Tässä hinta-asiassa keskustelu kiertää kehää. Olet varmaan valtakunnan kärkioptimoijia hinnan suhteen. Enemmän käyttäisin vertailussa keskihintaa. Tosiasia on että hinnat ovat viime vuoteen nähden nousseet vaikka pitäisi olla ihan päinvastoin. Kyllä tässä jokin mättää.
Luulin että höpsöttelit, kun huusit tuolla että sähkö on ihan vitun kallista ja Suomi on ihan paska maa sähköntuotannossa, mutta ilmeisesti oletkin tosissasi?
@Tombe76 numerot selkeästi jostain syystä aiheuttavat ihmisille hammastenkiristystä, olisiko siinä jotain että ne tuollaisen pienimuotoisen besserwisseröinnin höystämänä aina ilmoille tuodaan ja julistetaan että näin pitäisi teidän muidenkin tehdä, en tiiä. Minusta noita on mielenkiintoista seurata. Mutta vaikka ei katsoisi Tomben numeroita, vaan ihan vain viimeisen 28 vrk:n keskihintaa, niin eihän tuo 7,15 senttiä/kWh ole yhtään mitään. Todella alhaisena on hinnat pysyneet, vaikka pari isoa ydinvoimalaa on ollut alhaalla, on ollut kylmää (kyllä sitä lämmitystarvetta vielä on, vaikkei pakkasasteissa ollakaan) ja tuulettomiakin ajankohtia on osunut. Olisin olettanut enemmän tämmösiä päiviä kuin mitä tänään on, että hinnat huitelisivat useampanakin tuntina jossain 20 sentin päällä, sitten voitaisiin sanoa että on vähän kallista jo. Mihin sinä
@opelix perustat tuon että hinta on hirvittävän kallis? Mitä sen pitäisi olla että se olisi normaali?
Kohta Tombe varmaan tuleekin näyttämään että hänen sähkönkulutuskeskiarvonsa tällä päivällä on itse asiassa vain 4,59 c/kWh, että ei tää oo niin vaikeeta hei, pikkasen laitoin yöllä laattaa lämpiämään normaalia lujempaa ja nytkin tuolla poika pelaa Game Boyta ja eteisessä on valotkin päällä, kolmesta neljään laitellaan rehvakkaasti uunissa makaronilaatikkoa, kaikki on normaalisti ja hyvin enkä itse asiassa ole tehnyt yhtään mitään toisin kuin minä tahansakin päivänä. Kyllä tyhmä ihminen on se jolla sähkönhinta on yli 5 c/kWh.