MTV ajan tasalla "väärässä" lajissa

• 3 260
  • 24

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Vaikuttaa aika mielenkiintoiselta lähetykseltä tuo Formula Café. Jotain tuon suuntaista kaipaisin jääkiekkoaikoina lauantai-iltoihin. Ensin koosteet lauantain ottelusta, joista asiantuntijakommentit studiosta, sen jälkeen muutaman kiekkohahmon haastattelu, höystettynä parilla haastattelulla tai analyysinpoikasella. Sitten viimeisenä vielä ennakointi seuraavan päivän Hockey Night -ottelusta. Nykyisellään torstain Hockey Night on lähinnä vitsi. Toivottavasti ainakin digikanavat aikanaan ottaisivat jotain tämän tapaista jääkiekosta, sekä jalkapallosta. Nykyisellään saattaa olla kallis toteuttaa ja liian pitkä lauantai-iltaan.

Ja jotta kenelläkään ei jäisi epäselväksi, niin minulla ei ole mitään formuloita vastaan, vaikka se onkin lainausmerkeissä otsikossa. Todennäköisesti tuon Formula Cafénkin katson.

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä idea!

Torstai-illan HN on harvinaisen turha ohjelma. Loppukaudesta ei koko ohjelma jaksanut enää kiinnostaa, enkä enää oikeastaan edes muista mitä kaikkea siinä oli... ;)

Siirto lauantaille ja ohjelman kehittäminen oikeaan suuntaan, niin jo alkaisi homma kiinnostamaan taas. Ohjelmassa voisi olla vähän asiaa jokaisen joukkueen kuulumisista ja menneen viikon otteluista, sekä tietysti seuraavana päivänä pelattavan HN-ottelun ennakkotunnelmat sekä tietysti haastatteluja. Tämä tietysti vaatisi huomattavasti nykyistä enemmän ohjelma-aikaa, mutta eipä se varmaan ketään haittaisi. :cool:

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Re: Hyvä idea!

Originally posted by Hiili
Torstai-illan HN on harvinaisen turha ohjelma. Loppukaudesta ei koko ohjelma jaksanut enää kiinnostaa, enkä enää oikeastaan edes muista mitä kaikkea siinä oli... ;)

Minä katsoin Hockey Nait Torstaita vain siksi, että jos siellä oli jotain tyhmää sanottu, niin pääsi nauramaan. Eli se tarkoitaa, että sai nauraa koko ajan ;)

Tämä ei kyllä kuulu SM-liigan puolelle, mutta täytyy sano, että nämä Kolmosen formula-ohjelmat alkavat mennä hiukan yli. En edelleenkään ymmärrä, miksi näytetään jotain Vapaita harjoituksia yms. Ja nyt Formula Cafe - jota en kuitenkaan ala kritisoimaan, koska en eilen sitä katsonut. Miksi jääkiekossa ei näytetä vaikka sunnuntain Hockey Night-joukkueiden vapaaehtoisia harjoituksia lauantai-aamusta?

Minä katsoin Formula Caféta puoleen väliin asti, ja oli kyllä melkoista huttua. Petteri Ahomaa haastattelee kaverihengessä entistä työnantajaansa (Ahde), ja Monacon bimbo seurapiiritoimittaja jututtaa jotain ainakin minulle tuntematonta valokuvamallia - ja vieläpä kahteen kertaan. Musiikkitarjontakaan (Ile Kallio Band + Niko Ahvonen = covereita) ei jaksanut innostaa.

Ihmettelen suuresti, jos joku tuollaista jaksaa kesälauantaisin katsoa. Formulat eivät tosin kiinnosta minua enää ollenkaan, joten ehkä en ole kohderyhmää. Siltä vain minustakin tuntuu, että yli alkaa pikku hiljaa läikkyä tämä Maikkarin F1-innostus.

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mikäli MTV3:n lähetysajat kotimaiselle kiekolle ovat tulevaisuudessa yhtä tiukasti rajatut kun parin viime vuoden aikana, pitäisi karsinta aloittaa nimenomaan tällaisista oheisjutuista, jotka sinällään eivät liity itse otteluihin. Katsoin sivusilmällä tuota Formula-cafeta, ja täytyy sanoa että paljon tuota turhempaa paskanjauhantaa lienee vaikea enää edes tehdä. Huhhuh, "suomalainen f1-seurapiirikerma" kokoontuu... ällöttää. Myös kisalähetykset on paisutettu aivan järjettömän mittaisiksi erinäisine F1-studioineen. Laadun ja määrän epäsuhta kasvaa.

Torstain Hockey Night pysyköön ennallaan, se tulee erinomaiseen aikaan ja viime kaudella lähes jokaisesta ottelusta näytettiin kaikki maalit, mitä pidän erittäin tärkeänä asiana. Kun vielä malttavat lopettaa ne täysin turhat julkkishaastattelut, niin tuota lyhyttä maalikoostetta voi pitää jopa ihan hyvänä ohjelmana. Sunnuntain ottelun yhteyteen kun lisäisivät vielä lauantain kierroksen maalikimaran (tai vaikka koko viikon), niin suurempaa valittamisen aihetta ei jaksa löytää.

jukkavuorio

Jäsen
Suosikkijoukkue
ilves, musta blokki
joo, hitto sentään, enemmän lätkää telkkariin, eikä pelkästään pelejä, vaan kaikenlaisia haastatteluita ja reportaaseja!

Mr Referee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän se torstain Hockey night ihan mukiinmenevä ohjelma on. Viime kaudella harmitti 'Cover storyn' puuttuminen kokonaan. Entäs missä olivat viime kauden top5 maalit, torjunnat etc? En muista niitäkään nähneeni. Top5-listoja voisi minun puolestani vaikka väsätä joka kuukausi.

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pienehkö pettymys Formula Café oli, mutta ideana erittäin hyvä ja kehityskelpoinen. Vaikka eihän tämä varmasti maikkarin idea ole. Luulisi tällaisen formaatin olevan keksitty jo ajat sitten. Torstain HN on sinällään hyvä, että siinä näkee ne maalit, mutta kyllä maikkari enemmän saisi mennä pinnan alle, kun se kerran on oikeudet lätkään hankkinut. Lisää lähetysaikaa saisi tulla. Samoin kotimainen jalkapallo kaipaisi enemmän lähetysaikaa, sekä huolellisuutta kuvaamiseen. Tosin jääkiekko ja jalkapallo eivät sinällään kilpaile samasta ajasta kotimaassa, koska futiskausi alkaa periaatteessa lätkäkauden loppuessa. Eli kun kiekkokausi loppuu, tilalle lauantai-iltoihin jalkapallo ja kun futiksen mestari on selvillä, pistetään siihen jääkiekko.

Edelleen siis epäilen, että MTV ei pysty panostamaan kiekkoon niin paljon, että tämä on mahdollista. Itse toivon kuitenkin, että kun urheilukanava digikanavien syntyessä joskus tulee, niin se on nimenomaan Alma Median kanava, eli toisin sanoen yksi osa Maikkaria irtaantuisi urheiluun. Maikkarihan taitaa tavoitella digikanavia muistaakseni ainakin kolmea kappaletta. Toivottavasti yksi niistä olisi urheilulle. MTV:llä olisi kuitenkin monet oikeudet valmiina.

Janneone

Jäsen
Originally posted by Ghost
Pienehkö pettymys Formula Café oli, mutta ideana erittäin hyvä ja kehityskelpoinen. Vaikka eihän tämä varmasti maikkarin idea ole. Luulisi tällaisen formaatin olevan keksitty jo ajat sitten.

Muistan lukeneeni tai kuulleeni että kyseisen ohjelman tapaisia ohjelmia on pyörinyt keskieuroopassa hyvällä menestyksellä ja tämä MTV3:n formula cafe olisi lähes suora kopio sieltä..

Ja mitä formulalähetyksiin muuten tulee niin olen myöskin samaa mieltä useiden kanssa että nykyisellään on aivan liikaa formulalähetyksiä kun on vapaatharjoitukset, warm upit, aika-ajot ja itse gran prix sekä formulastudio ja formulacafe. Aika-ajot ja itse kisan ymmärtää mutta että noita muitakin täytyy lähettää niin tuntuu vähän turhalta..
Sitten en valittaisi jos näytettäisiin talvella myös Hockey Night joukkuieden harjoitukset Lauantailta, vapaat sunnuntain aamujäät, alkuverryttely ennen peliä, itse peli, ja sen jälkeen lehdistötilaisuus, puolen tunnin pätkä asiantuntijoiden kommentteja ja sen jälkeen vielä tunnin kooste juuri pelatusta pelistä..

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noista formulalalähetyksistä

sen verran, että käsittääkseni ne lähetettävät ohjelmat on määritelty pilkuntarkasti maikkarin ja Ecclestonen sopimuksessa. Kun oikeuksista viimeksi neuvoteltiin, mtv muistaakseni olisi halunnut jättää vapaat harjoitukset televisioimatta, mutta tähän ei Ernie suostunut. Eli ei siinä pelkästään maikkarin f1-intoilusta ole kysymys. Korjatkaa jos olen väärässä.

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Juuri näin

Kiekon pitäisi saada ehdottomasti enemmän lähetysaikaa MTV3:lla. Ensi kaudeksi hyvä tavoite olisi esittää joka kierroksen kaikki maalit. Torstain HN on hätäisesti sutaistu vartti, josta 5 minuuttia menee mainoksiin. Puoli tuntia olisi torstaille sopiva lähetysaika.

Formula Cafe oli varmasti mielenkiintoinen, jos sen joku jaksoi katsella. Itseäni ei tämä formula nykyään aika-ajoja ja kilpailua enempää kiinnosta, joten se siitä. Keväällä mielipidepalstat täyttyivät taas kerran valituksista. Jääkiekko oli taas syrjättänyt Salatut elämät(säälittävää) ja Älli McPälli alkoi vartin liian myöhään. Jos kerta kolmosella on kiekon lähetysoikeudet ja sitä tulee hieman harvemmin kuin amerikkalaisia (tai suomalaisia) roskasarjoja, niin voisi sitä ajatella muitakin kuin pelkästään sohvaperunoita....

Suosikkijoukkue
TPS, LFC, FCB, Sens
Kiekkoyö

Kyllä viidentoista minuutin pätkä kiekkoa torstaisin on liian vähän. Minä en henkilökohtaisesti pidä riittävänä, "jos melkein kaikki maalit näytetään", kaipaan kaikkien maalien lisäksi myös hidastuksia ja taustojen valotusta, asiallista ja kiinnostavaa kiekkojournalismia, eikä pelkästään Jan Calounin viimeisimpiä kuulumisia.

Lauantai-iltoihin lisättävä kiekko-ohjelma on mahdoton yhtälö niin kauan kuin SM-liigaa näyttää yksinoikeudella MTV3. Ohjelma-ajan vie aika tarkalleen Bumzibum ja muut "kellarihumpat".

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
P****a ja vielä p*******a!!

On nyt vierähtänyt vajaa vuosi jalkapalloilun ja "bimbo"-TV:n luvatussa maassa Italiassa!

En hirveesti jaksaisi näiden kokemusten pohjalta valittaa maikkarin urheiluohjelmista, olihan torstain HN aika säälittävä, mutta itse peli oli kuitenkin pääasia.

Täällä pumpataan joka Jumalan (anteeksi) sunnuntai Berlusconin Italia Unolta fudista tollaset kevyet kuus tuntia ja mikä on ohjelman sisältö?!?!

Kun kaikki (lähes) serie-A:n joukkueet lähettää pelit omilla maksullisilla kanavillaan tarjoillaan tavallisille television katsojille psykedeelinen television ja radion sekametelisoppa. Toki toimittajat on kaikilla pelipaikkakunnilla ja niitä sitten kuvataan katsomossa ja kuunnellaan tapahtumia (siis lähinnä niiden omia puujalkavitsejä) ikäänkuin radioselostuksena????

Toki studio-joukkue on parasta A-ryhmää; hyvin varusteltuja malleja jne. (ei mitään vastaan) ja julkkiksia niinkin tärkeistä ohjelmista kuin Grande Fratello yms. Eli sanalla sanoen täyttä P****A!!

No tuleehan maalit loppujen lopuksi n. neljän tunnin kärsimyksen jälkeen... ja huomenna ja tiistaina ja keskiviikkona! Kukaanhan ei tietysti käske katsomaan, lienee sama Suomessakin!

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sanna Pinola pitäisi kyllä ehdottomasti pyytää aina MTV3:n formulastudioon kommentoimaan tapahtumia jos ei Sannalla ole samana viikonloppuna muuta estettä kuten esim. kilpailua. :)

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
MTV

Kanavalla on taipumus vesittää kaikki urheiluohjelmat pelkäksi viihteeksi. Itse laji jää täysin statistiksi. Oppia urheiluohjelmien tekemisestä kannattaisi hakea esim. Englannin futismakasiineista tai vaikkapa kanadalaisista kiekko-ohjelmista.

Ihmettelen, iten kukaan itseään kunnioittava urheilutoimittaja kehtaa moisiin farsseihin mennä. Mutta julkisuus on niin kivaa, varsinkin kun ei tarvitse oikeasti laittaa osaamistaan peliin. Toista se on jääkiekkoilijoilla.

mummi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Samarkand AF, Ghizjablah Amur-dvaktay Sport
ylitarjontaa...

Formulasta, niin että heikompaa hirvittää!
Ketä muuten kiinnosti eilinen Monacon kisa?
No okei, kyllähän se etukäteen kiinnosti, mutta
itse kisahan haki tylsyydessään vertaistaan.
Mutta tärkeintähän onkin, että Maikkarin jannut
pääsee lomamatkoille...
Urheilutoimitus oli talven MTV-ulkoistamisboomin aikana
kuulemma se mitä ei voinut ulkoistaa - sisälsi liikaa erikoisosaamista?!
Osaamista my ass...

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mun mielestä olis kans asiallista jos näytettäisiin suorana lähetyksenä Hockey Night -ottelun jälkeinen lehdistötilaisuus. Niistä vapaista jääharjoituksista ei niin ole väliä...

MTV3:n formulavouhotus on kieltämättä rasittavaa. Mahtaako kymppiuutisten jälkeinen tulosruutukaan tulla koskaan ilman yhtäkään formulauutista.

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
yksi virhe pisti ikävästä silmään...

Sinäänsä vähän asian ulkopuolelta, pisti vaan silmään.

Ihmisiä valui kalliimman puoleiseen illallistapahtumaan ja mtv:n haastattelija huutaa Mr. Giggs (Ryan Giggs saapui paikalle).
Samalla ilmestyy ruutuun teksti Brian Giggs, kaikki on mahdollista kolmosella...

Waltz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä se on ihan niin, että saadakseen näyttää sunnuntain Formulakisan MTV:n on näytettävä kaikki ne turhat vapaat harjoitukset. Taitaa muuten olla ainut kerta kun formulat harjoittelee, muuten ne ajaa vaan aina niitä "testejä". Onhan nuo jääkiekkopätkät aivan kaameita, vaikka HN on tuonut edes jotain parannusta ajoista, jolloin ainoastaan urheiluruutu näytti pätkän parista ottelusta, aina sai pettyä kun ei taaskaan nähnyt oman joukkueen maaleja, ja lopulta insertti katkesi kesken kun kiekko oli menossa maaliin. Luulisi silti jotain kehitystä tapahtuvan edelleen. Pieni vilkaisu jo Ruotsin jääkiekkokoosteisiin riittäisi.

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Torstain HN - syvältä

Kyllä itseä tuo torstainen kiekko yö syletti niin monta kertaa.Alku kaudesta sitä oikein odotti,mutta jo kerran-kahden jälkeen hommasta katosi maku,niin surkeaa esitystä se oli!!15min ohjelma,josta n.5min menee mainoksiin...vasinaista ohjelmaa on n.10min ja siinä ei ehditä käsittelemään yhtään mitään!Maalit kyllä näytettiin kaikki,mutta ei niillä ehtinyt herkutella kun ne niin nopeasti tulivat.

Kyllä tuo torstain ohjelma voisi aivan hyvin olla reilusti pidempi,kyllä siihen joka viikko asiaa löytyisi.Eri asia on sitten se,että millä se ohjelma aika täytetään..itse olen ainakin jo nähnyt aivan riittävästi "Aromipesää",jumppauslaitteita tai kiinalaisia veitsiä...

Formulan valtavaan ohjelma-aikaan en keksi muuta selitystä kuin jos MTV3 on tosiaan tehnyt sellaisen diilin että on pakko näyttää noin älyttömästi,tai sitten jos siitä maksetaan hirveitä summia niin halutaan ottaa kaikki irti.Mutta omituiselta se ohjelma-aika tuntuu.Kummankohan lajin harrastajia/seuraajia on enemmän,kiekko vai formula?

G

Guest

kakkoselle

Maailmanlaajuisesti F1 on mediassa ykköslaji. Joka GP:ssä yli miljardi katsojaa. Suomessa lätkä on ykkönen ja luulisi kyllä suomalaisen median olevan tilanteen tasalla. Se mainostaa, joka arvioi mediansa kannattavan... On silti hienoa nähdä Häkkisen, Räikkösen ja ensi kaudella myös Salon ajamista!:)

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
No ehkä formuloilla on osakilpailua kohden paljon katsojia, mutta jos verrataan F1-kisojen katsojamääriä taas jalkapalloon kansainvälisesti, niin kyllähän MM-finaalia seuraa varmasti vielä enemmän katsojia. Sitä paitsi, eiväthän nuo vapaat harjoitukset nytkään tule suorana. Miksi niitä ei voi lähettää vaikka puolen yön jälkeen? Vai onko Ecclestone määrännyt senkin, että lähetyksen pitää alkaa X tunnin kuluessa harjoitusten loppumisesta. No eipä minulla ole mitään formuloiden näyttöä vastaan, mutta niiden näkymisen ei pitäisi vaikuttaa muiden urheilulajien televisiointiin.

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Re: kakkoselle

Viestin lähetti taalari
Joka GP:ssä yli miljardi katsojaa.

Ai että joka kisaa seuraa kuudesosa maailman ihmisistä, = n. 17 %... Uskoisko tuota? Toisaalta Linda Lampenius sanoi viikonvaihteen IS:ssa viitaten Baywatch-rooliinsa, että jokaista Rantavahtien jaksoakin katsoi miljardi ihmistä ympäri maailmaa. :D

Taitaa olla aika teoreettisia noi luvut, siis mahdollisia katsojia, totuus lienee aika kaukana... :confused:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
No ei varmasti.

Ei kyllä miljardia millään katsojina. Mietitäänpä kuinka suuri osa esim. Afrikasta katsoo Formulaa, tuskin monikaan ihminen, noin siinä meneekin varmasti miljardi ihmistä heti pois(tai ylikin). Aasiastakin aika pieni osa(siis lähinnä Kiinasta ei monikaan) katso formulaa, kun suurella osalla ei ole edes tv:tä. P-Amerikasta tuskin suuri osa katsoo, kun ei yhtään USA:laista kuskia ole mukana. Jne. Joten kyllähän formulaa moni katsoo, mutta ei miljardia millään. Jalkapallon MM-finaalia kyllä katsoo sitten taas kaikki(ei ne jenkit ehkä niin moni) joilla on tv, Afrikassa matkustetaan vaikka 200km lähimmän tv:n luokse, jne.

Enkä tahtonut nyt virittää mitään jalkapallo-formula välistä kiistelyä, mutta miljardi on kyllä todella rankkaa liioittelu, sanotaan että parhaimmillaan katsojia voisi olla ~200miljoonaa, ei millään enempää.

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi hemmetti taas maikkari.

Hieno laulaja Jore Marjoranta oli raahattu esiintymään formula cafehen. Kumpaakaa biisiä ei näytetty kokonaan. Varsinkin jälkimmäinen kuullosti upealta tulkinnalta U2:sen bisistä Pride, mutta eikun lopputekstit ruutuun kun biisistä oli mennyt puolisen minuuttia. Näinhän sen pitää olla. Ei kun ostoskanava ruutuun. Kiitos.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy