Mainos

Miten iskee venäläinen trance?

• 3 845
  • 22

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Niin ne kenellä on päivittäin Radiomafia päällä, niin ei ole voinut välttyä kuulemasta venäläisen PPK:n kappaletta "ResuRection". Kyllä, se on juuri se kappale, joka on instrumentaalinen, mutta erittäin tarttuva melodia ja piipitys alussa ja lopussa. Ihan lopussa on vielä suuren venäläismiehen Juri Gagarinin samplattua puhetta. Itseeni tämä kappale iskee aika kovaan. Tietenkään dancemusiikkia yhtään sietämättömät eivät kestä tälläistä "epäoikeeta" koneilla tehtyä skeidaa.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Pitääkin hakea ja kokeilla. Muhun ei iske kovin kaksisesti mitkään saksalaiset tasapaksut jumputukset, mutta jos biisissä on koukkua ja taitoa se iskee vaikka olisi tehty millä.

Push on tällä hetkellä sellainen joka on iskenyt, Orange envelope ja The legacy kappaleet ainakin nopealla vilkaisulla on tällä hetkellä soittolistalla...

jokainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPL
Kyllä. Venäläinen trance iskee juuri niin kovaa kuin trance vain voi. Harmi kun PPK on ottanut kaikki biisinsä pois mp3.comista, ja siirtänyt jonnekin Australialaiselle vastaavalle, mutta hitaammalle paikalle. Jos ei jostain syystä ole jo kuullut, kannatta hakea Hey DJ 2001 (feat. Vera) Trance mix. Mä en ainakaan pysty hillitsemään tanssijalkaa tuon kuullessani.
Löytynee tuolta
http://www.mp3.com.au/artist.asp?id=4434

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Viestin lähetti Arnold
Niin ne kenellä on päivittäin Radiomafia päällä, niin ei ole voinut välttyä kuulemasta venäläisen PPK:n kappaletta "ResuRection". Kyllä, se on juuri se kappale, joka on instrumentaalinen, mutta erittäin tarttuva melodia ja piipitys alussa ja lopussa. Ihan lopussa on vielä suuren venäläismiehen Juri Gagarinin samplattua puhetta. Itseeni tämä kappale iskee aika kovaan. Tietenkään dancemusiikkia yhtään sietämättömät eivät kestä tälläistä "epäoikeeta" koneilla tehtyä skeidaa.

Aivan niin epäoikeata.

Ja tämmöste ei todellakaan voi hyväksyä. Kuuntelisitte oikeaa musiikkia. En voi käsittää mitä joku ihminen näkee jossain sellaisessa kamalassa jumputuksesta, jonka kruunaa vielä kamala päätäsärkevä piipitys, missä melodisuus? Jos kuuntelet jotain disco musiikkia, kuuntele 70-luvun aitoa discoa. (Kokeile Rod Stewart - Da Ya Think I'm Sexy)

tsei_tsei

Jäsen
No trancessa kyllä yleensä on melodia aika vahvassa roolissa. Ei sinänsä, itse en juuri trancea nykyisin kuuntele. Tuon "oikean musiikin" määritelmän haluaisin myös kuunnella. Itse olen tällähetkellä jäänyt aika pahasti koukkuun Trip Hopiin, vaikka muutakin musiikkia on riittämiin.

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Itse olen ainakin ollut jo useamman vuoden täysin konemusiikin ystävä. Nautin siitä kovasti, ja jos joku ei sitä ymmärrä, niin parempi vaan sulattaa ajatus, eikä kommentoida, mikä on mielestään "oikeaa musiikkia." Itse suorastaan inhoan jotain musiikin lajeja, mutta ymmärrän, jos joku muu pitää niistä paljon. Makuasiat: Ei Voi Kiistellä.

Kaverini joskus määritteli maalaisjärjellä hyvän musiikin: " Jos saat jostain biisistä positiivisia kylmiä väreitä, niin olet löytänyt musiikkisi." Onhan tossa jotain perää, etten sanoisi...

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ainoastaan makuasioista voi kiistellä, muut asiat ovat faktoja.

Toivottavasti en enää koskaan sano, etten pidä jostain musiikista sen takia, miten se on tehty - sitä junnuna hoin ihan tarpeeksi.

Ja kunnon trance ja saksalainen tekno ei tod oo sama asia, etenkään musiikillisesti :)

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Re: Re: Miten iskee venäläinen trance?

Viestin lähetti Lemieux#68

Aivan niin epäoikeata.

Ja tämmöste ei todellakaan voi hyväksyä. Kuuntelisitte oikeaa musiikkia. En voi käsittää mitä joku ihminen näkee jossain sellaisessa kamalassa jumputuksesta, jonka kruunaa vielä kamala päätäsärkevä piipitys, missä melodisuus? Jos kuuntelet jotain disco musiikkia, kuuntele 70-luvun aitoa discoa. (Kokeile Rod Stewart - Da Ya Think I'm Sexy)

No niin.. :rolleyes:

Siis kaikki ei pidä kaikesta musiikista. Mun musamakuni on lopulta todella laaja, mutta kuten jo aiemmin jossain otsakkeessa mainitsin, niin esim joku Radioheadin outo musiikkimaailma ei mulle avaudu. Kuin myös jotkut hieman ..öö.. miten sen sanottas nyt nätisti... rankempi heavy ei nappaa. Mutta melkein kaikki muu siltä väliltä. Eli popista rockkiin ja rapista danceen.

Parhaiten iskee juuri sellainen musiikki, jossa tavallaan ei ole mitään kategoriaa. Eli yhdistellään kaikkia eri tyylejä yhteen. Kokeillaan musiikin rajoja. Se on sitä jotain. Ei olla tylsissä kaavoissa, vaan kokeillaan jotain uutta. Musiikki on lopulta erittäin monivivahteinen, josta saa paljon irti jos vain kokeilee.

Mitä tulee discoon/danceen/tranceen tai vastaavaan, niin ennen olin minäkin nuorempana pelkästään eurodancen ystävä. Sittemmin musiikkimakuni on tosiaan laajentunut näihin mittoihin, missä se nykyään on. Mutta, olen "löytämässä" trancen. Intissä tupakaverina oli pari tyyppiä, jotka kuuntelivat vain "sairaaksi jumputukseksi" luokiteltavaa musiikkia. Myös itse hieman innostuin kyseisestä tyylistä. Itse en käytä siitä nimitystä "sairas jumputus", mutta moni ketä ei ymmärrä kuin pelkästään jotain yhtä ainota musiikkia, niin varmasti kutsuu sitä musiikkia tuolla nimellä. Minua se ei haittaa. Jokainen kuunnelkoon mitä kuuntelee. Minä kuuntelen (ja ostan) mitä minä kuuntelen (ja ostan) ja joku muu pysyy niissä omissa genreissään eikä näe omaa nenäänsä pidemmälle musiikkimaailmassa.

Ja mitä tulee "Do Ya Think I'm Sexy" kappaleeseen, niin se N-Trancen versio on parempi kuin alkuperäinen :D.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se mikä on "oikeaa" ja "epäoikeaa" musiikkia, niin siitä voidaan olla montaa mieltä. Jos jonkun mielestä konemusiikkia voi tehdä kuka tahansa ja rikastua sillä, niin siitä vaan kokeilemaan! Ei se välttämättä ole niin helppoa.

Itse olen melodisen trancen ystävä, se on kaunista kuunneltavaa mutta suomalaisilta radiokanavilta sitä kuulee ihan liian vähän. Myös rankempaa hard housea olisi joskus kiva kuulla radion välityksellä.

Muistaako konemusiikin ystävät vielä Tapani Ripatin yövuoro-ohjelman? Siinä tuli dance-musiikkia laidasta laitaan. Tuon tyylistä ohjelmaa kaipaisin vieläkin. Mikään Leena Lehtisen soittama outo house-jumputus ei meikäläiseen iske.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Konemusiikista puheenollen...

Arvoisat nuorukaiset, hankkikaapas käsiinne legendaarisen saksalaisen KRAFTWERKIN tuotantoa. Ainakin "We are the Robots" löytyy cd:nä... ihan vaan tiedoksi, jos haluatte kuulla ämyreistänne "omituisia ääniä"...

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Jaahas, voisiko joku kertoa mitä nykyään kannatta ostaa trance-osastolta. En ole oikein moneen vuoteen seurannut aktiivisesti alaa. Joskus tulee käytyä vieläkin bailuissa, mutta kun on aloittanut teknokuvioissa jo 93 ei enää jaksa kaikesta innostua.
"Ennenvanhaan" hyviä olivat Energy 52, Laurent Garnier, William Orbit, FSOL, Aphex Twin, lähes kaikki Eye-Q levy-yhtiön(=Sven Väth) julkaisemat artistit, Eat Static, Banco de Gaia, Dragonfly-levyt, Reneissance-kokoelmat (mistä niitä saa?) Orbitalin "ruskea levy" jne. jne. Tästä venäläisestä PPK:sta tuli mieleen 90-luvun alkupuolen tuotokset. Eivät ne PPK:n styget nyt mitään ihmeellisiä olleet, vaikutteet kuuluivat selvästi. Lienevät siis noin 30 vee hemmoja.

Mutta niitä vinkkejä siis....?

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Re: Konemusiikista puheenollen...

Viestin lähetti Predator
Arvoisat nuorukaiset, hankkikaapas käsiinne legendaarisen saksalaisen KRAFTWERKIN tuotantoa. Ainakin "We are the Robots" löytyy cd:nä... ihan vaan tiedoksi, jos haluatte kuulla ämyreistänne "omituisia ääniä"...
Joo, ja vaikka mitä muuta löytyy cd:llä, käsittääkseni koko tuotanto. Jollei koko tuotanto, niin ainakin useita cd:llisiä saksalaisia sulosointuja. Autobahn, mainittu We are the robots, Trans-Europe express...

Aivan kauheaa "musiikkia" :D

tsei_tsei

Jäsen
Toki Tri.Patti ja valvotut perjantai-illat ovat yhä muistissa. Sieltä ehkä oma kiinnostus konemusiikkiin aika pitkälti heräsi. Mitä taasen tulee Kraftwerkiin, niin se ei ole jotenkaan iskenyt ikinä. Nimimerkki Tkachuk7 luettelikin sitten paljon hyviä artisteja ja levyjä, jotka ovat soitossa minulla edelleen, kuten Orbitalin 2, eli se ruskea levy.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hyvin iskee..

Mikäs muuten tuon Orbitalin "ruskean levyn" nimi on? Itselläni on Orbitalin se levy, jolta löytyvät mm. loistavat P.E.T.R.O.L. ja The Box.. Onko tämä kyseessä oleva lätty, vai mikä?

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Orbitalin ruskealla ei ole mitään nimeä. Se on heidän toinen levynsä, luulisin.

Internal- labelilla, jonka muuten Hartnollin veljekset ainakin alunperin omistivat, on/oli muitakin hyviä artisteja. Kannattaa etsiä sen levy-yhtiön sivut ja tsekata sieltä.
Firmalla oli joskus California Dreaming-niminen kokoelma, jolla oli "psykedeelistä trancea". Aivan loistava lätty. Levy on noin vuodelta 94. Onko kellään sitä, tai tietääkö mistä sen saisi, omani olen hukannut johonkin? Saman kohtalon on kokenut FSOL Lifeforms. -kele.

Mutta mitä nykyään siis kannattaisi hankkia, vielä ei ole tullut vinkkejä? Vanha ei ehdi/jaksa enää pyöriä levykaupoissa tuntitolkulla kuuntelemassa kaikkia hämäriä levyjä, joten vinkeistä olisin kiitollinen.

edit:
Sen jälkeen kun EyeQ/Harthouse-lafka lopetti toimintansa, Saksasta on tainnut tulla vain silkkaa tuubaa. Eli viimeiset viisi vuotta, ainakin.

Viimeksi muokattu:

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Viestin lähetti Arnold

Hyvin iskee.. Hyvä melodia, erikoinen video/puhe.. toimii ihan hyvin.. Mä oon muuten eräässä klubissa kuullut sellaisen venäläisen teknon, et koko jengi suorastaan seisoi päällään.. Bändi on muistaakseni Akula (=suom. hai) ja biisin nimi on "Kislotny Dj".. Onko kukaan kuullut?

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
No niin lisää tranceasiaa..

Eli Mafialla on soitossa uusi trancekappale, joka on tällä kertaa kotimainen. Esittäjä on Cosmicman ja kappaleen nimi "I Love You". Loistava kappale tämäkin. Instrumentaalinen, hyvän melodian sisältävä viisu. Kannattaa tsekata!

tsei_tsei

Jäsen
Orbitalin ruskealla albumilla ei tosiaankaan ole nimeä. Yleensä puheessa puhutaan Orbitalin kakkosesta, yleensä vielä numerona. Joissain paikoissa olen nähnyt käytettävän myös tuota Brown Album mallia. P.E.T.R.O.L. ja The Box ovat sitten albumilla In Sides, joka on useita vuosia uudempi. Välillä on ainakin Snivilisation ja muutama erikoisalbumi.

FSOL:n Lifeforms oli ainakin Swampmusicissa Tampereella joku päivä. Saa varmasti tilaamalla (www.swampmusic.com). Uusista nimistä olen minäkin vähän pihalla. Röyksopp vaikuttaa nyt ainakin mielenkiintoiselta ja Melody A.M. albumin hankinkin. En tiedä voiko materiaali verrata Orbitaliin tai FSOL:iin, mutta kannattaa ainakin kuunnella albumia. Melkein kyllä itsekin hankin noita vanhempia albumeja, siis niitä, joita en ole vielä ostanut.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Venäläinen trance iskee juuri niin kovaa kuin trance vain voi.
Löytyipä hassun hauska ketju; venäläiselle trancelle omistettu.

Opiskeluaikoinani, kun Napster oli vielä voimissaan, huvittelin tekemällä mitä uskomattomampia löydöksiä. Kuuntelin kaikkea mahdollista armenialaisesta rapista azerbaidzenilaiseen tanssimusiikkiin. Noihin aikoihin minulla oli myös yhden kesän käytössäni wanha kunnon Lada. Pitihän siihen sitten saada asiaankuuluvaa musiikkiakin, joten eräältä Viroon suuntautuneelta koulureissulta tassuun jäi esim. Russkij Razmerin levy.

Russkij Razmer - Menja Kolbasit

Turun jokirantaa ja vähän Porissakin tuli cruisailtua luu ulkona, koppalakki takaikkunalla ja venäläinen techno soimassa...

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
PPK:n Resurection miellyttää jopa meikäläistä, vaikka aika normitrancea onkin. Siinä on kuitenkin tasoja, eikä mitään ikävystyttävää vokaalijollotusta, joka lähes joka tapauksessa pilaa trancebiisin. Keskitytään melodiaan ja virtaukseen, mennään eteenpäin, ei hullumpi kappale. Muutoin en ole ryssätranceen juuri tutustunut.

Psykedeelistä trancea siellä tehdään aika tuimalla ja synkällä otteella. Parasense, Kindzadza jne. Ryssäpaahdoksi kutsuvat: tummaa ja pimeää. Liekö peilaa kansakunnan mielentilaa, sitä en tiedä?

Sinänsä tuo Resurection kuvastaa normitrancessa jo tiettyä mentaliteettia, koska se on omalla mittapuullaan aika synkähköä.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Muutoin en ole ryssätranceen juuri tutustunut.
Ei nyt ehkä ihan voi ryssätranceksi kutsua, mutta heitänpä pari mukavaa Youtube-linkkiä, jotka eteen sattuivat.

Kahvit näppikselle -varoitus
Russian Eurodisco
eli juomien kanssa täysin omalla vastuulla

Tyttöystävä/vaimoke nukkumassa -varoitus
Sasha Dith - Russian Girls
eli tyhjentämättömillä säkeillä omalla vastuulla

OMG mitä Irinaa, Natashaa, Svetlanaa, Olgaa ja Alexandraa tossa Sasha Dithin videossa on liikenteessä. Tulee ihan mieleeni parin vuoden takainen vuodenvaihde, kun olin työmatkalla Tallinnassa. Pienen suomalaisporukan kanssa oltiin eräässä menomestassa, jossa oli henkilökunnan puheiden mukaan yli tuhat venäläistä uuden vuoden juhlijaa. Näppituntumalta noin 80% juhlijoista oli 20-45v venäläisnaisia. Tosin ne loput 20% olivatkin sitten sellaisia puku-/aurinkolasikavereita, että väärälle naiselle olisit hymyillyt, niin hevosenpään vierestä olisit herännyt, jos yleensä olisit herännyt... Eipä tosin sellaisesta ollut pahemmin pelkoakaan; Suomi-poika ei käsittääkseni missään hirvittävän suuressa huudossa ole siellä päin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy