Miten kuulit Tapparan kahvaamisesta?

• 1 604
  • 19

Kuka/mikä/missä/mitä/häh

• No kaikkihan sen tietää

Ääniä: 24 25,3%
  • Kuulin baarissa

Ääniä: 2 2,1%
  • Kuulin kaverilta

Ääniä: 0 0,0%
  • Kuulin raviradalla

Ääniä: 2 2,1%
  • Kysyin Googlelta

Ääniä: 5 5,3%
  • Kuulin radiosta

• Luin lehdestä

• Luin Jatkoajasta

Ääniä: 9 9,5%
  • Näin telkkarista

Ääniä: 12 12,6%
  • Laskin Tapparan pelissä niiden kahvat

Ääniä: 6 6,3%
  • Laskin Tapparan pelissä Tapparan ja vastustajan kahvat

Ääniä: 14 14,7%
  • Muuten, miten?

Ääniä: 4 4,2%
  • Täh. Kahvaako ne?

Ääniä: 17 17,9%

• Äänestäjiä
    95

Allu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eiköhän tämä jo riitä. Mitä sanottavaa ylläpidolla olisi asian tiimoilta? Eikö viestiketjuja ala jo olemaan tarpeeksi tästä aiheesta?

Sinänsä ihan hauska veto, mutta alkaa jo oleen joka luukku täynnä kahvausta.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Muuten, miten?

Näin paikan päällä. Täyttää kahvauksen tunnusmerkit, valitettavasti IFK ei sitä vielä osaa. Kahvauksella nykyliigassa pärjätään.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Voi -ttu että me Tamperelaiset tehrään itestämme pellejä.. Siis tarkotan pellejä. Mua naurattaa jo ihan oikeesti nää ketjut aian tiimoilta. Onhan tää tärkeetä eiks vaan :-D

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Vastasin kuten rebel, koska tuolla ei ole vaihtoehtoa että olisi itse paikan päällä nähnyt.

Iso käsi kuitenkin Tapparalle (huomaa oikeinkirjoitus). Ovat selkeäsi kahvakiekon kruunaamattomat kuninkaat.

Bob77

Jäsen
Kaivanto on tehnyt..itsestään pellen. Kaivanto on töttöttööö... :D Sama biisi on muuten osuva myös kun päähenkilöksi sijoitetaan muuan Pentti... Noh..joo..:confused:

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Lähes kaikki paikallisottelut sitten 98/99 (olisko 1 jäänyt väliin) ja muutamat matsit telkkarista ovat minunkin mielipiteen muokanneet ...

Tuamas

Jäsen
Ööh...

Miksi ei vaihtoehdoissa ole sitä kaikkein ilmeisintä? Eli "itse peliä katsomalla todennut".

Itse kiinnitin huomiota tuohon törkeään mailahäirintään ensimmäisiä kertoja pari kautta sitten, kukaan ei ole minua yrittänyt käännyttää uskomaan sitä tms.

Huojuuko sinulla Kaivanto usko siihen että ihmiset voisivat omilla silmillään nähdä mitä kaukalossa tapahtuu?
Ei siinä mitään laskutoimituksia tarvita...

Itse en ole tippaakaan katkera tapparan menestyksestä, enkä usko että on kovin moni muukaan mailahäirintää arvostellut kirjoittaja. Itselläni ei olisi mitään sitä vastaan vaikka tappara veisikin pytyn kotiinsa tällä kaudella.

Tappara pelaa todella hyvää peliä ja se olisi jopa viihdyttävääkin ilman tuota "aktiivista mailahäirintää".

Huuhaa

Jäsen
KAIVANTO:

Tätä kysymystä pitäisi kysyä Rautakorven Jukalta.... :D

Vakavasti puhuen, minä en ainakaan ole kuullut mistään Rautakorven kommenttia/mielipidettä tähän kahvausasiaan.... :confused:

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Itse peliä katsomalla toissa kaudella, viime kaudella loppua kohden enemmän, tällä kaudella vielä enemmän. Uskoisin, että nyt kahvaaminen ja kiekottoman pelaajan (erityisesti kärkikarvaajan) estäminen on hiottu huippuunsa.

Mutta tuomarit ovat siihen syyllisiä, Tappara pelaa miten sallitaan ja omat kannattajat ovat tyytyväisiä voittoihin, vaikka pelityyli ei olekaan kaunista katseltavaa. Muita kannattajia ei tarvitse miellyttää.

Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Itse myöskin olin taas jälleen peliä katsomassa jokin hetki sitten.
Kahvaustyylillähän pelaa vuorotellen joukkue kuin joukkue, ilmeisesti hieman valmentajatyypistä riippuen, eli roikkuen. Aikoinaan Erkka aloitteli tieteellisten tutkimustensa jälkeen kahvakiekkoilemisen Jyvääskylässä, ja sen jälkeen lähes jokainen itselleen kunnioitusta hakeva, tai ainakin alipalkattua pelaajamateriaalia käyttävä, valmentaja on huomannut sen edut. Ja olen sitä mieltä että Tapparan pelaajat eivät ole alipalkattuja.
Niin, ja siitä syystä ei IFK:n valmentajienkaan ole tarvinnut sitä käyttää. Tämä toinen syy alkaa varmaan kohta olemaankin Mälkiälle tarpeen.
Mutta kysymykseen vastaus: en kuullut, näin.

Kaivanto

Jäsen
Re: Ööh...

Viestin lähetti Tuamas
Miksi ei vaihtoehdoissa ole sitä kaikkein ilmeisintä? Eli "itse peliä katsomalla todennut".

Itse kiinnitin huomiota tuohon törkeään mailahäirintään ensimmäisiä kertoja pari kautta sitten, kukaan ei ole minua yrittänyt käännyttää uskomaan sitä tms.

Huojuuko sinulla Kaivanto usko siihen että ihmiset voisivat omilla silmillään nähdä mitä kaukalossa tapahtuu?
Ei siinä mitään laskutoimituksia tarvita...

Omilla silmillä näkeminen on sisältyvinään laskeskeluvaihtoehtoon. Esitystapa on tuollainen juuri siksi, että minulla tosiaan horjuu näinä päivinä usko siihen, että ihmiset voisivat omilla silmillään nähdä mitä kaukalossa tapahtuu. Tai ei suoraan itse näkemiseen vaan siihen, miten nähtyä osataan analysoida tämän karjalaumaefektin ollessa tällä haavaa niin paljon voimissaan kuin se on. Maininta laskemisesta yrittää kehottaa itse kutakin tykönään pohtimaan, tuleeko sinne kentälle sittenkään kuikuiltua tabula rasana. Vai onko päätelmä päätetty etukäteen, sille löydetään todiste Hockey Night'ista vaikka Tynin alkuspiikistä ja juostaan sitten Jatkoaikaan päivittelemään.

En ota tässä enkä ole ottanut aiemminkaan kantaa itse siihen Tapparan kahvauksen määrään. Jääkiekon seuraamiseni muuten kuin toisen käden kautta on jäänyt tällä kaudella valitettavan vähiin, enkä viitsi ryhtyä puhumaan läpiä päähäni. Sen sijaan ilmiön käsittelyä täällä ja muualla olen seurannut ihan riittämiin sanoakseni, että se on paisunut järjettömiin mittasuhteisiin.

Hyvä jos sinä olet havainnut po. asian jo pari kautta sitten. Koska mainitsit siitä ensimmäisen kerran? Se mikä minua tässä touhussa eniten epäilyttää on, että ennen viime kauden play off'seja muistan lukeneeni ilmiöstä vain kahden nimimerkin mainitsemana, eikä aihe näyttänyt tuolloin saavan aikaan ahaa-elämyksiä (tässä ei lasketa ilmiön havaitsemiseksi jotain yksittäistä Tarvainen hakkaa paljon mailalla -kommenttia). Sitä paitsi noista nimimerkeistäkin toinen taisi ampua summamutikassa ympäriinsä. En käytä nyt mitään kielikuvaa tai väännä vitsiä kun sanon, että Tapparan kahvaamisesta asiantuntevia, varmoja ja tuomitsevia viestejä kirjoittaneista vähintään 95% ei olisi kiinnittänyt siihen minkäänlaista huomiota, elleivät kaikki härjät ryntäisi parhaillaan samaan suuntaan. Edellisistä yhdellekään ei juolahtaisi mieleen kirjoittaa, että 'en pysty kohta enää käymään jääkiekko-otteluissa ollenkaan tämän hirvittävän kahvaamisen takia', ellei joku muu olisi kirjoittanut sitä ensin. Tässäkin ketjussa ainakin kaksi nimimerkkiä on kuulemma havainnut epäkohdan pari vuotta sitten, mutta kummasti muinaisessa Kiekkopesän kahvakyselyssä - järjestettiin keväällä '99 tai syksyllä '00 - väite Tapparan ylenmääräisestä, ylipäänsä muita aktiivisemmasta kahvapelistä ei saanut minkäänlaista tukea.

Menneen ja sitä edellisen kauden aikana Tapparan pelissä ei tapahtunut nähdäkseni radikaalia muutosta mihinkään suuntaan. Silti joukkueen peli oli syksystä -99 alkaen lehdistössä ja nettisaiteilla pääpiirteittäin 'ihailtavan aktiivista, liikkuvaa, aggressiivista, lisää-positiivisia-ja-ylistäviä-määreitä'. Play off'ien korvalla viime keväänä se muuttuikin yht'äkkiä kammottavaksi, uhaksi vähintään jääkiekolle ja ehkä koko ihmisrodullekin. Tämä muutos ei tapahtunut kentällä, vaan puheissa. Niinpä olen jokseenkin vakuuttunut siitä, että Tappara saa tässä parhaillaan omaa mustaa viittaansa samaan tapaan kuin HIFK sai joku vuosi sitten aggressiivisuudestaan, TPS tuomarien lellikkiydestä ja mikkihiiriydestä sekä Jokerit S&W:n mukana HIFK:n entisen viitan Hjalliksella-on-liikaa-rahaa-ja-leukoja -viitan lisäksi. Edellisissä tapauksissa oli ja Tapparan tapauksessa on mukana totuutta siteiksi asti, tai enemmän, tai vähemmän. En siis väitä etteikö Tappara saattaisi kahvata enemmän kuin yksikään muu liigajoukkue - tässäkään en ota kantaa. Väitän vain (toiseen kertaan), että pääosa asian 'merkille panneista' ei ole oikeasti pannut merkille yhtään mitään. Nautoja, I say. Hiljaisuuden spiraaliksiko sitä nyt hienosti kutsuttiin sitä mekaniikkaa, jolla tällainen yleinen konsensus kehittyy.

Ken tuntee itsensä loukatuksi, voi laskea itsensä viiteen prosenttiin.

Kun paikka huipulla vakiintuu, paskaa alkaa lentää niskaan. Luonnonlaki. Odotan mielenkiinnolla mitä tapahtuu, jos Pelicans jää yllättäen huipulle pidemmäksi aikaa. Miten kuvaillaan lahtelaisten nöyrää puolustuspeliä keväällä 2003? Vapise Lahti, käy oikeasti sääliksi jo etukäteen. Ja IFK:a, TPS:a ja Jokereita jälkikäteen.

Eipä sillä, etteikö mieluummin näin kuin poissa puheista sarjakärjestä ja.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kahvakiekon isänä Suomessa pidetään kuitenkin tietääkseni Hannu Hanhi Aravirtaa hänen valmentaessaan laumaa keskinkertaisuuksia nimeltä Jyp. Ja mitään muuta keinoa ei ollut nostaa näitä pieniä mutta lujaa luistelevia miehiä kärkikahinoihin kuin kahva kainaloon ja vauhti pois. Sittemmin kahvausta ovat harrastaneet kaikki ja tulevat harrastamaan niin kauan kuin se on sallittua. Ja täällä, missä tappeluita kammoksutaan, samoin keskijäällä taklaamista, kahvaus on kukoistuksessaan niin kauan kuin Urpo & co valtaa pitävät. Ja nyt kun Jyp-fanit vetävät hernettä nenäänsä, niin totean, että tämä oli faktaa silloin kultaisella 80-luvulla/90-luvun alussa kun Jyp nousi liigaan ja kärkikahinoihin. Nyt Jyp on parempi jengi ja osaa muutakin.

Mutta tämä ketjuhan on ihan legendaarinen. Tätä voi verrata jo Kennedyn murhaan/WTC:n iskuun...Missä olit silloin kun kuulit Tapparan kahvaamisesta? Olitko yksin vai jonkun seurassa? Miten olet toipunut siitä? Oletko joutunut turvautumaan ammattiapuun? Miten reagoit ensimmäisiin kuviin tapahtumista? Kuka on mielestäsi vastuussa tapahtumista? Näetkö usein painajaisia tästä aiheesta? Miten luulet Tapparan kahvaamisen vaikuttaneen koko sukupolvesi maailmankuvaan???

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Mane
Tappara pelaa miten sallitaan ja omat kannattajat ovat tyytyväisiä voittoihin, vaikka pelityyli ei olekaan kaunista katseltavaa. Muita kannattajia ei tarvitse miellyttää.

Minun silmääni Tapparan pelityyli miellyttää. Mutta minäpä en tarkastelekaan naama mutrussa ja otsa kurtussa joukkueen puolustuspelaamista, kuten ehkä sinä teet kirvesrintaisten peliä katsellessasi. Minä menen halliin ihastelemaan Aleksander Barkovin maagisia kieputteluja ja millintarkkoja syöttöjä, Jussi Tarvaisen yläpesärannareita, Tuukka Mäntylän sitkeää, näyttävää ja todella usein voitokasta taistelua kolmea päätä pidempiä vopatteja ja smithejä vastaan, Ojasen Jannen oivalluksia... Ja niin edelleen ja niin edelleen.

Enkä todellakaan usko että sinua tai muita ei kirvesrintaisten kannattajia Tappara miellyttäisi yhtään sen enempää, vaikka puolustajat hääräisivät oman maalin edustalla silmät kiinni, mailat tuppipää jäähän osoittaen ja veikkoniemisille ja raipehelmisille tilaa antaen. Kitinän aihetta löytyisi kuitenkin jostain, vaikkapa Marko Mäkisen barbaarimaisista taklauksista. Tai Miska Kangasniemen otteista. Kuten liian usein viime kaudellakin.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itseäni on jo pitempään mykistänyt tämä draama. Kuten aikoinaan Elviksen kuolema, kunnes ymmärsin taas nähdessäni Elviksen ettei hän ollutkaan kuollut.
Olin Tapparan miähen kanssa katsomassa ns. jääkiekko-ottelua, kun Tapparan miäs sanoi, ettei se mitään kahvannu. Sori, aina ei voi valita seuraansa.
Olen pikku hiljaa toipumassa ensi säikähdyksestä, mutta edelleen joudun turvautumaan terapeutin apuun. 2 kertaa viikossa joudun käymään Aleksis Kiven kadulla hoidossa. Mutta kyllä se tästä.
Traumaattisena koen edelleenkin Urheiluruudun ja Tulosruudun välähdykset Tapparan peleistä. Ja Nockey Nikhtiä en pysty vieläkään katsomaan, on se Juti niin paha. Kyllähän shrinkkikin sanoi, että pysy vaan pois Mansesta, ettet vaan törmää siihen Rautakorpeen aseman Ale-pubissa.
On sinänsä ihmeellistä, että WTC:stä en ole nähnyt painajaisia, mutta Ojaset ja muut yrittävät hiipiä kaikkiin päivänokosiini. Johtuisiko työtovereista?
Vakaasti olen sitä mieltä, että Tapparan kahvaukset nähtyäni mikään ei ole enää ennallaan. Kaikki pyhät asiat on raiskattu elämässäni. En ole varma pystynkö edes jatkamaan elämääni. Vaimoni on vienyt kaikki pyssyt ja narut pois, enkä enää saa mennä edes yksin vessaan. Apuaaaa......

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
58: Tapparan kahvaus on yhteiskuntamme viiltävimpiä tragedioita. On ihmeellistä, että päättävät tahot kieltävät tämän trauman syvyyden ja vähättelevät asiaa. Mutta me uhrit emme ole yksin. Nyt on Helsingin Jakomäkeen avattu Tapparan Kahvaus -Tukikeskus (TKT), jonka päivystävään numeroon 09-77777 voi soittaa 24 h/vrk. Ensi viikolla organisoidaan suuri mielenosoitus Sörnäisten tukkutorille, jossa myydään Tapolan mustaa makkaraa. Suvi Linden on luvannut tulla paikalle ja tarkoitus olisi jättää adressi Brysseliin, EU:n päämajaan, sillä sieltä voimme saada oikeutta. Kotimaassa tämä tapahtuma yritetään vaieta kuoliaaksi.

Asialle olisi nyt tehtävä jotain, useimmat Tappara Kahvaa -veteraanit alkavat olla jo korkeassa iässä ja monilla on vieläpä korkea verenpaine ja lähes kaikilla korkea veroprosentti. Ainoa, joka meistä Suomessa on kiinnostunut, on Hannu Karpo, joka kysyi minulta Karpolla on asiaa -lähetykseen (tulee ulos ensi sunnuntaina); "mitä yhteiskunta on tehnyt teidän hyväksenne? Olette kärsinyt jo 20 vuotta Tapparan kahvauksesta - jaaha, ei mitään, olkaa hyvä ja ottakaa vastaan meidän lahjoituksenamme 3,50 markan postimerkki. Se riittää kirjemaksuksi Tasavallan presidentin kansliaan. Hyvät kansalaiset - tämä on hyvinvointivaltio nimeltä Suomi vuonna 2001"

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ja minä kun olin aina luottanut Karpoon, kaikkien hyväksikäytettyjen ystävään. Olisin odottanut sinun saavan vähintään tuhannen markan, siis reilun 168 euron, joulupaketin sisältäen kuivattua poroa, hanhenmaksapateeta, lohta ja muita jokakodin perustarvikkeita.
Skitsobackan keskus onkin tarpeellinen, meidänkin firmasta järjestetään sinne joukkokuljetus Kroatian malliin.
Tuo musta makkara arveluttaa, eihän sitä syö mustat miehetkään, ainoastaan niiden suomalaiset blondityttöystävät.
Jään odottamaan sunnuntain Karpoa, ja otan tarvittaessa yhteyttä.

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Eikö Tapparan kannattajat omista silmiä? Ei tuon kahvaamisen huomaamiseen mitään muita avuja tarvita kuin näkökyky. Tappara pelaa kyllä ihan hienoa peliä kiekollisesti, mutta kun vastustajalla on kiekko, niin johan menee rumaksi. Ei mitenkään kaunista katsottavaa. Saisivat ottaa mallia Jokereista, melko reilua fyysistä peliä Jokerit pelaa. Kuitenkin Tapparalla olisi materiaalia pelata toisellakin tavalla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy