Mitä mieltä tämän kauden Saipasta?

  • 1 179
  • 11

Vaicci#63

Jäsen
Mitä mieltä olet tämän kauden Saipasta jo pelattujen ottelujen perusteella?
Toivon mukaan ulkopuolisiakin vastauksia tulee...ettei kotiinpäin koko aikaa vedetä...

Minulle Saipasta on jäänyt sellainen energinen ja nopea olemus.

miten teistä?
 

theref

Jäsen
Mietin vaan että kuinka pystyt SaiPaa kuvaamaan "energisellä ja nopealla olemuksella?"
Oletko monta sarjapeliä nähnyt?

Itse olen nähnyt kolmesta pelistä kaksi.

SaiPalla on suuri näyttämisen halu tällä kaudella. Alku on ollut lupaava, mutta en vielä vetäisi yhtään johtopäätöstä. Kausi on pitkä ja mitä tahansa saattaa vielä tapahtua! Kolme (3) peliä 56:sta ei vielä kerro mitään mistään joukkueesta, näin voisin melkein väittää.

SaiPa on pelannut nuo kaksi näkemääni sarjapeliä aivan eri sykkeellä kuin näkemäni harjoistusottelut. Sarja aon taidettu odottaa joukkueen sisällä aika innokkaasti.

edit: Jaa niin, Saipafan, SaiPa kirjoitetaan SaiPa, ei Saipa!
 

Aksu

Jäsen
En ota suuremmin kantaa vielä. Energiseltä ja kovavauhtiselta näyttää ja se on pirun hyvä.

Tässä vaiheessa olen lähinnä järkyttyneen yllättynyt joukkueen ilmeestä valmistautumiseen nähden. Harjoituspelit antoivat odottaa jotain täysin muuta.
 

Vaicci#63

Jäsen
Viestin lähetti theref
Mietin vaan että kuinka pystyt SaiPaa kuvaamaan "energisellä ja nopealla olemuksella?"
Oletko monta sarjapeliä nähnyt?


SaiPa on pelannut nuo kaksi näkemääni sarjapeliä aivan eri sykkeellä kuin näkemäni harjoistusottelut. Sarja aon taidettu odottaa joukkueen sisällä aika innokkaasti.

edit: Jaa niin, Saipafan, SaiPa kirjoitetaan SaiPa, ei Saipa!

Yhden pelin olen nähnyt. Mutta en sen perusteella vastannut niin. Minun mielestäni SaiPa(muistinpas) vaan tuntuu sellaiselta.
Tosin kausi on pitkä ja en usko että potku kevääseen asti riittää ,varsinkin kun pelaajarinki on niin kapea.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
SaiPa on vielä tietysti tältä kaudelta näkemättä minulta, mutta ainakin kausi on lähtenyt liikkeelle paremmin kuin odotin. Ihan hyvä näin.

Ja se eilisessä pelissä hylätty Ekin tekemä maali olisi pitänyt hyväksyä, sanon minä.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Itse olen nähnyt vasta yhden sarjapelin (eilinen Jokerit-SaiPa) ja täytyy sanoa, että yllätyin positiivisesti. Joukkue taisteli ihan tosissaan alusta lähtien, eikä päät painuneet edes 3-0-tappiotilanteessa. Taklauksiakin keltapaidat esittivät enemmän kuin yhdessäkään viime kaudella näkemissäni Blues-SaiPa tai HIFK-SaiPa -ottelussa.

Kausi on kuitenkin vasta alussa. Seuraavat pari peliä pelataan näitä ennakolta helpompia vastustajia vastaan. Täytyy toivoa, että niistä otetaan neljä pistettä ja ensi viikonloppuna voidaan ihastella sitä tilannetta, että SaiPa johtaa SM-liigaa.
 

domy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eilisen pelin perusteella voisin jotakin kommentoida.

Hyökkäysosastolla tosiaan energisyyttä ja vauhtia riittää. Kaikki ketjut pelasivat ainakin Jokereita vastaan varsin hyvin. Ykkösketjussa yksin Machuldan panos riittää pitämään vastustajat varpaillaan. Vahva ja taitava Machulda lienee liigan paras pelaaja edelleen. Herran kyky ja röyhkeys nousta maalille on aika huikea. Muiden ketjujen suhteen peruskuviona näyttää olevan kiekon heittely maalille muodostettuun maskiryhmittymään, josta lättyä pyritään ohjaamaan maaliin joko suoraan syötöstä/laukauksesta tahi reboundista. Edellämainitulla tavalla syntyi varsin hyvin tilanteita ainakin eilen. Lisäksi SaiPan hyökkäysosastolla pistää silmään Kauppisen ja Skytän hyvä pelaaminen yhteen.

Puolustus sen sijaan vaikuttaa hieman turhan heikolta. Maankuulun Ahma-Akin ollessa kentällä ottelun aikana n. 30 minuuttia ei voi kuin hämmästellä. Akin hasardit ovat katsomoon tällä hetkellä taatusti liigan parasta tragikomiikkaa. Kieli keskellä suuta Aki toki kovasti yrittää, mutta tässä tapauksessa yrittänyttä todellakin laitetaan. Mutta eipä ole muista SaiPa-pakeista Akin syrjäyttäjäksi. Peruspeli peruuttelun muodossa onnistuu kohtuullisesti, mutta ylöspäin pelaaminen on vaikeaa, ellei jopa miltei mahdotonta. Näin SaiPan hyökkääjiä rasitetaan pelin aikana lukuisien kiekonhakumatkojen myötä.

SaiPalla on mahdollisuus pelata pleijaripaikasta, mikäli puolustukseen löydetään kelpo vahvistus. En tosin tiedä, onko edes haku päällä. Syytä olisi ainakin. Tällä hetkellä materiaali tuolla osastolla on kapea ja heikohko. Noutaja tulee varmasti kauden mittaan, kun muut joukkueet saavat kuvioitaan kuntoon. Ehkä olen väärässä, ehkä en.
 

el pebe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yhden nähdyn pelin perusteella olen sitä mieltä,

että on pelattu kolme peliä.

Fiilikset on kyllä ihan hyvät.
Mutta palataan asiaan kuukauden, parin kuluttua.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Yhden ottelun perusteella

Eilen kehuinkin SaiPaa jo melkoisesti tuossa Jokerit-SaiPa ketjussa, ihan hyvä kuva on yhden matsin perusteella. Hieno nousu eilen Jokereita vastaan ja jotenkin huokuu sellainen tekemisen meininki. Toisaalta minä omaan jonkinlaista lukkarinrakkautta SaiPaa kohtaan ihan jo Lalli Partisen takia...
 

Honug

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Näkemäni (ja kuulemani) perusteella tämän kauden SaiPa on täysin erilainen kuin viime kaudella samaan aikaan. Hienoa taistelua ja vauhdikasta peliä. SaiPa-Pelicans peli kertoo jo jotain SaiPan asenteesta, toivotaan että positiivista..

Näyttää jopa liian hyvältä nyt. ;)
 

G. Truntschka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kunnonajoituksesta

Kuten moni on sanonutkin, tässä vaiheessa on vaikea sanoa kovinkaan paljoa. Seuroilla on niin eri tavoitteet. Suurseurat hakevat vielä rytmiä ja pelaavat välillä melkoista havaijikiekkoa, mistä Tapparan 6-0-johdon menetys Helsingissä on hyvä esimerkki. Myös Tepsin, Kärppien ja Bluesin paras kunto on selkeästi tähdätty tuonnemmaksi.

Pienemmät seurat joiden on pakko voittaa yleisö puolelleen ovat virittäneet kuntonsa heti alkuun, niin myös SaiPa. Nimilista ja harjoituspelien otteet eivät juurikaan vakuuta, joten hyvä ja taisteluhenkinen alku on ehdoton must. On kuitenkin sanottava, että aina jollekin pienistä jää alun tsemppivaihde päälle koko loppukaudeksi aivan kuten joku suurista vetää koko kauden kesäterässä. Siksi SaiPa on ihan hyvässä vauhdissa saavuttaakseen oman mestaruutensa. Päätetään itsestäänselvyyksien luettelu toteamalla, että maalivahtipelin onnistuminen on lopulta SaiPallekin a ja o.
 

Aksu

Jäsen
Re: Kunnonajoituksesta

Viestin lähetti G. Truntschka

Pienemmät seurat joiden on pakko voittaa yleisö puolelleen ovat virittäneet kuntonsa heti alkuun, niin myös SaiPa. Nimilista ja harjoituspelien otteet eivät juurikaan vakuuta, joten hyvä ja taisteluhenkinen alku on ehdoton must. On kuitenkin sanottava, että aina jollekin pienistä jää alun tsemppivaihde päälle koko loppukaudeksi aivan kuten joku suurista vetää koko kauden kesäterässä. Siksi SaiPa on ihan hyvässä vauhdissa saavuttaakseen oman mestaruutensa. Päätetään itsestäänselvyyksien luettelu toteamalla, että maalivahtipelin onnistuminen on lopulta SaiPallekin a ja o.

Näinhän tämä on. Pienet seurat pelaavat koko kauden omaa pleijariaan tähtäimenä pudotuspelipaikka. Tämä tavoite vaatii armottoman työn ja paljon onnistumisia koska pelkkä rutiinitaso ei rajan yläpuolelle riitä. Isommat seurat kovine pelaajineen vetävät enemmän ja vähemmän puolivaloilla runkosarjan, sijoittuvat kuitenkin kärkeen ja löytävät uuden vaihteen pleijareihin. Aika usein nämä viimeisinä pleijareihin päässeet ovat käyttäneet energiansa runkosarjan lopulla ja eka kierros loppuu nopeasti suoraan 3-0 häviöön.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös