MM 2023: Slovakia

  • 10 220
  • 27

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Ja näinhän siinä sitten kävi. Samalla päättyi Craig Ramsayn vuodesta 2018 alkanut ajanjakso Slovakian päävalmentajana. Tänä aikana Ramsay luotsasi Slovakiaa yhteensä seitsemässä arvoturnauksessa, ja saldo oli seuraavanlainen:

OG 2018: 11
MM 2018: 9
MM 2019: 9
MM 2021: 8
OG 2022: 3
MM 2022: 8
MM 2023: 9

Olipas tasaista suorittamista. Ei ihme, että olympiapronssista innostuttiin niin kovin. Slovakia on yleensä arvokisoissa pelannut yritteliäästi ja Euroopasta löytyy muutamia hyviä pelaajia MM-kisoihin, jotka pystyvät ratkaisemaan pelejä Slovakialle. Valitettavasti pakisto on monesti liian heikkoa eikä hyökkäyksessäkään löydy syvyyttä.

Slovakia on selvästi kärkimaita jäljessä ja lisäksi muut keskikastin maat pärjäävät sitä paremmin. Luulisi kanssa, että nyt kun venäjä on poissa kisoissa, niin Slovakia voisi sijoittua paremmin, mutta ei. Varmaan menee vielä kolme tai neljä vuotta ennen kuin nuo paljon puhutut nuoret ottavat maajoukkueen reppuselkään ja vievät sen pidemmälle maajoukkueturnauksissa.
 

LGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Suurimpia pettymyksiä olivat Hudacek sekä Nemec. Hudacek kartutti tililleen ainoastaan 1 syöttöpisteen ja Nemec ei pistettäkään. Kummankin puolustukseksi on toki myös todettava, että peruspeli oli kunnossa. Hudacek rakensi itselleen useammankin huippupaikan ja Nemecin kokonaisvaltainen peli oli näkemäni perusteella ottanut jälleen askeleita eteenpäin.
Kiitos tiivistyksestä Nemecin osalta. Minua kiinnostaisi tietää hieman yksityiskohtaisemmin, että miltä peli näytti puolustus- ja hyökkäyspäässä? Kykenikö Nemec hyviin suorituksiin omissa paineen alla ja oliko tehottomuus enemmän epäonnea vai pääsikö lainkaan paikoille tai rakensiko niitä itse?

En yhtään peliä nähnyt ja kovasti kiinnostaa hänen mahdollinen NHL-valmius ensi kaudella.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Kiitos tiivistyksestä Nemecin osalta. Minua kiinnostaisi tietää hieman yksityiskohtaisemmin, että miltä peli näytti puolustus- ja hyökkäyspäässä? Kykenikö Nemec hyviin suorituksiin omissa paineen alla ja oliko tehottomuus enemmän epäonnea vai pääsikö lainkaan paikoille tai rakensiko niitä itse?

En yhtään peliä nähnyt ja kovasti kiinnostaa hänen mahdollinen NHL-valmius ensi kaudella.
Hyvältä. Paineen alla Nemec oli erittäin hyvä ja näytti siltä, että oli sopivalla tavalla saanut otteisiinsa myös ilkeyttä. Nollasarake menee enemmänkin huonon onnen piikkiin, kyllä tuolla pelillä olisi pitänyt pari syöttöpistettä tulla. Viime vuonnahan Nemec ylsi 6 pisteeseen 8 ottelussa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: LGD
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös