Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 101 142
  • 24 186

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seuraavaksi odotellaankin, että nähtäisiinkö sinulta joskus jotain muutakin kuin lyhyitä one-linereita.
Sinun kirjoitushistoria ei ole tehnyt minkäänlaista vaikutusta joten en pysty tekemään vastaavaa analyysiä siitä. Valitan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Otsikkohan tuossa oli raflaava ja osittain asiayhteydestä irrotettu. Muuten tuo oli Imaamilta oikeinkin rakentavaa keskustelua verrattuna ainakin omaan oletusarvooni.

Samaa mieltä. Itse en ainakaan löytänyt artikkelista minkäänlaista vaatimusta suomalaisten perinteiden muuttamiseksi muslimien takia, mutta ehkä se vaatimus on esitetty jossain muualla. Sen verran imaamin puheista olen eri mieltä, että tietyt hengelliset traditiot joulun aikaan ovat nimenomaan suomalaista kulttuuria, vaikkakin kristinuskosta lähtöisin olevia.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itsenäisyyspäivän vietto tulisi lopettaa kokonaan. Maahamme on tullut kymmeniä tuhansia henkilöitä, joille 6. joulukuuta on ihan normaali päivä muiden joukossa joten Suomen itsenäisyyspäivän vietto on ainoastaan pakolaisia syrjivää. Ja pelkän Suomen huomiointi on itsekästä rasismia.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tähän haluaisin erityisesti @bebeto ja muutaman muun kommentit rakkauden uskonnosta.

Tähän saat kommenttia odotella, en ole käsittääkseni koskaan kirjoittanut islamista rakkauden uskontona. Minusta monikulttuurisuus on edelleen rikkaus. On aikas hassua että Trumpettia arvostetaan tietyissä piireissä vaikka ääninauha todistaa miehen kerskailleen pillun kourimisilla ja toisaalta hän haluaa kieltää muslimien maahantulon. Eikös noiden pitäisi olla hänen hengenheimolaisiaan?

#suomiensin #suomikuntoon #rajatkiinni #laurallemelaaperseeseen
 
Tähän saat kommenttia odotella, en ole käsittääkseni koskaan kirjoittanut islamista rakkauden uskontona. Minusta monikulttuurisuus on edelleen rikkaus. On aikas hassua että Trumpettia arvostetaan tietyissä piireissä vaikka ääninauha todistaa miehen kerskailleen pillun kourimisilla ja toisaalta hän haluaa kieltää muslimien maahantulon. Eikös noiden pitäisi olla hänen hengenheimolaisiaan?

#suomiensin #suomikuntoon #rajatkiinni #laurallemelaaperseeseen
Musta et ääliö Trumpin kannattavaa tahi muuta kotimaista öyhöttäjää saa tekemälläkään.
Mulle olet täällä profiloitunut vannoutumattomana Islamin puolustajana. Korjaa toki jos olen väärässä. Oliko Muhamed väärässä kun laittoi 9 vuotiasta?
Edit: Mun mielestä Trump on samanlaista paskasakkia kuin imaamit noin yleisesti. Rasistipaskoja.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Olet varmaan sitten samaa mieltä mieltä minun ja muiden ''suvakkien'' kanssa, että Suomen tulee tehdä kaikkensa, jotta mahdollisimman moni pääsisi irtautumaan kyseisesti kulttuurista ja tulemaan osaksi länsimaista kulttuuria. Toki siten, että länsimainen kulttuuri ei samalla muutu huonompaan suuntaan.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Olet varmaan sitten samaa mieltä mieltä minun ja muiden ''suvakkien'' kanssa, että Suomen tulee tehdä kaikkensa, jotta mahdollisimman moni pääsisi irtautumaan kyseisesti kulttuurista ja tulemaan osaksi länsimaista kulttuuria. Toki siten, että länsimainen kulttuuri ei samalla muutu huonompaan suuntaan.
Ei, miksi sinun, minun tai kenenkään tulisi tehdä yhtään mitään? Sovitaanko niin että jokainen ”moni” menee ihan tasan tarkkaan sinne mistä tulikin. Se olisi paras ratkaisu kaikkeen.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Rohkea kaveri tuo linkatun artikkelin kirjoittaja, Alan Salehzadeh! Sillä ei paljon plussapisteitä tienata omien keskuudessa ja kun tietää millä kiihkolla noissa piireissä omien maineen lokaamiseen suhtaudutaan. Ja tietysti vielä se, että hän miehenä nosti tämän esille, tekee asian vielä vaikeammaksihäntä kritisoiville muslimeille. Naisten esillenostamana tämä olisi ollut paljon helpompi vaieta, tai vaientaa.

Ainoa asia, mitä Salehzadeh ei artikkelissaan suoraan korostanut (ei tosin varsinaisesti peitellytkään) on se, kuinka kulttuuri on sidoksissa uskontoon. Mielestäni ihan ymmärrettävä veto sinä mielessä, että sen tekemällä olisi saanut sellaiset vihat niskoihin, että se olisi voinut olla jopa potentiaalisesti vaarallista.

Käytännön tasolla tämä tietenkin nostaa varsin perustavanlaatuisen kysymyksen esille; Mitä tehdä tällaisille maahanmuutajille, joiden arvomaailma on jo lähtökohtaisesti niin vinoutunut, ettei niihin kotouttamiset ja koulutukset oikein toimi, kuten tutkija itse artikkelissaan nosti esille? Juuri tämän vuoksi olen itse jo ajat sitten kannattanut ajatusta, että suosisimme pakolaisissa (varsinkin muslimimaista tulevien kohdalla) päävoittoisesti naisia ja lapsia. Lasten kohdalla peliä ei ole menetetty ja juuri naiset ovat usein niitä uhreja. Tosin on toki syytä pitää mielessä, että vaikka Alan Salehzadehin kaltaiset miehet ovatkin vähemmistössä, myös heidän kaltaisilleen täytyy pitää myös ovet avoimena, koska he ovat juuri niitä, jotka noissa maissa vaikeuksiin joutuvat epäkohtia esillenostaessaan. Tahdon vain korostaa, että kyllä heitäkin löytyy ja vaikka prosentuaalisesti luku ei olekaan korka, niin lukumääräisesti se toki voi olla.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Olet varmaan sitten samaa mieltä mieltä minun ja muiden ''suvakkien'' kanssa, että Suomen tulee tehdä kaikkensa, jotta mahdollisimman moni pääsisi irtautumaan kyseisesti kulttuurista ja tulemaan osaksi länsimaista kulttuuria. Toki siten, että länsimainen kulttuuri ei samalla muutu huonompaan suuntaan.

Oli ainakin freesi lähestyminen. Tiedostetaan islamin (sunnilaisuus) mahdollinen haittavaikutus yhteiskuntaamme.

Lähi-idästä kaikki eivät ole lähteneet pakoon islamia. Syyt liikehdintään ovat muualla. Eivät he koe, että systeemissä itsessään olisi mitään vikaa. Tämä taasen tarkoittaa sitä, että he tuovat näitä epätasa-arvoisia tapoja ja tottumuksia länsimaiseen kulttuuriin.

Ainoa asia, mitä Salehzadeh ei artikkelissaan suoraan korostanut (ei tosin varsinaisesti peitellytkään) on se, kuinka kulttuuri on sidoksissa uskontoon.

Onhan tuossa tekstissä tuotu ilmi suoria yhtäläisyysviivoja islamin ja kulttuurin / vallitsevan lainsäädännön välillä.

Salehzadeh on ehditty tiedostavissa piireissä leimata mm. rasistien mielistelijäksi. Eikä hän muutenkään tiedä mistään mitään. Ei ainakaan siitä oikeasta islamista (tm).
 
Viimeksi muokattu:

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Ei, miksi sinun, minun tai kenenkään tulisi tehdä yhtään mitään? Sovitaanko niin että jokainen ”moni” menee ihan tasan tarkkaan sinne mistä tulikin. Se olisi paras ratkaisu kaikkeen.
Juuri näin. Turha laittaa yhtään aikaa ja rahaa näiden Lähi-Idän ihmeiden kotouttamiseen, koska integroitumishalut ovat pyöreä nolla suurimmalla osalla. ja vaikka heillä halua löytyisikin, niin tulevat niin erilaisesta kulttuurista, että lähes mahdoton tehtävä silti sopeuttaa heitä meidän kulttuuriimme. Yhdenkään elintasopakolaisen paikka ei ole Suomessa. Piste. Meillä on tarpeeksi sossun asiakkaita ihan omastakin takaa.

Ja mitä tulee tuohon Alan Salehzadehin kirjoitukseen, voitteko kuvitella mikä huutomyrsky siitä olisi tullut, jos tuo olisi valkoisen PersuPentin kirjoittama? Ainakin Halla-ahon kirjoittamana tuosta olisi tullut varmaan kaiken maailman kiihottamistuomiot taas. Toki osa unelmakuplaväestä pitää jopa Alania natsina, tai ainakin natsien mielistelijänä... huokaus.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Ja mitä tulee tuohon Alan Salehzadehin kirjoitukseen, voitteko kuvitella mikä huutomyrsky siitä olisi tullut, jos tuo olisi valkoisen PersuPentin kirjoittama?

Alan Salehzadehin kanssa samaan lehteen kirjoittelee blogeja muuan Pauli Vahtera. En ole noista blogeista kuullut minkäänlaista huutomyrskyä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Alan Salehzadehin kanssa samaan lehteen kirjoittelee blogeja muuan Pauli Vahtera. En ole noista blogeista kuullut minkäänlaista huutomyrskyä.
Juu tuota Vahteraa muistaakseni fiilisteltiin Hommalla siihen malliin, että jossain all stars -hallituksessa hänelle oltiin varaamassa valtiovarainministerin paikkaa, kun niin fiksu talousmies kerta on.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Postinjakaja raiskasi naisen rappukäytävässä

"Tuomion mukaan mies oli päästänyt vahvasti päihtyneen naisen sisään rappukäytävään. Jossain vaiheessa sen jälkeen mies oli raiskannut naisen.
Naisen mukaan hänellä ei ollut muistikuvia yöstä vahvan humalatilan vuoksi.

Hän oli saanut tietää tapahtumista seuraavana päivänä, kun syytetty oli ollut häneen yhteydessä Facebookissa ja kertonut yhdynnästä. Kaksikko ei tuntenut toisiaan aiemmin.
Hovioikeus tuomitsi vuonna 1991 syntyneen Usman Khadimnin kahden vuoden ehdottomaan vankeusrangaistukseen."

Fiksu kaveri tämä Usman.

 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minua närkästyttää, että tuomitun nimi on julkaistu. Se saattaa antaa lisää vettä rasistien myllyyn ja vahvistaa ennakkoluuloja ulkomaalaistaustaisia kohtaan. Olisi riittänyt, että oltaisiin ilmoitettu pelkkä "mies".
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Postinjakaja raiskasi naisen rappukäytävässä

"Tuomion mukaan mies oli päästänyt vahvasti päihtyneen naisen sisään rappukäytävään. Jossain vaiheessa sen jälkeen mies oli raiskannut naisen.
Naisen mukaan hänellä ei ollut muistikuvia yöstä vahvan humalatilan vuoksi.

Hän oli saanut tietää tapahtumista seuraavana päivänä, kun syytetty oli ollut häneen yhteydessä Facebookissa ja kertonut yhdynnästä. Kaksikko ei tuntenut toisiaan aiemmin.
Hovioikeus tuomitsi vuonna 1991 syntyneen Usman Khadimnin kahden vuoden ehdottomaan vankeusrangaistukseen."

Fiksu kaveri tämä Usman.
Mulla hiukan särähtää korvaan tää tapaus... Kaksikko ei tuntenut entuudestaan toisiaan, mutta Khamid otti häneen yhteyttä Facebookissa seuraavana päivänä. Jonkinlaista tuttavuutta siinä on puolin ja toisin solmittu, kun osasi yhteyttä ottaa. Uhri oli vahvassa humalassa ja muistamattomassa tilassa, mutta osasi kertoa Khamidin raiskanneen hänet kun tämä itse kertoi yhdynnästä. Kuinka moni känninen antaa yhteystietojaan satunnaiselle auttajalle, joka päästää rappukäytävään. Mistä uhri tietää olleensa raiskauksen uhri, kun oman kertomansa mukaan ei ollut muistikuvia vahvan humalatilan vuoksi? Jotenkin hiipii mieliin ajatus, että on alkanut kännissä tehdä mieli avuliaan miehen mokkakikkeliä ja selvin päin sitten ollaan katumapäällä. Omituiselta kuulostaa, jos raiskaaja itse kertoo uhrilleen yhdynnästä.
 

Undrafted

Jäsen
Eikös ollut toinenkin tapaus missä raiskaaja ( voi näin sanoa kun oikeus tuominnut ) oli uhriaan lähestynyt facessa? Eiköhän naisella ole ollut lompakko mukana missä ajokortti tai henkkarit, joten halutessaan raiskaaja saanut nimen selville.
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eikös ollut toinenkin tapaus missä raiskaaja ( voi näin sanoa kun oikeus tuominnut ) oli uhriaan lähestynyt facessa?

Oli. MTV:n uutinen tuosta tapauksesta: https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/ar...oo-pelkasin-ihan-hirveasti/5586150#gs.xZEAY78

"Iltalehdelle nainen kertoo, että kun mies sai tekonsa tehtyä, niin tämä jätti hänet maahan. Nainen yritti teeskennellä, että kaikki oli ok, ja pyysi miestä auttamaan hänet ylös.

– Näytin, että hänen kännykkänsä oli pudonnut. Mies ilahtui, otti sen ja kysyi "Facebook". Hän ehdotti, että tulisin hänen kaverikseen, nainen kertoo.

Shokin keskellä nuori nainen ymmärsi Facebookin olevan keino saada tekijä myöhemmin kiinni ja hyväksyi kaveripyynnön. Sen tehtyään nainen suuntasi Helsingin Töölön poliisiputkalle ja näytti tiedot poliisille."

Melkoinen valopää.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Eikös ollut toinenkin tapaus missä raiskaaja ( voi näin sanoa kun oikeus tuominnut ) oli uhriaan lähestynyt facessa? Eiköhän naisella ole ollut lompakko mukana missä ajokortti tai henkkarit, joten halutessaan raiskaaja saanut nimen selville.
Täytyy olla aika harvinainen nimi, että osaa pelkällä nimellä löytää Facesta. Jos löytäisikin, niin miksi ihmeessä rikokseen syyllistynyt lähtisi lähestymään uhriaan.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Täytyy olla aika harvinainen nimi, että osaa pelkällä nimellä löytää Facesta. Jos löytäisikin, niin miksi ihmeessä rikokseen syyllistynyt lähtisi lähestymään uhriaan.

Jos se kerran oli niin naamoissa, että sai, kun vähän otti, niin miksei toisenkin kerran. Ihmisten tyhmyyttä ei voi aliarvioida ikinä, missään.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos löytäisikin, niin miksi ihmeessä rikokseen syyllistynyt lähtisi lähestymään uhriaan.

Islamilaisesta kulttuurista tuleva ei välttämättä vaan yksinkertaisesti ymmärrä tehneensä rikosta. Mikäli nainen on yksin; ilman suvun miespuolista jäsentä; liikkeellä, ja vielä humalassa, niin se on jo selvä signaali tietyissä kulttuureissa naisen ottamisen sallittavuudesta. Ehkä postimies ajatteli naisen olevan nyt sopiva vaimoksi, kun kukaan muu mies ei varmasti raiskaamalla häpäistyä naista huoli.

On perustavanlaatuinen virhe luulla että Islamilaisesta kulttuurista tuleva ajattelisi edes lähelle samankaltaisesti kuin me länsimaissa.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla hiukan särähtää korvaan tää tapaus... Kaksikko ei tuntenut entuudestaan toisiaan, mutta Khamid otti häneen yhteyttä Facebookissa seuraavana päivänä. Jonkinlaista tuttavuutta siinä on puolin ja toisin solmittu, kun osasi yhteyttä ottaa. Uhri oli vahvassa humalassa ja muistamattomassa tilassa, mutta osasi kertoa Khamidin raiskanneen hänet kun tämä itse kertoi yhdynnästä. Kuinka moni känninen antaa yhteystietojaan satunnaiselle auttajalle, joka päästää rappukäytävään. Mistä uhri tietää olleensa raiskauksen uhri, kun oman kertomansa mukaan ei ollut muistikuvia vahvan humalatilan vuoksi? Jotenkin hiipii mieliin ajatus, että on alkanut kännissä tehdä mieli avuliaan miehen mokkakikkeliä ja selvin päin sitten ollaan katumapäällä. Omituiselta kuulostaa, jos raiskaaja itse kertoo uhrilleen yhdynnästä.
Osasi yhteyttä ottaa? Eikös tämä ollut joku lehdenjakaja / postinkantaja? Siis kuskaa kirjeitä tämän naisen postilaatikkoon / -luukkuun?Jos tämä nainen on seksisattumuksen jälkeen onnistunut pääsemän kotiinsa niin eiköhän keskiverto Postimies Pate päättele vaikkapa jonkun kirjeen perusteella naisen koko nimen? Ja facessa nyt yleensä jonkinlainen naamakuva ihmisilä on, eli vaikka nimi oli Minna Mäkinen niin en pidä ihmeellisenä vaikka Pate oikena naisen Facesta bongaisikin.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Siellä on taas kadut tukossa hesassakin iltaa varten ettei vaan pääse kulttuuri rikastumaan - ainakaan niin helposti. Käsittämätöntä kyllä, sitten vielä iloisena toivotetaan näitä sankareita lisää tänne joiden takia pitää ryhtyä näihin erikoistoimenpiteisiin nykypäivänä, itsenäisen Suomen 100v päivänä. Huom SUOMEN. Rajat auki, tätä me tahdomme täällä. Ei vaan voi ymmärtää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös