Muiden SM-liigaseurojen piilokannatus

  • 3 362
  • 14

Minkä jengin puolella olet, kun Blues on poissa laskuista?

  • HIFK

    Ääniä: 17 33,3%
  • HPK

    Ääniä: 0 0,0%
  • Ilves

    Ääniä: 5 9,8%
  • Jokerit

    Ääniä: 3 5,9%
  • JYP

    Ääniä: 1 2,0%
  • KalPa

    Ääniä: 2 3,9%
  • Kärpät

    Ääniä: 5 9,8%
  • Lukko

    Ääniä: 1 2,0%
  • Pelicans

    Ääniä: 2 3,9%
  • SaiPa

    Ääniä: 7 13,7%
  • Tappara

    Ääniä: 4 7,8%
  • TPS

    Ääniä: 0 0,0%
  • Ässät

    Ääniä: 4 7,8%

  • Äänestäjiä
    51

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Löytyykö jokaiselta Blues-fanilta se kakkossuosikki, ketä kannatetaan kun oma jengi putoaa pleijareissa, tai ihan muuten vaan pitkin kautta, kun Bluesin kannatukselta ehtii?

Tähän toivon vastauksia siis vain Blues-faneilta. Piilokannatustaan saa perustella, tai olla perustelematta. Toki perustelut kiinnostavat aina, opimme samalla siitä, miten kukin on päätynyt juuri Bluesin kannattajaksi.

Itseltäni löytyy historiasta niinkin synkkä menneisyys, että olin pikkunassikkana Jokeri-fani. Tämä johtuu taas Teemu Selänteen tekemästä "aivopesusta" eskarissa. Silloin kävin Teemun antamilla ilmaislipuilla Jokereiden matseissa ja kannatin seuraa niin paljon, kuin pikkumiehenä voi tehdä. Kannatus ja lajin seuraaminen poiki sitten jääkiekon harrastuksen aloittamisen ja Espoossa kun asui, oli helpointa aloittaa pelaaminen espoolaisessa seurassa, joka oli lopulta EKS.

Silloinkin oli ns. junnukausareita, jotka tosin myytiin seisomakatsomoon ja hinta oli muistaakseni 100 markkaa. Pikkuhiljaa Kiekko-Espoo alkoi kiinnostamaan Jokereita enemmän ja kävin enemmän ja enemmän heidän matseissaan. En missään vaiheessa päättänyt vaihtaa seuraa, se tapahtui ikäänkuin itsestään. Isoveljeni seurasi kiekkoa hieman ennen minua, mutta alkoi käymään peleissä enemmän suunnilleen samaan aikaan kuin minäkin ja on edelleen Jokerifani, tämäkin vaikuttaa omiin sympatioihini. Älkää kuitenkaan ymmärtäkö väärin, silloin kun asuimme saman katon alla, paikallispelipäivänä ja varsinkin sen jälkeen jompikumpi oli hyvin vihainen ja hiljainen. Molemmilla on nykyäänkin sydän pelissä ja vastapuolilla kun ollaan, veljeyskin melkein unohtuu kun pelissä sattuu jotain merkittävää.

Tämän tarinan takia minun sympatiat menee tuolle ökyrikkaalle, neitimäiselle, Hjalliksen ostojengille Jaffa-areenalla.

EDIT: Toivottavasti tämä ketju saa pysyä täällä, eikä sitä siirretä tuonne äänestysosioon, kun koskee kuitenkin vain Blues-faneja ja täältä sen löytää helpommin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Illan matsi jännittää taas niin ettei työnteosta tule mitään, joten hyvin joutaa kommentoida vaikka tällaisia.

Minun alkuperäinen suosikkijoukkueeni on ollut Oulun Kärpät, johtuen ainoastaan siitä että asuin elämäni ensimmäiset 13 vuotta Pohjois-Suomessa. Toisin kuin monet sittemmin etä-Kärppiin (hyi helvetti miten ärsyttävä porukka muuten) liittyneet etelään muuttaneet, olen minä päässyt jo kauan sitten henkisesti irti niin pohjoisesta kuin kärpistäkin ja nykyään ko.jengi aiheuttaa lähinnä puistatusta. Itseasiassa enemmän kuin mikään muu liigajengi.

Tampereelle minulla on siteitä sen verran, että toin sieltä aikoinaan vaimon Espooseen ja opiskelin siellä yliopistossa. Sillä reissulla minuun tarttui jonkinasteinen Ilves-symppaus (heh, vaimoni - nykyään kova Blues-fani hänkin - kannatti Tapparaa). Ipaa symppaan edelleen ja olen tyytyväisenä katsellut joukkueen tämän kauden otteita. Olin myös hengessä Ipafanien mukana kun he järjestivät viime kaudella ulosmarssin matsista vastalauseena seurajohdon vuosia jatkuneelle perseilylle.

Ja Special Thanks to Ilves, siitä että pudotitte kerhon ja siten järkkäsitte meille Jypin sijasta Ässät puolivälierävastustajaksi. Helvetin hieno teko!

Ai niin; Raimo Helminen on hienoin sm-liigapelaaja ikinä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Illan matsi jännittää taas niin ettei työnteosta tule mitään, joten hyvin joutaa kommentoida vaikka tällaisia.

...olen minä päässyt jo kauan sitten henkisesti irti niin pohjoisesta kuin kärpistäkin ja nykyään ko.jengi aiheuttaa lähinnä puistatusta. Itseasiassa enemmän kuin mikään muu liigajengi.

Joo, minulla sama homma, siksi on aikaa perustaa tällaisia ketjuja *hymiö*

Muuten voisi perustaa myös inhokkiketjun, mutta uskon se aiheuttavan vähän liikaa sitä vihaa, ja kaikkia muita sivuilmiöitä, että on ehkä parempi pysyä vain tässä positiivisessa piilokannatuksessa. Toki tästäkin joku vetää herneet nenään ja minutkin leimataan "narrihuoraksi" tms. mutta sille nyt ei voi mitään.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
EDIT: Toivottavasti tämä ketju saa pysyä täällä, eikä sitä siirretä tuonne äänestysosioon, kun koskee kuitenkin vain Blues-faneja ja täältä sen löytää helpommin.
Toivotaan, sillä musta näitä äänestyksiä jotka kiinnostaa/koskee periaatessa yhden jengin faneja voisi näissä seuraoisoissa pitää. Mutta eiköhän tämä singahda tonne äänestysosioon nopeammin kuin Rocky ehtii sanoa "who let the dogs out?".
Muuten voisi perustaa myös inhokkiketjun, mutta uskon se aiheuttavan vähän liikaa sitä vihaa, ja kaikkia muita sivuilmiöitä, että on ehkä parempi pysyä vain tässä positiivisessa piilokannatuksessa.
Mutta Bluesin jälkeen sitä oikeastaan kaikista eniten toivon että kaksi sm-liiga jengiä saa turpaan, mutta jätetään joukkueet nimeämättä kun en viitsi suututtaa puolta suomea ja toista puolta Stadista. ;)
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Hmm, ihan mielenkiintoinen ketju. Meikäläisellä ensimmäinen lätkämatsi tullut koettua Vaasassa, eli Sportin matsi. Mutta muutto tuli Espooseen vuonna 1986 ja siitä lähtien käyty K-Espoon/Bluesin peleissä. Nyt tietysti vähemmän, kun en pääkaupunkiseudulla ole asunut pitkään aikaan.

Porissa tuli asuttua nelisen vuotta, mikä sai kyllä valtavat inhoreaktiot Ässiin. Pääkaupunkiseudulla on meikäläisen mielestä vain yksi joukkue ja se on Blues. Ei meikää kiinnosta pätkääkään narrit tai hifk. Nyt tullut asuttua jo pari vuotta Turussa ja matseja käynyt katsomassa kiitettävästi, niin TPS:n kuin TuTonkin, mutta ei mulla sympatioita niitä kohtaan löydy. Ehkä jos aivan pakko olisi joku muu seura olla, jolle sympatioita löytyisi niin olisi se SaiPa. Jotain siinä karjalaisessa kusipääkiekossa on tuttua...
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eipä ole mitään pysyvää kakkossuosikkia liigassa. Yleensä keväällä tulee jotain symppailtua, mutta sekin lähinnä meiningillä "vihollisesi vihollinen on ystävä". Eli lähinnä Kärppiä, Jyppiä ja stadilaisia vastaan pelaavia on tullut sympattua.

Vaasan Sport on kakkossuosikki jos joku pitäisi mainita, synnyinkaupunki kyseessä, vaikka en siellä ehtinytkään asua kuin vuoden.
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Bluesin jälkeen on iiäfkoo, muita ei oo....Jotenkin aina sympannut HIFKIä. Ei mulla muuta.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Mun on kyllä pakko myöntää, että oon oikeestaan aina ollut tavallaan kaappihifkiläinen. Käytännössä koko muu suku on henkeen ja vereen HIFK-faneja ja allekirjoittanut on se nk. musta lammas. Toisaalta aina siitä lähtien kun veteli ekat sirklaukset Matinkylän vanhassa kuplassa Jäähongan kiekkokoulussa on ollut selvää, että K-Espoo/Blues on se ykkösjengi.

Eikä HIFK:ta oikein edes tule fanitettua. Lähinnä kyse on sellaisesta arvostuksesta, ja perinteillä fiilistelystä; Jäähallista, legendaarisista pelaajista ja valmentajista, asenteesta, kilpilogosta, pelipaidasta, tunnelmasta ja historiasta.
En kadehdi tätä "brändiä", koska Blues on ihan oma juttunsa eikä näitä joukkueita ole reilua verrata historiallisin perustein toisiinsa, mutta helsinkiläisespoolaisena osaan nauttia HIFK:sta ja siihen liittyviä ilmiöistä, sekä tarvittaessa asettua oikealle puolelle kun Stadin derby iskee päälle.

Jos Blues tippuu niin "toivon", että HIFK voittaa, mutta vastaavasti mikään ei tunnu niin hyvältä kuin punanuttujen kurmottaminen ja samalla muulle suvulle uhoaminen.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tällä hetkellä kärjessä on melko odotettu jengi, kyllähän sen on huomannut, että HIFK on Espoossa kova sana, ja moni pitää heistä paljon enemmän kuin esim. toisesta helsinkiläisnipusta.

Toivottavasti saadaan lisää äänestäjiä, vaikka Blues-fanien fokus on ihan oikein tällä hetkellä jossain ihan muualla kuin muiden jengien kannustamisessa *hymiö*
 

trap

Jäsen
No eihän tuosta äänestyksestä edes näe äänestäjiä, niin en sanoisi varmaksi että kaikki polliin vastanneet ovat Bluesin kannattajia.

Henk.koht ihan sama muiden jengien pärjäämiset.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mielenkiintoinen ketju. Itselläni ei ole oikeastaan mitään kakkosjoukkuetta. Kun Blues siirtyy laulukuoroon, olen lähinnä tiettyjä joukkueita vastaan - ja niiden joukkueiden puolella, jotka tätä agendaa palvelevat. Mitä enemmän joukkue tuoksuu sponsorien kukkarolta, sitä enemmän olen sitä yleensä inhonnut. Jokerit oli pitkään inhokkilistan ykkönen, mutta tällä kaudella Kärpät valtasi ykkössijan muuttamalla kansallisuutensa tsekkiläiseksi.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
No eihän tuosta äänestyksestä edes näe äänestäjiä, niin en sanoisi varmaksi että kaikki polliin vastanneet ovat Bluesin kannattajia.

Ei tosiaan voi sanoa, mutta toisaalta taas ajattelin, etteivät kaikki halua tuoda omaa "piilokannatustaan" ilmi. Tämän takia jätin nuo nimet piiloon. En nyt näe mitään iloa siitä, että vaikka HIFK-fanit tulisivat äänestämään ketjuun, kun ei tällä asialla nyt oikeasti ole kauheasti merkitystä.

Itse yritin tuossa tuoreimman Kärppä-sarjan yhteydessä miettiä, miksi vihaan tiettyjä seuroja. Tulin siihen tulokseen, että suurimmat tekijät ovat filmaaminen ja muu rottamainen käyttäytyminen, mikä ei kuulu jääkiekkoon (tähän ei siis lasketa pikkusika, mitä pleijareissa saa tehdä) ja ehkä yllättäen joukkueen kannattajien käyttäytyminen. Etäkärpät on hyvä esimerkki kannattajaporukasta, joka on saanut sen verran huonon maineen allekirjoittaneen papereissa, että jo heidän takia toivon Kärppien putoavan mahdollisimman pian.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Itse yritin tuossa tuoreimman Kärppä-sarjan yhteydessä miettiä, miksi vihaan tiettyjä seuroja. Tulin siihen tulokseen, että suurimmat tekijät ovat filmaaminen ja muu rottamainen käyttäytyminen, mikä ei kuulu jääkiekkoon (tähän ei siis lasketa pikkusika, mitä pleijareissa saa tehdä) ja ehkä yllättäen joukkueen kannattajien käyttäytyminen. Etäkärpät on hyvä esimerkki kannattajaporukasta, joka on saanut sen verran huonon maineen allekirjoittaneen papereissa, että jo heidän takia toivon Kärppien putoavan mahdollisimman pian.
En mäkään symppaa Kärppiä joukkueena yhtään, Junno on vastenmielinen, Kärpät on jo menestynyt niin hyvin (olen katkera, vaikka Blues tänä keväänä kirouksen mursikin), ja lisäksi tsekit filmaa aina (tm). Toisaalta Kärpät on kuitenkin erittäin mielenkiintoinen joukkue ja herättää tunnetta mussa selvästi enemmän kuin muut liigajoukkueet HIFK:n ja Jokereiden jälkeen, mikä on ehdottoman hyvä asia HMV-liigassa.

Mutta mielenkiinnosta utelen, että miten Etäkärpät ovat sun papereissa niin huonon maineen saanut? Laulamalla liian kovaa pohjoista vai ottamalla paidat pois? En mä ainakaan muista, että Etäkärpät olisivat samanlaiseen idiotismiin syyllistyneet kuin osa Jokeri-faneista joskus.

Ketjun alkuperäiseen aiheeseen sen verran, että itse kannatan HIFK:ta jos Blues on poissa. Jotenkin HIFK:n brändi, historia ja kaikki muut tekijät tuntuvat hienolta näin pikkuveljenkin mielestä. Lisäksi menestys on karttanut HIFK:ta viime vuosina, joten senkin takia isobroidia on helppo sympata.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mutta mielenkiinnosta utelen, että miten Etäkärpät ovat sun papereissa niin huonon maineen saanut? Laulamalla liian kovaa pohjoista vai ottamalla paidat pois? En mä ainakaan muista, että Etäkärpät olisivat samanlaiseen idiotismiin syyllistyneet kuin osa Jokeri-faneista joskus.

Yksi selvä esimerkki on tämä heidän joka kevään "laulu": miksi espoo näpertää vai miten nyt meneekään tarkalleen. Kannattaa saa vaikka millä tavoin, mutta minusta pitää keskittyä omaan seuraan. Monia muitakin syitä on, mutta ne voin kertoa vaikka privassa jos tarpeen. Näin pysytään pääasiassa ketjun aiheessa.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Eikö HIFK:n kannattaminen ole vähän kuin laittaisi rahaa pankkiin? Sillä ei tästä montaa vuotta mene, niin nuo turhakkeet kuten Melart, Wärn, Järvinen, Ahtola, Ramstedt ja Pöysti pelaavat Bluesissa kovalla palkalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös