teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ajattelin, että musiikistakin varmaan löytyisi paljon mielenkiintoista nippelitietoa ja sitä voisi koittaa kasata yhteen paikkaan.

Aloitetaan porilaisella:

Dingon kappale "Nimeni on Dingo" ei löydy "Nimeni on Dingo" -nimiseltä pitkäsoitolta, mutta siitä löytyy kappale "Sinä ja minä".

Dingon kappale "Sinä ja minä" ei löydy "Sinä ja minä" -nimiseltä pitkäsoitolta, mutta siitä löytyy kappale "Nimeni on Dingo".

patahistory.com

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Apulannan Ehjä-levyllä on biisi nimeltä "Mennään eläintarhaan". Biisin säkeistö menee "Beibi mennään sirkukseen, hei mennään sirkukseen, hei me mennään sirkukseen, beibi mennään sirkukseen." Eläintarhaa ei koskaan mainita koko biisissä.

Tehosekoittimen Köyhät Syntiset-albumin päätösraita "Niin nuori, niin kaunis" päättyy kitaranypläykseen, jonka päälle alkaa kuulua erikoista piippausta. Piippaus on morsekoodia, jonka viesti kuuluu "Pilluahan me tässä vaan yritetään saada."

RAPORTOI

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Juicen kappaleella "Juankoski here I come" esiintyvässä riimissä "Kai Seppo teki kepposen ja käy tam tam" tuo "tam-tam" on luumuista käyttämällä tehtyä kiljua ja mainittu "Seppo" on Juicen lapsuudenystävä. Tuolla "kepposella" ilmeisesti tarkoitettiin käymään pantua latinkia ja nimi tulee sen aiheuttamasta karmeasta krapulasta, jossa kuulee tuskallisesti omat sydämenlyöntinsäkin: tam, tam, tam, tam, tam....

Viimeksi muokattu:
Minäkö tyhmä - nyt en ymmärrä!?
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Joku teologian opiskelija oli aikoinaan tekemässä gradua Juice Leskisen sanoituksista. Graduntekijän yksi työhypoteesi oli, että Leskisen tuotannossa pronomini "hän" viittaisi konseptuaalisesti Jumalaan. Tämän ajatuksen hän myös esitti Leskiselle, tavatessaan taiteilijan gradunsa tiimoilta.

- Tarkoitatko mahdollisesti ensimmäisen Coitus Int -levyni kappaletta "Hän Sammuu", tiedusteli Juice.
- No en minä tietenkään sitä, ei se nyt mitenkään...

Ancylusjärven jää, on taakse jäänyttä elämää.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juicen vuoden 1982 kokoelmalevyn "Parhaat" kasettiversiossa ovat kappaleet Ilomantsi ja Midas vaihtaneet keskenään paikkaa verrattuna tuohon linkin takana olevaan LP-versioon.

patahistory.com

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo
Melkoisen tunnettu musikaalinen "painovirhe" on Georg Malmstenin "Nikkelimarkka"-laulussa, jossa Jori laulaa sanan "velkaantuu" muodossa "velkkantuu". Tämä johtui kuulemma kirjoitusvirheestä hänen käytössään olleessa tekstissä.

Uudempi samantapainen virhe on Riki Sorsan kappaleessa "Haaveissa vainko oot mun", jossa "sä saavut paikkaan odotetuun".

Ei muuta toivoa, kuin käydä kontillensa ja alkaa syödä ruohoa, sillä vihreä väri se kaiken ratkaisee!
Ei muuta keinoa, kuin myydä rekka-auto ja ostaa tila Kainuusta, ja toivoa, että halla kaiken viljan veis!

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Toolin Maynardin James Keenanin äiti eli halvaannuttuaan pyörätuolissa ennen kuolemaansa. Montako päivää?

10,000 days

Ei mitään.
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy