Mitä tänään syötäisiin?

  • 373 810
  • 3 331

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tein tänään kaalikääryleitä ja vaimo leipoi tiikerikakun jälkkäriksi. Onhan noi kääryleet hieman työläitä tehdä verrattuna esim. kaalilaatikkoon, mutta ei mulla kiire mihinkään ole. Ja teen noita kerralla aina enemmän, eli eipähän tarvii kokata pariin päivään. Puolukkahilloa kylkeen ja olo on kuin asuisi strömsössä
Voe että kualkyäryleitä. Noita pitäny suunnilleen aina tehdä, mutta tekemättä jäänyt. Ehkäpä nyt sit ens viikolla...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänä viikonloppuna syön ensimmäistä kertaa tänä vuonna jouluaterian. Laatikot olen tehnyt itse. Kinkun ostin valmiina kun en niin paljoa siitä piittaa että jaksaisin sen itse paistaa. Kinkuksi valikoitui Korpelan valmissiivut, on ihan hyvää. Rosollin ostin myös valmiina kun en jaksanut sitäkään alkaa itse valmistamaan. Rosolli on Atrian valmistamaa. Rosollin kastikkeen teen todellakin myös siihen kylkeen. Kastike kun on melkein suurinta herkkuani joulupöydässä.

Minulla on tapana valmistaa ja syödä jouluateria jo ennen varsinaista jouluakin. Jouluna sitten uudelleen. Tapa on muistaakseni periytynyt lapsuuden kodista jossa oli syksyllä tapana tehdä myös jouluateria. Tykkään jouluruoista niin on ihan kivaa päästä herkuttelemaan niillä jo hyvissä ajoin ennen jouluakin.

Tosin onhan se ennen joulua oleva jouluateria "kevyempi" kuin sitten se varsinainen illallinen jouluna. Tällä tarkoitan sitä että monta ruokalajia tai lisuketta aterialta puuttuu ja nämäkin ovat sitten jouluna pöydässä.

Porkkana- ja lanttulaatikot olen tänään ehtinyt jo tekemään aamuvarhaisella. Ja perunalaatikko on uunissa imeltymässä. Hyvä tästä vielä tulee.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Akka vääntää kyökissä kermaista kanakeittoa ja yrttipatongit paistuvat uunissa. Äsken se yritti tulla olkkariin jotain kysymään, nii mä sit kysyin, et "kuka anto luvan tulla keittiöstä ulos." No ei se siitä tykänny oikee, mut kohta siis syödään kermaista kanakeittoa ja yrttipatonkia. Ajattelin ottaa kotikaljaa kyytipojaksi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lihapaistia... Ei ole mitään pikaruokaa. Lihat on jo hautuneet uunissa kolmisen tuntia ja alkavat kohta olla mureaa. Lisäksi hautopottuja (kuorineen keitetyt perunat), kasvisgratiinia (kukkakaalista, porkkanasta ja kesäkurpitsasta) ja vihersalaattia.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Nachopelti menee illalla uuniin. Nachoja, tacomaustettua jauhelihaa, paprikaa, punasipulia, cheddarkastiketta, jalapenoja sekä hitokseen cheddaria laitetaan tälläkertaa tuohon.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Pannupizzaa pelievääksi valurautapannulta tarjoaa partakuksen keittiö. Barbeguekanaa, punasipulia, jalopeenoo ja tottakai sitä ananasta ja huolella juustoja malliin cheddar, mozzarella, aura sekä perus kermainen versio.
Pari Ipaa suattaapi mennä tehessä vaikkakin peli on Tepsukkaa vastaan.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pannupizzaa pelievääksi valurautapannulta tarjoaa partakuksen keittiö. Barbeguekanaa, punasipulia, jalopeenoo ja tottakai sitä ananasta ja huolella juustoja malliin cheddar, mozzarella, aura sekä perus kermainen versio.
Pari Ipaa suattaapi mennä tehessä vaikkakin peli on Tepsukkaa vastaan.
Mites, meneekö Jaloviinaa?
 

Glove

Jäsen
Mites, meneekö Jaloviinaa?
Mieluummin leikkaamatonta konjakkia minulle, kiitos. Kyllä jallukin menee hätätilanteessa. En nyt äkkiseltään kyllä muista milloin olen viimeksi juonut jotain viiniä väkevämpää. Lonkerolinjalla yleensä menen. Viskistä kyllä tykkään, mutta kun mulla on niin hienostunut maku, että sen pitää olla single malt ja vähintään 12 v. niin ei ole nyt ollu varaa käydä ylähyllyn tuotteita hakemassa.

Mutta kun syömisketju on kyseessä niin voin kertoa, että teen huomenna broileripastaa. Spagetit kattilaan, broiskusuikaleet pannulle sipulin ja valkosipulin kanssa, perään sitten purkki pippurikermaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Ihan sama, mut laitan siihen tätä soosia.
 

Liitteet

  • 6419693301105_0.png
    6419693301105_0.png
    109,2 KB · kertaa luettu: 299

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän joka puolella tarjotaan safkaa. Kokouksissa jne. Aamupalaksi kanssa. Ja vasta hain pakettiautolla yhden satsin, mutta iltapalaksi vaan otin itselle.
 

Glove

Jäsen
Kebabbi pötkö uunissa. En ole itse koskaan tehnyt, mutta kaverin antamalla reseptillä saa kuulemma ”maailman parasta kebabbia.” Pitäähän se kokeilla ainakin kerran.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Kebabbi pötkö uunissa. En ole itse koskaan tehnyt, mutta kaverin antamalla reseptillä saa kuulemma ”maailman parasta kebabbia.” Pitäähän se kokeilla ainakin kerran.
Aikaahan tuo vaatii ennenku nauttimaan pääsee, mutta on todella sen arvoista jos on reseptiikka kohillaan. Pitääpä tekasta itekkin tässä joku kerta kun en oo pitkään aikaan tehny.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja kylkeen tein


Pari tuntia vei aikaa, mutta kahden päivän päivälliset noista sai perheelle. Eikä kukaan valittanut, joten näitä kehtaa tehdä jatkossakin.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Kebabbi pötkö uunissa. En ole itse koskaan tehnyt, mutta kaverin antamalla reseptillä saa kuulemma ”maailman parasta kebabbia.” Pitäähän se kokeilla ainakin kerran.

No joo. Pari kertaa tehnyt ja on kyllä maistunut, mutta ehkei ihan maailman parasta kuitenkaan.
 

MegaForce

Jäsen
Tein tänään espanjalaistyylistä linssi-makkarapataa, lohkoperunoita, chilimajoneesia ja hyvää tuoretta sämpylää. Linssipata oli todella hyvää ja taas jaksaa iltaan asti.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mitäs hyvää tänään laitetaan lepakoista?
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mutta kuinka moni on syönyt lepakkoa? Minä olen, maistui ihan jänikseltä. Pikkuriikkisiä kylkiluita oli ärsyttävän paljon, vähän kuin ruotoista kalaa olisi syönyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös