Mr.Bungle

  • 2 384
  • 15

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Täällä kun on näyttänyt tulevan oikein säännölliseksi jonkun yhtyeen nimellä aukaistu otsikko, niin Mr.Bungle-otsikoitahan ei ole koskaan liikaa.
Niin olettekos tutustuneet tähän musiikin ihmelapsi-Pattonin yhtyeeseen? Uskomatonta musiikkia. Levyistä Disco Volante ampuu välillä ehkä vähän yli, mutta California ja Mr.Bungle ovat loistavia teoksia. Oikeastaan aivan uskomattomia. No, ei heleskutti sellaista olla ennen tehtykään.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Eikö tätä bändiä ole tosiaan kuullut kukaan muu kuin minä, kun tämä aihe on jäänyt piiloon? Mr. Bungle kuuluu mielestäni Primus-osastolle omaperäisyydessään. Kun päräyttää Primuksen ja Mr. Bunglen tuotannosta pari alpparia putkeen, sen jälkeen alkaa ihmetellä, miten samanlaiselta kaikki muu musiikki sen jälkeen kuulostaakaan.

Esimerkkinä toimikoon "Quote Unquote", jota kuunnellessa ei todellakaan tiennyt, mitä seuraavaksi tulee. Patton osaa kyllä irroitella melkein millä tyylillä vaan, ja irroitteleekin. Sieltä saattaa tulla mahtipontista elvistelyä, pateettistä lässytystä, karmeaa ärinää, nasaalipapatusta tai kaunista tulkintaa. Uskomatonta kyllä, bändi osaa säestää tilanteeseen sopivasti. Joillekin sellainen on likaa, mutta oikeassa mielentilassa sellainen iskee suoraan hermoon.

Arvostan suunnattomasti sitä, jos bändillä on oma persoona. Näillä kahdella se on. Ei niitä voi sekoittaa mihinkään muuhun. Ja se on kuulkaa nykypäivinä saavutus se.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllähän levyhyllyä koristaa California. Oikeastaan toistaiseksi nimenomaan koristaa, en ole ehtinyt kunnolla tutustua siihen. Myös netistä imuroidut mp3:t vuodelta tuulimylly ovat jääneet hiukan huonolle huomiolle. Pitää varmaan pyytää porttikielto paikkakunnan levykauppoihin, että saa kuunneltua viime kuukausien ostokset kunnolla.

Vertaus Primukseen oli kyllä sikäli osuva, että sama minullekin tuli mieleen, kun Californiaa ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan kerran kerkisin kuuntelemaan. Melkoisen kieli poskessa tehdyltä se silloin kuulosti, kuitenkin samaan aikaan uskottavalta. It's a thin line between huumori and tahaton komiikka ;)
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Ostinpa tässä myös Disco Volanten. Siis ei saakeli, että on uskomaton levy :D Sitä oudompaa materiaalia saa etsiä.
Kyllähän nuo vertaukset Primukseen ovat suht. ymmärrettäviä varsinkin California-levyllä, joka on muuten näistä kolmesta Bungle-levystä se hillityin. Siinähän on jopa pari rauhallistakin biisiä, joista varsinkin Pink Cigarette on loistava!
Tässä kuuntelen parhaillaan Fantomasin (Pattonin toinen yhtye) Director's Cut -levyä ja vaikuttaapa tämäkin melkoiselta meiningiltä. Rumpujahan Fantomasissa paukuttelee itse ex-Slayer Dave Lombardo, eikä muuten ole paska rumpali lainkaan.
 

el pebe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ole ikinä pahemmin syventynyt Mr. Bunglen tuotantoon saati Fantomasiin tai Pattonin soololevyihin. FNM:n kaikki kyllä löytyy ja tässä viime päivinä King for a daytä pyöritellessä on tullut pakonomainen tarve saada tietoa kaikista Pattonin väsäilyistä. Joten, kertokaapa asiaan syventyneet varsinkin että mitä saan jos hankin Pattonin molemmat soolot? Käsittääkseni ainakin levyllisen intstrumenttivapaata mölinää (Adult themes for jotain)... Mr. Bunglen Disco Volante ja California on jo tilauksessa, pari biisiä sain ongittua koneelle ja lupaavalta kuullosti. Entä Fantomas? Ilmeisesti aika rankkaa vääntöä? Verratkaa johonkin (jos se edes on mahdollista)...
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Patton on mukana myös levyllä Lovage - music to make to your old lady by. Mukana on myös söpöääninen Jennifer Charles. Sellasta tyylikästä lounge-musaa. Mä ainakin tykkään tästä levystä kuin puurosta, muistakin kuin niissä missä Patton on mukana. Ääniskaala pysyy tällä levyllä välillä Justin Timberlake - rauhallinen Henry Rollins.

Seassa on myös vinkkejä ja tarinoita menestykseen rakkauden saralla. Näillä neuvoilla ja esimerkeillä on saanti varmaa, laadukasta ja pysyvää!
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Olin muistaakseni lukion tokalla kun Mr. Bunglen debyyttiplatta ilmestyi. Aika kova paikka oli kun ekan kerran kuulin, sirkushörhöilyä ja ihmeellistä sekamelskaa. No siinä sitten tovi meni ja olin, että ei perkele, kyllä on asiallista tavaraa. My ass is on fire ja squeeze me macaroni...

Disco Volante osoittautui liian sekavaksi allekirjoittaneelle, samoin kuin Fantomasin levyt. Ainoa kuunneltava Fantomas on Directors Cut. Kolmas Bungle platta California onkin sitten aivan loistavaa tavaraa.

Pattonin sooloilua olen joskus muutaman "biisin" kuunnellut, mutta ei kiitos. 2 levyä käsittääkseni tullut: Pranzo Oltranzista ja
Adult Themes For Voice.

Mikäli Mr. Bungle toimii, niin kannattaa tsekata Dog Fashion Disco.
Ja tietysti aika rautainen Dillinger Escape Plan - Irony is a Dead Scene EP(feat. Patton). Patton on myös tehnyt saksofonista John Zornin kanssa jotain sekoiluja.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mr. Bungle kyllä löytyy täältäkin hyllystä. Lisänä tietysti Fantomasin Director's Cut, joka on aivan loistava. Tomahawkin esikoinen löytyy myös ja seuraavana hankinnassa olisi se toinen levy (jonka nimi ei millään muistu mieleen). Kuulemma vähän vielä rauhallisempaa ja hilltympää menoa. Tomahawk on ehkä Pattonin projekteista se, jota uskaltaa suositella ensimmäisenä Pattonina FNM:n jälkeen.

Bungle on kyllä osittain ehkä omituisinta musiikkia mitä mieleen tulee. Disco Volante varsinkin ei meinannut avautua millään. Enkä vieläkään oikein tiedä avautuiko koskaan... Hyvä levy sekin, vaikka California onkin mielestäni pumpun paras tekele.
 

el pebe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Noh,

stupido.fi:stä löytyi ihan hyvin tavaraa, mitä nyt Pattonin soolot oli hävinnyt tämän päivän aikana, ehkä ihan hyvä niin koska muuten olisin tilannut nekin ja saattanut säikähtää ihan kunnolla. Joten, nyt siis loppupeleissä (luettuani monia arvosteluja) jäi Disco Volante sittenkin tilaamatta, ja hommasin Californian, Tomahawkin Mit gasin ja Fantomasin Director´s cutin. Jee.
 

Evil Kübl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Liiga karsinnat
Disco Volante vei mennessään heti ekalla kuuntelulla. Loistava bändi kaiken kaikkiaan. Toivottavasti unohtavat lopettamis aikeet ja tekevät vielä uusia levyjä. Bungle Fever <- bändin demot.

Tämä oli mun #1 viesti, kenties jo seuraavalla kerralla pääsen kiekkoon saakka.
 

Furillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TML
Jaahas, onkos joku jo ehtinyt ostamaan ikiomaksi Fantomasin Delirium Cordian? Kyseessähän taitaa olla taas sekoitus taattua Pattonin kaaosta ja kevyttä harmoniaa, mutta nyt vain yhdellä raidalla...

Itse en kyseistä tuotosta vielä omista, mutta sellaisen päätöksen olen itselleni tehnyt, että korkkaan sen aikanaan lauantai-/sunnuntai-aamuyön humalatärinöissä. Kaverini suositteli tätä tekniikkaa, kuulemma tepsi hyvin Disco Volanten kohdalla.
 

Klassikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssikerho
Näistä joko pitää, tai sitten ei

Täytyy sanoa, että tuon Delìrivm Córdian kansitaide on aika veret seisauttavaa. Musiikilliselta anniltaan teos on eräänlainen sekoitus Fantômasia ja Mr. Bunglea.

F:n tuotannon "soundtrack" teema jatkuu, olihan ensimmäinen levy soundtrack sarjakuvaan, toisella oli elokuvabiisejä ja tämä uusin on kirurgisen toimenpiteen soundtrack, jos olen oikein ymmärtänyt.

Itse kyllä pidin tästä, mutta voin hyvin kuvitella, ettei tämä levy ole "ihan kaikkia" varten. Mike Pattonilta myös toivoisin useammin "hieman" tavallisempaa musiikkia, kun siihenkin kerran taitoa on. Toisaalta pysytteleminen undergroundissa on selvästi miehen oma päätös.
 

Furillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TML
Kyllä, suomalaista kustaan taas nilkoille. Fantomasin Euroopan kiertueen keikat löytyvät täältä. On se vaan hemmetin kumma, että Patton alentuu Kornin lämppäriksi kahdeksi päivää jonnekin helvetin Islantiin, mutta ei vaan saa tuotua mitään proggistaan Suomeen lupauksista huolimatta. Vituttaa koko Ipecacin toiminta juuri tällä hetkellä.
 

jarnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
FNM hockey club
Fantomas Ruisrockissa

Pakkohan tätä ketjua on jatkaa, kun kerta herra Patton saapuu Turkuun bändinsä Fantomasin kanssa. Allekirjoittanut saapuu paikalle sopivasti perjantaina hiukan ennen keikan alkua. Keikka taitaa alkaa noin 19.30.

Itse toivoisin näkeväni tulevaisuudessa Suomen keikalla Tomahawkia ja Mr Bunglea, mutta ainakaan tuo jälkimmäinen ei taida onnistua.

Onko kellään tietoa saako Mike Pattonin tuotantoa dvd:llä, esim: Faith No Morea, Mr Bunglea... ainakaan netti ei paljoa tunne, kuin angel dustin videon 90-luvulta, mutta saako sitäkään?
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ainoat DVD:t mitä Pattonilta olen löytänyt ovat ebay.com:sta. Sieltä löytyy kokonaisia Faith no More livejä DVD:llä esim. Chile 95 ja Australia 97. Lisäksi saatavilla näytti olevan Faith No Moren videokokoelma ja juuri tuo "Making of Angel Dust".
 

jarnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
FNM hockey club
teroz kirjoitti:
Ainoat DVD:t mitä Pattonilta olen löytänyt ovat ebay.com:sta. Sieltä löytyy kokonaisia Faith no More livejä DVD:llä esim. Chile 95 ja Australia 97. Lisäksi saatavilla näytti olevan Faith No Moren videokokoelma ja juuri tuo "Making of Angel Dust".

Kiitos nopeasta vastauksesta!!! Täytyy tsekata kyseinen sivu välittömästi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös