MTV3 Hockey Night

  • 616 923
  • 2 744

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kai studiojuontajan tarvitse jääkiekosta mitään tietääkkään? Riittää kun osaa ohjata keskustelua ja tarttuu mielenkiintoisin asioihin ja kyselee hyviä asioita. Jos nyt Suomen parhaita studioisäntiä esimerkiksi ajattelee, niin aika vähän Niikko tai futispuolella Tahvanainen puuttuvat itse pelin analysointiin.

Tietysti pitää osata kysyä ja tarttua oikeisiin asioihin, mutta minusta siihenkään ei tarvita syvällistä jääkiekkotuntemusta. Puukankaaseen en osaa sen kummemmin ottaa kantaa henkilönä, kun en studioita kovin tarkkaan koskaan kuuntele.
Toisaalta Nyholm tietää jääkiekosta suhteellisen paljon ja osallistuu itsekin keskusteluun aktiivisesti. Nyholm on aika selkeästi Suomen paras studiojuontaja/-isäntä jääkiekon puolella. Kun tietää lajista riittävästi ja on siitä kiinnostunut, niin pystyy johdattelemaan keskustelua huomattavasti paremmin.

Eli vaikka nyt ei välttämättä "tarvitse" tietää, niin kyllä siitä on paljon hyötyä.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Kyllä selostajista itse jään kaipaamaan myös Oulun pelit parina viime kautena selostanutta Juhopekka Pietilää. Ennen häntä selostus Oulusta oli aika luokatonta tai sitten joku Alkio selosti Pasilasta käsin. Toivottavasti sentään paikanpäältä Oulusta selostetaan jatkossakin.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Mä en tiedä onko olemassa edes mitää järkevää syytä, mutta en myöskään pysty kuuntelemaan Nyholmia.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Ihan mielenkiinnosta, mikä Nyholmissa niin ärsyttää?

En ole uskoakseni ainoa, joka todella tykkää Nyholmista.
En pidä Mäkisen Antinkaan tyylistä. Asiantuntijat on asiantuntijoita, selostajat selostajia ja studioisännät studioisäntiä. Varmaan sellainen pätemisen tarve ärsyttää.

Varmaan sekä Nyholm että Mäkinen ovat mukavia jätkiä ja persoonia. Ei siinä mitään. En toki tunne kumpaakaan.
 

Kenth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee
Jos nyt Suomen parhaita studioisäntiä esimerkiksi ajattelee, niin aika vähän Niikko tai futispuolella Tahvanainen puuttuvat itse pelin analysointiin.
Kun tuntee lajin ja asiaosaaminen on kunnossa, osaa juuri kysyä niitä oikeita asioita ja keskustelu soljuu eteenpäin vaivattomasti. Tällöin asiantuntijat näyttävät hyvältä, kuten näiden kahden kanssa. Nyholmin ongelma on, että hänen täytyy itse päästä pätemään eikä asiantuntijat saa sitä tilaa mitä varten ovat studioon palkattu. Selostajan tehtävä on selostaa, juontajan tehtävä juontaa ja asiantuntijan tehtävä tuoda se asiantuntemus.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Valavuori takaisin puikkoihin
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En pidä Mäkisen Antinkaan tyylistä. Asiantuntijat on asiantuntijoita, selostajat selostajia ja studioisännät studioisäntiä. Varmaan sellainen pätemisen tarve ärsyttää.

Varmaan sekä Nyholm että Mäkinen ovat mukavia jätkiä ja persoonia. Ei siinä mitään. En toki tunne kumpaakaan.
Fair enough. Ymmärrän kyllä näkökantasi, sillä Nyholmin tyylistä voi helposti tulla kuvailemasi kaltainen tunne.

Itse pidän siitä, että studioisäntä ei pureksimatta niele kaikkea mitä asiantuntijat sanovat ja haastaa heitä jonkin verran. Etenkin Lehkosen Ipan kanssa Nyholm toimii mielestäni hyvin yhteen.

Se on toki selvää, että yksikään studioisäntä, asiantuntija tai selostaja ei ole kaikkien mieleen.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
En ole aiheeseen ehtinyt tutustua, mutta tuottaako tämä Maikkarin tiimi siis Liiga-lähetykset kaikille tarjoajille, kuten esim. Telia?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Saako tämän DNA:n kaapeliin tilattua tv-kortin kautta?

Ai, eihän ne sitä kertoneet. Jäädään odottelemaan oikeasti merkittäviä uutisia.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole aiheeseen ehtinyt tutustua, mutta tuottaako tämä Maikkarin tiimi siis Liiga-lähetykset kaikille tarjoajille, kuten esim. Telia?
Samat lähetykset näkyvät C Morella ja Telialla. Tuossahan kerrottiin koko tiimi, eikä vain maikkarin Hockey Nightiin kuuluvia. Sama jengi siis hoitaa, näkyipä lähetys missä tahansa. Hockey Night tosin on ilmeisesti maikkarin oma juttu, joten sitä ei taida muualla näkyä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse sain tilattua C Moren DNA TV:n kautta.
Joo, niin minäkin sain ja mukaan kuuluu myös C Moren nettitunnukset. Mutta jos minä yritän katsoa vaikka viime kauden ottelutallenteita niin tulee ilmoitus "Sinulla ei ole oikeutta katsella tätä sisältöä".
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta vielä ei ole tietoa näkyykö Liiga muiden operaattoreiden C MOren tilauksilla
Ymmärtääkseni Telia on lakimuutosten myötä esittänyt muille operaattoreille sen lisenssin hinnan, mikä näiden pitää maksaa, jos haluavat Liigaa näyttää. Muut operaattorit eivät vain ole toistaiseksi siihen tarttuneet. Etukäteen jo arvioitiin, että Telia voi perustellusti pyytää siitä kohtalaisen kovaa hintaa, jolloin muut operaattorit eivät välttämättä halua sitä maksaa.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ymmärtääkseni Telia on lakimuutosten myötä esittänyt muille operaattoreille sen lisenssin hinnan, mikä näiden pitää maksaa, jos haluavat Liigaa näyttää. Muut operaattorit eivät vain ole toistaiseksi siihen tarttuneet. Etukäteen jo arvioitiin, että Telia voi perustellusti pyytää siitä kohtalaisen kovaa hintaa, jolloin muut operaattorit eivät välttämättä halua sitä maksaa.
Niinhän tuo on, joskin tuskin voivat ihan pyytää mitä haluavat, säädösten puitteissa varsinkin.

Sen tiedän että ainakin neuvotteluita on menossa ja varmastikin lähempänä, että näkyy kuin että ei näy.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niinhän tuo on, joskin tuskin voivat ihan pyytää mitä haluavat, säädösten puitteissa varsinkin.

Sen tiedän että ainakin neuvotteluita on menossa ja varmastikin lähempänä, että näkyy kuin että ei näy.
Eivät tietenkään voi pyytää mitä haluavat, mutta nimenomaan uutisoinnissa todettiin, että voivat perustellusti pyytää kohtalaisen paljon.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tämä on ensimmäinen kerta kun ilahdun Lasse Kukkosen mukanaolosta jossain. Olen varma että äijässä on potentiaalia todelliseksi tekijäksi tässä(kin) hommassa.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melkein kaikki IFK:n vierasmatsit tuli katsottua kuluneella kaudella Telia TV:stä. Itsellä on ainakin mennyt yleensä vehkeet mutelle kun se Nyholmin typerä päteminen alkoi studiossa — ei vain kestä kuunnella.

Ei mulle kuitenkaan mikään sydämen asia ole, ketä siellä liigastudiossa pyörii. Sääliksi käy niiden puolesta, ketkä menettää yöunensa jonkun helvetin mediatiimin miehityksen johdosta.

En tiedä itse asiassa onko Suomessa minkään urheilulähetyksen kanssa sitä mahdollisuutta, että pystyy pitämään pelkät tapahtumaäänet päällä. Saksassa tuli yleensä — mikäli ei paikan päälle päässyt — Bundesliigaa katsottua töllöstä niin, että lempijoukkueen kotimatseissa napautin kaukosäätimestä pelkät stadionäänet päälle. Itselleni ainakin paljon miellyttävämpi kokemus TV:n välityksellä. Mielestäni tuollainen mahdollisuus pitäisi olla jokaisella palveluntarjoajalla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Melkein kaikki IFK:n vierasmatsit tuli katsottua kuluneella kaudella Telia TV:stä. Itsellä on ainakin mennyt yleensä vehkeet mutelle kun se Nyholmin typerä päteminen alkoi studiossa — ei vain kestä kuunnella.
Vahva sama, en muista koska olisin viimeksi katsonut studio-osuuksia. Mulle se on taukoa niin hallilla kuin kotona, teen jotain muuta. Joten en oikein osaa ottaa kantaa ketä siellä pitäisi olla että katsoisin sitä. Ei ainakaan Nyholmin, en myöskään tykkää hänen lähestymistavastaan asioihin.

Isossa kuvassa seuraan eniten IFK-matseja ja formulaa telkusta, kyllä mieluummin kuuntelen formulastudiota missä Oikarinen, Vainio tai Vilander kuin yhtäkään lätkästudiota. Vaikea kuvailla miksi, lätkässä en saa vastaavaa järkevän analyyttistä asiantuntemusta ehkäpä.
On siellä muutamia ihan asiallisia entisiä pelaajia ollut eetterissä, Vallin nyt tulee etunenässä mieleen, ihan leppoisan asiantuntevasti käy asioita läpi. Ehkä näistä nykyisistä sitä voisin kuunnella ja eikö Häppöläkin ollut ihan asiantunteva näissä hommissa.

Ens kaudella Märkä-Simon räppejä, Saukkosen monotonista nostalgiaa ja Jutin rillaus corner. Näillä eväillä ei jatkoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös