Mainos

Miten äänestät?

• 3 159
  • 47

Miten äänestät?

• Äänestin jo ennakkoon

Ääniä: 86 29,2%
  • Äänestän virallisesti äänestyspäivänä

Ääniä: 159 53,9%
  • En äänestä ollenkaan

Ääniä: 26 8,8%
  • Äänestäisin hyvin mielelläni, mutta ikäni ei riitä

Ääniä: 24 8,1%

• Äänestäjiä
    295

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Täällä on kauhiasti näitä keskustelupalstoja presidentinvaaleista ja on eri galluppeja, mutta niissä kysytään ketä aiot äänestää. Minä ajattelin laittaa gallupin, miten aiot äänestää, vai äänestätkö mitenkään?

Eilen kello 20.00 oli viimeinen hetki äänestää ennakkoon, ja 1,2 miljoonaa ihmistä muistaakseni äänestikin ennakkoon minä mukaanlukien.

Eniten ihmiset kuitenkin äänestät luonnollisesti varsinaisena vaalipäivänä, eli ensi sunnuntaina.

Äänestätkö sinä mahdollisesti ennakkoon vai varsinaisena vaalipäivänä?

Vai etkö aio äänestää ollenkaan?

Vai eikö ikä riitä äänestämään?

Ota kantaa ja vaikuta.

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eilen kävin äänestämässä, toivottavasti vielä toinen kierroskin tulee.

Puster

Jäsen
Ennakkoon kävin suurlähetystössä äänestämässä, koska en varsinaisena ole maassa. Toisella kierroksella (toivottavasti) on sama edessä.

Aikaisemmin olen aina ennen äänestänyt sinä varsinaisena.

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toisena ennakkoäänestyspäivänä viime viikon torstaina. Tuskinpa vaalikeskusteluissa olisi enää noussut esille niin järisyttäviä asioita, että olisivat muuttaneet päätöstäni. Toisaalta olinhan ennen vaalikampanjoiden alkamista melko varma äänestäväni nykyistä presidenttiä. Annoin kuitenkin ääneni lopulta vielä monta kertaa paremmalle ehdokkaalle Heidi Hautalalle.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämähän on alkanut lupaavasti. Vain yksi Jatkoaikalainen tähän mennessä ei aio äänestää.

Kyllä me ollaan aktiivisia, hyvä.

Olisi kiva jos mahdollisimman moni Jatkoaikalainen äänestäisi tässä näin, niin näkisi miten Jatkoajan keskuudessa tuo äänestysprosentti menee.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Nännimäinen kirjoitti:
Ennakkoäänestäminen on mummojen hommaa. Eli vaalipäivänä.
B-ä-ä! *lampaan äänellä*

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Erittäin virallisesti sunnuntaina olen menossa äänestämään. Täytyy vielä yrittää vakuuttaa yksi kaveri myöskin äänestämään joka tällä hetkellä ajattelee "No emmä tiiä jaksaksmää..."

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Vaalipäivänä olen aina käynyt äänestämässä ja niin tulen varmaan jatkossakin toimimaan, ellei ole esteiden vuoksi pakko käydä ennakkoon. Toivottavasti tänä talvena saa kahdesti astella tuonne viereiselle koululle suorittamaan kansalaisvelvollisuuden.

Suosikkijoukkue
TuTo
Ennakkoon piti mennä, kun sunnuntai menee Levillä. Minulle riittää yksi kierros, ja sen mukaan myös äänestin.

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Virallisena vaalipäivänä äänestän. Pienempi vaiva siinä kun äänestyspaikka on tuossa 50 metrin päässä.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Piirrän äänestyslappuun numeron ja sujautan sen valvovan silmän alla lokeroon.

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Vastaus otsikkoon: menen äänestyspaikalle, esitän henkkarini ja käyn kopissa raapimassa lappuun kirkkoveneen. Sitten lappu piiloon. Viimeksi äänestin - seuraa paljastus - numeroa 91.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
En äänestä.
Tämän äänestyksen tuloksesta huomaa kuin kuinka palstalla on paljon näitä 18-20 vuotiaita jotka oikeasti luulevat että äänestämisellä voidaan jotain vaikuttaa.

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Peesaan mixua. Eipä tule äänestettyä.

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
mixu kirjoitti:
En äänestä.
Tämän äänestyksen tuloksesta huomaa kuin kuinka palstalla on paljon näitä 18-20 vuotiaita jotka oikeasti luulevat että äänestämisellä voidaan jotain vaikuttaa.

Mitä vaikutusta oli antaa ääni tähän ketjuun sitten?

Äänestyspaikka on niin naurettavan lähellä, että sunnuntaina sitten. Ehdokaskin on ollut jo varma monta viikkoa.

Veijari

Jäsen
Kävin jo äänestämässä tiistaina sillä sunnuntaina en ole kotipaikkakunnalla. Myös mahdollisella toisella kierroksella aion ääneni antaa.

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Taito-Ojanen kirjoitti:
Mitä vaikutusta oli antaa ääni tähän ketjuun sitten?

No olisko siitä syystä että yhtenä vaihtoehtona tässä äänestyksessä on "en äänestä ollenkaan"? Joten kai sitä voi ilmaista mitä vaihtoehtoa äänesti. Vai?

mixu kirjoitti:
En äänestä.

Äänestämällä voi vaikuttaa presidentin valintaan.

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
mixu kirjoitti:
En äänestä.

Äänestämällä tässä maassa ainakin tähän asti on ehdokkaat valittu...

Melkoista röyhkeyttä ja muiden ihmisten vähättelyä olisi antaa ymmärtää, että itsellä pitäisi olla esimerkiksi enemmän kuin yksi ääni, jotta voisi oikeasti vaikuttaa ja sitä kautta kiinnostaisi koko touhu. Mutta "heti mulle kaikki tänne"-asennehan kyllä on valitettavan yleistä yhteiskunnassamme.

Jos haluaa muutoin vaikuttaa, on kansalaisyhteiskunnan monet vaikutuskeinot aivan sallittuja. Esimerkiksi mielenosoitukset, mielipidekirjoitukset, jne. Siitä vaan! Tai sitten asettumalla itse ehdokkaaksi.

Itsehän äänestän kyllä. Valitettavasti oma ehdokkaani tuskin vaaleja voittaa, mutta demokratiaan kuuluu hyväksyä tappiotkin.

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ennen en ole jaksanut äänestää esim. kunnallisvaaleissa, mutta nyt ajattelin kyllä käydä numeron raapustamassa lappuun. Sunnuntaina menen. Ehdokasta en ole kyllä vielä päättänyt, mutta tuskin Halosta äänestän kuitenkaan. Nyt odotellaan vielä jotain pääni kääntävää kommenttia joltakin ehdokkaalta.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
En aio äänestää, kun kukaan ehdokkaista ei vetoa minuun millään tavalla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy