Mitä tänään syötäisiin?

  • 377 799
  • 3 356

Glove

Jäsen
Kasslerpihvejä on jääkaapissa, ne voisi paistaa. Ja keittää perunoita. Kasvisvarasto on nyt aika loppu, joten saa mennä ilman niitä. Huomenna voisi käydä kaupassa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kasslerpihvejä on jääkaapissa, ne voisi paistaa. Ja keittää perunoita. Kasvisvarasto on nyt aika loppu, joten saa mennä ilman niitä. Huomenna voisi käydä kaupassa.
Tänään pitää mennä klo 20 maissa Prisman ostelee -60% tuotteita. Tänään menty eilisellä kiusauksella sekä munakkaalla.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Kohta pannulle eilen saadut siiat ja muutama ahvenfile. Kasviksia ja salaattia kylkeen. Hieman kevyemmällä ruokavaliolla olen ollut Italian reissun jälkeen.

Rouva alkanut marmattamaan mahasta, joten ehkä on aika pudottaa painoa jonkin verran.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kebappi uunissa. PItää kyllä odottaa vielä kolmisen tuntia. Siihen riisiä ja rehuja kylkeen sekä itse tehty kastike. Pikku huti tuli kun chilijauhe loppui, enkä saanut kastikkeesta niin tulista kuin olisin halunnut. Toki tässä ehtii vielä kauppaan ennen kuin ruoka on valmista.
Tänään täällä lähes sama setti. Rehut unohtui ja riisin tilalla ranskalaiset. Suosittelen todellakin tätä mättömestarin kebabbia ja kebabsoosia. Kylkeen tein itse aiolin. Siis ehkä parasta kebabbia mitä olen syönyt.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tänään täällä lähes sama setti. Rehut unohtui ja riisin tilalla ranskalaiset. Suosittelen todellakin tätä mättömestarin kebabbia ja kebabsoosia. Kylkeen tein itse aiolin. Siis ehkä parasta kebabbia mitä olen syönyt.
Tuo kebabbi on mennyt kyllä todo -listalle heti sillä siunaamalla, kun @Glove n laittaman ohjeen lukaisin.
Huomiseksi illaksi kun ei ole sen suurempaa ohjelmaa, niin tuon voisi ottaa tehdäkseen. Olisi sunnuntain ruoka (ja varmaan maanantainkin) mietitty. Ja en aio unohtaa niitä rehuja, ranskalaisista kun en liiemmin välitä.

Tänään teen poronkäristystä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Possun (spare) ribsejä on tekeillä parhaillaan - uunissa ovat vielä tovin. Kun ovat parisen tuntia kypsyneet pellillä folion alla, vedän pintaan BBQ-kastikkeen ja grillivastuksilla väriä pintaan. Sitten vain kokkiveitsellä luut erilleen toisistaan ja tarjolle runsaan vihreän salaatin kera - muuta tuskin tarvinnee tällä kertaa...
 

Glove

Jäsen
Nachos supreme. Nachopelti kai se suomeksi on. Meni jo siihen liian tulisen rajamaille, mutta hyvää oli. Tämän tulisempaa ruokaa en kyllä tarvi.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Melanzanea tuli itse tehtyä tälle illalle ja huomisellekin. Hieman sovelsin, kun broilerijauheliha oli tarjouksessa, joten jauhelihan sijaan tuli tuota käytettyä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kana-riisivuokaa (Ohje: Mitä tänään syötäisiin?)

Kylkeen sitten grillitomaatteja (uunissa) ja salaattia. Ruokajuomaksi maitoa. Nautittiin terassilla....
 

Liitteet

  • IMG_20220604_120530_HDR.jpg
    IMG_20220604_120530_HDR.jpg
    243,5 KB · kertaa luettu: 93

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
On vielä pahasti vaiheessa, mitä syödään, mutta tiedän, minkä kanssa jotakin syödään. Tein nimittäin eilen paholaisen hilloa kattilallisen, kun siihen sattuivat aineet olemaan kasassa.
En tiedä, onko tuohon mitään varsinaisesti "oikeaa" reseptiä, joskin hillo koostuu lähinnä chilistä, tomaateista, paprikasta sekä valko- ja tavallisista sipuleista. Minä maustoin vielä teostani basilikalla ja uuden sadon sipuleilla varsineen. Chiliä en säästellyt, kun komeita, vaaksan mittaisia Hungarian Hotwax-palkoja on pakastimessa viime kesältä vielä jäljellä.
Tuli sen verran herkullista ja aika tymäkkää tavaraa, että eka purkki meni heti iltaruualla, mutta jäihän tuota vielä...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kinkku-juustopastasalaattia, perunasalaattia, vihersalaattia, salattijuustoa ja keitettyjä kananmunia. Ja onhan meillä kyrsääkin (liite) tulossa. Ja ruokajuomana kivennäisvettä (sitruuna), mustaa mehua ja omenamehua. Ruoka nautitaan mökin ulkopöydän ääressä.
 

Liitteet

  • IMG_20220605_120318_HDR.jpg
    IMG_20220605_120318_HDR.jpg
    765,5 KB · kertaa luettu: 69
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Varmaankin riisipuuron tänään keittelen ja kylkeen kylmää jauhonmakkaraa.
Jaahans. Ei siis jauhonmakkaraa, kun joku komea mies on yöllä pienessä pieruissa sen pois syönyt.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tänään syötiin teryakilohta ja misomuusia.
Piti eilen duunata itse kebabit tälle päivälle, mutta laiskuus voitti päivän kaupungilla kiertelyn jälkeen.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
On tästä jonkin aikaa, kun luin, että nuorisolla on hoikkana pysymisen takia päiviä jolloin vain juodaan, eikä syödä mitään. Voisi itsekin tässä kokeilla. Hurjaksi jos heittäydyn, niin imeskelen noita drinkissä lilluvia appelsiiniviipaleita.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kasvislasagnea. Äiti on kyläilemässä ja hän on (jonkin sortin) kasvissyöjä. Täytyy kunnioittaa hänen "vakaumustaan"...
 

Glove

Jäsen
On tästä jonkin aikaa, kun luin, että nuorisolla on hoikkana pysymisen takia päiviä jolloin vain juodaan, eikä syödä mitään. Voisi itsekin tässä kokeilla. Hurjaksi jos heittäydyn, niin imeskelen noita drinkissä lilluvia appelsiiniviipaleita.
Kalliiksi tulee kun pitäisi olla vähintään iso salkku lonkeroa ja konjakkipullo jälkiruuaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös