En ole Kalervo Kummola, enkä mikään jääkiekkoliiton markkinointimies, mutta jostain olin lukevinani, että ostaessa lippupaketin esim. Mikko Koivu- lippupaketti, niin saa samalla Mikko Koivun maajoukkuepelipaidan jnejne.
Mutta tosiaan opiskelijabudjetilla ei lippuja ostella. Toivottavasti joulupukki on antoisalla päällä?
No, ostakaa sitten, jos ovat sopivia kukkarollenne. Itse katson jääkiekkoa, en tarvitse Mikko Koivun pelipaita, enkä jnejne., mutta ymmärrän sen, että Leijona-yleisö kotikisoissa saattaa arvosta lisäkrääsää lippupaketeissa. Itse ostaisin ennemmin oheistuottet erikseen, jos niitä tarvitsisin.
Jos unohdetaan lippupaketin hinta, niin se ihmetyttää, että joutuu ostamaan paketin tietämättä sisällöstä muuta kuin sen, että pakettiin sisältyy yksi Suomen peli, joka on kiva juttu. Ei tosin tiedä onko ostamassasi paketissa Suomen vastustajana Tanska vai Venäjä, mutta onko sillä asialla merkitystä. Ei kai ole, kun MM-kisat on kansanjuhla, eikä oikea urhelutapahtuma, ainakin kun kisat järjestetään Suomessa. En mene Seinäjoen tangomarkkinoille, enkä Kuhmon kamarijuhliin, miksi siis valitan MM-kisalippujen hinnoista Helsingissä 2012, kun en aio ostaa yhtään pakettia. Lätkän MM-kisajärjestelyt ovat onnistumassa nappiin. Jääkiekon MM-kisat ovat osa elämysbisnestä, kuten Celine Dionin konsertti tai Monster Truck-rymistely. 2003 MM-kisat Helsingissä oli vielä harjoitelua, mutta nyt homma jo osataan toteuttaa oikein. Itse asiassa kaikin turhin juttu MM-kisoissa on se, että pelit pitää pelata, koska vaarana on draaman kaaren katkeaminen, jos Suomi taas kerran ei pääse kotikisoissa välieriin, eikä siten pelaa kisojen viimeisinä päivinä ollenkaan. Jos voisi sopia muiden maiden kanssa, että Lejonat-niminen näyttelijäryhmä pääsee vähintään välieriin, niin se olisi bisneksen kannalta hyvä juttu. Todellisuudessa näin ei tehdä ja vaarana on tuttu kotikisojen lässähtäminen, ennen viimeisiä pelejä, Leijona-kansan mielenkiinnon osalta.