Mitä odotat juuri nyt?

  • 372 005
  • 2 528

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuota päätöstä vammaistuen saamisesta olen jo pidemmän aikaa odottanut. Ja käynyt välillä Kelan sivuilla tarkastamassa onko päätöstä jo tullut. Mutta eipä ole tullut.

Hakemus pistettiin sairaalan sosiaalityöntekijän kanssa vireille jo huhtikuun lopussa mutta tiedossa kyllä onkin että tuon päätöksen tekemisessä kestää eli sosiaalityöntekijä sanoi että sen päätöksen teossa kestää kai yli 40 arkityöpäivää. Mutta ei tässä nyt kovin kauaa enää kyllä pitäisi joutua odottelemaan.

Luulin aluksi että tuo on jokin isompikin tuki, että siitä tulisi se minun päätukeni, päätoimeentuloni mutta ei tuo kai ole kuin joku pieni avustustuki. Mutta kiva sellainen olisi saada.

Eli pitää nyt jäädä yhä odottelemaan tuota päätöstä.
 

Glove

Jäsen
Tuota päätöstä vammaistuen saamisesta olen jo pidemmän aikaa odottanut. Ja käynyt välillä Kelan sivuilla tarkastamassa onko päätöstä jo tullut. Mutta eipä ole tullut.

Hakemus pistettiin sairaalan sosiaalityöntekijän kanssa vireille jo huhtikuun lopussa mutta tiedossa kyllä onkin että tuon päätöksen tekemisessä kestää eli sosiaalityöntekijä sanoi että sen päätöksen teossa kestää kai yli 40 arkityöpäivää. Mutta ei tässä nyt kovin kauaa enää kyllä pitäisi joutua odottelemaan.

Luulin aluksi että tuo on jokin isompikin tuki, että siitä tulisi se minun päätukeni, päätoimeentuloni mutta ei tuo kai ole kuin joku pieni avustustuki. Mutta kiva sellainen olisi saada.

Eli pitää nyt jäädä yhä odottelemaan tuota päätöstä.
Perusvammaistuki 95,39 €/kk ja korotettu vammaistuki 222,58 €/kk.

muoks. Sitten on vielä ylin vammaistuki 431,60 €/kk. Mutta et sinä sitä saa kun et käsittääkseni ole liikuntakyvytön tai sokea tai muuten vaikeasti vammainen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Perusvammaistuki 95,39 €/kk ja korotettu vammaistuki 222,58 €/kk.

muoks. Sitten on vielä ylin vammaistuki 431,60 €/kk. Mutta et sinä sitä saa kun et käsittääkseni ole liikuntakyvytön tai sokea tai muuten vaikeasti vammainen.

Kiitos tiedoista. Jo tuo lähes 100 euron lisäys kuukausiansioihin olisi ihan tervetullut lisä. Eli ei minun tuloillani mikä tahansa asia kuitenkaan. Toivottavasti saan myöntävän päätöksen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Pääsis saunaan ja... no, eipä tässä muuta sitten(-kään)...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Odotan sitä, että kauppa aukeaa. Kulttuurimaissahan näitä ei tarvitse odotella.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Parturiin pääsyä. Ei ole sinällään mitään varattua aikaa mutta kokeilen nyt tuollaista kun liityin erään parturiliikkeen odotusjonoon etäisesti. Parturoinnin pitäisi toki tapahtua ihan paikan päällä noin reilun puolen tunnin päästä.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Parturiin pääsyä. Ei ole sinällään mitään varattua aikaa mutta kokeilen nyt tuollaista kun liityin erään parturiliikkeen odotusjonoon etäisesti. Parturoinnin pitäisi toki tapahtua ihan paikan päällä noin reilun puolen tunnin päästä.
Itselläni lähtee tukkaa päästä tänään myöskin. Rouva kun saapuu Tykkimäen reissultaan, niin kone surisee. Päälaelta tykkään antaa tukan kasvaa. Ponnarilla/nutturalla pidän noita aina. Sivulta ja takaa lyhyeksi.

Tässä alkukesän aikana olen nähnyt paria tuttua parin vuoden takaa. Ovat kovasti ihmetelleet, miten näin kovasti olen harmaantunut. Lähes hopeakettu jo 41 vuotiaana. Partakin osittain jo ihan valkea. Onnekseni mitään kaljuuntumisen merkkejä ei ole havaittavissa ja tukka paksu, kuin nuorena kollina.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juhannusta tietysti! Meikäläisen suosikkijuhla ehdottomasti. Piha laitettu kuntoon, jääkaappi pursuilee herkkuja, kelit ennusteen mukaan ihan viimeisen päälle! Huomenna haen mobiilisaunan pihalle (talon laajennuksen myötä ollaan oltu puoli vuotta ilman saunaa). Perjantaina kaveriperhe saapuu juhannusvisiitille. Saunomista, grillailua, mukavaa yhdessäoloa ja muutamia hyviä bissejä yms (silleen perhejuhannukseen sopivalla mittapuulla toki). Ai että, innolla odottelen (varsinkin tuota saunaa, joka varmasti on kovassa käytössä)!
 

Saipamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kissamme paranemista. Viime sunnuntaista asti ollut kipeänä. Maanantaina käytettiin eläinlääkärissä. Jokapäivä pikkaisen parempaan kuntoon mennyt, muttei vielä ole varmuutta selviämisestä. Kuitenkin alle kolmivuotias. Ahdistaa!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Sitä, että pääsen myöhemmin tänään asentamaan pimennysverhoja olohuoneeseeni. Täytyy myöntää, että omaa hölmöyttäni olen koittanut tulla toimeen ilman niitä, mutta nyt en enää vain pysty. Vielä muutama tunti, niin kauppa aukeaa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Sitä, että pääsen myöhemmin tänään asentamaan pimennysverhoja olohuoneeseeni. Täytyy myöntää, että omaa hölmöyttäni olen koittanut tulla toimeen ilman niitä, mutta nyt en enää vain pysty. Vielä muutama tunti, niin kauppa aukeaa.
Minä nukun kesät talvet verhot auki. Kärsinyt vuosia unettomuudesta ja aikoinaan nukuin tulpat korvissa, pimennysverhot akkunoissa ja pää monesti unilääkkeellä höystettynä, enkä siltikään saanut nukutuksi. Sitten päätin opetella nukkumaan. Unidropit ekana pois, sitten korvatulpat (joita käytin 7 vuotta), sen jälkeen pimennysverhot auki ja lopuksi myös tavalliset verhot auki ja nykyään unettomuutta esiintyy paljon harvemmin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minä nukun kesät talvet verhot auki. Kärsinyt vuosia unettomuudesta ja aikoinaan nukuin tulpat korvissa, pimennysverhot akkunoissa ja pää monesti unilääkkeellä höystettynä, enkä siltikään saanut nukutuksi. Sitten päätin opetella nukkumaan. Unidropit ekana pois, sitten korvatulpat (joita käytin 7 vuotta), sen jälkeen pimennysverhot auki ja lopuksi myös tavalliset verhot auki ja nykyään unettomuutta esiintyy paljon harvemmin.
Muuten olisin tullut toimeen ilmankin, mutta kun tässä kämpässä on painovoimalla toimiva "ilmastointi", joka toimi talvella, muttei kesällä. Lämpöä pukkasi niin paljon, että aamusta alkaen hikoilutti kuin piestyä sikaa, joten oli pakko käydä vinguttamassa Visaa. Nyt täällä on sopivan viileää, tosin vielä yksi verho pitää hankkia, koska vajaat puoli metriä ikkunaa jäi tyhjäksi.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Minä nukun kesät talvet verhot auki. Kärsinyt vuosia unettomuudesta ja aikoinaan nukuin tulpat korvissa, pimennysverhot akkunoissa ja pää monesti unilääkkeellä höystettynä, enkä siltikään saanut nukutuksi. Sitten päätin opetella nukkumaan. Unidropit ekana pois, sitten korvatulpat (joita käytin 7 vuotta), sen jälkeen pimennysverhot auki ja lopuksi myös tavalliset verhot auki ja nykyään unettomuutta esiintyy paljon harvemmin.

Mulla ollut ihan sama, nyt nukun edelleen peltorit korvilla, pimennysverhoilla, sekä rätti silmien päällä. Kauhavan mummi sanoi "Unohda toi jumalaton roska, ei meitä kaikkia ole tehty makaamahan, ihminen nukkuu sen mitä tarttee." Näin se taitaa olla, viiden tunnin koiranunilla mennään. Aamut on ihmisen parasta aikaa, klo:03:30 - 05:30.
 

Glove

Jäsen
Nuorinta lastani odottelen tänne minun luokseni. Ollut kaverin perheen mukana reissussa ja kai sen kohta puoliin pitäisi sieltä kotiutua.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Elämäni ensimmäistä Tuskaa ja etenkin Kornin keikkaa! Oli jo aikakin, jotenkin ei ole koskaan sopinut omaan kalenteriin tuo Tuska viikonloppu, mutta nyt on 1,5 vuotta ollut lippu odottamassa. Ei nyt kattauksen puolesta ehkä paras vuosi, mutta Korn on tuolla se isoin juttu itselle.

Davisin ja kumppaneiden synkkä musatyyli oli meikäläiselle niinä vaikeina teiniangstivuosina todella iso henkinen voimavara ja oli SOADin ohella ensimmäinen metallibändi jota tuli kuunneltua, eikä silloin koskaan päässyt bändiä näkemään. Nyt aikuisempana on jäänyt kuuntelu vähän vähemmälle, mutta keikkaa odottaessa on tullut taas uudelleen kuunneltua. Tulee sellainen flashback niistä nuoruuden kasvukivuista ja kontrasti siihen kuinka nyt kulkee, eli nyt tästä musasta tulee paljon muistoja ja jopa hyvä mieli! Kiertueen settilistakin vaikuttaa erinomaiselta, pääosin vanhaa tuotantoa. Se lisäsi odotusta edelleen!

Innolla odottelen! Kohtuu paljon tullut festareillakin kierrettyä, mutta huomenna ensimmäistä kertaa koskaan varustukseen kuuluu vesipullo, hattu ja aurinkorasva. Kai se on sitä "vanhuuden tuomaa viisautta" (hymiö)
 

Oopi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Odotan, että löytäisin Tinderistä hyvin povekkaan keski-ikäisen neidon, joka haluaisi viettää aikaa kanssani! Sitten voitaisiin pelata Wayne Gretzky Hockey-jääkiekkopeliä Amiga 500:lla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Joku ilmaiskeikka pitäisi alkaa viideltä tuossa kesäkahvilassa. Sitä odotan. Ihan mielenkiinnolla kyllä odotankin kun en edes tiedä millaista musiikkia sieltä on tulossa.

Äsken söin tuossa kesäkahvilassa Pätkis vohvelin jo ja musikantit kantoi nurmelle soittimia ja muita tarvittavia instrumenttejä. Pianhan se kello jo viisi onkin ja konsertti alkaa.
 

Glove

Jäsen
Sovittiin kaverin kanssa, että mennään seitsemältä salille. Sitä odotellessa voisi vaikka kirjoittaa jatkoaikaan jotain viisasta.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Työpäivän loppumista ja 12 viikon palkallisen isyysvapaan alkamista. Duuni tarjoaa meille tuoreille faijoille lapsen ekan vuoden aikana 12 viikkoa palkallista isyysvapaata, niin muutaman tunnin kuluttua tämä alkaa.

Mahtava fiilis, kun seuraavan kerran työhommissa lokakuun alussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös