Mitähän ne meistä tulevaisuudessa ajattelevat?

  • 2 108
  • 12

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mitähän tosiaan ne meistä ajattelevat ja 10-luvusta vuosikymmenten päästä?Luulen, että pillifarkuille, slipovereille ja isoille silmälaseille nauretaan persettään repien, niinhän on aina ennenkin tehty. Saman kohtalon kokevat suorat lipat lippalakeissa. Samaten on suurennuslasin alla aikamme iHysteria ja muut yhden totuuden asiat, joille naureskeleminen on universaalia nyt ja tulevaisuudessa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
"Ja tapahtui niinä päivinä, että siinä valtakunnassa kaikki leipoivat presidentin käskystä ja mainostoimiston johdolla pullaa henkiin jääneille perheväkivallan uhreille,

ja presidentillä itsellään oli häntä 30 vuotta nuorempi sijaismummo (Jyrki Lehtolaa mukaillen), jonka kanssa presidentti meni naimisiin,

minkä johdosta media alkoi ennen Englannin kuningattaren tissikuvien julkaisua puhua Suomen ihanasta kuningasparista ja toivoa näille lasta sekä monarkkisuvun jatkajaa,

eikä kenelläkään ollut lopulta siinä valtakunnassa enää vaatteita - ei varsinkaan keisarilla".
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kehitys ylipäätään on ollut hurjaa viimeisen 150 vuoden aikana. Jopa viimeisen 70 vuoden aikana on tultu ihan järkyttävin harppauksin eteenpäin. Isovanhempamme kuuntelivat kakaroina korkeintaan radiota. Meidän kakaramme eivät kohta tiedä, mikä se radio on. Nokia teki vielä joku aika sitten pääasiassa kumisaappaita ja renkaita autoihin, ei tee enää.

Tästä johdannosta, joka ei kerro mistään mitään, päästään siihen, että kyllähän tätäkin aikaa 50 vuoden päästä ihmetellään. Juuri niitä pillifarkkuja, homoviiksiä ja isoja silmälaseja. 50 vuoden päästä Elviskin on kasvanut nurmikkoa melkein 100 vuotta.

Jos evoluutio suo, olen vielä tulevina vuosikymmeninä ihmettelemässä niiden aikojen menoa. Todennäköisesti esim. nuoriso on tulevaisuudessa vielä ärsyttävämpää porukkaa kuin nykyään. Näyttää siltä, että koko ajan on pakko olla jotain helvetin erikoista. Ja nyt kun ollaan jo melkoisen erikoisia, niin 50 vuoden päästä pitää olla vielä hieman erikoisempi.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Paljon mahdollista, ettei meistä tulevaisuudessa ajatella mitään. Ne, jotka ajattelemaan vielä pystyvät, ajattelevat lähinnä seuraavaa ruokailua tai turvapaikkaa saalistajilta.

Jos taas ihminen ei teekään itsestään selvää, niin tätä aikakautta tultaneen ajattelemaan vähän samalla tavalla kuin miten nykyään ajatellaan 80-lukua. Enimmäkseen naureskellen juurikin vaate- ja musiikkityyleille, arvomaailmalle ja muulle sellaiselle, mutta silti samalla kiittäen sitä suurta määrää silkkaa onnea, jolla ihminen ylipäätään selvisi siitä ajanjaksosta hengissä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos evoluutio suo, olen vielä tulevina vuosikymmeninä ihmettelemässä niiden aikojen menoa. Todennäköisesti esim. nuoriso on tulevaisuudessa vielä ärsyttävämpää porukkaa kuin nykyään. Näyttää siltä, että koko ajan on pakko olla jotain helvetin erikoista. Ja nyt kun ollaan jo melkoisen erikoisia, niin 50 vuoden päästä pitää olla vielä hieman erikoisempi.
50 sitten nuoriso oli isoisoisiemme mielestä helvetin erikoista ja pukeutuivatkin miten sattuu. Hiukset väärin, kuuntelivat jotain ihmeen möykkää ja vetelehtivät kaduilla. Ja jumankauta ne meidän isoisoisätkin kehtasivat jotain palloa pelata ja radalla juosta sen sijaan että olisivat tukkimetsässä olleet jotain hyödyllistä tekemässä.

Mä vähän luulen, että maailma ei 10 vuoden päästä ole kovin erilainen kuin nykyään, ellei jotain erityisen mullistavaa tapahdu. Lisäksi alakultturitkin ovat niin sirpaloituneita, että ne ristiinnaivat jo nykyään niin paljon, ettei loppujen lopuksi mikään enää erityisen paljon kiinnitä huomiota.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Mä vähän luulen, että maailma ei 10 vuoden päästä ole kovin erilainen kuin nykyään, ellei jotain erityisen mullistavaa tapahdu.

Kuinka vanha olet? Minä olen 22v. ja ajattelen käsitteen "tulevaisuus" koskemaan enemmänkin ajanjaksoa, kun olen n. 50v ja lapsenlapsillani on jokaisella i-Jotakin ja teknologia on jopa minusta, nykyään ihan perillä olevasta nuoresta, jälkeenjättänyttä.

Eli ei ehkä lentäviä autoja mutta tarkempaa kuvalaatua, näppärmpiä kännyköitä/telkkareita/läppäreitä, autoihin jotain muuta polttoainetta ja erilaista musiikkia herran vuonna 2060 :)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eli ei ehkä lentäviä autoja mutta tarkempaa kuvalaatua, näppärmpiä kännyköitä/telkkareita/läppäreitä, autoihin jotain muuta polttoainetta ja erilaista musiikkia herran vuonna 2060 :)
En tiedä, mistä assosioin tuon kymmenen vuoden tuohon, kai se pomppasi mieleeni siitä, kun tässä oli vuosikymmenistä puhuttu. Mutta joo, toki kehitys kehittyy ja Suomi joskus saattaa pelata futiksen arvokisoissakin. Mihinkään kovin mullistavaan en jaksa uskoa, mutta eipä se mun uskomisestani olekaan kiinni. Kirjapaino-internet-?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Paljon mahdollista, ettei meistä tulevaisuudessa ajatella mitään. Ne, jotka ajattelemaan vielä pystyvät, ajattelevat lähinnä seuraavaa ruokailua tai turvapaikkaa saalistajilta.

Jos taas ihminen ei teekään itsestään selvää, niin tätä aikakautta tultaneen ajattelemaan vähän samalla tavalla kuin miten nykyään ajatellaan 80-lukua. Enimmäkseen naureskellen juurikin vaate- ja musiikkityyleille, arvomaailmalle ja muulle sellaiselle, mutta silti samalla kiittäen sitä suurta määrää silkkaa onnea, jolla ihminen ylipäätään selvisi siitä ajanjaksosta hengissä.

Tuo voi olla hyvinkin mahdollinen skenaario. Lajina olemme monessa suhteessa kehittyneet eksponentiaalista vauhtia, ja muusta luonnosta tiedämme, ettei eksponentiaalisuus ole pitemmän päälle mahdollista ja että sitä useimmiten seuraa melko totaalinen romahdus. Näin voi siis hyvin käydä.

Itse toivon tietysti, että tiede ja teknologia tulevat ratkaisemaan ongelmamme, ja että lopulta siirtyisimme kokonaan toiselle tekniikan, hyvinvoinnin ja eettisen toiminnan tasolle. Jos näin sattuisi käymään niin epäilen, että meidän aikamme tuomittaisiin totaalisesti - vähintään osin täysin epäoikeudenmukaisesti - julman ja primitiivisen välinpitämättömyyden ajaksi. Samanaikaisesti osa ihmiskuntaa elää täysin järjettömässä ylellisuudessä (joka uhkaa kaikkien mahdollisuutta selviytyä) ja toinen osa puolestaan köyhyyden ja sodan armottomassa loukussa, ilman että nämä edelliset juuri olisivat kortta ristiin panneet ihmiskunnan ongelmien ratkaisemiseksi. Tämä olisi toki ymmärrettävä tuomio, mutta ei todellakaan täysin oikeudenmukainen - tuollainen kuvaamani valtavasti edistynyt jälkimaailma tuskin tajuaisi, minkälaisessa alkukantaisessa viidakossa menneisyydessä elettiin, eikä ymmärrettäisi niitä valtavia rajoituksia, mitä epäkohtien muuttamisen tiellä oli.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ne ajattelevat meistä tulevaisuudessa suunnilleen niin, että:

"Ihan ihme tukkamuotia niillä oli ja vaatteet kanssa ja musiikki. Sitten ne liikkuivat paikasta toiseen sellaisilla pörisevillä ja haisevilla vehkeillä, joita piti itse ohjata.

Keskenään ne yrittivät kommunikoida sellaisilla ihmeellisillä monimutkaisilla merkkijärjestelmillä, joita oli kaiken lisäksi vielä monta erilaista. No tietäähän sen, ettei sellaisesta mitään tule, varsinkin kun niillä oli vielä jotain ihme heimoja, joilla jokaisella oli omat satukirjat, mitä ne kaikki luki, kun eivät tajunneet, miten maailma toimii.

Vasta sitten, kun ne saivat maailmasta niin paljon selville, että ymmärsivät unohtaa ne satukirjansa ja "aatteensa", niinkuin ne siihen aikaan sanoivat, ne alkoivat ymmärtää, miten maailma oikeasti toimii ja päästiin tähän, missä nyt ollaan.

Eikä silloin saanut edes kunnon paistijauhelihaa mistään."
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Hommahan menee niin, että nuorukaiset hihittelevät takatukka muodillemme, muka huonolaatuisille televisioille ja säälittäville auton kotteroille. Tankkaaminenkin itse saavat hulttiot nauramaan kippurassa. Me vanhukset sitten sohitaan kepeillä ja liiotellaan kuinka meidän aikana ei ollut mitään. Syötiin kaarnaa ja mitään ei ollut missään.

Tutullahan kaavalla tämä varmasti kuitenkin menee, joskin ei niin isoa naurua saa aikaan, sillä kehitys tuskin jatkuu aivan älyttömän nopeana. Tai niinhän varmaan ajateltiin ennenkin..Kunhan nuoret pääsevät ylipäätänsä naureskelemaan, ettei tosiaan olla tuhottu itsemme ja silloin ei ainakaan ole enää mitään.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Musiikkivalikoimaa kyllä riittää. Laskeskelin omalta osaltani, että 38 vuoden päästä voin kuunnella levytyksiä 100 vuoden ajalta (omasta mielestä 50-luvulta lähtien ollut kuunneltavaa settiä). Voihan toki olla ettei parinkymmenen vuoden päästä tehdä enää "kuunneltavaa" musiikkia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös