Mitä teet ovikellon soidessa?

• 2 638
  • 25

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuleeko paniikki, vai ryntäätkö pomona avaamaan? Tänä aamuna joku hullu hakkas seitsemältä oven takana. Musiikista kuului että naapurissa oli bileet ja joku varmaan erehtynyt ovesta...

Itse en avaa, jos en ketään ole kylään kutsunutkaan. Kyse ei ole pelkästään luvattomasta telkun katselusta. Meillä päin kun jehovat ja kaiken maailman kaupustelijatkin käyvät ahkerasti.

PS. piti tulla äänestyslomake kylkiäisenä mutta kämmäsin taas...

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En avaa tietenkään.

Teeveelupaa ei ole eikä tule, mutta ei se mullakaan pelkästään siitä ole.

Aksu

Jäsen
Avaan toki enkä pelkää tv-lupatarkastajaa sillä sellainen on ja maksettukin. Ensimmäinen reaktio ovikellon soidessa on hämmästyminen. Minä nimittäin en juurikaan kotona ystäviäni sun muita tapaa vaan menen mieluummin jonnekin muualle. Hämmästykseni johtuukin siitä, että kaikki tuttavani tietävät tämän ja täten myös yleensä soittavat etukäteen tulostaan.

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Kiroan muutaman sanan ja alan miettimään kuka siellä mahtaa olla. Ei millään jaksaisi lähteä toiselta puolelta kämppää avaamaan ovea, varsinkin kun siellä yleensä on vain joku pikkusiskon kaveri..

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Otan kaapista rynkyn. Sitten tökkäsen siihen täyden lippaan ja kävelen oven taakse. Sen jälkeen poistan varmistimen, laitan aseen sarjatulelle ja viritän sen. Sitten noin niinkuin lonkalta painan liipaisinta ja paahdan oveen koko lippaallisen. Jos siellä oli anoppi pyrkimässä kylään, niin nyt se akka on hyvin ilmava kroppaan ilmestyneitten uusien reikien ansiosta...

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Otan kaapista rynkyn. Sitten tökkäsen siihen täyden lippaan ja kävelen oven taakse. Sen jälkeen poistan varmistimen, laitan aseen sarjatulelle ja viritän sen. Sitten noin niinkuin lonkalta painan liipaisinta ja paahdan oveen koko lippaallisen. Jos siellä oli anoppi pyrkimässä kylään, niin nyt se akka on hyvin ilmava kroppaan ilmestyneitten uusien reikien ansiosta..."

Varmaankin teidän talon ulkopuolella on kyltti jossa lukee mystisesti "sano ystävä ja astu sivuun".

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Menen tietysti avaamaan.

Kuuntelen myös mitä kaupustelijat haluavat. Hehän saattavat joskus myydä jotain, jota ilman ei voi elää:D

Jehovalaiset eivät tosin saa minulta minuuttia enempää.

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Yleensä jätän kylmän viileesti oven avaamatta, koska siellä naapurin pennut häiritsee pimpottamalla ovikelloa. Mikäli kelloa pimpotetaan toisen kerran, menen sen jälkeen avaamaan, koska silloin tiedän, että nyt ei ole naapurin pennuista kysymys. Yleensä, mikäli oveani pimpotetaan yllättäen, on kysymys joko näistä naapurin penskoista tai sitten jostain keräyksestä, taloyhtiön asioista tms. Kaikki kaverit ja tuttavat kyllä soittavat puhelimella etukäteen, että he ovat tulossa, joten se ei sillä kertaa tule yllätyksenä.

Naapurin penskoihin tehoaisi parhaiten suolapatruunat persuksille.

Bob77

Jäsen
1. Kiroan perusteellisesti
2. Sitten hämmästelen kuka siellä voisi olla
3. Katson kuka siellä on
4. Avaan/en avaa ovea
5. Kiroan lisää
6. Jatkan sitä mitä olin tekemässä

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Menen tietysti avaamaan oven. Harvoin oven takana on ketään jolla ois mulle mitään asiaa mutta joskus on tapahtunu ihan mukaviakin asioita kun on vaivautunu etuovelle asti.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei meilloo ovikelloo.

Meillä koputetaan. Maalla ei kovin usein väkeä käy oven takana - siis ainakaan häiriöksi asti. Yksi alkoholiin taipuvainen mies mopoilee joskus meillekin, mutta siitä pääsee kohtuullisen helposti eroon toteamalla, että "palataan asiaan, kun olet selvinpäin". Ihan kalsareilla ei viitsi kuitenkaan ovea tulla avaamaan, koskapa ovessamme on lasi-ikkuna; ei ole kiva selittää satunnaiselle ohikulkijalle tietä lähimmälle pankkiautomaatille ihokarvat huurteessa ja muutenkin...

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Yleensä kiroan perusteellisesti, sen jälkeen ihmettelen kuka kumma siellä voi olla ja sitten katsotaan ikkunasta kuka siellä on ja avataan tai ei avata. Ennen en katsonut kuka siellä on vaan avasin yksinkertaisesti oven, eikä ollut kovin kivat muistot. Joku pulsu kävi sönkkäämään jotain että mun pitäisi tilata hänelle taksi, sanoin vain että ei käy ja mies pyrki jo sisään, tuli "vähän" lyötyä miestä, jonka jälkeen paiskasin oven kiinni ja soitin poliisit hakemaan harakan pois pihapiiristäni.

USCH DÅ..

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
käyn kyllä kyttäämässä ovisilmästä kuka siellä pimpottelee..
toimin sitten sen mukaan..

Mr.Big

Jäsen
En mitään

Jos ovikello soi, enkä ole varautunut asiaan, tarkoittaa se sitä, oven takana on kutsumaton vieras. Näin ollen en liikahdakaan.

Kaikki tuttuni tietävät, että pitää ilmoittaa tulostaan etukäteen.
Niinpä olen säästynyt paljolta, kun en ole mennyt avaamaan. Kaikki uskonihmiset olen välttänyt, kuten kaikki rahankerjääjätkin.

Enpä usko paljoa menettäneeni, kun en ole avannut ovea.

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Kävelen rauhallisesti ovelle, kurkkaan ovisilmästä, katon onko tuttu, jos on niin avaan.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Katson ovisilmästä ja jos kyseessä on tuttu, niin avaan oven... paitsi jos kyseessä on valitettavan tutuksi käynyt jehovantodistaja-pariskunta, joka on vainonnut meikäläistä jo pari vuotta... Kerran tekivät ovelasti, kun olivat huomanneet, etten oikein halua avata ovea...ottivat jonkun pikkujehovan mukaan ja laittoivat tämän soittamaan ovikelloa mennen itse sen verta syrjään, ettei heitä näkynyt ovisilmästä... tuon tapauksen jälkeen en ole avannut ovea tuntemattomille.

Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hämmästyn suuresti! Vaikka asun kerrostalossa, niin huomasin juuri, ettei ovikelloa edes ole ovessa. Eli jos ovikello soi niin olen joko tullut hulluksi tai näen unta tai molempia yhtäaikaa...

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Menen avaamaan, vaikka yleensä tutut kävelee sisään kun ovat rimpauttaneet kelloa. Jehovien kanssa olen joutunut pariin ovikeskusteluun, vaikka aiempina vuosina meidän talo on ollut ns. merkitty, eli vaikka kadut on vilisseet jehovia niin kello ei ole soinut. Nykyään ne ottaa lapsen mukaan ja se varmaankin on keino saada ihmiset kuuntelemaan. Monta kertaa oon sanonu: "Joo, kyllä mä nää asia tiiän, mutta en ihan samalla tapaa usko kun te. Kiitti lehdistä, moi." Ja seuraavaks lehdet paperinkeräykseen.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Avaan varovaisesti oven ja samalla olen kokoajan valmiina tempaisemaan selän takana piilossa olevalla Louisville Slugger-baseballmailalla.

Jehovan todistajille huutelen rumia. Ja niiden lähtiessä huudan perään vielä "siunausta!".

Hese

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme
Meidän talossa pitää soittaa summeria päästäkseen ulko-ovesta eteenpäin, joten jos pelkkä ovikello soi, silloin herää epäilykset. Sillä se yleensä tietää sitä että oven takana on kaupustelija tai joku talon asukas. Ja kun ovessa ei ole ovisilmää niin avaaminen on aina riski, liian usein oon joutunu toteamaan että perkele ku piti taas mennä avaamaan...

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Normaalisti tulee vastatuksi sisäpuhelimella. Sillä pääsee siististi eroon turhista kävijöistä. Vain ystävät saavat henkilökohtaisemman palvelun.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy