä. Vaikka sillä ne 9 henkeä olisikin..
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pentuna kissani oli niin kiltti (lue: hölmö), että pillerit menivät suuhun nätisti kädestä annettuna murojen ja parin kissanmintun seassa. Nykyisin tuota temppua on kuitenkin täysin turha yrittää, ja aivan yhtä turhaa on myös lääkkeen ruuan sekaan sekoittaminen. Lopputuloksena kun on kuppi, joka on muuten syöty tyhjäksi, mutta jäljellä on juuri se yksi tietty ruuan murunen.

Matolääkkeen saan kuitenkin annettua kissalleni ystävän avustuksella. Nahkahanskat varoiksi käteen, ja kissa hieman normaalia tiukempaan otteeseen syliin siten, että etutassut ovat kuitenkin "lukittuina" toisen käteni alla. Kaveri sitten ottaa ja aukaisee kissan suun, tuikkaa tässä tapauksessa tahnan suuhun, ja kissan on hieman pakkokin niellä se. Katti toki mököttää sohvan alla keräämässä ylpeyden rippeitään seuraavat pari tuntia, mutta on tuo ainakin tähän asti antanut minulle aina anteeksi.

Jos joku haluaa järjestää itselleen extreme-aamun, kannattaa pillerin antaminen jättää sellaiseen aamuun, jolloin on pakko olla jossain paikassa johonkin tiettyyn aikaan, vaikkapa vasta sitten "parin tunnin kuluttua". Yksityiskohtiin sen enempää menemättä totean, että minulla on asiasta omakohtaista kokemusta ja tuona aamuna tein varmaan henkilökohtaisen nopeusennätykseni kotini ja Lappeenrannan keskustan bussipysäkin välillä. Ja se tabu ei muuten siitäkään huolimatta mennyt koskaan kissani suuhun asti.

Shearerin kissa-aforismit allekirjoitan minäkin.
 

Sarme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Re: Re: Re: YLÖS...

Viestin lähetti Predator
Kuljetuslaatikko "pesänä" on muutenkin kuollut idea jo syntyessään, nimittäin kun ekan kerran käytät katin kuljetuskopassa eläinlääkärillä, niin sen jälkeen se ei siihen kopperoon mene vapaaehtoisesti koko elämänsä aikana.
Meillä yleensä jos tullaan pitkältä matkalta kotiin, astellaan hieman ympäri kämppää ja mennään takaisin kantokoppaan nukkumaan. Katit tajuavat että jos ollaan juuri tultu kotiin niin ei samana päivänä enää lähdetä uudestaan.

Viestin lähetti Shearer

Olen löytänyt pettämättömän keinon kissan lääkitykseen. Ota kissa syliin niin, että se on selällään tai edes kyljellään sylissäsi. Laita sormesi sen suuhun takahampaiden (ylä ja ala) väliin ja pudota pilleri sen suuhun. Oma kissani ainakin hetken mietittyään nielaisee pillerin koska ei siitä asennosta pysty sitä suustaan sylkemään pois.
Meilläpäs pystytään. Tuli viime kesänä harjoiteltua, kun teetin rotukissallani (britti) pennut (4 kpl, joista yhden pidin itse). Koska käytin Axiluria, piti madotus suorittaa kolmena peräkkäisenä päivänä. Pennuille tuo madotus tehtiin vieläpä kolmeen kertaan (6-, 8- ja 11-viikkoisina). Lisäksi vielä madotin kertaalleen emon ja vanhimman kissani. Axilurin pystyy liuottamaan veteen, ja näin teinkin ensimmäisessä sessiossa. Kovin oli vain sottaista touhua kun ruiskeella sitä ammuin suihin.

Tässä miten nykyään annan pillerit kateille: Muuten kuin Shearer, mutta pelkkä pudotus ei riitä. Pilleri pitää työntää sormella kurkkuun ja sulkea suu tämän jälkeen. Joskus voi myös sivellä kaulaa alaspäin jos pilleri tuntuu olevan vaikeassa asennossa.
 

Filosofem

Jäsen
Tässä kaikille toimivaksi havaittu kikka dilemmaan 'Kissa ja pilleri'. Kuten tiedät, kissat ovat äärimmäisen hygieenisiä olentoja, ja pesevät itseään monta kertaa päivässä. Tämä tarkoittaa myös sitä, että katit nuolevat käytännössä ties mitä likaa turkiltaan ihan muina miehinä. Juttu on tämä: murenna pilleri ja sirottele se kissasi turkille. Katti nuolee tämän annoksen samantien pois ja voit tyytyväisenä vieressä naureskella, kuka onkaan isäntä talossa. Pillerin vaikutus ei haihdu. Olen oman mirrini kanssa tällä tavalla onnistuneesti menetellyt monta kertaa matokuurien tms. kanssa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Täytyy myöntää, että olemme myös kissaihmisiä. Ja Santra-kattimme tietää sen myös.

Itselläni on ollut kissoja enemmänkin muinoin ja niinpä ajattelin ettei tuo matolääkitys voi olla kovin kummoinen juttu. No, kämmenselässäni olevien jälkien jälkeen olen muuttanut kantaani.

Viime viikonloppuna oli jälleen matka maalle edessä. Tulin kotiin ajoissa tietäen ongelmat miten saada katti koppiin. No, pääsin yllättämään ja katti joutui koppiin alle aikayksikön. Perille päästyämme kissa ei sitten suostunut tulemaan edes lähelle, saatika syliin. Muitten kanssa kyllä oli kaveria. Paluumatkan lähestyessä huijasin kissan pikkuhuoneeseen ja taas joutui katti koppiin. Mökötti sitten koko matkan. No, kotiin päästyämme ei mennyt kuin hetken kun oli jo ihan niinkuin ei mitään. Antoi ottaa syliin yms. Tajusi kai että nyt ollaan kotona, eikä heti taas lähdetä minnekään. Paitsi sitten pääsiäisenä, mutta älkää kertoko katille...
 

Rocco

Jäsen
Miten antaa kissalle pilleri?

Suppo
 

Rogue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meidän kissa on opetettu jo pienenä kaikkeen mahdolliseen kuljetteluun. Aina, kun on näyttänyt siltä, jottei mitään matkoja ole lähitulevaisuudessa, on katti lähtenyt vaikka ratikka-ajelulle. Koppiin meno ei ole tuskaa, paitsi kesällä, jolloin Köllimme tietää jo valmiiksi, että kuuma tulee. Eli tietysti on myöhäistä monien täällä kuvailtujen tapauksia alkaa kouluttamaan, mutta pentukuumeen iskiessä.

Pillereiden syöttäminen ei myöskään ole ollut ongelma. Käyn itse polvilleni lattialle, kissa jalkojen väliin, pää tietysti eteenpäin, toisella kädellä pidän yhtäaikaisesti kiinni suusta (käsi) ja estän kissan karkaamisen eteenpäin (käsivarsi), toisella upotan pillerin kurkkuun. Mahdollisimman syvälle nieluun kun saa, ei kissa saa syljettyä ulos.
 

Anton

Jäsen
Ketjussa oli tapauksia, joissa kisu ei suostu pillerinsyöntiin. Meillä ei sitä ongelmaa ole, koska meidän miisu syö kaiken mitä vain ei ole ruuvattu seinään tai kattoon kiinni.
Kissan hämmästyttävä ahneus saa meidän tyhjentämään hiekka-astian pari kertaa päivässä, sillä puolileikillä epäilemme sen olevan kiinnostuneen jopa omista jätöksistä.
Kuinka pitkä on kissojen muisti, onkohan se muilla kissoilla viittä sekuntia pidempi. Lemmikillä on ikää neljätoista vuotta, joten voihan kyseessä olla dementoitunut eläin.
Moniko muu kissa saa tajuttomia hepulikohtauksia, joiden aikana se puolen minuutin ajan juoksee ympäri asuntoa, seinästä seinään, välillä jopa kolhien itseään. Monikohan muu kissa tulee vauhdilla ulkoa sisälle pelkästään paskoakseen hiekka-astiaansa ja poistuu sen jälkeen takaisin pihalle?
Kyseessä on harvinaisen typerä otus ja ilmeisesti eläinlääkäri aikoinaan poisti pallien sijasta aivot?
Kyllähän siitä on ollut hupia monia kertoja enemmän kuin tavallisesta kissasta, tai useammin kyllä hämmästelyn aiheita.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Meikäläinen on kissaihmisiä, jonka jalkopäässä öitään nukkunut kissa synnytti aikoinaan kolme pentua. Tästä on jo vuosikymmeniä aikaa ja sen jälkeen meikäläisellä on ollut pari kissaa. Viimeisin oli vitivalkoinen Siiri Unelma eli Siru. Eukko pakotti kuitenkin antamaan hänet (siis kissan) pois ennen lapsemme syntymää ja nyt hän asuu Savossa. Vannoin kuitenkin itselleni, että kunhan tyttömme kasvaa, niin uusi kissa tulee kotiimme. Nyt on se aika, mutta mistään ei tahdo löytyä kissanpentua. Tiedän kyllä, että eläinsuojelulaitokselta tai Hesarin sivujen kautta voi ostaa kissan, mutta aiemmin kissanpentuja on aina ollut tarjolla ilmaiseksi ja homma on käynyt helposti. Mistä siis kissa ilmaiseksi? Rokotukset ja leikkaukset kyllä hoidetaan, mutta kissasta en ole tottunut maksamaan.
 

Rogue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti PeteX
Mistä siis kissa ilmaiseksi? Rokotukset ja leikkaukset kyllä hoidetaan, mutta kissasta en ole tottunut maksamaan.

Nykyään kaikkialla toitotetaan, että kissanpennuista pitäisi ottaa pieni maksu, jotta perheet joutuisivat edes hieman miettimään eläimen hankkimista. Jos pennun haluaa ilmaiseksi, suosittelen viemään ilmoituksen/seuraamaan ilmoituksia kauppojen tauluilta/lle. Ei varmaan toimi Helsingissä, mutta jo joku Sipoo saattaisi olla navettakissojen lisääntymisaluetta. Eli eikun kruisaamaan.

En nyt malta olla kysymättä, meinaatteko vielä lisääntyä? Jos, niin varmistathan vaimolta, että kissa saa tällaisessakin tapauksessa jäädä teille. Apula.net palstalla nimittäin eräs perhe tarjosi muutamaa kissaa, kun vauvan syntymään oli muutama kk. Ei siis kysymyksessä allergia, vaan oli aika hankkiutua edellisistä vauvoista eroon. Ja minä näin punaista. No offence.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Täytyykin tutustua ketjuun, isommalla pennulla on aika kova ripuli.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tää on ihan hyvä ketju sinänsä, tuosta otsikosta vaan tuli vähän karuja muistikuvia menneisyydestä kun vanha naapurin ukko syötti kylän kissoille nitroja. Reilu äijä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Kui katil anneta pilleri?

Tuli sitten sähköpostissa tällainen turkulaisversio pillerin antamisesta kissalle:





1. Nost katti sylisses ja pirä sitä vasemmal käsivarrel niinku pitäsisit last. Sit pist oikke etusormi ja peukalo kati suu molemmil pualil ja pain helläst poskii samal ku pirät pillerii oikees käres. Ku katti ava suus, purota pilleri suuhu.
An kati sulkke suus ja nialast.

2. Nost pilleri lattialt ja katti soffan takka. Pirä kattii vasemmal käsivarrellas ja toist rosessi.
Haje sit katti makuuhuaneest ja heit lährääntyny pilleri pois.

3. Ota uus pilleri pakkauksest ja pitele kattii vasemmal käsivarrellas ja sit pirä kiinni takajaloist lujast vasemmal kärel. Pakota kati leuat auki ja tyännä pilleri suu takaossaa oikeel etusormellas. Pirä väkisi kati suuta kiinne ja laske samal kymmenee.

4. Poimi pilleri akvaariost ja katti vaatekaapi päält. Huura pualiso sissää pihalt.

5. Polvistu lattial ja liiskaa katti lujast polvittes välli ja pirä kii etu ja takatassuist. Älä välitä kati kamalast mouruamisest. Käske pualiso pittää kii kati pääst lujast yhrel kärel, samal ku tunkee puist viivotint kati suuhu. Liu´uta pilleri kati suuhu viivotint pitki ja hiaro sit kati kurkkuu voimakkaast.

6. Hae katti verhotankolt ja ota uus pilleri paketist. Pist muistii uuren viivottime osto tuhanne pillu päreiks silputu tilal, ja myäs riakaleiste verhoitte korjaus. Lakase rikki mennee koriste-esineet takast ja lait ne sivvuu myähempä kokkoonliimaust varte.

7. Kääri katti issoo pyyhkeessse ja pyyrä pualisoo makkaamaa kati pääl nii, et sen pää just ja just näkkyy pualiso kainalo alt. Pist pilleri mehupilli päähä, pakota kati suu auki ja puhalla voimakkaast mehupillil pilleri kati nialuu.

8. Varmista pilleripaketi kyljest, et pilleri ei ol vaaralline ihmisel. Jua klasi vettä, et saat ällö maun pois suustas. Laita laastari pualison käsivartte ja pese veri matost pois kylmäl verel ja saippual.
Hae sit katti naapurin halkoliiterist.

9. Ota uus pilleri. Lait katti kaappii ja paa ovet kaulan kohralt lujaa kiinn simmottis et irvistelevä pää vaa jää näkyvil. Pakota kati suu auki isol lusikal. Ammu pilleri kati kurkku kumirenksul.

10. Hae skruuvimeisseli tyäkalupakist ja kiinnitä ovi takas saranoilles. Simmottos sit vaa lait kylmäkompressi poskelles ja tarkist rokotuskortistas viimese jäykkäkouristusrokotukse päivämäärä. Heit verine paitas roskii ja haje uus paita makuuhuaneest.
Soit sit palokunta hakema katti puust tiän toiselt pualelt. Pyyrä viäl antteeks naapurilt, ku törmäs aitaan ku piti katti väistä.

11. Ota viimene pilleri paketist. Siro kati etu ja takakäpälät yhtee rautalangal ja siro häne kiinni ruakapöyrä jalkaa. Etti paksut näppylähanskat vajast. Pakota kati suu auki isol jakoavaimel. Tyännä pilleri suuhu ja fileepihvinpala peräs. Pirä kati päätä pystyasennos ja kaara pual litra vettä kurkku niiet pilleri huuhtoutuu alas.

12. Pyyrä pualisoa viämää sinu ensappu ja sit vaa istu rauhallisest ku Narvamaa ikkä, ku tohtor tikkaa sormet ja käsivarret ja sit poista pilleri jämät oikeest silmäst ja rautalanga jämät ahterist.
Poikke sit kotimatkal huanekalukauppaa ostama uus ruakapöytä.

13. Soit eläinlääkäril ja pyyrä kötikäynnil.

... et sillai. Kui sit koiral se pilleri anneta:

1. Rulla pilleri pekonisiivusse.
2. Se on siin sit.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös