Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 728 412
  • 3 722

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Pitääkö tämä ”sä haista vittu fani interin” paikkansa muka? Todella vaikea uskoa vai mitä äo60 porukkaa siellä fanikatsomossa on? Varmaa kiva viedä joku reilu 10v lapsi sinne ”fiilistelemään”..
Tämä siis potkupallopuolella. Tepsin kiekkopeleissä en oo koskaan kuullut vastaavaa. Samat jannut niissä kuitenkin pyörii et en mä oikeen ymmärrä sitä, mikä siellä futiskatsomossa muuttuu?
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Viestistä on annettu rikepiste.
No nyt on aikuismaista menoa. Lätkäkaukalossa taaperretaan ja kaupungin ainoa pääsarjatasolla pelaava futisjoukkue pelaa mestaruudesta niin tappiosta ollaan iloisia. Vau.
Painu vittuun mun Tepsistä jos ahdistaa Hinaajien häviäminen. Et ansaitse kannattaa tätä hienoa Seuraa.
 

Oddmanrush

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun joukot,Leijonat,Colorado, NyR.
Henkilökohtaisesti en ole ymmärtänyt toisten joukkueiden fanien dissaamista niin saman lajin kuin lajien yli. Jos itse olet jonkun joukkueen fani, niin tiedät mitä joukkueen kannattaminen on. Ilman faneja(tajuaako #hctps) ei olisi seuroja, eikä urheilujoukkueelle vastustajaa. Mulle ei tee tiukkaa kehua toisen joukkueen ansaitsemaa kunniaa. Esimerkiksi kävin viime viikolla kehumassa Hifkin ja Kärppien välistä ottelua hyvästä liiga viihteestä. Mut löytää niin Interin, FC /HC Tps kuin Tuton katsomosta. Itselle läheinen Seura on myös K-67, koska siellä itse tuli pelattua. Voisi siis ajatella, että kannatan turkulaisia urheiluseuroja. Tepsin touhu alkaa olla kyllä jo lähellä K-67. 68-vuotias siten on jo niin vanha ja viisas että näkee tuon viisauden Tepsin tekemisessä...
 

Negapetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Henkilökohtaisesti en ole ymmärtänyt toisten joukkueiden fanien dissaamista niin saman lajin kuin lajien yli. Jos itse olet jonkun joukkueen fani, niin tiedät mitä joukkueen kannattaminen on. Ilman faneja(tajuaako #hctps) ei olisi seuroja, eikä urheilujoukkueelle vastustajaa. Mulle ei tee tiukkaa kehua toisen joukkueen ansaitsemaa kunniaa. Esimerkiksi kävin viime viikolla kehumassa Hifkin ja Kärppien välistä ottelua hyvästä liiga viihteestä. Mut löytää niin Interin, FC /HC Tps kuin Tuton katsomosta. Itselle läheinen Seura on myös K-67, koska siellä itse tuli pelattua. Voisi siis ajatella, että kannatan turkulaisia urheiluseuroja. Tepsin touhu alkaa olla kyllä jo lähellä K-67. 68-vuotias siten on jo niin vanha ja viisas että näkee tuon viisauden Tepsin tekemisessä...
Sama täällä. Kiekkoa lähinnä näin vanhoilla päivillä seuraan, mutta futiksessa linkit lapsuusvuosilta on Interiin. Niinä vuosina seura tuskin edes haaveili mistään Veikkausliigoista, ne kuviot tuli omien aikojeni jälkeen. Joka tapauksessa sieltä kantaa yhteys Interiin ja mieluusti olisin nähnyt mestaruuden tulevan Turkuun. Samalla taas tulipa aikanaan osallistuttua futistepsin yleisöantiin, toivottavasti fc tps saa toimintansa jollekin tolalle ja hissiliike sarjaportaiden välillä loppuu.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Kyllähän yleisökadon ymmärtää, kun viime kaudet ovat kuitenkin olleet erittäin rajuja pettymyksiä. Runkosarjasijoitus on herättänyt turhia odotuksia menestymisestä myös pudotuspeleissä. Sitä menestystä Kaskisen aikana ei kyetty saavuttamaan edes CHL:ssa, mikä on jotenkin hieman kummallista, sillä syksyllähän ne pelit pelattiin. Syksyisin TPS oli nämäkin kaudet hyvässä vedossa, mutta CHL:aa tämä ei koskenut.

Jengi ei jaksa enää lähteä seuraamaan halutonta Kaskiskiekkoa, joka ei enää tuota tulosta edes runkosarjassa, jossa sentään voittoprosentti on Kaskisen aikana ollut nyt sentään kohtalainen aiemmin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Henkilökohtaisesti en ole ymmärtänyt toisten joukkueiden fanien dissaamista niin saman lajin kuin lajien yli. Jos itse olet jonkun joukkueen fani, niin tiedät mitä joukkueen kannattaminen on. Ilman faneja(tajuaako #hctps) ei olisi seuroja, eikä urheilujoukkueelle vastustajaa. Mulle ei tee tiukkaa kehua toisen joukkueen ansaitsemaa kunniaa.

Katsojat seuraavat hyvin eri lähtökohdista ja motiiveilla urheilua. Itse kuulun siihen osaan, jolle on tärkeää urheilusta saadut elämykset ja tunteet. Intohimoinen ja tunnelmallinen peli on lähtökohtaisesti parempi verattuana otteluun, jossa esim. peli ja teknillistaktilliset asiat loistavat, mutta intohimo ja tunnelma puuttuu. Täysin hyväksyttävää, että ihmiset nauttivat eri asioista ja painottavat erilaisia lähestymisiä urheiluun.

Ehkä tärkein yksittäisin ottelun tunnetilaa nostava komponentti on vastakkainasettelu. Minusta tuolla ihan liikaa vastustajia, jotka ei juuri aiheuta kiimaa. Tällä hetkellä en vihaa yhtään Liigajengiä ja tämän koen isoksi ongelmaksi. Hifkikin on nykyään vaalean punainen varjo mitä se on aikaisemmin ollut ja muut on aika harmaata massaa. Aikaisemin Jokerit merkittiin kalenteriin hyvissä ajoin ja heikommillakin kausilla nämä oli ne ottelut joita odotettiin. Yksi suurimpia tekijöitä tässä on pitkä historia vastakkainasettelussa ja monella eri tasolla.

Yksi merkittävä tekijä on kannattajien välinen vastakkainasettelu. Oli kyse sitten naljailusta työpaikkalla ja tai kettuilusta katsomossa, niin tällainen nostattaa ottelua tärkeämmäksi ja saa siitä keskimäärin huomattavasti mielenkiintoisemman.

Sinällään särähtää korvaan tuo vastustajan arvostuksen ja dissamisen rinnastaminen. Itse koen meitä dissaavat viholliset välittävän meistä eniten ja itse välitän niistä, joille vittulen rankimmin. Sillä onko tunteen negatiivisia vai positiivisia ei ole niin paljon merkitystä. Väliinpitämättömyys ja ihansamuus ovat huomattavasti vaarallisempaa. Kunnioitus pitää ansaita ja sitä ei ainakaan ansaita olematta mitään. Pitää muistaa, että kyllä tuo sinimustan paskan kannattajat oman panostuksensa antaa, kun haukkuu Tepsiä ihan samalla tavalla. Olisihan tämä todella paljon köyhempää ilman tätä vastakkainasettelua.
 

Oddmanrush

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun joukot,Leijonat,Colorado, NyR.
Katsojat seuraavat hyvin eri lähtökohdista ja motiiveilla urheilua. Itse kuulun siihen osaan, jolle on tärkeää urheilusta saadut elämykset ja tunteet. Intohimoinen ja tunnelmallinen peli on lähtökohtaisesti parempi verattuana otteluun, jossa esim. peli ja teknillistaktilliset asiat loistavat, mutta intohimo ja tunnelma puuttuu. Täysin hyväksyttävää, että ihmiset nauttivat eri asioista ja painottavat erilaisia lähestymisiä urheiluun.

Ehkä tärkein yksittäisin ottelun tunnetilaa nostava komponentti on vastakkainasettelu. Minusta tuolla ihan liikaa vastustajia, jotka ei juuri aiheuta kiimaa. Tällä hetkellä en vihaa yhtään Liigajengiä ja tämän koen isoksi ongelmaksi. Hifkikin on nykyään vaalean punainen varjo mitä se on aikaisemmin ollut ja muut on aika harmaata massaa. Aikaisemin Jokerit merkittiin kalenteriin hyvissä ajoin ja heikommillakin kausilla nämä oli ne ottelut joita odotettiin. Yksi suurimpia tekijöitä tässä on pitkä historia vastakkainasettelussa ja monella eri tasolla.

Yksi merkittävä tekijä on kannattajien välinen vastakkainasettelu. Oli kyse sitten naljailusta työpaikkalla ja tai kettuilusta katsomossa, niin tällainen nostattaa ottelua tärkeämmäksi ja saa siitä keskimäärin huomattavasti mielenkiintoisemman.

Sinällään särähtää korvaan tuo vastustajan arvostuksen ja dissamisen rinnastaminen. Itse koen meitä dissaavat viholliset välittävän meistä eniten ja itse välitän niistä, joille vittulen rankimmin. Sillä onko tunteen negatiivisia vai positiivisia ei ole niin paljon merkitystä. Väliinpitämättömyys ja ihansamuus ovat huomattavasti vaarallisempaa. Kunnioitus pitää ansaita ja sitä ei ainakaan ansaita olematta mitään. Pitää muistaa, että kyllä tuo sinimustan paskan kannattajat oman panostuksensa antaa, kun haukkuu Tepsiä ihan samalla tavalla. Olisihan tämä todella paljon köyhempää ilman tätä vastakkainasettelua.
Vastakkainasettelu on voimakas sana kun on kyseessä ihmiset jotka fanittavat jo saman lajin tai urheilun puolesta. Vastustajan kunnioitus niin kentällä kuin katsomossa on minusta se juttu. Totta kai kannatuslaulut, leikkimieliset lällättelyt ym ovat asiaan kuuluvia, mutta silloin kuin juttu menee pilkan puolelle niin minusta raja on ylitetty.
On totta, että välinpitämättömyys asiassa kun asiassa on kamalaa. Siinä vaiheessa kun Tepsin fanien palsta hiljenee on Tepsin syytä olla huolissaan. Peli on silloin jo hävitty.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Totta kai kannatuslaulut, leikkimieliset lällättelyt ym ovat asiaan kuuluvia, mutta silloin kuin juttu menee pilkan puolelle niin minusta raja on ylitetty.

Rajatkin elävät. Jotain aikoja sitten, jos chantissä oli kirosana, niin siitä saatoi jopa iltalehti kirjoittaa. Nykyään taas kirosanat ovat jo populaarimusiikissakin ok, mutta taas muita halventavat ilmaukset eivät. Homottelut, neidittelyt, hamekankaat ja rasistiset huudot ovat sellaisia, että kyllä silmät katsomossa pöyrii, jos joku sellaisia huutelee. Toki niitäkin välillä kuulee, mutta kokoajan vähenevässä määrin ja yleensä jonkun tahallisena provokaationa.
 

Oddmanrush

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun joukot,Leijonat,Colorado, NyR.
Rajatkin elävät. Jotain aikoja sitten, jos chantissä oli kirosana, niin siitä saatoi jopa iltalehti kirjoittaa. Nykyään taas kirosanat ovat jo populaarimusiikissakin ok, mutta taas muita halventavat ilmaukset eivät. Homottelut, neidittelyt, hamekankaat ja rasistiset huudot ovat sellaisia, että kyllä silmät katsomossa pöyrii, jos joku sellaisia huutelee. Toki niitäkin välillä kuulee, mutta kokoajan vähenevässä määrin ja yleensä jonkun tahallisena provokaationa.
Totta, rajat elävät, kieli elää, maailma muuttuu. Suoria provokaatioitakin tulee aina olemaan, sekä joillain vain menee siinä hetkessä tunnetila yli. Kuinka paljon, miten ja missä. Siinä on se juttu.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Ahh, Inttär, vanha kunnon! Vieläkö TPS:n futisfaneilla on käytössä klassinen Patrik Håkansille omistettu laulu? Se oli jotain se. Raakaa ajoa! Naamiokostajista nyt puhumattakaan.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Lauantaikiimainen ottelu ja SaiPa. Eipä taida muuten olla SaiPan ottelut Turussa ikinä vetäneet, poikkeuksena tietenkin avajaisottelu vuonna 1990. Onkohan kehnoin yleisömagneetti Turussa pidemmällä otannalla?
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lauantaikiimainen ottelu ja SaiPa. Eipä taida muuten olla SaiPan ottelut Turussa ikinä vetäneet, poikkeuksena tietenkin avajaisottelu vuonna 1990. Onkohan kehnoin yleisömagneetti Turussa pidemmällä otannalla?

Lähellä ainakin. Sen verran aiheesta sivuun että muistan kuin eilisen päivän tuon avausottelun (joka telkkarista tulleena tallessakin VHS:llä yhä). Loppui kai 7-2 ja Marko Ek suutahti kulmatilanteessa Leimen Hessulle ja antoi takaisin. No sitten huomasi haastaneensa väärän miehen kun oli siistissä paketissa jään pinnassa.
 

Jazzy76

Jäsen
Lauantaikiimainen ottelu ja SaiPa. Eipä taida muuten olla SaiPan ottelut Turussa ikinä vetäneet, poikkeuksena tietenkin avajaisottelu vuonna 1990. Onkohan kehnoin yleisömagneetti Turussa pidemmällä otannalla?

Siellä on SaiPa-ottelussa perhepeli, joka tosin alkaa klo 18.30 (!). Takavuosina helppo temppu oli jakaa tolkuton määrä vapaalippuja eri kanavia pitkin näihin peleihin. Saa nähdä mitä nyt on luvassa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Siellä on SaiPa-ottelussa perhepeli, joka tosin alkaa klo 18.30 (!). Takavuosina helppo temppu oli jakaa tolkuton määrä vapaalippuja eri kanavia pitkin näihin peleihin. Saa nähdä mitä nyt on luvassa.

Tässä logiikka hieman epämääräinen. Perhepelin itse laittaisin alkamaan jo klo 16.

Oliko tänä vuonna Roosa-nauhakaan yhtä suuresti esillä kuin aiemmin? Muistan takavuosilta ihan näyttäviäkin esiintuloja tuossa. Nythän messukeskuksessa Osaava nainen -messut...
 

Jazzy76

Jäsen
Tässä logiikka hieman epämääräinen. Perhepelin itse laittaisin alkamaan jo klo 16.

Tätä kellonaikaa itse myös ihmettelen. Lapsiperheissä iltatoimet alkavat keskimäärin kahdeksalta. Toimistolla on tapahtunut selkeä työtapaturma. Ottelun mahdollistajana (ent. otteluisäntä) on lastenmaailman kalustotoimittaja. Lastenmaailman yläikäraja on jossain alakouluiässä.

Näyttää myös siltä, että teemapeleissä on vedetty käsijarrua. Nyt ei ole minifestaria tai tikusta väännettyä teemaa joka pelissä. Tämä on ihan hyvää kehitystä. Tosin jos teemapeli on, niin se on syytä tehdä kunnolla.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tosin jos teemapeli on, niin se on syytä tehdä kunnolla.

Tätä itse toivoisin. Osottaisi, että huomioidaan muitakin kuin vakiintuneita katsojia. Väkisin ei tosiaan kannata vääntää ja jättää pienempään muotoon. Lapsia ja nuoria saisi houkuteltua myös tubettajilla tai esportseilla, kunhan siis mietin...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mas@

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mielestäni TPS voisi joka toinen viikko järjestää pride ottelun. Mitä se mitään edistää jos vain kerran vuodessa muistetaan homoja?
Olitpa nokkela, varmasti hyvältä tuntuu.
Jos pride on sulle pelkästään homoutta, niin kannustan perehtymään lisää aiheeseen jos ahdasmieliseen ajattelukalustoon tämmöinen käy päinsä. Tai vaihtoehtoisesti korkki kiinni.
 

Jäässä

Jäsen
Olitpa nokkela, varmasti hyvältä tuntuu.
Jos pride on sulle pelkästään homoutta, niin kannustan perehtymään lisää aiheeseen jos ahdasmieliseen ajattelukalustoon tämmöinen käy päinsä. Tai vaihtoehtoisesti korkki kiinni.

Hei! Ei ollut nyt tarkoitus loukata vaan pientä huulenheittoa kun TPS ainoana Liiga-joukkueena lähtenyt mukaan tähän prideen. Vai eikö se kestä arvosteluita? Priden tarkoitus on kieltää "väärät mielipiteet" ja korostaa erillaisuutta! Samalla se kyllä yrittää kiistää sukupuolten erillaisuuden. Olen kyllä todella ottanut pridestä selvää ja jokainen uutisointi siitä saa kyllä tälläisen itseään suvaitsevaisena pitävän ihmisen ihokarvat pystyyn. En kannata missään nimessä että muut joukkueet lähtevät kannattamaan tätä poliittista liikettä.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Hei! Ei ollut nyt tarkoitus loukata vaan pientä huulenheittoa kun TPS ainoana Liiga-joukkueena lähtenyt mukaan tähän prideen. Vai eikö se kestä arvosteluita? Priden tarkoitus on kieltää "väärät mielipiteet" ja korostaa erillaisuutta! Samalla se kyllä yrittää kiistää sukupuolten erillaisuuden. Olen kyllä todella ottanut pridestä selvää ja jokainen uutisointi siitä saa kyllä tälläisen itseään suvaitsevaisena pitävän ihmisen ihokarvat pystyyn. En kannata missään nimessä että muut joukkueet lähtevät kannattamaan tätä poliittista liikettä.

Ok. Mielipiteensä kullakin ja se tietysti suotakoon. Hyvää jatkoa.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Tätä kellonaikaa itse myös ihmettelen. Lapsiperheissä iltatoimet alkavat keskimäärin kahdeksalta. Toimistolla on tapahtunut selkeä työtapaturma. Ottelun mahdollistajana (ent. otteluisäntä) on lastenmaailman kalustotoimittaja. Lastenmaailman yläikäraja on jossain alakouluiässä.

Tämä kellonaika on aika suuri kämmi tässä asiassa.

Virheitä tulee jo ihan hölmöissä asioissa. Ollaanko siellä paniikissa, vai mitä siellä tapahtuu? Eihän kukaan tällaista tahallaan tekisi, ei ketään hyötyjiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös