Musiikkia netiltä

• 1 329
  • 26

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Mistä lataatte musiikkia kotiin?

Itse käytän audiogalaxy.com napsterin koukistuttua.
Audiogalayxy on myös sulkenut parhaimpia, mutta käyttämällä "users" pääsee käyttäjien kokoelmaan käsiksi. Sieltä löytyykin sitten ihan kivasti.
Audiogalaxy vaatii pienen rekisteröinnin ja latauksen "download satellite".

Myös www.kazaa.com on hyvä. Sieltä voi myös ladata filminpätkiä ja videoita.
Myös kazaa vaatii hieman hommia ennenkuin voi alkaa lataamaan kamaa kotiin.

Kuuntelin ekstaasissa Radiocityn nettiradiota kunnes se suljettiin. Onko kenelläkään vinkkiä mistä löytäisi yhtä kanuunan netti-radioaseman?

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
http://www.kohina.com on loistava nettiradio, tosin itselläni on kiero maku :) .. eli kohina.com soittaa 8 ja 16 bittisten koneitten musaa, lähinnä pelien tunnareita jne. Työpaikalla ihan ykkönen jättää vaikka lounaan ajaksi soimaan.. avokonttori kicks ass :D

Edit: vilpertti, morpheus toimii mulla ainakin ihan hyvin.. vielä tossa puolisen tuntia sitten.

Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
winmx, kun se toimii. kazaa/morpheus ei toimaa (virheilmoa -> ohjelma suljetaan)...

Termiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Athletico Madrid
Mistä lataatte musiikin!? Varastatteko bensankin huoltoasemalta?!

Musiikki ostetaan levykaupasta, ei ole kohta musiikkia kun ei kannata tehä sitä piratismin takia. Miettikää asiaa siltä kannalta että olisitte muusikoita ja toimeentulolle olisi sidoksissa levymyyntiin. Vieläkö lataisitte netistä biisejä?

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti Termiitti

Musiikki ostetaan levykaupasta, ei ole kohta musiikkia kun ei kannata tehä sitä piratismin takia. Miettikää asiaa siltä kannalta että olisitte muusikoita ja toimeentulolle olisi sidoksissa levymyyntiin. Vieläkö lataisitte netistä biisejä?

Levyt on Suomessa kuule niin kalliita, että varsinkin tuo www.audiogalaxy.com on Napsterin jouduttua lopettamaan toimintansa erittäin oiva paikka täydentää levyvarastoja, varsinkin harvinaisten laulujen, ja ulkomaalaisten artistien ja yhtyeitten osalta. Ja lisäks niitten osalta, joidenka levy(j)ä ja single(j)ä ei muuten ostaisi.

Viimeksi muokattu:

D2

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Turha aloittaa taas sitä moraalisointia. Ihmiset tekevät yhteiskuntaa kohtaan suurempiakin rikoksia, kuin mp3:sten imurointi. Eikä se edes ole laitonta.
Itse käytän nykyään lähinnä Audiogalaxya ja KaZaata. Suomalaiset/muuten harvinaisemmat kappalee tulee otettua laajemmasta Audiogalaxysta ja yleisemmät kappaleet KaZaasta, joka on nopeampi.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Mistähän osoitteesta....

... saisi tankata auton..:D

redcougar kirjoitti:
http://www.kohina.com on loistava nettiradio, tosin itselläni on kiero maku :D
Tuota nettiradiota voi HYVÄLLÄ SYYLLÄ kutsua rasittavaksi. Tuossa tulee oikeasti pää kipeäksi. Noh, kiitos linkistä kumminkin. Jos haluaa rasittaa itseään tai tehdä itsensä kipeäksi, niin ei muuta kuin C64 ja yms. musaa vaan kuuntelemaan sellasen tunnin peräkanaa ton nettiradion kautta. Ihmettelenpä vaan, että kuka on saanut noin rasittavan idean. Joitakuita biisejä pystyi kuuntelemaan pari minuuttia, mutta sitten argh. No niin, nyt särkee päätä.

Edit: Viestin sekaisuuden voi sitten pistää sen syyksi, että kuuntelin tuota yllämainittua nettiradiota yhteensä n. 10 minuutin verran.

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo

Tuosta on paljon puhuttu, mutta onkohan asia varmasti noin? Haluaisin nähdä tilastot esimerkiksi Suomessa myydyistä levyistä viimeiseltä kymmeneltä vuodelta. Itse en juuri koskaan osta CD-levyjä kaupasta, mutta viime aikoina olen imuroinut musiikkia jonkin verran winMX:llä. Minun ostokäyttäytymiseeni moinen ei ole vaikuttanut millään tavalla. Mutta kun esimerkiksi soitan joitain kappaleita ja tyttöystäväni kuuntelee, niin hän sanoo: "Tämä on hyvä kappale, pitää varmaan ostaa sen CD"???

Joillekin kuluttajille näyttää olevan tärkeätä sen alkuperäisen levyn omistaminen aitoine kansineen ja tältä osin on varmaan pari levyä tullut meidänkin talouteen hankittua mp3:n toimiessa hyvänä markkinointikanavana. Onkohan kellään mitään faktaa nimenomaan noihin myyntilukuihin liittyen? Lisäksi jostain muistan lukeneeni levyjen myynnin kasvaneen mp3 aikakaudella.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Itselleni mp3:t ovat radion korvike. Radiosta ei tiettyä marginaalimusiikkia tule ollenkaan. Esim. Moonspellin uusimmasta levystä kaksi biisiä sai kyseisen bändin kotisivuilta suoraan. Näitten biisien takia kaverini osti levyn. Itse ostin Charonin levyn kuultuani mp3:na biisejä. Uusimman sinkun ostin, kun kuulin biisit mp3:na, jne.

Juuri esim. Metallia ei todellakaan kuule radiosta, jonka takia mp3:t ovat tärkeintä promotiota niille.

Ja nämä laskuthan perustuvat täyteen paskaan. Ei yksi ladattu mp3 tarkoita sitä että sama biisi olisi ostettu kaupasta, jos ei olisi ns. piraatti vaihtoehtoa. Sama pätee pelibisnekseen, monille piraatit ovat demojen korvaajia. Itsekkin olen jotain piraatteja hankkinut peleistä, jotka ovat olleet lupaavia, mutta eivät tarpeeksi tuttuja minulle. Hyvän pelin olen sitten käynyt ostamassa kaupasta. Nyt sitten näiden teorioiden mukaan olisin ostanut pelin kaksi kertaa? Samoin jokaisen hyvän levyn kaksi kertaa? Ei vaan todennäköisesti peli&levy olisi jäänyt ostamatta, koska en olisi siitä kuullut tai sen markkinointi ei olisi muuten löytänyt minua ollenkaan.

Lopuksi, olen piratismia vastaan, jos sillä tehdään rahaa muitten kustannuksella. Samoin olen piratismia vastaan, jos hyvätkin pelit vain imutetaan, eikä kunnon pelejä osteta. Toisaalta useimmat tälläiset henkilöt varmaan voisivat yhtä hyvin varastaa pelin kaupasta tms. Jos ihmisellä on selkärankaa, hän kyllä ostaa hyvän pelin/muun cd.

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti eagle
Lopuksi, olen piratismia vastaan, jos sillä tehdään rahaa muitten kustannuksella. Samoin olen piratismia vastaan, jos hyvätkin pelit vain imutetaan, eikä kunnon pelejä osteta. Toisaalta useimmat tälläiset henkilöt varmaan voisivat yhtä hyvin varastaa pelin kaupasta tms. Jos ihmisellä on selkärankaa, hän kyllä ostaa hyvän pelin/muun cd.

No joo siis minä en ole koskaan ostanut esimerkiksi Viron Mustanmäen torin piraattituotteita, vaikken ole siellä kyllä käynytkään, koska ei ole ollut tarvetta, sillä tuollaista bisnestä halveksun, jota käydään Viron Mustanmäen torilla. :mad:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Aivan, siinähän se juuri onkin, että se on suoraa varastamista. Mafia tekee rahaa toisten tuotteilla. Mp3 bisnes on aivan eri asia, sillä ei rahaa tehdä. Niin no levyfirmat tekivät, kun napster joutuu korvaamaan miljoonia dollareita.

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti eagle
Aivan, siinähän se juuri onkin, että se on suoraa varastamista. Mafia tekee rahaa toisten tuotteilla. Mp3 bisnes on aivan eri asia, sillä ei rahaa tehdä. Niin no levyfirmat tekivät, kun napster joutuu korvaamaan miljoonia dollareita.

Niin ja kaiken muun hyvän (vai pitäisikö sanoa ennemminkin pahan) lisäksi ne piraattituotteet ovat luullakseni surkeata tasoa. :o

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En moralisoi, mutta levykaupastahan minä musiikkini käyn imuroimassa. Tulee hienot kannetkin kaupanpäälle.

MP3:set menee, jos jostain pikkuruisista tietokoneen kaiuttimista musiikkia kuuntelee, mutta muussa tapauksessa ne on samanlainen korvike musiikille kuin Masinol huurteiselle tuopille.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Ei Mustamäen torille!

Juttua Mustamäen piraateista on setvitty aikaisemmin kovasti. Lue kysymys ennenkuin kirjoitat!!

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Viestin lähetti Moto
En moralisoi, mutta levykaupastahan minä musiikkini käyn imuroimassa. Tulee hienot kannetkin kaupanpäälle.

MP3:set menee, jos jostain pikkuruisista tietokoneen kaiuttimista musiikkia kuuntelee, mutta muussa tapauksessa ne on samanlainen korvike musiikille kuin Masinol huurteiselle tuopille.

saa ne kannet netistäkin jos osaa etsiä ja omistaa hyvän printterin...;)

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Jos ei ole rahaa ostaa levyjä, niin ei sitten tarvitse kuunnella musiikkia. Perkeleen roistot. Kirjastojenkin tulisi olla maksullisia.

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ei jumalauta

Taas näitä moralisoijia tulee tänne itkemään. Tiedättekö mitä? Ketju koskee musiikin hakemista eli MISTÄ HAET.
Se EI koske sen etiikkaa joten pistäkää uusi ketju pystyyn jeesustelullenne ja katsotaan mitä sitten saadaan aikaan. Nyt kirjoitatte täysin väärään ketjuun.

Ai niin, ja aiheeseen. Haen Aimsterista. Aika nopea.

Viimeksi muokattu:

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Turhaa te moralisoitte ja saarnaatte. Minä ainakin teen kaikki asiat omien etujeni mukaisesti jos se on vain lain sallimaa. Aivan sama jotkut saarnaajat. Ei voisi vähempää kiinnostaa.

domy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Musiinkin lataamisella netistä ja piratismilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Puhutaan aivan eri asioista. Muusikot itsekin lataavat aika lailla musaa netistä. Se on nykyään yksi merkittävimmistä tavoista hakea uusia vaikutteita, ja sitä kautta maustaa omaa musiikkia. Netin valikoima on niin laaja, että se todellakin avartaa.

Itse käytän Kazaa:ta. Sieltä löytyy todella monipuolista kamaa. Myös WinMX on jees.

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Audiogalaxya käytän.

MP3:silla kovalevynsä ja poltettavat CD:nsä täyttävät teinit (ja vanhammatkin :)) ärsyttävät minua suunnattomasti, mutta vielä enemmän suututtavat ne, jotka suhtautuvat yleisesti kielteisesti MP3-tiedostoihin. Itse imuroin musiikkia tutustuakseni uusiin bändeihin ja ostaakseni samat kappaleet CD-versiona myöhemmin, sekä tietysti kuullakseni suosikkibändieni harvinaisuudet.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy