Mokoma – neroutta suomalaisessa metallissa!

  • 24 490
  • 90

Paskinaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, FC Bottom, Arsenal
Avataanpa suomi trashille oma osio Mokoman nimellä tähän!
Kuuntelen parhaillaan Viidennen vuodenajan-ep:n piisiä En näe kevättä joka on mahtava piisu ja perään tulee Kuu saa Valtansa auringolta.

Mokoma on minulle todellinen tunteiden tulkki.

Eli kuolema ja vastaavat sydeemit on mielessä monesti.

Lyriikat ovat omassa genressään parasta mitä löytyy.

Annala On nero!
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Hienoa. Epeen nimi on muuten viides vuodenaika ja tuon biisin nimi on En elä talven yli.

Itse olen ollut pari vuotta suuri Mokoma fani. Bändin nähnyt livenä lähemmäs kymmenen kertaa ja aina ollut kyllä erittäin hyvä meininki. Uusin levy Kuoleman laulukunnaat on kyllä yksi parhaista suomalaisista hevilevyistä. Suosittelen. Erittäin taitavaa soitantaa ja Marko Annala osaa kyllä käyttää ääntänsä erittäin hyvin.
 
Hell Yeah:

Saapuu takatalvi
takatalvi
takatalvi
takatalvi

luulin kinosten jo vihdoin sulaneen
ja valon auringosta tuoneen elaman lahjaksi luoduilleen
ei luulo tiedon vaartina voi olla omillaan,
kun takatalvi kiroiksi on tullut paalle maan

nain saapui takatalvi
takatalvi
takatalvi
takatalvi

toivoin jaksavani viela kevaaseen,
laitoin koyden syrjaan, kasin kohmeisin sen etsin uudelleen
ja lumi teki helvetin jaisen eteiseen,
jossa pakkasukko kadenvaannossa vei eran viimeisen

nain saapui takatalvi
takatalvi
takatalvi
takatalvi

saapuu takatalvi
takatalvi
takatalvi
takatalvi

Tästä ei biisi parane.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Takatalvi ei ole sen erityisemmin koskaan iskenyt, mutta livenä kylläkin on tajunnan räjäyttävä biisi. Suosikkibiiseihin lukeutuu Valapatto, Pahaa verta, Poltetun maan taktiikka, Täyttä ymmärrystä vailla, Syvyys on vaiti, Sirppi, Kasvot kohti itää, Punainen kukko, Lujaa tekoa...
 

Paskinaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, FC Bottom, Arsenal
MikGo kirjoitti:
Hienoa. Epeen nimi on muuten viides vuodenaika ja tuon biisin nimi on En elä talven yli.

Aivan ep:n nimi on viides vuodenaika tässä tuli ns. typo, tarkoitus oli kirjoittaa että kuuntelen viides vuodenaika ep:tä ja piisihän on en elä talven yli, tässä tuli joku muu sekoilu kuten esim. olut ja typeröinti, mutta jos jätetään tälläiset perseilyt puolin ja toisin pois ja keskitytään itse bändiin.

Ja kertosäkeessä lauletaan että "en tule näkemään kevättä" siitäpä se päähän jäi!
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Mokoma on kyllä parhautta! Kesällä Ilosaaressa näin livenä ja räjäytti tajunnan, huikeeta! Hyllystä löytyvät kaikki bändin tuotokset paitsi Valu ja Kurimus, ja Kurimuksen puute korjataan kyllä piakkoin. Paras Suomalainen rässibändi ikinä!
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Toissa kesänä yhdellä pienehköllä festarilla olimme poikain kanssa nauttimasta rokista ja päihteistä. Pääaktimme oli tarkoitus olla Kotiteollisuus, mutta niin kävi että aiemmin minulle etäinen Mokoma varasti shown.

SAAAAAATANAN KUKKO!

P.S. Sitaatti J. Hynyseltä (kuultu keikalla): "Ne sanoo että se tuo Mokoma-yhtye on vähä niinku semmonen Suomen Slayer. Myö ollaan varmaan sitte Suomen Manowar."
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
MikGo kirjoitti:
Takatalvi ei ole sen erityisemmin koskaan iskenyt, mutta livenä kylläkin on tajunnan räjäyttävä biisi.

Siis livenä ja kauheessa kännissä tämä on ihan kurko. Rykäsee ns. paskat pihalle.

Mutta mikä näissä Kuu saa valtansa aurongolta yms. hitaissa Mokoma-biiseissä kiinnostaa. Meikäläiselle ei vaan kolahda yhtään.
 

kotsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HIFK, Kiekko Haukat
costi kirjoitti:
Mokoma on kyllä parhautta! Kesällä Ilosaaressa näin livenä ja räjäytti tajunnan, huikeeta! Hyllystä löytyvät kaikki bändin tuotokset paitsi Valu ja Kurimus, ja Kurimuksen puute korjataan kyllä piakkoin. Paras Suomalainen rässibändi ikinä!
Siis mitä ihmettä!?!!?!?!?!Et omista kurimusta?!?Nyt on kyllä jäänyt sivistykseen paha aukko! Ehdottomasti Mokoman paras levy piste. Mahtava bändi on kyllä kyseessä. Viimeksi livenä nähty oulun teatrialla 10.11. ja keikkahan oli vallan mahdoton.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Satuinpa itsekin puolivahingossa viime kesänä ostamaan tuon "Kuoleman laulukunnaat"-levyn ja on se kyllä melkoista menoa!Livenä en ole nähnyt, mutta ehdottomasti menen jos vaan paikka tulee. Täytyy silti sanoa että kun tuon levyn kuuntelee, niin ainakin meikäläisellä alkaa olemaan ns. takki tyhjänä, elikkäs ei sitä kyllä ihan noin kovaa paatosta jaksa suuremmissa määrin kerrallaan kuunnella. Mutta kaikinpuolin helevetin kova levy.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Kolmisen vuotta on bändiä tullut seurattua, hyvää saissee. Kuudetta albumia työstävät parhaillaan.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä ei biisi parane.

Mitä tulee otsikkoon, neroutta suomalaisessa metallissa, niin en oikein ymmärrä yhteyttä ylihehkutettuun Takatalveen tai muuhunkaan tuotantoon. Ymmärrän, että joku diggaa tällaisesta paahdosta, mutta mikään nerokasta tai omaperäistä ei kyllä etenkään näistä Mokoman rankemmista / nopeammista biiseistä (99% tuotannosta?) löydy hakemallakaan.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
...mikään nerokasta tai omaperäistä ei kyllä etenkään näistä Mokoman rankemmista / nopeammista biiseistä (99% tuotannosta?) löydy hakemallakaan.

Eipä näytä olevan tuotanto kovinkaan tuttua Jermulle.
 

Cube

Jäsen
Itse diggaan Mokomasta kyllä todella paljon, mutta ei se mielestäni silti hyvällä tahdollakaan mikään nerokas yhtye ole. Mutta mikäs siinä, eipä kaikkien tarvitse ollakaan. Hyvää riffittelyä ja menoa kavereilta silti. Uutta levyä odotellessa..
 

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi hyvä biisi, kaikki muut SILTÄ levyltä jota olen kuunnellut ihan silkkaa paskoa. Kaikki gloryhunterit tietää heti mitä levyä ja biisiä tarkoitan.

PS. oikeasti yritin kuunnella useaan otteeseen koko levyä ja ei vain iskenyt.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Yksi hyvä biisi, kaikki muut SILTÄ levyltä jota olen kuunnellut ihan silkkaa paskoa. Kaikki gloryhunterit tietää heti mitä levyä ja biisiä tarkoitan.
PS. oikeasti yritin kuunnella useaan otteeseen koko levyä ja ei vain iskenyt.

Jep, kannattaa niitä ihq balladeja etsiä joltain toiselta orkesterilta.
 

black lark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Arsenal, Bruins
Helvetti, kun polttelee.. Olisi meinaan "Luihin ja ytimiin"-levy postilaatikossa odottamassa.
Vielä kun vaan malttaisi odottaa työpäivän loppuun ja käydä salillakin, niin sitten pääsee kuuntelemaan ko. levyä.

Mitä olen alustavasti kuullut, ainakin video-biisi "Nujerra ihminen" kuulostaa erittäin hyvältä. Eikä Radio Rockissakaan soinut "Marras" mikään huono ollut, päinvastoin. Muu levyn materiaali onkin vielä koeajamatta.
 

Möksy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punainen. Musta. Valkoinen.
Kävin levykaupasta hakemassa Mokoman uusimman. Pitää kyllä sanoa, että kyllä levy potki jo ensimmäisellä kuuntelukerralla. Nyt kiekko on pyörähtänyt muutaman kerran läpi ja potkii edelleen. Hienoa, että Mokoma ei ole ainakaan mennyt populaarisempaan suuntaan edellisestä levystään.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Kyllä osuu ja uppoaa uusi Mokoma. Hitaammatkin rallit toimivat todella hyvin. Kolmannen asteen kuulustelu potkii todella kovaa.

Tämä nyt oli tämmöistä hehkutusta, mutta ei pysty näin vähillä kuunteluilla mitään syvällistä analyysia tekemään.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Levy on nyt ehkä neljä kertaa kuunneltu alusta loppuun ja muutamia biisejä useammin, täytyy todeta, että erittäin hyvältä kuulostaa. Vielä ei syväanalyysiä pysty tekemään, mutta yksi huomio on erittäin muhkeat soundit. Ehkä vähän vähemmän "raa'at" kuin Laulukunnailla, mutta toimii hyvin. Lisäksi löytyy ehkä noita ääripäitä enemmän, melodiaa on ainakin useammassa biisissä.

Ekat pisteet ****1/2.

SAA-, SAA-, SAA-, SARVIPÄÄ! On se hyvä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikähän siinä on kun tämä Mokoma ei putoa minulle sitten millään, vaikka suomimetallin suuri ystävä olenkin. Jokin siinä vaan mättää, Annalan ääni on ainakin yksi sellainen asia.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Mikähän siinä on kun tämä Mokoma ei putoa minulle sitten millään, vaikka suomimetallin suuri ystävä olenkin. Jokin siinä vaan mättää, Annalan ääni on ainakin yksi sellainen asia.

Sä et vaan tajua...

No ei, jokin ei vaan teillä kahdella natsaa. Vähän sama itsellä esim. Staminan kanssa. Olen koittanut positiivisella mielellä kuunnella, mutta ei vaan putoa. Eikä toimi myöskään Kotiteollisuus, vaikka se nyt ei ihan samaa genreä olekaan.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Vähän sama itsellä esim. Staminan kanssa. Olen koittanut positiivisella mielellä kuunnella, mutta ei vaan putoa.

Harvinaisen samalla janalla ollaan. Ei putoa Stam1na meikäläisellekään milläänlailla, ei pätkääkään vaikka miten yrittäisi. Ja vaikka miten kotimainen metalli muuten miellyttäisi. Stam1nan kohdalla käy aina niin että sitä aikansa yrittää välillä kuunnella ja aina se levy tulee pettyneenä otettua soittimesta pihalle ja vaihdettua johonkin toisen pumpun tuotantoon.

Mitä Mokomaan tulee...olenpahan taas vallan sanaton tämän uuden tekeleen suhteen. Mahtavuutta muuhun ei kieli just nyt taivu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös