MM 2019: Suomi

  • 603 453
  • 2 656

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Mm. tuosta ylläolevasta viestistä tuli mieleen, että onko kukaan muu miettinyt, miksi ihmeessä Marjamäki sai valmentaa niin pitkään kuin valmensi. Näillä tämän kevään palikoilla sen miehen ohjenuorassa olisi tullut pelkkää katastrofia katastrofin perään.

Kyllähän Jalosenkin kanssa meni kahdet kisat ihan päin seiniä ennen kuin Bratislavassa jysähti. Silloinhan Jalonen oli aika kovan kritiikin kohteena. Nyt Marjamäki aloitti taipaleen World Cupista, jossa Suomella oli kehno nippu, joten menestymättömyys laitettiin sen piikkiin ilman sen suurempia tutkintoja. Sen jälkeen toivottiin vain, että muutaman mahalaskun jälkeen Marjamäki tekisi jaloset ja nostaisi Suomen kärkikantaan. Tätä nousua ei vaan koskaan käynyt.

Marjamäki on varmasti hyvä valmentaja, mutta luulen hänen olevan pikkutarkka, joka ei sovi maajoukkuevalmentamiseen. Jukka Jalonen sai tämän omasta persoonastaan karistettua, vaikka pikkutarkka on hänkin.

Olisi kyllä pian kiva tietää mihin aikaan Suomi pelaa torstaina. Voisi alkaa jo sitä päivää suunnittelemaan.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Söderholm vois olla sen verran isänmaalinen ja peluuttaa Saksan kolmosveskaa maalilla tänään. ;)

Lammikko sitten palasi kokoonpanoon ja Ilomäki lensi mielestäni ansaitusti katsomoon. Olin kyllä aika ylättynyt tästä ratkaisusta koska oletin että Kuusela sinne olisi joutunut kun on laituri. Mutta Sallinen jatkaa keskellä joten Leijonien kentälliset Saksan kaatoon on seuraavat:

Rajala - Tyrväinen - Ojamäki
Pesonen - Manninen - Kakko
Savinanen - Sallinen - Kuusela
Kiviranta - Lammikko - Anttila
 

Barney

Jäsen
Lammikko sitten palasi kokoonpanoon ja Ilomäki lensi mielestäni ansaitusti katsomoon. Olin kyllä aika ylättynyt tästä ratkaisusta koska oletin että Kuusela sinne olisi joutunut kun on laituri.
Ilomäki on ollut koko kisojen ajan Suomen huonoin hyökkääjä, joten ratkaisu oli erittäinkin perusteltu, etenkin kun Sallinen pelasi ainakin edellisessä ottelussa hyvin keskellä (vastustaja ei toki ollut kummoinen). Sallisella on kuitenkin aikaisemmilta kausilta kokemusta sentterin paikasta, joten eiköhän hän hoida roolinsa kunnialla. Kuusela on mielestäni parantanut koko ajan ja jos vaihtoehtoina on heikosti pelaava sentteri tai heikosti pelaava laituri, niin ainakin minulle valinta on helppo. Itse olisin tehnyt täsmälleen saman ratkaisun kuin Suomen valmennusjohto.
 

Tornados

Jäsen
Minä en olisi Ilomäkeä penkittänyt. Tämä johtuu siitä, että hänellä on kuitenkin kohtuullisesti kykyä ratkaisuihin hyökkäyspäässä. Nyt joukkueessa on monta pelaajaa, jotka pelaavat näennäisesti hyvää kenttäpeliä, mutta ratkaisukyky on aika heikko. Vaarana on, että manaillaan sitten jatkopeleissä Suomen heikkoa onnea kun hyvistä paikoista ei saatu maaleja, mutta todellisuudessa ratkaisupaikoissa ovat olleet väärät miehet (esim. Sallinen, Anttila ja Lammikko).

Puolustus- ja maalivahtipeli ovat olleet hyvää tasoa ja puolustuksessa näkyy myös hyökkääjien sitoutuneisuus joukkueeseen.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Mutta eihän näitä tilastoilla pelata vaan askissa ratkotaan pisteet..

Älysin sentään tämän kirjoittaa muun viisastelun päälle. Vituttaa koko tulos, mutta kaikista eniten vituttaa Ohtamaan terävä jäähy.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vehviläisen kanssa olis tänään voitettu.

Lankiselta huono peli, mutta niin myös koko joukkueelta. Ei pysynyt pakka kasassa ollenkaan niin kuin pitäisi. Tästä voitto ja puolivälierissä taistelutappio, niin olisi silti jäänyt ihan ok fiilis kisoista. Nyt jää paska fiilis, kun Ruotsi laittaa 6-0 tauluun.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Eiköhän se Ruotsi ole, mutta se on sivuseikka. Nyt on tärkeintä löytää pelaaja ketä tappiosta voidaan syyttää. Annan oman ääneni Oliwer Kaskelle. Kaveri teki hienon esityön Saksan kahteen maaliin. Päätä vadille.

Vakavasti puhuen, ei tuolla viimeistelyllä ole mitään väliä. Joukkueena pelataan hyvin, mutta laukaisutaito on niin onneton, että muu kuivuu kasaan. Posin kautta kuitenkin: 2000-luvun alussa tämä oli ongelma a-maajoukkueella. Nyt mukana D/E-maajoukkue, joten ihan huikeita käsiä ei voi odottaakaan.

Täytyy toki muistaa, että paras yhdestä systeemi antaa sen pienen yllätyksen mahdollisuuden.
 

ijuka

Jäsen
Elikkä kun Suomi jää lohkokakkoseksi, niin Kukas sieltä vastaan tulee jos Tsekki voittaa varsinaisella ja sit Ruotsi voittaa varsinaisella, jolloin kaikki 3 joukkuetta ovat tasoissa 18:ssa tehopisteessä ja keskinäiset matsit ristiin?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Usalla ja Suomella olisi kuitenkin molemmilla 4 pistettä keskinäisistä..
Keskinäisten otteluiden voitot siis, eli USA olisi voittanut sekä Kanadan että Suomen eli on näiden edellä. Suomi taas voittanut Kanadan eli on sen edellä.
 

ijuka

Jäsen
Eli eikö kellään ole tietoa siitä, ketä vastaan Suomi pelaa jos Ruotsi voittaa Venäjän varsinaisella peliajalla? Ei se nyt niin epärealistinen skenaario voi olla.

Mjaa, taitaa olla maalierosta kiinni.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Olkinuora maaliin puolivälierässä, siinä Suomen toivo jatkoonpääsystä. Muussa tapauksessa kisat päättyvät.
Jotain on pakko keksiä, kun maalinteossa on noin paljon vaikeuksia. Tuo ei välttämättä ole yhtään huono. Tämä ei siis tarkoita sitä, että Lankinen olisi ollut niin huono, vaan enemmänkin joukkueen herättelyä.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Olkinuora maaliin puolivälierässä, siinä Suomen toivo jatkoonpääsystä. Muussa tapauksessa kisat päättyvät.
Mä en kyllä jaa näkemystä siitä, että yhden pelin brittejä vastaan nollannut ja siinäkin pelissä ajoittain pahasti tärissyt Olkinuora olisi Suomen pelastaja.
 

Turkoosisalpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joo, altavastaajana kun pelataan, niin Olki-Jussi ja jumalmoodi avaimena jatkopaikkaan. Tosin olen varma, että Suomen peli näyttää paremmalta, kun ollaan rehdisti altavastaajan asemassa.

Oliver Kaskella on aivan liian isot saappaat tällä hetkellä. Ei riitä. Voisi harjoitella sopimuksensa loppuun Lahessa.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Turnauksen alussa joukkue nojasi Kakkoon, ja nyt kun hän ei taiokkaan enää kaneja hatusta, niin kyllä tämä melkoista tervanjuontia on. En löisi vetoa sen puolesta, että Suomea nähtäisiin mitalipeleissä.
 

Knap

Jäsen
Ei mua haittaa, vaikka sieltä vastaan tuleekin Ruotsi. En minä usko, että Suomi kultaa voittaisi, joten ennemmin Suomi - Ruotsi, kuin HMV Tshekki. Sentään vika peli mielenkiintoinen, jos ei, niin ainakin nuo jätkät saa ihan saatananmoisen itseluottamuspiikin Ruotsin kaadosta, joka voi siivittää (lue: 2014) vaikka mihin.

Niin, ja sama sen Lankisen aloittaa. Ette te nyt jumalauta mistään Olkinuoran Iso-B nollapelistä vedä johtopäätöksiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös