Miten vietät hellepäivän?

  • 1 514
  • 19

Miten vietät hellepäivän?

  • Valitat että on liian kuuma

    Ääniä: 11 23,9%
  • Ajat autolla koko päivän

    Ääniä: 0 0,0%
  • Makailet ulkona

    Ääniä: 14 30,4%
  • Olet niin kuin muulloinkin

    Ääniä: 16 34,8%
  • Jotain muuta, mitä?

    Ääniä: 5 10,9%

  • Äänestäjiä
    46
Tila
Viestiketju on suljettu.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oletetaan, että on 30 astetta varjossa eikä tarvitse mennä töihin. Mitä teet? Itse vietän aikani ulkona makaillen.
 

Flazor

Jäsen
Minä olen viime päivinä suunnistanut pää kolmantena jalkana kavereiden kanssa terassille ja eipä taida tämäkään päivä tehdä poikkeusta.

Tämä kuumuus alkaa jo jossain määrin jurppimaan, ainakin yöllä. Samassa sängyssä kun nukkuu toinenkin osapuoli niin kuumuus alkaa käydä jo sietämättömäksi. Viime yönä nukuin viimeiset 4 tuntia kylpyammeessa, sillä makuuhuone oli kuin sauna ja keittiön lattiakin lämpeni ensimmäisen 30 minuutin jälkeen tulikuumaksi. Niinpä suunnistin vessaan ja asetuin epämukavaan, mutta viileään kylpyammeeseen.

Mutta siis terassi on mun valintani näin hellepäivinä.
 

Poke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tigers
En voi sietää ihmisiä jotka valittavat sen pienen ajan kun suomessa lämpömittari pamahtaa yli kahdenkymmenen asteen. Sellaiset ihmiset ovat pers...tä!!! Itse ainakin haen Citymarketista korin kaljaa jos en ole töissä ja vedän kunnon lärvät!!!!!! Valittajat, Menkää siperiaan!!!! Kesä mielellä, kalja kielellä..... =)
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tietysti se terassi unohtui noista vaihtoehdoista! No "jotain muuta" on ilmeisesti sit sama kuin terassi... Mä oon vähän samaa mieltä valittajista, varsinkin niistä jotka vielä kulkevat paksut toppatakit päällä!
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Kyllä se aika ulkona tulee vietettyä. Ei välttämättä makoillen, mutta ulkona kuitenkin. Sisällä tulee oltua oikeastaan vain sen ajan kun tulee Wimbledonin tenniskisat. Jostain syystä olen taas tänäkin vuonna jäänyt koukkuun tuohon lajiin siinä vaiheessa kun sitä tulee televisiosta.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
"Olet niin kuin muulloinkin"

Itse olen sellainen, että jos olen liian kauan auringossa tulee huono olo. Kuten nyt tänä aamuna, kun piti puristaa mattot, niin ilmeisesti ei näin kuumalla pitäisi tehdä mitään, sillä kai jonkin sortin auringonpistos tuli siitä. Koko ajan on vähän "höntti" olo. Eli en suosittele mitään rehkimistä, ei siis niin mitään, tälläisellä hellesäällä. Korkeintaan lasin nostoa terassilla.

Vastaus kysymykseen siis on, että olen kuin muulloinkin eli välillä ulkona nauttimassa auringosta ja välillä sisään karkuun auringon säteitä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yritän olla ihan niinkuin muutenkin. Olen turhan hikoilevaa tyyppiä, joten tällainen helle alkaa pidemmän päälle olla vähän liikaa. Semmoinen 20 varjossa olisi sopiva. Kun edes tuulisi pikkuisen, mutta nyt ilma seisoo niin ulkona kuin sisälläkin, veitsellä voisi sitä leikata.... No, kohta kylmään suihkuun ja päivä alkakoon (heräsin juuri, mitenpä muutenkaan näin viikonloppuna.)
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
i know its up for me (if you steal my sunshine)

töistä piitsille, piitsiltä parille, parilta kotio.

jos paistaa seuraavana päivänä toisto.
 

juntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaksi vaihtoehtoa.

nappaan ajopuvusta hihat lyhemmiksi ja pistän jotkut muut kuin ajohousut jalkaan, otan repun jossa on runsaasti mehua ja shortsit selkään ja ajelen kunnes löydän jonkun mukavan rannan (esim. Hanko tai tammisaari). Tämä tietysti moottoripyörällä. Mikä voisikaan olla mukavampaa kuin tuntea tuuli iholla kurvaillessa mutkaisia maareudun pikkuteitä. Toinen vaihtoehto on ottaa bägi auton perään ja ajaa kentälle pelaamaan mukava 18 reikää. Pelin jälkeen ehkä yksi tai kaksi olutta klubilla.
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä istun tietokoneella, kun on flunssa. Muuten olisin joko Ruissalossa (rock) tai Urheilupuistossa (Kalevan kisat). Kaipa tonne uloskin voisi ilman suurempaa riskiä mennä istuskelemaan... Mutta kun en ole varma.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Vai ärsyttää...?

No minä ainakin voin Teemulle ja kumppaneille kertoa suoraan, että itse valitan tällaisesta kelistä todellakin. Ei mun mielestä Suomeen välttämättä mitään helleaaltoja tarvitse koskaan tullakaan.

Muutamia perusteluja:

-Miten te ihmiset nukutte??Mä olen yrittänyt tuulettaa mutta eihän näissä taloissa ole mitään ilmastointia, ja nukkuminen on yhtä helvetin tuskaa. Tulee aivan mieletön hiki, janottaa aamulla. Nyt tälläkin hetkellä on hiostava olo vaikka kello on kohta 2 yöllä!!
Unet hämärtyvät liian kuumassa ja nihkeässä. Ne muuttuvat painajaismaisiksi.

-Mitä helvettiä jaksaa tehdä päivällä 30 asteen helteessä kun ei tuule eikä ole pilven hattaraa taivaalla. Olin tossa korista pelaamassa kavereiden kanssa ja otettiin kahdella kahta vastaan. Luulin kuolevani siihen kuumuuteen. Vettä/nestettä menee 5 litraa suurinpiirtein tuntia kohden. Ja EI, en todellakaan ole toppatakki päällä vaan vaalea T-paita ja shortsit. Ei se auta mitään. Hikoilen koko ajan.

-Duunissa joutuu olemaan melko lailla ulkona. Se vasta kauheaa onkin.

Elikkä tuota te jotka tästä pidätte niin onnea vaan teille mutta jos alatte ihmetellä miksi jotkut eivät niin haistakaa *****!
Mieluummin -30 kuin +30. Jos on kylmä, voi laittaa vaatetta tarpeeksi päälle. Jos on kuuma, voi ottaa vaatetta pois mutta edes alasti oleminen ei helpota kun tulee tarpeeksi lämpöä ilmaan. Lisäksi jokaisessa talossa kylmässä Suomessa on hyvä lämmitys. Talvella ei tule sisällä kylmä. MUTTA kesälläpä tulee kuuma. Täällä on nyt sisälämpötila 28 astetta ja se on aivan liikaa. Olen ihan samaa mieltä Arnoldin kanssa siitä, että tästä tulee huono olo. Talvi on paljon paljon mukavampi vuodenaika. Tällaista mitä nyt on, voisi kuvitella olevan helvetissä.

Ehkä todellakin pitäisi muuttaa Siperiaan. Muuttakaa te auringonpalvojat vaikkapa Phoenixiin. Näette lätkääkin siellä, ja SIELLÄ saatte nauttia 50 asteen varjolämpötiloista. BURN MOTHERFUCKER BURN. Kertokaa kauanko kestitte.

Mua todellakin vituttavat suuresti moiset masokistit jotka tällaista vitsausta toivovat.

Moto sanoi sen hyvin. Sellainen 20 varjossa tai vähän alle. Se passaisi.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Olen kuin muulloinkin

Ei tällaiset helteet mitenkään muuta ainakaan meikäläisen rutiineja. No tietysti sitä voi joskus jonkun kaljan mennä terassille juomaan tai mennä vaikka pelaamaan futista, mutta muuten ei keli suuremmin vaikuta.

Cannibal laittoi aika kärkevää kommenttia. Olen osittain samaa mieltä, mutta kyllä ainakin itse pidän helteistä, paitsi yöllä. On todella vittumaista nukkua kun on kuuma ja aamulla kova hiki. Veikkaanpa että kun on -30 astetta pihalla niin ihmiset keskimääräisesti enemmän kiroavat kuin +30 asteessa.

Nyt kun minulla ne "aamut" alkavat maanantaina niin toivoisin erittäin itsekeskeisesti että olisi noin +15 ulkona. On ärsyttävää juosta ja leikkiä kovassa kuumuudessa.
 

Vekman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Kuuma

Ennen kuin on nukkunut +40 astetta lampotilassa oita ilmastoimattomassa huoneessa, ei ole oikeutta valittaa (Madrid pari kesaa sitten) :)

Itsekin hikoilen helposti, mutta jotenkin jo parissa paivassa huomasin, etta kaikkeen tottuu. Vaikka olinkin suihkun jalkeen taas ylta paalta hiessa 10m kaveltyani.. tuulenvirekin tuntui kun joku olisi heittanyt saunassa loylya..
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielialasta riippuen. Jos jääkaapissa sattuu olemaan pari ohrapirtelöä viilenemässä saatan vaihtaa päälle hieman kevyempää vaatetta ja nauttia olostani ulkona tai parvekkeella. Toisinaan taas moinen ei kiinnosta, vaikka jääkaappi olisi pullollaan mitä parempia olusia. Kun ei nappaa, niin ei nappaa.

Meikäläinen ei tällaisia helteitä montaa viikkoa kestä, varsinkaan, kun työpaikan ilmastointi ei ole paras mahdollinen ja sisälämpötila nousee helposti lähelle kolmeakymmentä. Which is not nice... Meikäläisellä on alkavalla viikolla sitä paitsi yövuoro, joten joudun osittain nukkumaan kaikkein kuumimpaan vuorokaudenaikaan. Ei hyvä. Ei ollenkaan.
 

JanJ

Jäsen
On kyllä sairaat helteet.
Cannibal: sympatiat sulle. Ei tuu uni täälläkään.
Jumankekka että oli Ruisrockissa kuuma.
Lavalla oli varmaan 50 astetta ja aurinko paistoi suoraan
niin että soundcheckissä meni yks kitarapodi rikki.
Tinaukset suli auki...

Mutta yksi keino selvitä helteestä on jäänyt listasta pois:
VENEILY!
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Juu kyllä asia on niin, että kun on tottunut nukkumaan noin 17 asteen lämpöisessä huoneessa, niin aika hiljasta on sen nukkumisen kanssa ollut viimeaikoina. Lisäksi vielä vetäsin mattopuukolla palan pois peukalosta keskiviikkona ja sain kolme tikkiä jotka vedettiin kynnen läpi. Vieläkin särkee välillä niin, ettei voi tehdä mitään.

Kyllä sellanen +23 astetta varjossa on ihan maksimi päivällä ja yöllä sais pudota vaikka +10 asteeseen.

-ipa rules
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä vaan, pojat, olen aivan samaa mieltä. Suoraan sanoen vituttaa tämä kuumuus äärettömästi. Koko ajan on älyttömän kuuma ja paska olo sen takia. Kiva yrittää katsoa jotain leffaa vaikka tuossa nahkasohvalla, kun iho oikein jää siihen nahkaan kiinni ja on hiostavan kuuma. Ja ne yöt... Viime yönäkin meni taas tunti pyöriskelyyn kun oli niin saatanan kuuma. Onneksi on sentään tuo tuuletin tuossa kätevänä, tosin yöllä en sitä voi päällä pitää, koska olen niin herkkäuninen.

Että prkl, joko ilmat viileämmäksi tai talvi tänne.
Voisi tulla jo talvi.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Vth
Kiva yrittää katsoa jotain leffaa vaikka tuossa nahkasohvalla, kun iho oikein jää siihen nahkaan kiinni ja on hiostavan kuuma.

No mutta Vth! Eihän nyt kesällä kukaan telkkaria katso ja kaikista vähiten jotain sieltä tulevia tusinaleffoja... Ei edes urheiluruutua ja tulosruutuakaan tule katsottua kuin ehkä 1-2 kertaa viikossa. Ainoastaan formula GP:t ja niihin liittyvät aika-ajot houkuttelevat telkkarin ääreen mutta muuten vasta illalla tulee teksti-tv:stä selattua päivän tapahtumat ja siinä kaikki. En ihan heti menisi videovuokraamoonkaan kasettia hakemaan, nythän on kesä. Kyllä niitä sadepäiviä tulee viimeistään syksyllä vaikka niitä ei kaipaakaan.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
30+ ulkona lämmintä, vapaata ja suoraan biitsille. Töissäkin pitää hieman delegoida hommia, niin ehtii terassillekin...

Edelleen ihmettelen miksi kaikki äänestykset eivät ole Kierrätyskeskuksessa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös