Mitä tää on?

  • 3 735
  • 11

jakumia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onko tämä palsta tarkoitettu kilpailijaksi joukkueiden omille, virallisille palstoille? Mihin kaikkialle sitä pitäisikään jaksaa kirjoitella... Ei mene meikäläisen dynamosta läpi tämä tämmöinen.

Ymmärrän, että niille kiekkojännäreille, joiden omilla seuroilla ei ole virallisia palstoja, ovat näistä kiitollisia. Vaan enpä usko, että tänne jaksaa jatkuvasti raapustaa, tai edes kurkistaa, kun on hyvät omat sivut.
 

Roy

Jäsen
Itsekin vähän ihmettelen. Toisaalta esim. IFK, Jokerit jne. ei ole omaa keskustelua, jos olen oikein ymmärtänyt.

Varmaan tulee räpäteltyä nuo Kärppäjutut enemmänkin omien sivujen puolelle - tuskin Jatkoaika edes pystyy haastamaan sitä.
Vielä kun fanikommenttejakin kirjoittelee FC:n foorumille, niin tässähän alkaa olla aika sekaisin.
 

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Onhan tuossa yläpuolella olevassa tekstissä paljon asioita, mitkä ovat kieltämättä täysin totta.

Mielestäni on kuitenkin hyvä ratkaisu, avata tällaiset joukkuekohtaiset "alalokerot" tännekkin. Kaikkia joukkuetta koskevia asioita ei tarvi sitten puida saman Kärpät 02-03-otsikon alaisuudessa.

Kärpillä löytyy kyllä omatkin "laajamittaiset" sivustonsa netistä, mutta ainakin minun mielestäni niiden sivujen kirjoitusten tasokkuus on kaukana tämän palstan vastaavista. Oikeastaan olen kyllästynyt kärppäsivuilla siihen, että joka toinen tai vähintään joka kolmas viesti on yhden rivin mittainen, mitään järkevää ajatusta sisällään pitämätön ja kaiken pahan kukkuraksi vielä valitettavan usein tämän erään tipe-nimimerkin omaavan herrasen kirjoittama.

Tämä oli kyllä turha viesti, mutta kuitenkin.
 

puhuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
no niin....

Tällainen palsta sitten vielä meille.
Olisko asiaa, jos täällä yritettäisiin pitää jutut edes jollakin tasolla? Eli toisin kuin Kärppien omilla sivuilla, joka on välillä kuin esikouluikäisten chätti-paikka.
Yrittänyttä ei laiteta :)
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Edellä kirjoittaneet ovat oikeassa. Uudistuksessa on hyvät ja huonot puolensa.

Huonoja puolia on ehkä juuri se, että nämä joukkueosiot alkaa ajamaan samaa asiaa virallisten keskustelupalstojen kanssa. Monikaan ei jaksa tänne samanlaisella intensiteetillä kirjoitella, mutta lukijoita löytyy varmaan entiseen tapaan.

Hyvätkin puolensa on. Ehdottomasti tärkein näistä on juuri tuo taso. Kärppien keskustelupalstan taso on laskenut valovuoden viimeisen puolen vuoden aikana, itse en sinne enää viitsi kirjoittaa. Muutaman kerran viikossa käyn toki otsikot ja parhaat jutut tsekkaamassa, mutta muuten en sitä kovinkaan suuressa arvossa pidä.

Toinen hyvä puoli tosiaan on se, että enää ei tarvi kaikkia asioita käydä läpi X 2002-2003-ketjuissa. Homma menee selkeämmäksi, kun Kike Lotvoselle yms. voidaan avata uusi ketju. Tarvittaessa voidaan avata hyvissä ajoin myös seuraavaa kautta varten oma huhuketjunsa. Kaikille voidaan avata uusi ketju ilman, että muiden joukkueiden fanit valittavat sen turhuudesta.

Itse voisin avata ketjun sille, että kuinkas hyvännäköistä toimittajakolleegaa sitä täällä Jatkoajassa pyöriikään(ainakin mestiksen tv-ottelun perusteella).
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Allekirjoittaneen mielestä uudistus on hyvä. Tuolla SM-liigakeskustelussa asiat vaan tahtoivat hukkua. Eli nuo joukkuexx02-03 -ketjut olivat jo niin rönsyilleitä ettei niitä enää kukaan jaksanut lukea. Tai - yleistin sen verran etten minä ainakaan ihan satunnaisia poikkeuksia lukuunottamatta sitä jaksanut tehdä.

Täällä taas jos haluan käydä katsomassa mitä kuuluu millekin joukkueelle ja millaisia asioita siellä on pinnalla, niin se toivon mukaan helpottuu tästä lähtien. Totta kai tässäkin tärkeimpänä Kärppien kuulumiset/huhut/kommentit ja muut jutut. Toisaalta kaikki Kärppäfanit eivät (syystä tai sitten toisesta) ole tuolla Kärppien sivulla mukana, joten hienoa jos tänne saadaan aikaan myös Kärppien osalta asiallista keskustelua.

Totta on että näin ensimmäisen vuorokauden perusteella näissä joukkuekohtaisissa osioissa vahvoilla ovat ne joukkueet, joilla ei ole omaa hyvää keskustelusivustoa. Ne joilla sellainen löytyy (lähinnä kai Kärpät, molemmat tamperelaiset ja HPK) ovat täällä sitten hivenen vaisumpia. Toivottavasti tarinaa riittää tännekin.

Uudistus on siis tervetullut!

Old TJ
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Hyvä juttuhan tää on. Kärppä-sivujen keskustelu on mitä on ja täällä keskusteluun osallistuu paljon muitakin kuin Kärpp-kannattajia. Hyvä juttu!
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onhan tämä siltä kantilta hyvä, että taso on kyllä täällä paljon parempi, kuin tuolla Kärppäsivulla. Enkä tarkoita tasolla sitä, että jokainen viesti olisi Pulitzer-kamaa, vaan sitä että kaikkein turhanpäiväisimmät kirjoittajat eivät tänne pääse, eivät ainakaan samalla tyylillä, eivätkä ainakaan kovin pitkäksi aikaa. Minua eivät haittaa yksittäiset lyhyet "chat"-viestit, jos niissä on edes joku järki, esim. esitetty kysymys. Lyhytkin kommentti voi olla asiallinen ja keskusteluun oleellisesti liittyvä.

Välillä Kärppien keskustelu on penskojen temmellyskenttä, välillä taas arvaatte-kyllä-kuka ilmestyy takaisin palstalle hännystelijöineen, jolloin keskustelun taso paranee hetkiseksi aivan huippulaatuiseksi. Eri asia on, kuka näitä supermiesten maratonviestejä jaksaa lukea, saati että tällaisena tavallisena maan matosena uskaltaisi/viitsisi niihin jaaritteluihin jotain kommentoida. Nettikeskustelun kuuluu mielestäni olla ytimekästä, lennokasta, päivänpolttavaa ja rentoa, ei missään nimessä liian totista. Perkele, kuka nyt kotioloissa juttelee niin, että ensin toinen puhuu yhteenmenoon 10 minuuttia kirjakieltä ja toinen kuuntelee tarkkaavaisena ja sitten vaihdetaan osia.

Kärppä-sivun ja Jatkoajan moderoinnissa on perustavanlaatuinen ero. Kärppäsivuilla Webmaster keskittyy lähinnä rajoittamaan keskustelunaiheita ja lapsellisesti esim. sensuroi vitsiketjuista liian rumia sanoja. Täällä taas ei esim. perusteltu kiroilu tai asioista oikeilla nimillä puhuminen haittaa, mutta sellaiset kirjoittajat, joilla ei ole mitään asiaa, lähtevät pelikieltoon tai kokonaan pois, mikä on hyvä. En viitsi mainita, keneen viittaan kirjoittajalla, jolla ei ole mitään asiaa, se on helppo arvata. Lisäksi tässä on aika helppo poiketa muiden joukkueiden osioissa vähän niinkuin samoilla tulilla, tietenkään tämäkään ei aivan ongelmitta suju kaikkien paikkakuntien jääkiekkojännäreillä, mutta onpahan ainakin antoisia riitelyitä luvassa. Täälläkin on ollut muutamia herkullisia rettelöitä, joita on ollut kiva seurata sivummalta. Sanan säilät kalisevat toisinaan niin, että kipu on melkein fyysistä joillakin.

Miksikö purkauduin? En minä tiedä. Tuli vaan mieleen
 
Näiden palstojen tarkoitus ei ole kilpailla joukkueiden palstojen kanssa. Jatkoaika.com palvelee omia käyttäjiään, ja vaikka onkin oletettavaa, että moni meidän kärppä-faneistamme on myös Kärppien saitin asiakas, ei se muuta sitä asiaa, että haluamme myös omasta puolestamme tarjota tällaisen foorumin. Sen lisäksi on huomattava, että tämä on foorumi, jolla puhutaan Kärpistä, eikä foorumi kärppä-faneille. Myös muiden joukkueiden kannattajilla on yhtäläiset oikeudet ottaa kantaa kuin omilla joukoilla.

Yllä mainittiinkin jo, että enää asioita ei tarvitse puida joukkueiden joissain tapauksissa mammuttimaisiksi paisuneissa kausiketjuissa. Joukkuepalstojen ensisijainen tarkoitus onkin korvata juuri ne ketjut ja antaa käyttäjille mahdollisuus käydä sama keskustelu jäsentyneesti, erillisten otsikoiden alla.

Uudistuksen tarkoituksena on myös palvella lukijoita eikä vain keskustelijoita. Tältä palstalta on tarkoitus voida jossain vaiheessa helposti vilkaista Kärppien kuulumisia, niinkuin Jatkoaika.comin käyttäjät ne tuntevat.

Joukkuepalstojenkin moderointi tulee olemaan ei-fanien käsissä. Oman joukkueen fanit voivat vain raportoida mielestään mahdollisesti toimenpiteitä vaativat viestit muille moderaattoreille jotka sitten tekevät jotain tai eivät.
 

The Dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Minun mielestä tämä on hyvä uudistus.
Kärppäsivujen palsta on todellakin menossa hyvää vauhtia teinichattimeiningiksi, vaikkei se pahin chattaaja mikään teini taida enää ollakaan (tuskin tarvitsee nimeä mainita).
Äskettäin kävin kyseisellä palstalla ja siellä oli taas "urakkakommentoijat" olleet vauhdissa; joka ketjuun pitää kerran tai pari päivässä käydä vastaamassa vaikkei mitään sanottavaa olisikaan. Täällä moinen ei taida onnistua. Hyvä niin.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ymmärrän kaiken mitä esiintyy erästä kärppäpalstalaista kohtaan. Eritoten kun olen lukenut tällaisen viestin:
Primusmotor,PrimusUltimushan tuntuu olevan yhtä hyvä koomikko kuin Lipposen Paavo ja yhtä alykkö kuin Jasmin Mäntylä,HEH. Sananvapaus on käsittääkseni on kirjattu jo Suomen Lakiin. Tottakai voidaan siirtyä Venäjän malliin ja ruvetaan rajoittamaan sananvapautta mutta silloinhan siirryttäisiin ajassa taaksepäin aina vuoteen 1939. Primusmotor ei vissiin kai osaa lukea koska viime aikoina suurin osa viesteistäni on yli yksi ja puoli riviä.Kannattaisi ehkä käydä yläaste ensin loppuun ennen kuin rupeaa muita neuvomaan."Toinen tykkää äidistä ja toinen tykkää tyttärestä mutta minä tykkään tyttärestä".

Tämä siis tuoll Kärppäpalstalla. Oma puuttumiseni sieltä ei liity mitehkään tämän kirjoittajan viesteihin. Silti olen aika tyytyväinen jatkoaikalainen.

Old TJ
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös