Mitä tehdä jos netissä menee tunteisiin?

  • 3 297
  • 31
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Raportoida ja ignoorata!

Ei kyllä itsellä voisi edes tulla mieleen että joku menisi tunteisiin jossain keskustelupalstalla. Silloin netin alkuaikoina asia oli eri kun käyttäjiä oli murto-osa nykyisestä ja suurin osa viesteistä tuli luettua ja oli ihmeellistä kun näin pystyy kommunikoimaan. Niin ja toki ikääkin oli sen teinin verran. Nykyään miltei kaikki kirjoittelee ympäri nettiä ja koska suurin osa ihmisistä on ihan vitun tyhmiä, yllättäen suurin osa nettikirjoituksistakin on täyttä paskaa. Vähän kärjistäen näin. Jotensakin nämä vaan sivuuttaa pelkällä *huoh* reaktiolla. Henkilökohtaisuudet taas eivät voisi jonkun anonyymin nimimerkin toimesta vähempää kiinnostaa ellei sitten ole nerokasta, osuvaa ja saatanan julmaa/mustaa huumoria, jolloin nousee virtuaalipeukku.
 

Glove

Jäsen
En muista pahoittaneeni mieltäni nettikirjoittelusta. Jos nyt joku jotain epäasiallista kirjoittelee niin en minä siihen kiinnitä huomiota. Viiskymppisten lähestyessä voi myös todeta vaikka, että: ”jonnet meihkaa.” Vaihtoehtoisesti, vaikken mitenkään uskonnollinen ihminen olekaan, voin siteerata Raamattua, ”Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät.”
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
PIdin paljon vastauksestasi, mutta pakko kysyä, että eikö oikeasti mikään ole koskaan itselläsi mennyt tunteisiin? Sanotaan nyt vaikka keskustelupalstan viestit ja Jatkoajan uutisointi.
Niin no... Ehkä tässä pitäisi olla yleisesti selvillä mikä lasketaan "menoksi tunteisiin"? Toki siis tulee useinkin fiiliksiä kuten "ei vittu mitä paskaa" tai "voi vittu mikä urpo", mutta en tuo näitä tunteita ainakaan kovin kärkkäästi mielestäni palstalle. Tunteisiin tosin voi mennä myös muuten kuin ottamalla raivarit. Kyllähän Perniksen poismeno nyt viimeksi "kävi tunteisiin" vaikken kaveria tuntenutkaan, oli vaan niin oleellinen osa palstaa. Samasta nimimerkistä voisi johtaa myös toisen esimerkin. Eli Perniksen besservisseröinti alkoi välillä kyrpimään, mutta en ainakaan itse laskisi sitä tunteisiin menoksi. En nyt tiedä vastasko tämä postaus kysymykseesi, mutten osannut nyt tähän lähtöön paremminkaan selvittää.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ongelma on siinä, että nykyään netissä pyörivät myös ne tyhmät ihmiset. Ennen se oli vain nörttien hommaa.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä mä olen aina ajatellut, että ne joilla netissä menee tunteisiin on samoja joilla menee ihan tosielämässäkin tunteisiin. Aika hölmöä molemmat.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos netissä menee tunteisiin, kannattaa sammuttaa se keinomaailma ja lähteä ulos tapaamaan ihmisiä kasvotusten. Jos vielä sielläkin menee tunteisiin, kannattaa etsiä lähin peili.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Vedä viinaa.

Tai ees kaljaa.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En ihan viestistäsi hoksannut sitä punaista lankaa, että tarkoititko että netissä kannattaa keskustella ihan samoin kuin normaalisti vai perseillä koska netti?
Asioita ei kannata ottaa niin tosissaan ja vakavasti, että menee tunteisiin. Varsinkaan internetissä ja varsinkaan sellaisten nimimerkkien jutuista, joita et todennäköisesti koskaan tapaa.

Saattaa olla ikäkysymys, mutta mulle internet on ihan puhtaasti viihdettä ja pärjäisin ihan hyvin ilmankin, enkä osaa ottaa jotenkin tosissaan mitään nettikirjoittelua. Sen on kirjoittanut kuitenkin vaan joku tyyppi jossain, eikä se vaikuta mun elämään yhtään mitenkään.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
joo toki tajuan tällä elämänkokemuksella ne perusasiat. Mutta sitä en ymmärrä että pitäisi anonyymiin suhtautua kuin ei sitä ikinä tapaisi? Siis ikään kuin viihteenä?

Itse ajattelen että Malkkisella on oma uniikki historiansa ja kunnioitan sitä. Oln mullakin tarvittaessa kova ja karhea kieli jos haluat verbaalisesti haastaa, mutta en nää siinä mitään järkeä.
Eihän vaan mennyt tunteisiin? Me selvästi ajatellaan ja käytetään internettiä eri tavalla.
Se mua kanssa ihmetyttää, että nykyään käyttäydytään niin, että pitäisi miellyttää kaikkia ja ettei vaan kukaan järkyty. Näin setämiehenä haluan teille nuorille sanoa että se on mahdotonta. Kun toiselle kumartaa niin toiselle pyllistää.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Nämäkö itselläsi on auttanut tunteisiin? Miten valkoviini, onko ihan tuhoontuomittu?
Kummelin sanoin

Jos alkaa pännii, niin vedä kännii
Jos joku morkkaa, niin pullo korkkaa
Jos oikein mokaa, sun täytyy dokaa.

Vedä silloin pelti kii.

On muuten sellaista tekstiä et ei nuo ainakaan perus Ikean livelovelaughmeetöihin-teksteille kalpene.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En näe pahana sitä, että jokin itselle tärkeä asia "menee tunteisiin". Henk.koht välttelen kaikenlaista poliittista keskustelua arkielämässä, koska koen, että se vaikuttaa liikaa ihmissuhteisiin. Näin ollen Jatkoaika on minulle sopiva kanava kokeilla omia argumentteja ja vertailla niitä muiden argumentteihin. Kevyttä viihdettä, kuten olen joskus poleemisesti todennut.

Uskon kuitenkin vakaasti, että tulisin toimeen melkein kaikkien palstan nimimerkkien kanssa, jos elävässä elämässä kohtaisimme. Asianlaita kun on lopulta niin, että en voi vaikuttaa muiden mielipiteisiin saati arvomaailmoihin. Netissä on se hyvä puoli, että kovankin väittelyn jälkeen voi sulkea välilehden ja palata muihin askareisiin.

Nyky-yhteiskunnan ongelmana näen sen, että mielipiteiden muuttamisesta on tullut todella hankalaa. Kaikki mitä tänne nettiin laittaa, jää osaksi omaa "persoonaa", "profiilia" tai "nimimerkin historiaa" ja on siten polttoainetta vastapuolen kritiikille. Keskusteluista on kuitenkin harvemmin hyötyä, ellei osapuolilla ole minkäänlaista halukkuutta oppia jotain uutta tai lähestyä toisiaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lainaan itseäni pizzaketjusta:

Nää on taas näitä. Vitun säännöt ja koodistot. Eikö pizzaan nyt voi laittaa miltei mitä vaan? Jos joku haluaa ananasta pizzaansa niin sillon se kuuluu ainakin hänen pizzaansa. Ite en halua. Jos joku haluaa pizzaansa el chubacabran kiveksiä, niin vittu silloin ne kuuluu siihen pizzaan. Mutta jos saivarrellaan niin esim. kebabliha ei kuulu kasvispizzaan. Pizzerioissa on menu. Menussa lukee pizzan nimi ja nimen alla mitä se sisältää. Ja just ne kuuluu just siihen pizzaan. Ni, saatana.

Siis kyllähän mä vähän ihmettelen että ihmiset haluaa ananasta pizzaansa. Samoten ihmettelen että joku haluaa ravintolassa lehmänsä kypsänä, mutta jos asiakas näin haluaa niin se on sillon täysin oikein tehty. Naurattaa myös nämä vitun elitistit joiden mielestä on junttia syödä jotain kinkkiruokaa länsimaiseen tapaan haarukalla jos veitsellä jos KOODISTOssa lukee että KUULUU nauttia puikoilla. Joo, mutta nää ei nyt liity pizzaketjuun, ptruuu polle, meinas lähtee laukalle.

Perkele, täähän on jo borderline tunteisiin meno!
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos nettikirjoitusten lukeminen menee tunteisiin, niin ehdotan, että ei lue netissä olevia kirjoituksia yksin. Kun vierellä on ihminen, jonka kanssa pääsee tarvittaessa purkamaan asian, niin ei tule turhia tunteenpurkauksia. Ehdotan myös, että käy tarkistuttamassa testosteronitasonsa, se voi olla alhainen mikäli kiukuttaa. Tämä voi siis olla myös lääketieteellä hoidettavissa.

Mukavia lukuhetkiä kaikille somen parissa!
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämäpäs olikin ihan hauska aihe. Tuli meinaan tuossa nuorempana vähän auottua päätä erään pelin foorumeilla.

Homma meni niin, että oltiin meidän Suomi-jengin kanssa vähän pahennusta herättämässä, ja "päävastus" oli yleensä eräs pääosin saksalaisten kansoittama porukka. Noh, enhän mä mitään Deutschlandia osaa, joten pelin forumeilla käytiinkin sitten erittäin mielenkiintoisia ajatusten vaihtoja - natsit kirjoitteli paskalla englannilla, ja minä käänsin suomesta suoraan saksaksi jollain Google-translaattorin edeltäjällä. Tais sinne eksyä jotain "pulunnussijaa" ja muuta solvausta, jotka käännöskone käänsi sitten jotenkin. En vaivautunut ottamaan selvää menikö edes lähelle oikeaa, mutta ainakin meidän Saksan vahvistus nauroi itsensä aina ihan tärviölle niitä lukiessa.

Mutta joo, huumorilla tulee yleensä otettua melkein kaikki mitä keskustelupalstoilta lukee. Kuten veli @Johnny B. Goode totesi, useimmat nettikirjoittelijat ovat idiootteja, ja tunnetusti idioottien kanssa ei mitään järkevää keskustelua saa aikaiseksi. Enkä mä jaksa välittää jos joku ei mun ajatuksista tykkää. Olen oman maailmankuvani ja mielipiteeni muodostanut, vaikkakin olen niitä valmis muokkaamaan jos faktat toisin väittävät. Monelle vaan menee jostain syystä joku nettikeskustelu todella vakavasti tunteisiin, ja myönnettäköön että olen sen verran kusipää että joskus tällaisia urpoja on kiva vähän töniä. Hymiö.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos huonounisuus kuuluu myös samaan taudinkuvaan, niin pitää ottaa neuvosta vaari!

Nyt en tiedä varmasti, mutta veikkaan että huonounisuus ei johdu vähäisestä testosteronitasosta, koska naiset ovat usein uneliaita. Huonounisuuteen auttaa parhaiten 6cl mallasviskipaukku 10min ennen sänkyynmenoa. Rauhoittaa pulssia ja mieltä.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Hyvä aihe. Facebookissa menee kaveri poistoon mulla jos aukoo päätänsä tarpeeks ei kunnioita mua. Homoläpän kestän hyvinkin mutta en nimimerkki mixun settiä johon avauduinkin tuolla melkein täyslaidallisen. Muuten ei yleensä toisen mielipiteet nappaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Istua ja pistää toinen peukalo suuhun ja toinen perseeseen, pitää niitä paikoillaan 10 sekuntia ja sen jälkeen vaihtaa peukaloiden paikkoja.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tehdä kuten pienenä lapsena ala-asteella "opettaja, opettaja (täällä jatkoajassa moderaattorit, moderaattorit)..."

Taikka sitten näyttää että minulla on isompi virtuaalipippeli kuin käyttäjä nönnönnööllä.

Paras vaihtoehto ehdottomasti on kuitenkin se millä pärjää ihan oikeassa elämässäkin. Dont give a shit.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paras vaihtoehto ehdottomasti on kuitenkin se millä pärjää ihan oikeassa elämässäkin. Dont give a shit.

Tätä olen käyttänyt ja suosittelen kaikille. Päihteet toimivat myös, mutta pitää varoa että ei jää tuo don't give a shit-moodi päälle.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jos nyt netissä keskustelee nimimerkillä, niin ainakin mulla toimii vaikkapa tällä palstalla se, että olen Evil. En ihminen nimimerkin takana. Siispä mahdollinen vittuilu on vittuilua Evilille, ei minulle. En ota henkilökohtaisesti. Siis onhan Evil osa minua, mutta vain osa. En Evilinä varsinaisesti valehtele, mutta toki tietyt osat minusta korostuvat. Yksityisminä on yksityinen, Evil on naamio joka on silloin tällöin mukava vetää päälle. Se päästää osan minusta esiin mutta kätkee myös osan. Vähän sellaista kirjoitustaitoisten roolileikkiä, hehe.

Jatkoajasta olen välillä pidättäytynyt pitkäänkin, ja muutenkin netissä notkuminen on aika vähäistä. Nuo fakebookit ja tvitutukset ja pentagrammit ja muut, niissä en hengaa ollenkaan. Jossain pitää kuitenkin välillä väitellä, miksei siis täällä. Se hyvä puoli atk:ssa on, että aina ei tartte lähteä baariin jos tekee mieli jauhaa paskaa.

Liian vakavasti ei kannata ottaa mitään, varsinkaan jotain nettiä. Joskus teininä 80-luvulla jos olisi tällainen kulttuuri ollut vallalla, niin varmasti olisin saanut päivittäin viisi aivoinfarktia ja kymmenen paskahalvausta. Silloin tiesi mielestään kaiken ja otti kaiken saatanan vakavasti. Vittu, miksei nuo nyt tajua! Nykyään on oppinut ottamaan asiat rennommin, ja tietää ettei kaikki tosiaan aina tajua. Enkä minäkään tajua.

Mutta puolustan viimeiseen saakka sinunkin oikeuttasi olla väärässä ja typerä.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Otteluseuranta on nykyään kyllä oikea mielensäpahoittajien pesä. Siellä pahoitetaan mieliä ja korkkaillaan estolistoja vaikka on ihan modejen lupa heittää vähän tavallista enemmän jerryä. Toki uppoohan se jos osuu. Ikävää olla aina oikeassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös